aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: Gawain op september 17, 2015, 23:58:42
Horloge, uurwerk, klokje... Ik denk niet dat een verkoper zich daar druk over gaat maken, tenzij het een broertje van Jort Kelder is ;)
Hahahah. ;)

Zolang je met geld binnenloopt mag je het nomen wat je wilt.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

tompj

Citaat van: maz op september 17, 2015, 23:09:35
Zelfs bij schaap&citroen noemen ze de mooiere spul klokjes. ;)
Precies wat ik bedoel  :P Belastingfraude was het toch....
Maar noem het lekker zoals je zelf wilt hoor  ;D

Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Mr.M

Vandaag is de nieuwe mp150 bezorgd. Maar dan in het grijs.  Zwart was niet op voorraad en de grijze wel.
Ben benieuwd hoe het nu zal gaan met de nieuwe kharma mono blokken en de test van de set.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Poging 2 met de nieuwe " verbeterde " kharma mono blokken .
De eerste set had problemen en sprong steeds in beveiliging.
Hopelijk gaat het hiermee goed.

Mr.M

Hij staat aan en geen vervormd geluid en of in de beveiliging springend mono blok...
Dit gaat goed. Denk dat de vorige mono blok een klein probleem had.

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Citaat van: Kerkhoffd op september 20, 2015, 00:26:50
Enjoy
Dank u.

Hij staat "in te spelen" want hij is kaars vers.

Ben de eerste liedjes doorheen aan jagen en dit klinkt heel relax en aangenaam.
Waar ik met de sphinx eindtrap af en toe de volume terugdraaide omdat het over de top ging , heb ik hier geen enkel moeite mee.

Dit speelt gewoon lekker "hard "zonder vermoeind/irritant of over de top te klinken.

Stemmen hebben een mooie body,geluidsbeeld is open en alles klinkt relax en op elkaar afgestemd.
Het laag is behoorlijk goed onder controle en ik heb geen enkel moment idee dat ik "te hard "speel terwijl ik behoorlijk aan de volume knop heb gedraaid.

Ruimtelijkheid is mooi en diepte is goed. Separaatheid van verschillende instrumenten is goed volgbaar. Zelfs in drukke passages is alles op zijn plek.

Dit speelt vrij "neutraal" vergeleken met de combi ervoor.
De arc met kharma monos en de s7s had een wat uitdrukkelijker midgebied en wat meer aangezet stemmen (groter afgebeeld).
Dit is wat echter en neutraler . De soundstage is wat dieper en presentatie ook iets meer in de diepte.

Persoonlijk vind ik een  aangezet stem geen probleem maar heb gemerkt dat velen dat als onnatuurlijk ervaren.
Dat is een persoonlijk voorkeur denk ik.

Ieder geval dit speelt heel erg goed.

chansig

Geniet ervan...en by the weg...het is kakel vers. ;)

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

Mr.M

YamahaRXV

Citaat van: maz op september 20, 2015, 00:38:32
Dank u.

Hij staat "in te spelen" want hij is kaars vers.

Ben de eerste liedjes doorheen aan jagen en dit klinkt heel relax en aangenaam.
Waar ik met de sphinx eindtrap af en toe de volume terugdraaide omdat het over de top ging , heb ik hier geen enkel moeite mee.

Dit speelt gewoon lekker "hard "zonder vermoeind/irritant of over de top te klinken.

Stemmen hebben een mooie body,geluidsbeeld is open en alles klinkt relax en op elkaar afgestemd.
Het laag is behoorlijk goed onder controle en ik heb geen enkel moment idee dat ik "te hard "speel terwijl ik behoorlijk aan de volume knop heb gedraaid.

Ruimtelijkheid is mooi en diepte is goed. Separaatheid van verschillende instrumenten is goed volgbaar. Zelfs in drukke passages is alles op zijn plek.

Dit speelt vrij "neutraal" vergeleken met de combi ervoor.
De arc met kharma monos en de s7s had een wat uitdrukkelijker midgebied en wat meer aangezet stemmen (groter afgebeeld).
Dit is wat echter en neutraler . De soundstage is wat dieper en presentatie ook iets meer in de diepte.

Persoonlijk vind ik een  aangezet stem geen probleem maar heb gemerkt dat velen dat als onnatuurlijk ervaren.
Dat is een persoonlijk voorkeur denk ik.

Ieder geval dit speelt heel erg goed.

Ben benieuwd waar je uiteindelijke voorkeur nu naar uit gaat Maz; de sound van ARC pre - Kharma MP-150 (oude type) combi óf die van de Pathos pre - Kharma MP-150 (nieuwe type) ?

btw, persoonlijk vind ik de MP-150,s in het zilver mooier en wat exclusiever tonen als in het zwart  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Cyreg

Citaat van: maz op september 20, 2015, 12:22:12
Nee hoor gewoon kaars vers. Zo noemen ik het.  ;)

...dat mag natuurlijk Maz, maar misschien bedoel je dan toch: 'kersvers'?   :unsure:
Verder veel plezier met je aparte spulletjes   ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

remco320

Zeg wat is dit nu voor kolderieke vertoning? Al twee dagen geen Posts, laat staan nieuwe eyecandy? Maz doe ons eens vermaken:)

sultankat

Citaat van: remco320 op september 22, 2015, 17:20:51
Zeg wat is dit nu voor kolderieke vertoning? Al twee dagen geen Posts, laat staan nieuwe eyecandy? Maz doe ons eens vermaken:)

Dat "voorlopig tevreden" duurt inderdaad al langer dan gebruikelijk. Laat hem maar even genieten. Er komt vanzelf wel weer nieuws.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

