aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

DofN

Gisteren gezellig bijgepraat met Maz en ook nog even met zijn vriendin, was bovenal weer gezellig :)  Blijft toch een beetje thuiskomen, in mijn oude appartementencomplex. Ik woonde ooit in hetzelfde complex als Maz, maar dan een verdieping lager. Van het beweeglijke uitzicht genoten, wat gemijmerd over vroeger. Er staan nu wat enorme gebouwen die er 10 jaar geleden niet stonden. Rotterdam blijft een fantastische stad omdat hij nog altijd in opbouw is.

Ik moest Maz tenslotte Maz aansporen om de beschermhoesjes van de luidsprekers te trekken, want eigenlijk wilde hij dat niet. Onbegrijpelijk, want ze glanzen het meest zonder hoesje  8) Zijn vriendin wenste ons veel luisterplezier en trok zich toen terug. En dat is goed gelukt! De Kharma's klonken erg goed.
Ik heb thuis de S7 van Kharma getest en was toen echter niet onder de indruk. Ja, nou: prima luidspreker, maar ze konden niet meekomen met de Dali's. Kharma vertelde desgewenst dat ik, voor een eerlijker vergelijk qua dynamiek en "omvang van het geluid" een model had moeten testen zoals Maz nu heeft: met een woofertje meer. Nu, enfin, dat had ik toen niet en ik geloof het wel. Ook qua ruimtelijkheid, 3D, focus, en imaging kwamen ze niet bepaald mee.
De lezer vraagt zich misschien af waarom ik hierop terugkom.. Er is een reden. Kharma geeft aan vooral het live-gevoel te willen oproepen. Een groots beeld, veel ruimtelijkheid, liefst meegeholpen door een grote luisterdriehoek en heel wat kamerreflecties. Teveel absorptie en de magie van de Kharma's is weg. En dat is wat er bij mij gebeurde.

Door de plafondpanelen die Maz heeft opgehangen, is er wel iets meer rust in het hoog, en dat komt het gehele geluidsbeeld ten goede, maar ik denk ook dat Maz inlevert op juist die ruimtelijkheid. En focus/imaging zijn toch geen speerpunten in MAz' muziekbelevenis, dus ik dacht vandaag: waarom niet gewoon weer weghalen? Het beeld wordt dan weer zo groots  als voorheen en de focus werd toch al wel wat beter door de LS dichter naar elkaar te schuiven. Tot zover dat en nu dit.. Stemmen klonken heel erg fraai. Het laag was ook mooi (al geef ik een voorkeur aan een vlakker verloop, maar dan moet Maz een DSP inzetten en dat wil hij niet). Het klonk gemakkelijk en zoals Maz verwoordde: als je muziek opzet blijf je luisteren. Het hele album. Ik had dat ook. Ik zou er lang en veel naar kunnen luisteren.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Lodewijk

Citaat van: Christiaan S op april 18, 2016, 17:46:22
Ik mag hopen dat je het verschil tussen opscheppen over je bezitten, of trots zijn op je bezitten kent, erkent, of herkent.

Dit is het meest bespottelijke topic op diverse fora. Verder mag jij hopen wat je wil, geen probleem ;D

chansig

Nee.....jij vindt. Dat is een wezenlijk verschil met dat het zo is. Mensen maken snel die fout om iets wat zij vinden algemeen te stellen.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Richard70…

Citaat van: Lodewijk op april 18, 2016, 18:26:01
Dit is het meest bespottelijke topic op diverse fora. Verder mag jij hopen wat je wil, geen probleem ;D

Vind dit juist het mooiste topic op dit forum. Heerlijk, iemand die ongegeneerd  doet wat hij wil en schijt heeft wat andere daar van denken. Geweldig!!!
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

ducman748

Maz ik kan het persoonlijk erg waarderen hoe jij je topic vult geen gedraai en gelijm.
Gewoon zoals het is en dat is top,ik hoop dat je blijft zoals je bent.
Geniet van je weg naar je dromen👍

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Mr.M

Citaat van: HuubF op april 18, 2016, 17:16:16
Welke?
Deze. Aangezien ik laatste tijd vaak achter bureau zit leek me fijn om goed geluid te hebben.

Na een kort overleg met forumgenoot  thanathos de Adams gekocht.

Moet zeggen dat neerfield luisteren een ervaring opzich is.

