aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

michel69

Citaat van: cz79 op februari 15, 2016, 19:00:53
Taga of een andere merknaam voor hetzelfde blok, is volgens mij met netfilter

Yup heb hem zelf hier ook staan ;)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

En een berg gadgets ,schijven/dempers/ontkoppelaars.
En om nou te zeggen de bank is leeg!! Nou nee.
Er ligt nog een high end dvd speler /loopwerk welke is helemaal vergeten was....
De denon dvd 2500 bt.
Ik weet niet eens meer wanneer ik die heb gekocht?
Waarschijnlijk toen ik het idee had een thuis bios te bouwen.pffff
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Roksan op februari 15, 2016, 18:59:14
Die verdeeldoos boven in de tweede foto. Wat voor eentje is dat?
Dat is de taga idd. Tot nu toe was dit mijn verdeeldoos. En moet zeggen was er heel blij mee.
Heeft 4 directe uitgangen en 4 heel licht gefilterde voor evt bron en vv.

Heb hem met plezier gebruikt. Kost geen drol en Tis een prima ding.
Nieuw was die 85 euro.

Als je Intressen heb pm even. Want de pms komen weer binnen stromen.lol
Citaat van: cz79 op februari 15, 2016, 19:00:53
Taga of een andere merknaam voor hetzelfde blok, is volgens mij met netfilter

Klopt. Een kant gefilterd en ander kant direct , dus zonder filter (gewoon een stekker blok).4 wel en 4 niet .
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Sirius666

Citaat van: maz op februari 15, 2016, 19:11:24
Dat is de taga idd. Tot nu toe was dit mijn verdeeldoos. En moet zeggen was er heel blij mee.
Heeft 4 directe uitgangen en 4 heel licht gefilterde voor evt bron en vv.

Heb hem met plezier gebruikt. Kost geen drol en Tis een prima ding.
Nieuw was die 85 euro.

Als je Intressen heb pm even. Want de pms komen weer binnen stromen.lol
Klopt. Een kant gefilterd en ander kant direct , dus zonder filter (gewoon een stekker blok).4 wel en 4 niet .

Aasgieren die Hollanders he :D

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Sirius666

Mr.M

Eindelijk bijna klaar met opruimen sorteren en aansluiten.
Met de kharma Supreme reference  stekkerblok ben ik heel erg blij. Ziet er goed uit.

Richi

Maar... Klinkt het ook anders / beter?
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

twani

Citaat van: Richi op februari 15, 2016, 22:43:04
Dat lijkt me sterk......... MAZ gaf zelf al aan dat de Titan ook geen verschil liet horen.

Zolang je niet filtert gebeurt er verder ook niets spannends dunkt me.

Mr.M

Citaat van: Richi op februari 15, 2016, 22:43:04
Ehhhh. Mijn set klinkt sowieso goed vind ik,  Al gebruik ik helemaal geen power plant en dergelijke. Vroeger had ik ze ook niet.
Ik merkte pas toen ik de set van plaats veranderde en de set in de muur aansloot  waar mijn dimmers op staan dat de er een lichte brom was in de set.

Het is een soort peace of mind  denk ik of  simpel verveling en nieuwsgierigheid.

Aangezien ik in een drukke flat woon in de stad geloof ik ook dat de stroom niet helemaal "schoon" is.
Je merkt ook dat je later in de avond veel meer rust heb met muziek.luisteren . Of het nou door de stroom komt of gewoon simpelweg doordat iedereen slaapt en de buiten ruis minder is weet ik niet.

Het is geen wereld van verschil vind ik. Het is wel een tikje relaxer luisteren zo.

De TITAN is officieel gemaakt voor zware eindversterkers(mono blokken) die veel stroom trekken maar met de kharma klasse d tjes is dit een zwaar oversized powerplant.
Mijn vorige 630va powerplant was al ruim voldoende voor de hele set in combi met de taga pf 1000 stekkerblok.

Ik was daar al zeer tevreden mee. Dat was een simpel recht toe recht aan powerplant zonder poespas. Gewoon  strak stroom zonder filter gebeuren. Zie foto.

Citaat van: twani op februari 15, 2016, 22:51:24
Dat lijkt me sterk......... MAZ gaf zelf al aan dat de Titan ook geen verschil liet horen.

