aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

twani

Citaat van: maz op december  4, 2015, 23:24:33
Hahaha. Lach me de tauw .... hiero theo door je uitspraak. Lol.

Dit was een vriendelijke vraag of  ik ze even uit Brand kon helpen en absoluut geen moeten.

Gezien ze mij goed kennen en andersom , is zoeen vraag niet zo gek.
Het is maar hoe je met elkaar omgaat.
Ik heb ook weleens verzoeken gedaan bij kharma welke kosteloos voor me gedaan is.

Je wordt behandelt Hoe je een ander behandelt. 

Dus ik geef ze deze speakers met liefde terug als ik ze ermee kan helpen.. als nodig neem ik zelfs een dag vrij en breng het persoonlijk terug ... 

Wie goed doet goed ontmoet heren.

Ik snap je :).  En bovendien is Charles geen gangster :D

chansig

Citaat van: maz op december  4, 2015, 23:50:53
Jij bent net als jerry wat meer "down to earth" wat betreft gedachten over audio.

Geluidsmatig gezien geef ik je geen ongelijk. Heb zelf meegemaakt Hoe een belachelijk goedkope set waanzinnig kan klinken , dus de absurde bedragen die af en toe voorbij komen in audio land heeft weinig met MUZIEK BELEVING  te maken maar meer met MERK BELEVING , UITERLIJK en TECHNIEK.

Dus wat je zegt klopt grotendeels wel hans, het draait niet altijd enkel om "muziek" .. het is tegenwoordig voor velen waaronder ikzelf meer dan alleen wat je hoort . Ik betaal meer in dit geval voor wat ik zie dan dat ik hoor.

Als het enkel om geluid ging dan had ik het wel bij de vivid monitors gehouden en een van de veel goedkopere versterkers die ik heb gehad hiervoor. Die klonken waanzinnig goed en kosten een fractie van de kharma/ARC/COMBI.
;)

Je bent in ieder geval eerlijk over je beleving...dat vind ik al mooi.

Ws als mijn beurs het zou toelaten had ik ook wat duurder spul staan. Ik vind het ook mooi om te zien...een dikke Pass Labs een glimmende Kharma, touwtjes zo dik als polsen. Gelukkig heb ik het geld niet... :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

katwax

Dus als ik het goed lees geef je ze terug omdat je eigenlijk EXQUISITE MINI wil hebben en hoopt op deze manier ze tegen een zeer gunstig tarief te verkrijgen.
Maz is zo gek nog niet  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bas Akkerman

Dat vind ik wel heel grootmoedig van jou,
Om je luidsprekers meteen weer af te staan.
Misschien voelde de rust ook wel wat nauw,
En is het weer tijd om aan het experimenteren te gaan.

Iets heel anders, maar niet minder gemeend,
Grote complimenten voor je taalgebruik.
Dat is van steeds meer fouten gespeend,
Echt knap volgens de man met de pruik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

botsen

Citaat van: Bas Akkerman op december  5, 2015, 09:47:23

Dat is van steeds minder fouten gespeend,

Leuk die rijmvorm!

Maarre, over taal gesproken: steeds meer van fouten gespeend?

chansig

Dat is van steeds minder fouten gespeend,

Waar was onze Bas pas gelee.
Tsjemig pas gelee dat viel toch wel mee ?

Dat is inmiddels een maand of wat
maar wat zit in het vat

schijnt niet te verzuren
maar wat zijn dit voor een kuren

Voor straf een luistverslag in rijm
Dat vind Doorofnight vast wel fijn.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Bas Akkerman

Botsen, het is waar wat je zegt.
Een dubbele ontkenning vind ik nog steeds moeilijk.
Mijn strubbeling met de logica nog niet geslecht.
Niet dat ik daarmee mijn fout vergoeilijk.

Citaat van: chansig op december  5, 2015, 10:06:06
Waar was onze Bas pas gelee.
Tsjemig pas gelee dat viel toch wel mee ?

Dat is inmiddels een maand of wat
maar wat zit in het vat

schijnt niet te verzuren
maar wat zijn dit voor een kuren

Voor straf een luistverslag in rijm
Dat vind Doorofnight vast wel fijn.