Zeer intiem en heel erg lekker luisteren.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: martin778 op april 18, 2016, 17:47:21
B&W Nautilus heb ik in het echt gezien op de ISE 2015, ze zijn eigenlijk een stuk kleiner dan je zou verwachten.
Het zijn wel belachelijk mooie speakers om te zien, pure perfectie qua afwerking.
Ik heb ze zelf nooit in echt gezien. Lijkt me een geweldig speaker om te zien.
Lekker apart.
Citaat van: doorofnight op april 18, 2016, 18:23:51
Gisteren gezellig bijgepraat met Maz en ook nog even met zijn vriendin, was bovenal weer gezellig :)  Blijft toch een beetje thuiskomen, in mijn oude appartementencomplex. Ik woonde ooit in hetzelfde complex als Maz, maar dan een verdieping lager. Van het beweeglijke uitzicht genoten, wat gemijmerd over vroeger. Er staan nu wat enorme gebouwen die er 10 jaar geleden niet stonden. Rotterdam blijft een fantastische stad omdat hij nog altijd in opbouw is.

Ik moest Maz tenslotte Maz aansporen om de beschermhoesjes van de luidsprekers te trekken, want eigenlijk wilde hij dat niet. Onbegrijpelijk, want ze glanzen het meest zonder hoesje  8) Zijn vriendin wenste ons veel luisterplezier en trok zich toen terug. En dat is goed gelukt! De Kharma's klonken erg goed.
Ik heb thuis de S7 van Kharma getest en was toen echter niet onder de indruk. Ja, nou: prima luidspreker, maar ze konden niet meekomen met de Dali's. Kharma vertelde desgewenst dat ik, voor een eerlijker vergelijk qua dynamiek en "omvang van het geluid" een model had moeten testen zoals Maz nu heeft: met een woofertje meer. Nu, enfin, dat had ik toen niet en ik geloof het wel. Ook qua ruimtelijkheid, 3D, focus, en imaging kwamen ze niet bepaald mee.
De lezer vraagt zich misschien af waarom ik hierop terugkom.. Er is een reden. Kharma geeft aan vooral het live-gevoel te willen oproepen. Een groots beeld, veel ruimtelijkheid, liefst meegeholpen door een grote luisterdriehoek en heel wat kamerreflecties. Teveel absorptie en de magie van de Kharma's is weg. En dat is wat er bij mij gebeurde.

Door de plafondpanelen die Maz heeft opgehangen, is er wel iets meer rust in het hoog, en dat komt het gehele geluidsbeeld ten goede, maar ik denk ook dat Maz inlevert op juist die ruimtelijkheid. En focus/imaging zijn toch geen speerpunten in MAz' muziekbelevenis, dus ik dacht vandaag: waarom niet gewoon weer weghalen? Het beeld wordt dan weer zo groots  als voorheen en de focus werd toch al wel wat beter door de LS dichter naar elkaar te schuiven. Tot zover dat en nu dit.. Stemmen klonken heel erg fraai. Het laag was ook mooi (al geef ik een voorkeur aan een vlakker verloop, maar dan moet Maz een DSP inzetten en dat wil hij niet). Het klonk gemakkelijk en zoals Maz verwoordde: als je muziek opzet blijf je luisteren. Het hele album. Ik had dat ook. Ik zou er lang en veel naar kunnen luisteren.
Leuk dat je er was abel. De plafond panelen zijn uiteindelijk een soort versiering geworden in de woonkamer met licht erachter.
Zowel met als zonder vind ik het lekker klinken , hoewel er zonder wat meer levendigheid in het soundstage zit en met wat meer rust .
Ik zou eerder de woorden UITGESPROKEN gebruiken.
Hier mag iedereem zijn zoals die is. En niet doen zoals men verwacht hij of zij moet zijn.

En ja,  af en toe gaat het een beetje hard aan toe  hier Maargoed waar mensen zijn worden .......

