aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: twani op februari 21, 2016, 22:30:05
Alhoewel mijn eerdere post het niet bepaald prijsgaf moet ik eerlijk zeggen dat ik het een keivét component vind :inlove:

Helaas is "der Dieter" vrij recent overleden😥
Zag dat niet aankomen van een harbethier ; ).
Dit is echt een amp welke je haat of lief hebt.

Bij mij was dit liefde op eerste gezicht.

de meester  is idd vorige jaar overleden helaas. Met plezier sta ik hier naar zijn ontwerp te kijken.  U wordt bedankt!

Nu nog een vivid giya scoren ergens.lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

FDLARRY

Citaat van: chansig op februari 21, 2016, 17:35:41
Mag van mij ook iedere dag...

Gr Hans
Iedere dag. :o

Ben geen twintig meer.  ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Mr.M

Citaat van: FDLARRY op februari 21, 2016, 22:43:37
Lang vervlogen tijden.  ;)
14 jaar gelden al. Damn  gaat snel dit. Leek net gister dat ik voor eerst op de ht forum kwam en iedereen op me dak kreeg dat ze dachten dat ik  reclame wilde maken voor een zelfbouw kabel maker en daarom op forum kwam.

Mr.M

Belachelijk. .. 10k voor een geintegreerde versterker vragen en de afstandsbediening optioneel bij leveren en niet standaard . Hoe kan je dat in je hoofd halen??

twani

Citaat van: maz op februari 21, 2016, 22:37:40
Zag dat niet aankomen van een harbethier ; ).

Qua onvoorspelbaarheid schijnen wíj - volgens sommigen - redelijk wat gemeen te hebben zo valt in ons beider topics nog weleens te lezen :tounge2:

Mr.M

Citaat van: twani op februari 21, 2016, 23:15:43
Qua onvoorspelbaarheid schijnen wíj - volgens sommigen - redelijk wat gemeen te hebben zo valt in ons beider topics nog weleens te lezen :tounge2:
Dat zegt al genog  over de aard van beesie denk ik. ;) .

Mr.M

Zal ik eens een eerste indruk geven van de burmester.

Koud uit de doos klonk de burmester al vrij lekker maar na een uurtje  opwarmen kwam de versterker pas beetje los.
Om een uur of 01.00 ben ik er voor gaan zitten ,
Meestal begin ik met de cd van patricia barber  CAFÉ BLUE.

Wat meteen opvalt is de de tonale balans van de burmester wat meer richting de "neutrale" gaat . Met neutraal bedoel ik geen aangezet mid gebied en sausje over de instrumenten.
Wat mij  verrast heeft is  de controle en stakke laagweergave.
Mijn kharma mp150 monos hebben 150 watt aan 4 ohm en een dempingsfactor van >400.
DE burmester heeft 150 watt aan 4 ohm en een dempingsfactor van >1000....dat is een belachelijk getal voor dempingsfactor en dst hoor je terug in de bass slagen en laag weergave.
Met de arc kharma combo zijn slagen wat vetter /voller warmer.
Met de burmester zijn de slagen wat sneller/strakker/minder aanwezig / nadrukkelijk.
Nou ben ik zelf iemand die wel van een sausje houd dus mij hoor je niet piepen als dat voorkomt maar ik ken mensen die liever alles strak en netjes willen hebben.
Ik moest heel even wennen aan de iets minder warme sound tov de buizen vv.
Qua soundstage kom je by de burmester niets tekort. Alles is in goede proportie.

Het is niet de uber grote soundstage zoals de BURMESTER 808 mk3 vv en AIRTIGHT EV combi die ik laatst hier had maar het is ruim voldoende om mijn wensen te vervullen.

Het laag is heel erg goed en het hoog is vrij open en zonder harde randen.

De vloeiendheid van muziek en samenhang is best goed en de presentatie van muziek is niet saai zoals de PASS LABS INT 150 die ik had.
Daar moest ik  de volume van goed opkrikken voordat alles beetje tot leven kwam ,maar dan stonden de buren voor de deur.
Bij de burmester heb je met normale luister niveau genoeg van alles. Je hoef ook niet aan de volume knop te zitten steeds want de balans in de tonen is prima.
Van mij had het iets warmer gemogen van sound maar dat komt doordat ik heel erg verwend ben denk ik met buizen vv.

Dit is wel tot nu de beste geïntegreerd versterker in huizen maz. Hier kan je gewoon lekker muziek luisteren.
Je hoort met de burmester wel beter de opname verschillen tov de ARC VV EN KHARMA EV. De ARC VV gooit overal een lekker sausje overheen en dat doet de burmester minder.
Die is wat eerlijker in weergaven dan de arc / kharma combi.

Dus je bron matriaal is meer van belang bij de burmester dan bij de arc vv en kharma combi.

Ik ben positief verrast eigenlijk door de burmester want alle andere geïntegreerd versterkers welke ik heb gehad waren niet helemaal naar mijn verwachting qua match in met de rest van set en persoonlijke smaak .

Dit is een heel aangenaam en relax versterker om naar te luisteren.
Niets is "te" en alles is er in goede verhoudingen.
Grootste Pluspunt is de waanzinnig mooie uiterlijk van deze bolide.

Ik ga hier voorlopig even naar luisteren en ga niet switchen om te kijke of ik na een tijdje luisteren de warmer gesausde ARC /kharma combi gaat missen of niet.

