aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: doorofnight op februari 24, 2016, 17:45:20
Ik snap best dat combineren tot een ander klankkarakter zorgt, en dat de luisterkamer dit karakter soms ten goed en soms ten nadele behoorlijk beïnvloedt waardoor details verloren gaan of juist beter te horen zijn. Maar veel verder kom ik niet. Een versterker die details wegfiltert is defect, dat is zo eenvoudig als wat. Een extraextreemgoede versterker laat heus niet meer details horen dan een gewoon goede versterker.
Ben het deels met je eens abel.
Zoals je heb gemerkt verschillen we nogal van manier van hobby . Jij bent van meten en weten /room correct /grafieken en computers  terwijl ik totaal niet van room correct spul ben maar meer van lekker luisteren en mijn  gevoel /hersennen (dat is mijn computer)mij laten vertellen wat ik lekker vind klinken (dus gevoelsmatig en niet meetbaar ). Sterker nog in mijn mening gooit  room correct roet in "sfeer en aura " welke ik wil bereiken .

Tussen mijn hoofd heb ik iets tegen room correct.  Zal wel iets mentaal zijn.

Nooit zelf eentje gehad of eentje in me eigen ruimte gehoord , dus spreek niet uit ervaring in me eigen ruimte.

Ik heb vaker bij vrienden en kennissen  thuis gezeten met de ziekste sets en room correct en ik vond het zonder beter klinken en de eigenaar met room correct.
IK  HEB OOK NOOIT OP EEN HIGH END SHOW EEN MOOIE SET OP ROOM CORRECT ZIEN SPELEN.

Kan me niet voorstellen dat LAMM 9f audio reasurch een roomcorrect tusse  een REF 5 SE gaat zetten en de sound van de set laat beïnvloeden door room correct.

(VLOEKEN IN DE KERK VOOR DE AUDIOFIEL).LOL.dan spreek ik over mezelf. Lol

Dus beide hadden wij een ander mening en voorkeur.
Klinkt het laag gevoelsmatig goed dan is het voor mij goed, wat er op papier gaande is ben ik niet zo weg van.

Mijn grafieken en meetinstrumenten zitten tussen me oren en Bij jouw op de laptop.;) lol.

En ja je hebt gelijk dat een niet uber high end versterker detail niet moet filteren , maar de manier waarop de detail als een geheel naar voren wordt gebracht en gepresenteerd wordt kan je in MIJN persoonlijke beleving NIET METEN.

De AURA en BETROKKENHEID van een goed samengesteld systeem is niet meetbaar.

Iedereen heeft een ander voorkeur. DE IDEALE omstandigheid creëren voor een set met akoestiek en meet instrumenten kan zeker een grote invloed hebben op eind resultaat , daar ben ik het helemaal eens met je.

Zo heeft ieder zijn eigen manier van hobby abel.

De een meet en schuift met akoestiek,  de ander gaat apparatuur wisselen zoals ik  en eenander gaat weer met kabels en stroom stekkers te werk om de set beter klinkend te krijgen.

DoeL van ons allen is het  zelfde , onze set beter kli kend krijgen en hobbye  , maar de manier van hobby is zeer zeker verschillend en dat maakt het leuk.

Lekker LEVEN en laten LEVEN  zoals een wijze man weleens uitdrukt....;)

Niemand heeft ongelijk en iedereen heeft gelijk , wie ben ik om te oordelen dat wat een ander doet fout of slecht is?

Als jij de verschillen hoort en ervaart dan is dat de belangerijkste.

Dank u voor het delen van je ervaring en mening abel.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Citaat van: maz op februari 25, 2016, 00:12:53
Zoals je heb gemerkt verschillen we nogal van manier van hobby . Jij bent van meten en weten /room correct /grafieken en computers  terwijl ik totaal niet van room correct spul ben maar meer van lekker luisteren en mijn  gevoel /hersennen (dat is mijn computer)mij laten vertellen wat ik lekker vind klinken (dus gevoelsmatig en niet meetbaar ). Sterker nog in mijn mening gooit  room correct roet in "sfeer en aura " welke ik wil bereiken .