;).
Citaat van: rdebruin op april 18, 2016, 18:46:39
Vind dit juist het mooiste topic op dit forum. Heerlijk, iemand die ongegeneerd  doet wat hij wil en schijt heeft wat andere daar van denken. Geweldig!!!
Dankjewel.  We hebben lol en daar gaat het om.
Citaat van: ducman748 op april 18, 2016, 18:51:17
Maz ik kan het persoonlijk erg waarderen hoe jij je topic vult geen gedraai en gelijm.
Gewoon zoals het is en dat is top,ik hoop dat je blijft zoals je bent.
Geniet van je weg naar je dromen👍

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Dankjewel dukman.  We doen ons best.;)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

FDLARRY

LB. En vooral veel plezier op andere fora.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

katwax

B&W Nautilus heb ik in het echt gezien op de ISE 2015, ze zijn eigenlijk een stuk kleiner dan je zou verwachten.
Het zijn wel belachelijk mooie speakers om te zien, pure perfectie qua afwerking.
Laurence Dickie de ontwerper van de Vivid luidsprekers heeft deze Nautilus nog ontworpen voor B&W en bij een show waar hij aanwezig was gebruikt hij dit ook als zijn introductie naar het tot stand komen van de Vivid. Komt erop neer dat een gedeelte zeer goed tot perfect is ontworpen, maar dat er daarna door tijdsgebrek sommige zaken nogal snel zijn afgehandeld om het een complete luidspreker te maken. Kortweg op sommige punten is deze luidspreker een technisch hoogstandje, maar zeker niet zover als een Vivid luidspreker.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Mr.M

Citaat van: katwax op april 18, 2016, 20:38:45
Laurence Dickie de ontwerper van de Vivid luidsprekers heeft deze Nautilus nog ontworpen voor B&W en bij een show waar hij aanwezig was gebruikt hij dit ook als zijn introductie naar het tot stand komen van de Vivid. Komt erop neer dat een gedeelte zeer goed tot perfect is ontworpen, maar dat er daarna door tijdsgebrek sommige zaken nogal snel zijn afgehandeld om het een complete luidspreker te maken. Kortweg op sommige punten is deze luidspreker een technisch hoogstandje, maar zeker niet zover als een Vivid luidspreker.
Klopt inderdaad. Dit is de speaker welke vivid uit geboren is.

Wat een prachtig design en eigenwijs ontwerp.

Vivid staat bij mij in de top segment als het om speakers gaat.

Ooit komt hier nog een g3 in huis.

Mark my words.

@ abel  als je een speaker zoekt met precisie in focus en plaatsing dan Moet je een keer vivids horen.

Dat is een speaker met vlijmscherp plaatsing en focus.

katwax

Citaat van: maz op april 18, 2016, 20:41:57
Klopt inderdaad. Dit is de speaker welke vivid uit geboren is.

Wat een prachtig design en eigenwijs ontwerp.

Vivid staat bij mij in de top segment als het om speakers gaat.

Ooit komt hier nog een g3 in huis.

Mark my words.
De G serie klinkt inderdaad geweldig, persoonlijk zou dit mijn eindpunt zijn moest ik voor Vivid gegaan zijn, maar vrouw des huizes vind ze lelijk. Kan ook niet zeggen dat ze (veel) beter klonken dan wat ik nu heb, maar heb ze niet naast elkaar geluisterd.
Ik zou voor mijn ruimte genoeg hebben aan een G2, toen ik aan Laurence vroeg wat is er beter aan de G4 tov van de G1 qua geluid zei hij doodleuk "niets". Het gaat hem puur over het kunnen vullen van de ruimte, dus hoe groter de ruimte hoe hoger in je moet gaan, maar het geluid is hetzelfde in heel de serie :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Mr.M

Citaat van: katwax op april 18, 2016, 21:05:56
De G serie klinkt inderdaad geweldig, persoonlijk zou dit mijn eindpunt zijn moest ik voor Vivid gegaan zijn, maar vrouw des huizes vind ze lelijk. Kan ook niet zeggen dat ze (veel) beter klonken dan wat ik nu heb, maar heb ze niet naast elkaar geluisterd.
Ik zou voor mijn ruimte genoeg hebben aan een G2, toen ik aan Laurence vroeg wat is er beter aan de G4 tov van de G1 qua geluid zei hij doodleuk "niets". Het gaat hem puur over het kunnen vullen van de ruimte, dus hoe groter de ruimte hoe hoger in je moet gaan, maar het geluid is hetzelfde in heel de serie :)
Had vivid fabriek naast kharma gestaan in nl dan had ik serieus een dilemma.

Qua sound vind ik beide merken mooi. Vivid is misschien iets accurater en kharma wat indrukwekkender.

Zijn totaal anders van elkaar qua sound maar beide heerlijk om te luisteren.

Persoonlijk vind ik de looks van vivid wat bijzonderder en eigenwijzer dan kharma of welke merk dan ook.
Dus van mij wint vivids het qua looks.