YamahaRXV

Ik denk dat zelfs Maz nu best tevreden is met de set zoals deze nu speelt bij hem. Kan misschien ook zomaar eens zijn dat er andere (niet audio gerelateerde) zaken misschien wat meer interesse en prioriteit krijgen..  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op september 20, 2015, 12:26:23
Ben benieuwd waar je uiteindelijke voorkeur nu naar uit gaat Maz; de sound van ARC pre - Kharma MP-150 (oude type) combi óf die van de Pathos pre - Kharma MP-150 (nieuwe type) ?

btw, persoonlijk vind ik de MP-150,s in het zilver mooier en wat exclusiever tonen als in het zwart  ;)
De pathos is absoluut de "mooiere""betere" voorversterker.
Hij is heel relax en toch aandacht trekkend.de micro resolutie met de pathos is is beter en het laag is wat voller.
De presentatie van podium is met de pathos groter en meer naar achter .
De arc  is wat meer upfront en de midtonen wat meer opgeblazen en groter.
(Mijn presentatie  voorkeur is de wat "onnatuurlijke"opgeblazen upfront presentatie ,maar dat is persoonlijk. Meeste mensen vinden dat onnatuurlijk maar ik vind dat persoonlijk lekkerder ) Maar voor de rest is de pathos de betere voorversterker.
Mag ook wel gezien de prijsverschil.

De pathos laat ook wat makkelijker de opname verschillen horen . Daar de arc alles een beetje een eigen saus geeft doet de pathos dat niet. Mooie opname is mooi en de mindere wat minder.

Ik ben heel rustig aandoen en kijk rustig om me heen .Ben nog altijd nieuwsgierig naar een arc ref 3 en of 5.
Vind ik er ooit een voor een redelijk prijs dan laat ik hem niet liggen. Wil het graag in eigen setting hebben gehoord.

Voorlopig tevreden met de set zoals het nu staat.

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op september 22, 2015, 17:46:40
Ik denk dat zelfs Maz nu best tevreden is met de set zoals deze nu speelt bij hem. Kan misschien ook zomaar eens zijn dat er andere (niet audio gerelateerde) zaken misschien wat meer interesse en prioriteit krijgen..  :)
Inderdaad.  Ben een beetje met andere dingen bezig en heb even minder tijd voor de audio.

remco320

Citaat van: maz op september 22, 2015, 17:58:29
Inderdaad.  Ben een beetje met andere dingen bezig en heb even minder tijd voor de audio.
Goed zo! Althans, ik hoop dat het allemaal positieve energie op mag leveren. Wij zijn bezig met een ander huis, nu echt heel erg ontspannen aan het luisteren naar 1 kant van een lp via de headphone. Puur ter ontspanning!

Maikel_audionerd

Citaat van: maz op september 22, 2015, 17:53:30
De pathos is absoluut de "mooiere""betere" voorversterker.
Hij is heel relax en toch aandacht trekkend.de micro resolutie met de pathos is is beter en het laag is wat voller.
De presentatie van podium is met de pathos groter en meer naar achter .
De arc  is wat meer upfront en de midtonen wat meer opgeblazen en groter.
(Mijn presentatie  voorkeur is de wat "onnatuurlijke"opgeblazen upfront presentatie ,maar dat is persoonlijk. Meeste mensen vinden dat onnatuurlijk maar ik vind dat persoonlijk lekkerder ) Maar voor de rest is de pathos de betere voorversterker.
Mag ook wel gezien de prijsverschil.

De pathos laat ook wat makkelijker de opname verschillen horen . Daar de arc alles een beetje een eigen saus geeft doet de pathos dat niet. Mooie opname is mooi en de mindere wat minder.

Ik ben heel rustig aandoen en kijk rustig om me heen .Ben nog altijd nieuwsgierig naar een arc ref 3 en of 5.
Vind ik er ooit een voor een redelijk prijs dan laat ik hem niet liggen. Wil het graag in eigen setting hebben gehoord.

Voorlopig tevreden met de set zoals het nu staat.
Goed te horen Maz, enjoy!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mr.M

Citaat van: Maikel_audionerd op september 23, 2015, 15:03:18
Goed te horen Maz, enjoy!
Zal zeker lukken. Ik geniet altijd van de spullen welke ik over de vloer krijg.

Soms kort ,soms lang ,maar genieten doe ik sowieso.
Al heb ik iets wat bevalt, kan het alsnog niet laten als ik wat anders zie  ,al is het om uit te proberen...

Nu is de buurt aan voorversterkers en eindtrappen.

Wat goed is blijft en daarnaast lekker rouleren en uitproberen.

Lekker hobbyen dus.

YamahaRXV

Citaat van: maz op september 24, 2015, 19:34:58
Zal zeker lukken. Ik geniet altijd van de spullen welke ik over de vloer krijg.

Soms kort ,soms lang ,maar genieten doe ik sowieso.
Al heb ik iets wat bevalt, kan het alsnog niet laten als ik wat anders zie  ,al is het om uit te proberen...

Nu is de buurt aan voorversterkers en eindtrappen.

Wat goed is blijft en daarnaast lekker rouleren en uitproberen.

Lekker hobbyen dus.

Niets mis mee hoor Maz  ;)

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op september 24, 2015, 20:45:57
Niets mis mee hoor Maz  ;)
Vind ik ook.

Zoek een arc ref 3 maar ik zie bitter weinig aanbod in de buurt.

Mr.M

Alleen omdat jij het zo vraagt.
Wil jullie niet teleurstellen...;)

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Mr.M

Citaat van: paaj op september 24, 2015, 23:16:09
Wat is dat, een radio?

Bijna goed.  :)