Gr Hans
Ik ben bang dat het dan nog langer duurt.
Had Abel misschien beter een dichter gehuurd.
Ik moet wel zeggen dat de zin weer groter wordt.
De voorpret dat ik over jullie mijn woord uitstort.

Of is dit laatste wat al te religieus,
En kom ik eerder over als een snobistische kneus?
Het woord is weer aan onze geliefde Maz,
Dus doe maar net alsof ik er niet was.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

Citaat van: maz op december  4, 2015, 23:24:33

Dit was een vriendelijke vraag of  ik ze even uit Brand kon helpen en absoluut geen moeten.

Gezien ze mij goed kennen en andersom , is zoeen vraag niet zo gek.
Het is maar hoe je met elkaar omgaat.
Ik heb ook weleens verzoeken gedaan bij kharma welke kosteloos voor me gedaan is.

Je wordt behandelt Hoe je een ander behandelt. 

Dus ik geef ze deze speakers met liefde terug als ik ze ermee kan helpen.. als nodig neem ik zelfs een dag vrij en breng het persoonlijk terug ... 

Wie goed doet goed ontmoet heren.

^^
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Citaat van: chansig op december  5, 2015, 09:25:50
Je bent in ieder geval eerlijk over je beleving...dat vind ik al mooi.

Ws als mijn beurs het zou toelaten had ik ook wat duurder spul staan. Ik vind het ook mooi om te zien...een dikke Pass Labs een glimmende Kharma, touwtjes zo dik als polsen. Gelukkig heb ik het geld niet... :D

Gr Hans
Je kan ook tegen jezelf en anderen liegen Hans maar daar schiet je weinig mee op.

Ik ben gewoon een "merk geil" Hans , heb altijd en overal naar mooie dingen zitten staren. Als ik me moeder moet geloven was dat al vanaf me 3 de jaar.

Ook met me eerste fiets was het feest goor ik achteraf, want maz koos de duurste uit de toko. En ik kon toen niet eens lezen.lol

Sommige dingen zitten gewoon  in de dan geprint. Je kan het onderdrukken en beheersen als je geluk hebt maar omheendraaien en ontkennen is zinloos.

Ik heb wel gemerkt , naar mate je ouder  wordt dat je iets realistischer gaat denken.
Laat maar zo zeggen ,je hebt vaker heldere momenten ,lol. Bij mij verliezen de heldere momenten het vaker dan ze winnen.

Dus aard van beesie is sterk in de wortels.

Citaat van: katwax op december  5, 2015, 09:43:27
Dus als ik het goed lees geef je ze terug omdat je eigenlijk EXQUISITE MINI wil hebben en hoopt op deze manier ze tegen een zeer gunstig tarief te verkrijgen.
Maz is zo gek nog niet  ;D

Eigenlijk wel ja. Dat is samen met de vivid giya de speakers waar ik weleens een ...[emoji97] [emoji98] [emoji97] [emoji98] [emoji99] [emoji99] [emoji99] [emoji99] [emoji99]  van heb.lol

Kharma kennende,  doen ze heel veel om vaste klanten /ieder klant,zo goed mogelijk te helpen en of tegenmoet komen als er wat is .
Dus qua service staan ze echt heel hoog vind ik.

Misschien dat dit net de dutje is die ik nodig heb om een exquisite mini te bemachtigen.

Ze hebben exquisite mini op voorraad in Obergien ,misschien als ik de demo exquisite neem (dus genoegen neem met de demo kleur) dat ze dan iets leuks met de prijs kunnen doen omdat ik al half jaar op een speaker wacht en bij aankomst de speakers weer vrijwillig teruggeeft om ze te helpen. ;)  ...

Hoop niet dat peter van kharma meeleest  want dan valt me plan door de mand.hahah

Dat is van steeds meer fouten gespeend,

Kharma heeft mij ook in verleden goed geholpen om een kharma te kunnen bezitten  en dat ben ik niet vergeten.

mijn vriendin is in ieder geval heel blij dat ze weer weggaan ,zij vindt de witte veel mooier.