Zolang je niet filtert gebeurt er verder ook niets spannends dunkt me.

Met de taga kan je wel filteren (als je wilt).
Heb het geprobeert en het maakt iets uit , beter ? Weet ik niet , je kan beter zeggen  anders.
Maar over algeheel om te zeggen dat het de investering waard is als je er echt voor zou moeten sparen en hopen dat je een "grote stap" vooruit zet met je sound..... nou nee.

Koop beter een mooiere speaker of een beter versterker . Daar hoor je de echte verschillen in .
Hier stop je een berg in en je moet hard zitten concentreren en jezelf overtuigen dat je verschillen hoort.

Dus geeft het rust ? Ja. Voor mij wel. Vooral psychisch rust.

*ben ik blij ? JA, als een kind met nieuwe speelgoed.

*Heb ik spijt ? Nee.

*Ben ik vooruit gegaan ? Optisch wel
Geluidsmatig , weet ik niet. (Hiervoor klonk het ook goed en nu nogsteeds.)

* Is het zijn geld waard ? Nee En  JA,  als je het kan missen en je set wilt fine tunen wel.  NEE  als je een grote hoorbare stap verwacht in geluid.(in mijn geval)
Ik was blij met me set en ben nu nogsteeds blij.

*zou ik dit iemand aanraden? Als je ervoor gaan sparen , ABSOLUUT NIET.

twani

Citaat van: maz op februari 16, 2016, 03:36:16
Ehhhh. Mijn set klinkt sowieso goed vind ik,  Al gebruik ik helemaal geen power plant en dergelijke. Vroeger had ik ze ook niet.
Ik merkte pas toen ik de set van plaats veranderde en de set in de muur aansloot  waar mijn dimmers op staan dat de er een lichte brom was in de set.

Het is een soort peace of mind  denk ik of  simpel verveling en nieuwsgierigheid.

Aangezien ik in een drukke flat woon in de stad geloof ik ook dat de stroom niet helemaal "schoon" is.
Je merkt ook dat je later in de avond veel meer rust heb met muziek.luisteren . Of het nou door de stroom komt of gewoon simpelweg doordat iedereen slaapt en de buiten ruis minder is weet ik niet.

Het is geen wereld van verschil vind ik. Het is wel een tikje relaxer luisteren zo.

De TITAN is officieel gemaakt voor zware eindversterkers(mono blokken) die veel stroom trekken maar met de kharma klasse d tjes is dit een zwaar oversized powerplant.
Mijn vorige 630va powerplant was al ruim voldoende voor de hele set in combi met de taga pf 1000 stekkerblok.

Ik was daar al zeer tevreden mee. Dat was een simpel recht toe recht aan powerplant zonder poespas. Gewoon  strak stroom zonder filter gebeuren. Zie foto.

Met de taga kan je wel filteren (als je wilt).
Heb het geprobeert en het maakt iets uit , beter ? Weet ik niet , je kan beter zeggen  anders.
Maar over algeheel om te zeggen dat het de investering waard is als je er echt voor zou moeten sparen en hopen dat je een "grote stap" vooruit zet met je sound..... nou nee.

Koop beter een mooiere speaker of een beter versterker . Daar hoor je de echte verschillen in .
Hier stop je een berg in en je moet hard zitten concentreren en jezelf overtuigen dat je verschillen hoort.

Dus geeft het rust ? Ja. Voor mij wel. Vooral psychisch rust.

*ben ik blij ? JA, als een kind met nieuwe speelgoed.

*Heb ik spijt ? Nee.

*Ben ik vooruit gegaan ? Optisch wel
Geluidsmatig , weet ik niet. (Hiervoor klonk het ook goed en nu nogsteeds.)

* Is het zijn geld waard ? Nee En  JA,  als je het kan missen en je set wilt fine tunen wel.  NEE  als je een grote hoorbare stap verwacht in geluid.(in mijn geval)
Ik was blij met me set en ben nu nogsteeds blij.

*zou ik dit iemand aanraden? Als je ervoor gaan sparen , ABSOLUUT NIET.

Heerlijke heldere en eerlijk geschreven conclusie.  :thumbs-up:   

Dat deze precies strookt met hetgeen ík ervan vind is mooi meegenomen :D

Oftewel: 🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌 NO!   🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼 YES!

