aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

sultankat

Citaat van: twani op november 17, 2015, 23:28:29
Een Cayman in waarde stijgen? Proest, ooit misschien...  Alleen de 911 is wat dat betreft een goede investering, de minder gewilde 996 daargelaten...

964 en 993 om precies te zijn als het investeringstechnisch juist moet zijn....

Hoop ook dat je op de hoogte bent van de zeer zeer ernstige technische malheur die deze watergekoelde boxers kennen.

Ik noem IMS lager, RMS seal, gescheurde cilinderwanden. Indien geen verstand van de materie zeg ik: SUCCES MET DE PORTOMONAIE ;)

Waarom ik dit weet?  Jarenlang lid van het grootste Porschforum (omdat ik zelf al geruime tijd op zoek ben naar een goede 911)

Ik denk Maz dat je eens even met Twani in gesprek moet: hij weet er veel van en het zou jammer zijn als je de "verkeerde" Porsche aanschaft. Het zijn centjes die je verdient met hard werken, alleen al daarom.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

martin778

Citaat van: sultankat op november 18, 2015, 10:06:22
Zeker!

Een fout inde database? 20 eigenaren lijkt me wel heel erg veel.
Verder - M5 E60 V10.

Former member 78

Een E60 M is niet de meest betrouwbare.

screw

Citaat van: ArjanR1 op november 18, 2015, 10:56:33

+1... iig niet voor de eigenaar... voor de garage wel.. vaste bron van inkomsten :D
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Mr.M

Citaat van: Witalik op november 18, 2015, 01:24:44
Die SL heeft 20 eigenaren gehad  :notify: dat is best een hoop.
Wowww. Zover had ik nog niet eens gekeken...
Citaat van: Christiaan S op november 18, 2015, 01:29:37
:o

Zoveel mensen die zich toch schamen om met dat ding te rijden?
Lol
Citaat van: Thanatos op november 18, 2015, 09:57:44
Wow.. Alleen al om die reden met een boog omheen..
Dat sowieso...
Citaat van: sultankat op november 18, 2015, 10:05:49
Ik denk Maz dat je eens even met Twani in gesprek moet: hij weet er veel van en het zou jammer zijn als je de "verkeerde" Porsche aanschaft. Het zijn centjes die je verdient met hard werken, alleen al daarom.
Dat zou inderdaad zonde zijn. Dit was ook het advies dat ik kreeg van een porche garage. "Ga je eerst laten informeren over Porsche voordat je een aanschaft" .

Dat scheelt blijkbaar heel veel met bepaalde modellen.
Citaat van: martin778 op november 18, 2015, 10:51:03
Verder - M5 E60 V10.
Bmw is nooit mijn auto geweest. Heb een m3 cabriolet  gehad oudere blok type en dat was een zeer slecht auto.. En een vriend had een nieuwe type e46 dacht ik m3 met smg bak en hij had daar alleen maar problemen mee. Steeds maar storing met de smg bak.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Witalik op november 18, 2015, 01:24:44
Die SL heeft 20 eigenaren gehad  :notify: dat is best een hoop.
Wowww. Zover had ik nog niet eens gekeken...
Citaat van: Christiaan S op november 18, 2015, 01:29:37
:o

Zoveel mensen die zich toch schamen om met dat ding te rijden?
Lol
Citaat van: Thanatos op november 18, 2015, 09:57:44
Wow.. Alleen al om die reden met een boog omheen..
Dat sowieso...
Citaat van: sultankat op november 18, 2015, 10:05:49
Dat zou inderdaad zonde zijn. Dit was ook het advies dat ik kreeg van een porche garage. "Ga je eerst laten informeren over Porsche voordat je een aanschaft" .

Dat scheelt blijkbaar heel veel met bepaalde modellen.
Citaat van: martin778 op november 18, 2015, 10:51:03
Verder - M5 E60 V10.
Bmw is nooit mijn auto geweest. Heb een m3 cabriolet  gehad e40 dacht ik ( oudere blok type) en dat was een zeer slecht auto.. En een vriend had een nieuwe type e46 dacht ik m3 met smg bak en hij had daar alleen maar problemen mee. Steeds maar storing met de smg bak.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

twani

Citaat van: ArjanR1 op november 18, 2015, 10:56:33

Paar keer achter elkaar de Launchecontrol en d'r kan een nieuw koppelingssetje in.

Is helemaal niet duur ook :laugh: :alien: :laugh: :alien: :laugh:

pameijer

Ik zou zelf in deze prijscategorie (tweedehands weliswaar) ook zeker en mooie Range Rover overwegen:

Kun je ook wat grotere speakers vervoeren zeg maar.  :music:
Maar 't is geen sportwagen, wat in NL toch onzinnig is.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

twani

Citaat van: pameijer op november 18, 2015, 23:16:32
Ik zou zelf in deze prijscategorie (tweedehands weliswaar) ook zeker en mooie Range Rover overwegen:

Kun je ook wat grotere speakers vervoeren zeg maar.  :music:
Maar 't is geen sportwagen, wat in NL toch onzinnig is.