PS . Wat de taalgebruik betreft, ik Let tegenwoordig wat beter op als ik wat neerzet.
Vroeger schreef ik iets en drukte op enter en las het later weer.
Nu lees ik eerst wat ik heb neergekwakt en dan pas druk ik op enter.lol.   plus dat de nieuwe tel. Een veel betere auto correct heeft.lol

Citaat van: botsen op december  5, 2015, 09:57:58
Leuk die rijmvorm!

Maarre, over taal gesproken: steeds meer van fouten gespeend?

Zo zie je maar, ook bas is niet perfect. Valt me tegen van je bas....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op december  5, 2015, 10:20:21
Botsen, het is waar wat je zegt.
Een dubbele ontkenning vind ik nog steeds moeilijk.
Mijn strubbeling met de logica nog niet geslecht.
Niet dat ik daarmee mijn fout vergoeilijk.
Ik ben bang dat het dan nog langer duurt.
Had Abel misschien beter een dichter gehuurd.
Ik moet wel zeggen dat de zin weer groter wordt.
De voorpret dat ik over jullie mijn woord uitstort.

Of is dit laatste wat al te religieus,
En kom ik eerder over als een snobistische kneus?
Het woord is weer aan onze geliefde Maz,
Dus doe maar net alsof ik er niet was.
Laat me bek niet breken met een RIJM,
want met mijn taalkennis is dat niet fijn.

Abn Nederlands ken ik niet, gelukkig heb ik een iPhone voor dit.

Wat je hier ziet met audio is van zotte, wat kan een exquisite mini mij nog verrotte.

Leg gewoon neer die 44k , het is ma geld maz niet je Ma.

Is dat wat als rijm?? Lol

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

michel69

Citaat van: maz op december  4, 2015, 22:16:50
Zwart is stukken moeilijker te fotograferen dan wit zeg.

Nice Maz en dat is weer eens voor de verandering wat nieuws in je topic.......alles nieuw ;) ;D en als ik het goed zie hebben we dezelfde stekkerblok? dat is toch de Taga PF-1000 die ik daar op de grond zie staan naast je rack?
Maar goed maandag dus D-Day voor maz doen ze het of doen ze het niet ;D succes Maz!
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Rusher

Maz, op Marktplaats staat een prachtig paartje parel wit CRM 3.2
Voordat ik een dom bod uitbreng, is dit "betaalbaar"? Waar moet ik aan denken?

Mr.M

Klopt . Dat is de taga stekkerblok. Gewoon een goed stekkerblok met genoeg gaten erin.
Maandag gaat maz een poging wagen naar de mini exquisite .... kijken of me opoffering wat oplevert. lol.

YamahaRXV

Citaat van: maz op december  4, 2015, 11:30:50
Ik moet eerlijk zeggen ...de diamant zwartr zijn waanzinnig mooi.
Ik hou er wel van als een kleur "leeft".
Ze staan nu lekker thuis in te spelen en kan niet anders zeggen dan wauw.

Ze zijn " piano zwart " in donker maar als je goed kijke zie je een grijzige gloed en als er licht opvalt dan leeft het .. wel heel subtiel glimmend maar net genoeg om de diep zwarte te breken.
Ga je de flits op gooien dan heb je DIAMANT ZWART.
ECHT IETS VOOR MIJ.. GLITTERS EN GLIMMERS. LOL.. als ik een meisje was dan was ik zonder twijfel een gold digger geworden. Lol

Erg mooi Maz, maar helaas van korte duur.... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bama

Citaat van: Rusher op december  5, 2015, 12:41:54

Zijn als nieuw, zijn mijn oude speakers.

gerzom

Heel erg genereus van je Maz, maar is het niet een beetje raar dat als een klant van Kharma 15k ofzo voor een setje speakers aftikt hij/zij een setje krijgt dat al en week bij iemand anders heeft staan spelen? Ik zou daar denk ik niet echt blij mee zijn, even ervan uit gaande dat die klant ze als nieuw koopt.