Sirius666

Citaat van: twani op februari 16, 2016, 07:50:35

Heerlijke heldere en eerlijk geschreven conclusie.  :thumbs-up:   

Dat deze precies strookt met hetgeen ík ervan vind is mooi meegenomen :D

Oftewel: 🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌🔌 NO!   🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼 YES!

Voor jou een reden om zoiets niet aan te schaffen en bij maz is dit vice versa. Zo grappig om te lezen :)

Dat stroomspul he, dat heeft toch pas evt invloed bij geaarde stopcontacten of een aparte audiogroep? Ik zit in een appartement (huur) en heb, logisch, enkel aarde in de keuken.

i2Paq

Bepaalde filtering en beveiliging werkt niet als er geen aarde is.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

erik s.

Citaat van: i2Paq op februari 16, 2016, 12:19:45
Bepaalde filtering en beveiliging werkt niet als er geen aarde is.
Niet is niet helemaal waar, minder is een betere omschrijving.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

twani

Citaat van: Sirius666 op februari 16, 2016, 11:58:15
Voor jou een reden om zoiets niet aan te schaffen en bij maz is dit vice versa. Zo grappig om te lezen :)

Het ligt waarschijnlijk aan mijn gemankeerde vermogen dit soort verschillen waar te nemen. :hehe:

Ik heb er de set ook niet voor om dit soort verschillen te ervaren trouwens...

De lijfspreuk van "Hansie Chansie" vind ik altijd wel mooi in deze: Doof en een slechte set, neem dat mee in wat ik post!

Briljant!! :D

Gelukkig leid ik dan weer niet aan een té grote auto-suggestieve sensitiviteit, ben ik wel blij mee....  :pompom:

Bama

Het verschil tussen mp3 en Flac was gisteren ook erg goed te horen, dat duurde iedere keer ook geen seconde en dat hoor je ook  niet op iedere set.

twani

Citaat van: Bama op februari 16, 2016, 13:26:40
Het verschil tussen mp3 en Flac was gisteren ook erg goed te horen, dat duurde iedere keer ook geen seconde en dat hoor je ook  niet op iedere set.

De vraag blijft of je daar blij mee moet zijn.....

scrutinizer

Yep!! For me that is.....
....we worden al geplukt door de belasting, Theo.
Niet ook nog eens van info op mijn geluidsdragers ...... ::)

....maar nu ben ik ook niet iemand die zichzelf en anderen meer dan eens voorhoud dit niet te kunnen waarnemen natuurlijk. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Sirius666

Citaat van: Bama op februari 16, 2016, 13:26:40

Het verschil duurde langer dan een seconde zeg je? Wanneer dien je je zorgen te maken....als jouw set juist wel of géén verschil tussen beiden weergeeft? :D

Ik zou het knap vinden als je uberhaupt verschillen hoort tussen een 16/44 flac en een correct geripte 320kbps mp3. Duidelijk waarneembaar dus. Ongein als een cymbaal dat net iets analoger klettert doe ik niet aan mee  ;)

Citaat van: twani op februari 16, 2016, 13:24:33

Het ligt waarschijnlijk aan mijn gemankeerde vermogen dit soort verschillen waar te nemen. :hehe:

Ik heb er de set ook niet voor om dit soort verschillen te ervaren trouwens...

De lijfspreuk van "Hansie Chansie" vind ik altijd wel mooi in deze: Doof en een slechte set, neem dat mee in wat ik post!

Briljant!! :D

Gelukkig leid ik dan weer niet aan een té grote auto-suggestieve sensitiviteit, ben ik wel blij mee....  :pompom:

Hansie relativeert graag :clapping:

Bevalt het Naim geluid tov de Marantz?

i2Paq

Citaat van: erik s. op februari 16, 2016, 13:18:58
Niet is niet helemaal waar, minder is een betere omschrijving.

Leveranciers geven echt aan dat als een bepaald product geen aarde heeft filtering en beveiliging niet werkt.

maar ja, wie ben ik.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

twani

Citaat van: Sirius666 op februari 16, 2016, 16:55:40
Het verschil duurde langer dan een seconde zeg je? Wanneer dien je je zorgen te maken....als jouw set juist wel of géén verschil tussen beiden weergeeft? :D

Géén maakt het leven een stuk gemakkelijker :D

twani

[

Bevalt het Naim geluid tov de Marantz?
[/quote]

De Naim is uitgebalanceerd en nooit scherp.  De Marantz is een volledig beest van een versterker maar heb het "surplus" verder niet nodig in mijn set...