Tussen mijn hoofd heb ik iets tegen room correct.  Zal wel iets mentaal zijn.

Nooit zelf eentje gehad of eentje in me eigen ruimte gehoord , dus spreek niet uit ervaring in me eigen ruimte.

Ik heb vaker bij vrienden en kennissen  thuis gezeten met de ziekste sets en room correct en ik vond het zonder beter klinken en de eigenaar met room correct.
IK  HEB OOK NOOIT OP EEN HIGH END SHOW EEN MOOIE SET OP ROOM CORRECT ZIEN SPELEN.

Kan me niet voorstellen dat LAMM 9f audio reasurch een roomcorrect tusse  een REF 5 SE gaat zetten en de sound van de set laat beïnvloeden door room correct.

(VLOEKEN IN DE KERK VOOR DE AUDIOFIEL).LOL.dan spreek ik over mezelf. Lol

Dus beide hadden wij een ander mening en voorkeur.
Klinkt het laag gevoelsmatig goed dan is het voor mij goed, wat er op papier gaande is ben ik niet zo weg van.

Mijn grafieken en meetinstrumenten zitten tussen me oren en Bij jouw op de laptop.;) lol.

En ja je hebt gelijk dat een niet uber high end versterker detail niet moet filteren , maar de manier waarop de detail als een geheel naar voren wordt gebracht en gepresenteerd wordt kan je in MIJN persoonlijke beleving NIET METEN.

De AURA en BETROKKENHEID van een goed samengesteld systeem is niet meetbaar.

Iedereen heeft een ander voorkeur. DE IDEALE omstandigheid creëren voor een set met akoestiek en meet instrumenten kan zeker een grote invloed hebben op eind resultaat , daar ben ik het helemaal eens met je.

Zo heeft ieder zijn eigen manier van hobby abel.

De een meet en schuift met akoestiek,  de ander gaat apparatuur wisselen zoals ik  en eenander gaat weer met kabels en stroom stekkers te werk om de set beter klinkend te krijgen.

DoeL van ons allen is het  zelfde , onze set beter kli kend krijgen en hobbye  , maar de manier van hobby is zeer zeker verschillend en dat maakt het leuk.

Lekker LEVEN en laten LEVEN  zoals een wijze man weleens uitdrukt....;)

Niemand heeft ongelijk en iedereen heeft gelijk , wie ben ik om te oordelen dat wat een ander doet fout of slecht is?

Als jij de verschillen hoort en ervaart dan is dat de belangerijkste.

Dank u voor het delen van je ervaring en mening abel.

^^

Kan niet anders als het eens zijn met een groot gedeelte van bovengenoemde argumenten/zienswijze.
Ook mijn persoonlijke ervaringen sluiten aan op die van Maz en als ik iemand hoor zeggen dat er niet of nauwelijks hoorbare verschillen tussen versterkers kunnen zitten dan vraag ik mij wel eens af of iemand zijn oren wel voldoende actief gebruikt, óf mogelijk de verschillen niet wilt horen en zich er bewust voor "afsluit"  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Nee joh...die persoon is doof of heeft een but set. :D

Waarom ligt het horen van de vermeende verschillen niet bij jou ?

Bijzondere is dat Maz de set van Jerry zelf regelmatig aanhaalt. Deze set kost ...mwahhh...euhhh....2000 euro misschien 3000. Maz weet dat zijn set dit niveau niet gaat halen. Hoeveel Burmesters hij er ook neer gaat zetten.

De set van Jerry gaat ook niet beter klinken met een Burmester. Mogelijk wel met andere speakers.

Maar goed.....leef en laten leven...mooie spreuk. Dit begint mijn inziens niet bij je eigen ervaring te verklaren door je af te vragen of anderen wel goed kunnen luisteren. Maar begint bij of jezelf wel goed kunt luisteren.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

patsijb

leven en laten leven jep..
iedereen ervaart t op zijn manier..
(mijn ervaring in versterkers is dat er degelijk wel verschil is)maar hoef dat bij niemand op te dringen, tiz mijn ding
op laag nievau betere detaillering laten horen heb ik al ervaren..
en idd kan/zal ook een smaakkwestie zijn en hoe goed je kan/wil luisteren

chansig

:yinyang:

Er dringt nog niemand op volgens mij. Maar men zou makkelijk die kant op kunnen gaan.