Succes met je upgrade gesprek maandag!!  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Mr.M

Citaat van: gerzom op december  5, 2015, 13:17:05
Heel erg genereus van je Maz, maar is het niet een beetje raar dat als een klant van Kharma 15k ofzo voor een setje speakers aftikt hij/zij een setje krijgt dat al en week bij iemand anders heeft staan spelen? Ik zou daar denk ik niet echt blij mee zijn, even ervan uit gaande dat die klant ze als nieuw koopt.

Succes met je upgrade gesprek maandag!!  ;D
Dit kan je niet als gebruikt zien. Hij heeft nog geen 2 uur op zitten.
Daarnaast gaan de speakers altijd bij kharma ook een kamer in waar ze eerst wat uren maken om alles te controleren.

In dit geval is de controle door mij gebeurt. Speakers neergezet, gecontroleerd en weer ingepakt.
2 dagen later. Want maandag worden ze weer opgehaald.

Dus ik heb voor niets de speakers uit de folie gehaald.
Lol

Mr.M

Zolang alles goed is en garantie erop zit heb ik persoonlijk nergens moeite mee.

Mits alles gewoon als behoren "nieuwstaat" uitziet..

Rusher

Citaat van: Bama op december  5, 2015, 13:14:58
Zijn als nieuw, zijn mijn oude speakers.
Wat is het toch een geinig klein wereldje...

Mr.M

Citaat van: Rusher op december  5, 2015, 12:41:54
Een nette prijs zou 4500 zijn. Dit zijn wel wat jonger en in een zbijzonder kleur. Dus het is ma net hoe graag je het wilt.

Ik denk dat  4500 a  5000 een hele mooie prijs is.

Voor rond die prijs heb je echt waard voor je geld.
Voor Rond 2500 euro per speakers Kan je hem zelf niet inelkaar zetten.
Kast / spuitwerk/(parel wit is special paint) filter/units/bekabeling..etc etc.

Rusher

Citaat van: maz op december  5, 2015, 14:23:39
Een nette prijs zou 4500 zijn. Dit zijn wel wat jonger en in een zbijzonder kleur. Dus het is ma net hoe graag je het wilt.

Ik denk dat  4500 a  5000 een hele mooie prijs is.
Bedankt, blijft klap geld, maar heel eerlijk valt het me mee. Ze lijken groot. Is dat wel zo? Zijn ze nog geen meter hoog? 90hx40dx30b

Leeuwarden

Als ze 90 cm hoog zijn vallen ze bij mijn vrouw in de "dwerg" klasse...

joey01

CiteerIk ga maandag eens langs bij kharma om te kijken hoe en wat betreft de levertijd van de nieuwe.
Als het weer zolang gaat duren dan ga ik kijken of ik misschien met een EXQUISITE MINI thuis kan komen.lol ... even kijke  hoelang het duurt voordat me kharmas klaar zijn . Als het te lang duurt dan ga ik proberen  om tot een "schikking" te komen voor een EXQUISITE MINI. Want die hebben ze gewoon op voorraad staan.

Denk dat ik eerst een grote taart koop voor de hele ploeg en heel zielig naar charles loop met de mededeling dat ik al half jaar op een speaker wacht en eindelijk heb ik hem, wordt het de volgende dag weer opgehaald en verscheept naar VS.

Ik Vind dat kharma mij een gratis upgrade moet geven naar exquisite voor de moeite ....hahahaha

Haha dat zou echt een mooi kerstcadeau zijn  :clapping:
Ik duim mee voor je  :thumbs-up:

Mr.M

Citaat van: joey01 op december  5, 2015, 16:57:11

Haha dat zou echt een mooi kerstcadeau zijn  :clapping:
Ik duim mee voor je  :thumbs-up:
Dat Zou echt een stunt zijn als iemand zoeen upgrade cadeau krijgt.lol
Ik denk dat je eerst charles de leven moet redden  wil je dat door de beugel krijgen.hahah.

Verschil tussen exquisite en s7s is ruim 20k . Hoe lief en aardig ik ook mag zijn , 20k cadeau zal het niet worden. ik zou nogsteeds behoorlijk bij moeten betalen.

De vraag is of de  bijbetaling binnen bereik valt of niet.

Ik ga gewoon lekker een kopje koffie doen daar en kijken hoe en wat.