Ben benieuwd...

joey01

Prachtige amp, als hij je kwa klank niet kan bekoren op de lange termijn zou ik hem gewoon als eyecatcher laten staan  :wub:

LABO

Klinkt als muziek in de oren. Ik vind hem ook prachtig om te zien.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: LABO op februari 22, 2016, 17:18:11
Klinkt als muziek in de oren. Ik vind hem ook prachtig om te zien.
Dit is echt een mooie versterker voor jouw lex ,als je eens een keer wat anders wil dan de ML.dit is een switch waardig. Nou weet ik niet hoe de ml 383 klinkt tov de burmester maar de ml38s welke ik had was een mooie voortrap (mits aan de juiste eindtrap gehangen).

LABO

Citaat van: maz op februari 22, 2016, 17:24:50
Dit is echt een mooie versterker voor jouw lex ,als je eens een keer wat anders wil dan de ML.dit is een switch waardig. Nou weet ik niet hoe de ml 383 klinkt tov de burmester maar de ml38s welke ik had was een mooie voortrap (mits aan de juiste eindtrap gehangen).
Zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt en dat dit een mooie switch zou kunnen zijn, maar ik zit toch ook wel te denken aan de Devialet.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: LABO op februari 22, 2016, 17:39:56
Zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt en dat dit een mooie switch zou kunnen zijn, maar ik zit toch ook wel te denken aan de Devialet.
Jaaa. Ook mooi. Anders dan de burmester. Daar kan je iets meer de sound beïnvloeden naar je eigen voorkeur met de Sam functie.
Dit is gewoon een eerlijk recht toe recht aan dik versterker met een waanzinnig uiterlijk.

Hier zie en voel je tenminste waar je voor betaald.
Maar idd de davialet is een goed match met kharma...

Mr.M

Citaat van: joey01 op februari 22, 2016, 17:17:53
Prachtige amp, als hij je kwa klank niet kan bekoren op de lange termijn zou ik hem gewoon als eyecatcher laten staan  :wub:
Daar zou ik nou helemaal geen moeite mee hebben.
Heb nogsteeds spijt de AIRTIGHT en burmester 808 mk3 te hebben verkocht.

Verkopen van zoiets kan nog altijd. Kopen en eentje vinden met en leuk prijskaartje is moeilijker .
Burmester komt  niet ieder jaar met een nieuw product dus de waarde verlies na een bepaalde punt is haast nihil.

patsijb

niet mijn smaak burmester maar qua bouw een dijk van een machine..
kunnen velen nog wat van leren haha
enjoy

brtram

Hoezo niet jouw smaak?

Citaat van: patsijb op februari 22, 2016, 19:29:12
.... maar qua bouw een dijk van een machine tank..  ;D

Mr.M

Citaat van: patsijb op februari 22, 2016, 19:29:12
niet mijn smaak burmester maar qua bouw een dijk van een machine..
kunnen velen nog wat van leren haha
enjoy
Qua bling bling sluit het goed aan bij kharma...
Citaat van: brtram op februari 22, 2016, 19:33:55
Hoezo niet jouw smaak?
Denk dat het beetje te glimmerig  is . Wordt in Azië /Amerika /Rusland hoog gewaardeerd.qua detail is het echt af!!!

R

Vette aanwinst maz, leuk dat er weer eens iets langkomt. Is altijd erg leuk om mee te lezen.

Mr.M

Citaat van: R op februari 22, 2016, 21:26:10
Vette aanwinst maz, leuk dat er weer eens iets langkomt. Is altijd erg leuk om mee te lezen.
Tnx R.

Zo blijven we bezig en kunnen anderen ook door met hobbyen door .
Net even de instellingen doorgenomen en heb net een instelling verandert en de burmester is compleet omgetoverd qua sound.
Bizzar wat voor verschil dit maakt in geluid. ....
Iets met OUTPUT AMPLIFICATION om de beste match te vormen tussen versterker en speakers.
Hij stond op LOW AMPLIFICATION en bij switchen naar HIGH ging trok ineens de soundstage en klanken nog een stuk opener.
Alles werd behoorlijk "levendiger" niet dat het saai was maar alsof je de "LOUDNESS" knop indrukt en alles trekt net een stapje opener en schoner.

De BURMESTER is een stap BETER gaan spelen dan eerst.
Ik ben nog gelukkiger....Want ik hou wel van een DYNAMISCH"ER" geluid waar leven in zit, mits die niet aandringerig of vermoeiend wordt.
Dus dit wordt even wat verschillende muziek opzetten en kijke of ik na 2 uur nogsteeds zelfde PIEP als NU.....lol
Ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat iets wat in de eerste instantie HEEL wauw klinkt na een tijdje behoorlijk aandringerig en irritant en vermoeiend kan zijn dus ik REKEN mezelf nog niet rijk. Hahhaa

Mr.M

Zo ben ik dan ook. Ga eerst alles aansluiten , doen , beluisteren , revieuw schrijven en daarna ga ik de manual lezen om te achterkomen dat mijn apparaat helemaal niet optimaal is ingesteld.. Hahahah.

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Mr.M

Citaat van: Richi op februari 22, 2016, 23:58:26
Lekker spelen man  :headbanging:
Heerlijk naar de plaat van WEEKEND aan luisteren.
[emoji344] [emoji345] [emoji344] [emoji345] [emoji344] [emoji351] [emoji350] [emoji350] [emoji350] [emoji350] [emoji346] [emoji346]

Mr.M

Wat klinkt een plaat toch lekker als alles goed afgestemd is ...

Richi

Ziet er fraai uit en klinkt zeker net zo fraai.  :music:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear