aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Citaat van: maz op september 16, 2015, 19:07:41
Om even terug te komen op audio.

De kharma mp 150 is terug naar kharma. Een monoblok sprong steeds in beveiliging. Dus teruggestuurd voor controle. Kan zijn dat het door dc output komt want de mp150 heeft in de eerste instantie geen dc "filter" om zo een puristisch pad te creëren.  Bij gevallen waar evt  dc pulsen doorkomen naar eindtrap moet er een jumper uit de mono blokken waardoor de dc door een ander gedeelte van  print plaat gaat waar de dc "gefilterd" wordt.

Dus nog even afwachten  .

Kans is zeer groot dat dit veroorzaakt wordt door je voorversterker, is een probleem wat toch nog wel eens ervaren wordt bij de Kharma MP-150,s.
In bijna alle gevallen waar dit probleem zich voordoet wordt het veroorzaakt door met name buizen voorversterkers  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 16, 2015, 19:13:49
Even op en neer naar Rusland, heeft meer werk nodig om daar te komen als de vliegreis   :D.
Voor een paar minuten resp. Uurtjes dat je in Rusland bent even een Visum regelen en krijgen, plus de reissom wat je daarvoor neertelt. Je moet het er maar voor over hebben.  ;)
Me ex is Russisch en heeft een export fruitbedrijf welke veel zaken doet met moscow.
Ze is nu daar maar vliegt helaas vanavond terug anders had zij het voor me mee kunnen nemen. Ze is aan kijken of een  van haar zaken relaties het kan kopen voor me en meenemen als ze hier komen. Of dat zij het voor me koopt als ze volgende keer erheen gaat.
Ze gaat gemiddeld 6 keer per jaar daarheen dus kans is dat ik er zelf niet heen hoef of dat ik met haar erheen vlieg voor een paar dagen om de klokje op te halen.

Kost me inderdaad wat geld als ik er zelf heen ga maar als niet anders kan heb ik het er voor over.
Ze is morgen terug in ieder geval dus ga het even met haar bespreken.

Zo blijven we bezig.lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Bama op september 16, 2015, 19:10:38
die jumper kan je toch zelf verwijderen?
Eigenlijk wel. Maar twijfel of het door dc komt.
Dus heb het voor de zekerheid terug gestuurd om te chekken.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op september 16, 2015, 19:15:26
Kans is zeer groot dat dit veroorzaakt wordt door je voorversterker, is een probleem wat toch nog wel eens ervaren wordt bij de Kharma MP-150,s.
In bijna alle gevallen waar dit probleem zich voordoet wordt het veroorzaakt door met name buizen voorversterkers  ;)
Dat klopt. Mp150 kan gevoelig zijn op buizen vv. Echter ik heb hem ook aan mijn dac /vv gehangen en die is niet buizen en daar deed die het ook bij.
Heb ook Links en rechts verdraaid en ligt echt aan de eindtrap. Die gaat gewoon "snel" in beveiliging.

YamahaRXV

Citaat van: maz op september 16, 2015, 19:36:10
Dat klopt. Mp150 kan gevoelig zijn op buizen vv. Echter ik heb hem ook aan mijn dac /vv gehangen en die is niet buizen en daar deed die het ook bij.
Heb ook Links en rechts verdraaid en ligt echt aan de eindtrap. Die gaat gewoon "snel" in beveiliging.

Hmm, dat is balen zeg  ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op september 16, 2015, 19:46:21
Hmm, dat is balen zeg  ???
Jup. Maar dat geeft niet  ik krijg gewoon  een ander nieuw set. Qua service zijn ze heel erg goed bij kahrma.

YamahaRXV

Citaat van: maz op september 16, 2015, 19:47:12
Jup. Maar dat geeft niet  ik krijg gewoon  een ander nieuw set. Qua service zijn ze heel erg goed bij kahrma.

Beter  :thumbs-up:

DofN

Citaat van: maz op september 16, 2015, 19:25:55
Me ex is Russisch en heeft een export fruitbedrijf welke veel zaken doet met moscow.
Ze is nu daar maar vliegt helaas vanavond terug anders had zij het voor me mee kunnen nemen. Ze is aan kijken of een  van haar zaken relaties het kan kopen voor me en meenemen als ze hier komen. Of dat zij het voor me koopt als ze volgende keer erheen gaat.
Ze gaat gemiddeld 6 keer per jaar daarheen dus kans is dat ik er zelf niet heen hoef of dat ik met haar erheen vlieg voor een paar dagen om de klokje op te halen.

Kost me inderdaad wat geld als ik er zelf heen ga maar als niet anders kan heb ik het er voor over.
Ze is morgen terug in ieder geval dus ga het even met haar bespreken.

Zo blijven we bezig.lol

Moskou is een interessante stad en de moeite waard om te bezoeken. Twee daagjes rondlopen daar is absoluut geen straf.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: doorofnight op september 16, 2015, 22:29:19
Moskou is een interessante stad en de moeite waard om te bezoeken. Twee daagjes rondlopen daar is absoluut geen straf.
Dat dacht ik zelf ook.

Alleen een russisch vriend is niet zo antujast over tweedehands aankopen via russische "pond shops".
Blijkbaar is de "winkel" een soort "cash convertor" (particulier)en die zijn niet betrouwbaar.lol.

Aan de site te zien leek het een grote winkel/juwelier maar het is blijkbaar een of ander privé cash converter en niet eens in een winkel centrum maar gewoon een en ander goedkope pand.
Volgens haar zijn het meestal criminelen die eigenaren zijn van zulke tokos en niet te vertrouwen.

Dus ik werd afgeraden om met cash richting de "wolven van moscow te gaan".lol

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

YamahaRXV

Citaat van: maz op september 16, 2015, 22:40:34
Dat dacht ik zelf ook.

Alleen een russisch vriend is niet zo antujast over tweedehands aankopen via russische "pond shops".
Blijkbaar is de "winkel" een soort "cash convertor" (particulier)en die zijn niet betrouwbaar.lol.

Aan de site te zien leek het een grote winkel/juwelier maar het is blijkbaar een of ander privé cash converter en niet eens in een winkel centrum maar gewoon een en ander goedkope pand.
Volgens haar zijn het meestal criminelen die eigenaren zijn van zulke tokos en niet te vertrouwen.

Dus ik werd afgeraden om met cash richting de "wolven van moscow te gaan".lol

Zou daar voor mijn verdriet nog niet willen kopen... :-X

bokkes

Citaat van: maz op september 16, 2015, 22:40:34

Maz wat is er mis met een ander goedkoop pand ??
Ik heb mijn zaak ook op een industrieterrein net als Kharma  ;)
Goedkopere M² en gratis parkeren  ;D

Mr.M

Citaat van: bokkes op september 17, 2015, 07:12:34
Maz wat is er mis met een ander goedkoop pand ??
Ik heb mijn zaak ook op een industrieterrein net als Kharma  ;)
Goedkopere M² en gratis parkeren  ;D
Daar is niets mis mee. Maar als je  7 blz  met 120 klokjes per blz aan klokjes heb waarvan een klein 50 stuks ver over 200.000 euro reikt dan verwacht ik geen pandjeshuis in een appartement gebouw om de kosten minimaal te houden.

Ben zelf ook ondernemer en weet al te goed het belang van goedkoop huisvesting maar als je voor 20.000.000 aan klokjes aanbied verwacht ik meer. Maar dat ben ik.

Maximus_Aurelius

Citaat van: maz op september 17, 2015, 10:01:27
Daar is niets mis mee. Maar als je  7 blz  met 120 klokjes per blz aan klokjes heb waarvan een klein 50 stuks ver over 200.000 euro reikt dan verwacht ik geen pandjeshuis in een appartement gebouw om de kosten minimaal te houden.

Ben zelf ook ondernemer en weet al te goed het belang van goedkoop huisvesting maar als je voor 20.000.000 aan klokjes aanbied verwacht ik meer. Maar dat ben ik.

Moet je maar eens gradolabs opzoeken welk pand in Brooklyn NY gehuisvest zit.Alleen al de buitenkant  ;D
Is toch een een hele bekende naam in de audiowereld en nog steeds sinds de oprichting op dezelfde plek.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Sirius666

Citaat van: maz op september 17, 2015, 10:01:27

Als je nu nog naar Moskou gaat dan verklaar ik je echt voor gek...

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op september 17, 2015, 18:10:09
Als je nu nog naar Moskou gaat dan verklaar ik je echt voor gek...
Nou nee. Ik ga gewoon zoeken tot ik iets in Europa of Amerika bij een erkende juwelier  vind.
Dan maar iets extra betalen maar zeker zijn van een origineel en goed product.

Die klokie in  moscow was gewoon een leuk  reden om moscow ook te zien.lol

Ik dacht "moscow" , stad van de rijkste op aarde, dat moet wel een betrouwbaar en erkend juwelier zijn als je zoveel spullen aan bied in de hoogste segment. Maar nee . Tis gewoon een pandjeshuis .

Mr.M

Dit zou hem moeten zijn.(site)

http://lombard-perspectiva.ru/

En dit is de officiele locatie..

https://youtu.be/zQwEht8Z0WM

gerzom

Phoeeee, dat is een serieuze verzameling high-end klokken daar, zeg  :blink:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Mr.M

Citaat van: gerzom op september 17, 2015, 21:52:47
Phoeeee, dat is een serieuze verzameling high-end klokken daar, zeg  :blink:
Yup. Op chrono 24 site staan ruim 650 klokjes . Ruim 50 daarvan zijn over 2 ton.
Dus 50 klokjes =10.000.000

Dan heb ik de rest van de 600+ niet een geteld.lol

http://lombard-perspectiva.ru/jewelries/

De juwelen heb ik niet eens opgeteld. Als ik dit zo een twee optel dan ligt daar voor meer dan 25.000.000 (vijf en twintig miljoen) aan juwelen en spullen. Lol

tompj

Citaat van: twani op september 17, 2015, 22:48:05
Wat een foute lui zeg :D
Een prima zaakje voor mensen die horloges 'klokjes' noemen....
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Mr.M

Citaat van: tompj op september 17, 2015, 23:04:55
Ik heb altijd begrepen dat mooie horloges en uurwerken klokjes heten.

Zelfs bij schaap&citroen noemen ze de mooiere spul klokjes. ;)

twani

Citaat van: tompj op september 17, 2015, 23:04:55

Ah si, de méér gesoigneerde clientéle koopt dus een horloge in plaats van een "klokkie" :tounge2:

Weer wat geleerd  :)

Mr.M

Citaat van: twani op september 17, 2015, 23:30:04
Ah si, de méér gesoigneerde clientéle koopt dus een horloge in plaats van een "klokkie" :tounge2:

Weer wat geleerd  :)
×2.

Wordt met de dag wijzer hier op forum.

Na deze wijze woorden  te hebben geleerd ga ik binnen kort alsnog een klokje kopen. Ben niet zo van horloges.lol

Klok klinkt in mijn oren meer als een HORLOGE met mooie uurwerk.

Gawain

Horloge, uurwerk, klokje... Ik denk niet dat een verkoper zich daar druk over gaat maken, tenzij het een broertje van Jort Kelder is ;)