Paar dagen terug ook al aangehaald: Hoe kan het dat mensen de plaatsing bij mij op een verschillende manier horen ?

Voor, tussen, achter de speakers. Schiet mij maar lek...zo tastbaar en toch per individu zo verschillend.En dan de vraag: Wat is beter ? Dan wordt het helemaal lastig/ingewikkeld.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

erik s.

[quote author=chansig link=topic=145469.msg2901150#msg2901150

Bijzondere is dat Maz de set van Jerry zelf regelmatig aanhaalt. Deze set kost ...mwahhh...euhhh....2000 euro misschien 3000. Maz weet dat zijn set dit niveau niet gaat halen. Hoeveel Burmesters hij er ook neer gaat zetten.

Gr Hans
[/quote]Als hij nog steeds met de Apogee speelt is de nieuweprijs heel wat hoger.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Nieuwprijs.....tsja. Die Apogees vond ik niet zo goed klinken.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Joris1971

Citaat van: chansig op februari 25, 2016, 08:10:15

De set van Jerry gaat ook niet beter klinken met een Burmester. Mogelijk wel met andere speakers.

Jij hebt het regelmatig over DE set van DE Jerry, wat is daar zo bijzonder aan?
Lijkt wel een soort heiligheid te zijn.....  ;D

ben benieuwd, plaats eens een linkje naar zijn set Hans

Vik

Hebben we allemaal toch wel eens gegeten Joris?  :D

Citaat van: Joris1971 op februari 25, 2016, 09:15:20
Jij hebt het regelmatig over DE set van DE Jerry, wat is daar zo bijzonder aan?
Lijkt wel een soort heiligheid te zijn.....  ;D

ben benieuwd, plaats eens een linkje naar zijn set Hans
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

chansig

Heiligheid gaat wat ver...aangezien hij verhuisd is weet ik niet hoe het nu is. Wat er bijzonder aan is ? Dat zal je zelf moeten gaan beluisteren.

Alle termen die je in je forumleven voorbij hebt zien komen over zwart, dynamisch etc......als je die set hebt gehoord dan weet je wat er bedoelt wordt.

Set verder is niet zo belangrijk. Gaat om wat hij met de ruimte heeft (kunnen) doen.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

op eigen verzoek verwijderd.

Hoe beterder je kan luisteren hoe kleinerder de verschillen...

O0

chansig

Coax AQ Carbon

Mr.M

Dat is nou iets wat met een linkje niet te beschrijven is joris.
De " grot" van jerry zoals bekend toen was de MEEST BIJZONDER RUIMTE EN LUISTERERVARING OOIT.

Je kan je haast niet , sorry correctie, je kan je NIET voorstellen wat je zag als je daar binnen liep en wat je hoorde / meemaakte want het was meer dan horen , het was een ERVARING op zich .lol.

Bijzonder aardig en lief man met bijzonder technisch kennis over audio / akoestiek met een bijzonder helder /simpel/1+1=2 werkwijzen.

Down to earth karakter in levende lijven.

Ook bij hem is meten en weten met de kennis en respect voor de gene  d die  meer hoort dan wat je meet en ziet.

HEERLIJK MAN OM TE KENNEN EN SPREKEN.
Zeldzaam in zijn soort als ik het zo mag uiten met alle respect.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

^

chansig

^^

En hij is niet alleen van meten is weten hoor... ;)

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Joris1971

Citaat van: chansig op februari 25, 2016, 09:21:37
Heiligheid gaat wat ver...aangezien hij verhuisd is weet ik niet hoe het nu is. Wat er bijzonder aan is ? Dat zal je zelf moeten gaan beluisteren.

Alle termen die je in je forumleven voorbij hebt zien komen over zwart, dynamisch etc......als je die set hebt gehoord dan weet je wat er bedoelt wordt.