MAZ staat toch niet op de markt met z'n brillen? :D

pameijer

Citaat van: twani op november 18, 2015, 23:22:41
MAZ staat toch niet op de markt met z'n brillen? :D
Als hij de Range Rover wil afbetalen zal hij wel moeten  :P
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

HansGT3

:clapping: Neem  een GT3  MK1 eerste type  deze gaan niet kapot een blijven hun geld waard ze worden steeds duurder .
Probeer  maar eens een goeie te vinden  dan moet je diep in de buidel .
maar een gewone 996 met de juist aanpassingen die gaan dan ook niet meer stuk  en je rijdt een super PORSCHE voor weinig geld. :google:

twani

Citaat van: HansGT3 op november 19, 2015, 00:40:43
:clapping: Neem  een GT3  MK1 eerste type  deze gaan niet kapot een blijven hun geld waard ze worden steeds duurder .
Probeer  maar eens een goeie te vinden  dan moet je diep in de buidel .
maar een gewone 996 met de juist aanpassingen die gaan dan ook niet meer stuk  en je rijdt een super PORSCHE voor weinig geld. :google:

Heel af en toe te koop met Resto mods en dan uitstekend. Blijft wel een lelijkerd die 996.

Een GT3 mk1 had je een paar jaar terug moeten kopen, nog heel betaalbaar toen. Nu ineens helemaal over kop die prijzen.....  En dat vrijwel alleen maar vanwege de goede Metzger motoren in die types...

scrutinizer

Citaat van: twani op november 17, 2015, 23:28:29
Een Cayman in waarde stijgen? Proest, ooit misschien...  Alleen de 911 is wat dat betreft een goede investering, de minder gewilde 996 daargelaten...

964 en 993 om precies te zijn als het investeringstechnisch juist moet zijn....

Hoop ook dat je op de hoogte bent van de zeer zeer ernstige technische malheur die deze watergekoelde boxers kennen.

Ik noem IMS lager, RMS seal, gescheurde cilinderwanden. Indien geen verstand van de materie zeg ik: SUCCES MET DE PORTOMONAIE ;)

Waarom ik dit weet?  Jarenlang lid van het grootste Porschforum (omdat ik zelf al geruime tijd op zoek ben naar een goede 911)

Dan weet je ook dat de Cayman GT4 gebruik maakt van de GT3 Metzger motor die m.i. op de juiste plek in de auto geplaatst is.
Zo ook de bestuurder .....Spyder seats. ::) Lijkt me prijs/kwaliteit een geweldige auto.....  :clapping:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Citaat van: scrutinizer op november 19, 2015, 10:53:57
Dan weet je ook dat de Cayman GT4 gebruik maakt van de GT3 Metzger motor die m.i. op de juiste plek in de auto geplaatst is.
Zo ook de bestuurder .....Spyder seats. ::) Lijkt me prijs/kwaliteit een geweldige auto.....  :clapping:

Dat weet ik ja:)   Toch wordt er met Cayman veel minder autosport bedreven dan met 911.

Zal met exposure te maken hebben denk ik.. 911 is toch magisch getal (ook voor mij)

scrutinizer

Citaat van: twani op november 19, 2015, 12:15:07
Dat weet ik ja:)   Toch wordt er met Cayman veel minder autosport bedreven dan met 911.

Zal met exposure te maken hebben denk ik.. 911 is toch magisch getal (ook voor mij)

Misschien verandert het in de toekomst .... Whats in a number ::)
Het zal weinig met de 'capability of the car' te maken hebben.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Leeuwarden

Als het er nu alleen om gaat om een beetje opvallende, soepel rijdende, auto aan te schaffen waarin ook je broodtrommeltje een plekje heeft dan is dit een aardige optie. Gegarandeerd dat iedereen je ziet!

Leeuwarden

Het voordeel van deze bijzondere verschijning is dat ie vooruit net zo hard gaat als achteruit! Tel uit je winst!

patsijb

verkies dat broodtrommeltje ook boven die lelijke range rover en porsches..

Mr.M

Ben nog helemaal niet uit wat ik nou wil gaan doen.
PorSche? Mercedes?audi?     

Ieder merk heeft er wel een die ik mooi vind.

Gister nog naar deze gekeken en vond het ook wat hebben...

De ttrs.. 

Het wordt wel een sport auto maar ben nog niet uit welke.

Ik ben aan twijfelen tussen Porsche  , mercedes E coupe ,audi ttrs of  audis5..

twani

Is dat de "ex bolide" van Gordon niet?

Bama

Die heeft nog meer gebruikers gehad.

twani

Citaat van: Bama op november 19, 2015, 21:45:15
Die heeft nog meer gebruikers gehad.

In geval van Gordon is dat geen rare gedachte :D

VlisChris

Kjelt

Ik vind die witte cabrio met gepimpte spoilers meer iets voor de dames eigenlijk die uit hun mini gegroeid zijn.