Het lijkt me een waanzinnige versterker voor mensen met veeleisende (stroom ;)) speakers die naar de heldere kant tenderen.......

Oh ja, hij is te koop......

Richi

Dat wat je schrijft over de flat en het geluid dat rustiger wordt en meer (in ons geval meer diepte kreeg later op de avond) is iets dat ik zeker herken. Sinds we zijn verhuisd en een aparte audio groep hebben laten aanleggen, heb ik hier geen last meer van. Filtering zou daar zeker hebben geholpen in ons geval. Het is inderdaad een beetje als de puntjes op de i. Als je 2000 euro uit te geven hebt en je huidige versterker kost 1000 euro, geef het dan uit aan een beter versterker en niet aan filtering. Daar ben ik het helemaal met je eens. Het moet wel in verhouding staan met je set.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

chansig

Relativeren is leuk en kan tegelijkertijd ook dodelijk zijn.. :D

Mijn set is in staat om verschillen te laten horen...zo hoor ik dat de drummer van AC/DC net even anders op zijn bassdrum trapt, The Edge net even anders een snaar aanslaat...etc.

Belangrijk ? Neuhhh...niet heel erg maar wel fijn om te weten dat je set het kan en nog mooier natuurlijk om het te horen.

Maar het gehoor, verwerking van informatie, gedachten etc...mooi en boeiend fenomeen.

Zo verbaas ik me af en toe nog steeds over het gegeven dat de mensen die hier zijn komen luisteren op de een of andere manier de plaatsing van het geluidsplaatje anders kunnen horen/beleven. De een voor de speakers, de ander er tussen en weer anderen ver achter de speakers.

Maakt voor mij alleen maar duidelijk dat waarnemen van geluid niets zegt over wat er daadwerkelijk gebeurt.

Zowww....

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: Richi op februari 16, 2016, 17:44:14
Dat wat je schrijft over de flat en het geluid dat rustiger wordt en meer (in ons geval meer diepte kreeg later op de avond) is iets dat ik zeker herken. Sinds we zijn verhuisd en een aparte audio groep hebben laten aanleggen, heb ik hier geen last meer van. Filtering zou daar zeker hebben geholpen in ons geval. Het is inderdaad een beetje als de puntjes op de i. Als je 2000 euro uit te geven hebt en je huidige versterker kost 1000 euro, geef het dan uit aan een beter versterker en niet aan filtering. Daar ben ik het helemaal met je eens. Het moet wel in verhouding staan met je set.
Er is weer leven in deze draad.  Lol.

@ Richi,  zo is het ook.  Filteren / power conditioner kan een gering verbetering geven (rust) in het totaalbeeld.

Maar je moet reëel zijn en in verhouding werken.
Een 3k powerplant op een vv van 500 euro en eindtrap van 1000 euro gaat je set niet naar een nieuw niveau tillen.

De 3k in een ander vv en ev steken wel.

Je kan nogsteeds je set fine tunen zoals bij mij door een taga 1000 powerblok en een kleiner power conditioner  te gebruiken.Gezien de prijs van de rest van mijn set was dit  relatief goedkoop spul en alsnog  was ik  zeer blij met de resultaat.

Waar ik niet mee blij was was de uiterlijke n vertoning , want ik vond ze niet mooi om te zien. Daarom heb ik de TITAN gekocht  en de kharma powerblok. NIET zozeer om mijn set van niveau te tillen in vergeleken met de taga en de kleinere power conditioner ,maar gewoon om de UITERLIJK en PSYCHISCHE RUST.
IK VIND DIT VEEL MOOIER STAAN.zoals jullie weten bij mij doet de LOOKS heel veel en ik ben niet vies om voor de LOOKS te betalen.

Ze zeggen dan ook ," MOOI spul kost geld";) Dus niet beter spul kost geld , nee MOOI spul kost geld . Lol

Ik heb voor de taga en me kleine power conditioner toen nog geen  350 euro betaald t. Dat is  de investering waard als je de punten op de i  wilt zetten met een hifi set.