Set verder is niet zo belangrijk. Gaat om wat hij met de ruimte heeft (kunnen) doen.

Gr Hans

Plaats dan een linkje... is dat teveel gevraagd? Ben gewoon benieuwd

Mr.M

Citaat van: chansig op februari 25, 2016, 09:33:52
^^

En hij is niet alleen van meten is weten hoor... ;)

Gr Hans
Nee zeker niet. Hij is van alle markten thuis en heeft naast zijn 1+1=2  ook zijn audiofiele idioligieen en mankementen.

Dus zeker niet alleen van wat je meet is wat je hoort.

Mr.M

Citaat van: Baardmannetje op februari 25, 2016, 09:22:15
Hoe beterder je kan luisteren hoe kleinerder de verschillen...

O0
Hahah.lol

Luister je dan naar twee WEKKER radio's naast elkaar of twee BURMESTER naast elkaar ?  ;) LOL.  Want ik kan me zeker wat voorstellen bij je stelling en ben het met je eens ook. ;)

op eigen verzoek verwijderd.

;D

Ja hoho!

We hebben het over gewoon fatsoenlijke versterkers toch?

Al lijkt een Burmester wekkerradio mij wel wat.

:P

DofN

Citaat van: maz op februari 25, 2016, 00:12:53

(..)

Je schrijft het op alsof het het één of het ander is. Ik zou dan van het meten / weten / dsp / computers zijn en jij van het gevoel en luisteren. Ik moet je dan verrassen: ik luister met veel plezier, emotie en gevoel naar muziek. Ook bij mij thuis. Meten, akoestiek en DSP zijn slechts een vehikel om te komen tot een mooi resultaat en zijn absoluut geen doel.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

i2Paq

Citaat van: chansig op februari 25, 2016, 09:21:37

Gr Hans

Precies!

Zelfs de meest slechte cd klinkt bij hem onwaarschijnlijk!

Je kon werkelijk uren in die zetel (troon  ;D ) zitten en luisteren naar eigen nummers die dan toch anders klonken en meer lieten horen dan waar dan ook.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

i2Paq

Citaat van: Joris1971 op februari 25, 2016, 09:37:20
Plaats dan een linkje... is dat teveel gevraagd? Ben gewoon benieuwd

Hij heeft geen on-line showcase.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Joris1971

Mr.M

Mijn platen collectie begint aardig op gang te komen.
Gister bleek "mannen dag "te zijn in LETLAND dus werd weer verwend door me vriendin met een heerlijk drankje en een plaat. ;) ik mag niet klagen.....

Al de 4de plaat in twee maanden :) dat ik van haar krijg.

Wie zei nou dat platen duur zijn? Ik merk er niets van. Haha

Mr.M

Citaat van: doorofnight op februari 25, 2016, 10:04:41
Je schrijft het op alsof het het één of het ander is. Ik zou dan van het meten / weten / dsp / computers zijn en jij van het gevoel en luisteren. Ik moet je dan verrassen: ik luister met veel plezier, emotie en gevoel naar muziek. Ook bij mij thuis. Meten, akoestiek en DSP zijn slechts een vehikel om te komen tot een mooi resultaat en zijn absoluut geen doel.
Zo zwart wit is het niet bedoelt abel, ik weet dat je weet wat je doet en je gehoor en belevings factor is tip top, dus als het een beetje zwart wit over kwam mijn excuses.

Jij bent juist iemand van puntjes op de i dat heb ik gezien en gehoord.
Jij pakt tenminste alle aspecten van hobby aan: van akoestiek tot versterking en speakers en meet technisch.

Dus als er iemand is die zeer "correct bezig is ben jij het wel.
Jij geeft alles aandacht en dat doen weinig mensen na.

Wat ik eerder bedoelde te zeggen is dat de gedeelte wat  jij op de computer doet dat ik dat gevoelsmatig doe.

;). Niet dat dat een correct manier van lage tonen "meten" is Maargoed zo doe ik het.

Jouw manier is in ieder geval wat betrouwbaarder in dit geval. Hahaha lol