Ik hou wel van een apart ontwerp.

Jammer dat vivids zo aan de prijs zijn en tweedehands zeldzaam.

Toen ik de kleine vivids had was ik echt onwijs onder de indruk van de snelheid en haarscherp plaatsing.

Skyfox

Mooie set, Maz! Ik heb ook wel een zwak voor Kharma, hoewel ik ze nog nooit beluisterd heb. Geniet ervan! Die Galileo set komt er vast nog wel ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Mr.M

Citaat van: skyfox op april 18, 2016, 21:52:42
Mooie set, Maz! Ik heb ook wel een zwak voor Kharma, hoewel ik ze nog nooit beluisterd heb. Geniet ervan! Die Galileo set komt er vast nog wel ;)
Tnx skyfox.   

We hobbyen lekker door. ;).

HJ

Top maz, net de linker speaker 2cm naar achteren geschoven en warempel het werkt! Weer wat geleerd.

Oh ja,  die knoppen achterop je Kharma's zijn niet van goud maar verguld. Bij kharma vertelden ze me dat ze geëxperimenteerd hadden met kunstof vegulde knoppen, De knoppen hebben buiten de klemming verder immers geen functie.  Maar ze kregen meteen klachten, ze voelden licht en nep aan. Nu zijn ze weer van metaal :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

DofN

Als ik de kans krijg zal ik eens naar de Vivids luisteren.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: hans. op april 18, 2016, 22:06:01
Top maz, net de linker speaker 2cm naar achteren geschoven en warempel het werkt! Weer wat geleerd.

Oh ja,  die knoppen achterop je Kharma's zijn niet van goud maar verguld. Bij kharma vertelden ze me dat ze geëxperimenteerd hadden met kunstof vegulde knoppen, De knoppen hebben buiten de klemming verder immers geen functie.  Maar ze kregen meteen klachten, ze voelden licht en nep aan. Nu zijn ze weer van metaal :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Mooizo. Zo zie je maar , al het geschuif van die maz heeft nog eens nut gehad. Lol
Citaat van: doorofnight op april 18, 2016, 23:15:30
Als ik de kans krijg zal ik eens naar de Vivids luisteren.
Moet je zeker doen abel. Dat is echt een speaker welke aan jouw eisen zal voldoen. Acuraat , eerlijk en lekker luisterend met een berg aan verfijning en resolutie.

sultankat

Citaat van: Maro op april 18, 2016, 16:14:28
Je moet me geen woorden in de mond leggen. Waar heb ik gezegd dat Maz een opschepper is?

Nee niet letterlijk, maar zo lees ik het wel, daarom staat mijn naam er ook bij. Als jij Maz geen opschepper vindt, des te beter! Dan neem ik mijn woorden terug.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

patsijb

mooi dat ze goed bevallen de db7
kan t goed begrijpen ik vond ze ook geweldig hun werk doen
boven het budget wat ik ervoor over had..dus blijf bij mijn S7

Mr.M

Citaat van: patsijb op april 19, 2016, 08:28:29
mooi dat ze goed bevallen de db7
kan t goed begrijpen ik vond ze ook geweldig hun werk doen
boven het budget wat ik ervoor over had..dus blijf bij mijn S7

blijven mooie speakers de s7 , voor mijn kamer net iets te klein als ik zo terugkijk. mijn kamer kan zeker een db7 aan.
In begin was ik bang dat het teveel zou worden , maar de db7/s  speelt gemakkelijker in mijn kamer dan de s7.
ook het laag is strakker , en dat had ik niet verwacht.

Struis

Die Nautilussen zijn cool. Bij Musifoon in Emmen hebben ze nog een paar staan :)

Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Tribute (made in Grunn) voorversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Meitner MA-2 CD speler en DAC, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer, PS Audio Power Plant. Interconnects van Oyaide, Audioquest (Sky en Earth), power zelfmaak, Puritan en nog wat random spul, ethernetkabels van QED en Audioquest (Carbon).

Mr.M

Citaat van: Struis op april 20, 2016, 09:48:16
Die Nautilussen zijn cool. Bij Musifoon in Emmen hebben ze nog een paar staan :)
Ow echt... Das de moeite waard om even te bekijken .
Die dingen zijn vrij zeldzaam.
Staat die tekoop?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Mr.M

Net van mijn lieftallige vriendin dit doorgestuurd gekregen. Lol 

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

diceman