aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Leeuwarden

Citaat van: chansig op september  8, 2015, 07:26:35
Dat is boelsjit....

Gr Hans

Het zal er aan liggen op wat voor niveau je set speelt. Misschien dat het aansturen van een sub naar tevredenheid kan werken maar ik zou nooit een MiniDSP gebruiken op een setje Kharma of soortgelijke kwaliteit speakers.

Ik heb zelf de MiniDSP overigens geprobeerd (zowel de gebalanceerde als ongebalanceerde). Als eerste gigantische ontwerpfout hebben ze een enorme in en uitschakel-plop. Dodelijk voor tweeters. Er was ook nog een probleempje met ruis. Wil je los van deze twee constateringen toch nog de MiniDSP op een hoger niveau brengen dan moet je analoog>digitaal conversie op de pcb omzeilen en vervangen door een betere en bij de uitgang de dac omzeilen en vervangen door een betere.

Ik heb een aantal systemen met MiniDSP gehoord en ik loop er niet warm voor. Dat is deels omdat men denkt dat digitaal filteren gemakkelijker is als analoog filteren en dat is niet het geval. Om kort te gaan: ik moet de eerste echt goed klinkende set met MiniDSP nog tegenkomen. Gezien de ADC en DAC denk ik niet dat dat gaat gebeuren maar misschien heb ik het wel helemaal mis.

Ik heb 1x een Trinnov gehoord. Dat setje mag zonder nadenken hier in de kamer worden geplaatst.

DofN

Citaat van: chansig op september  8, 2015, 08:09:42
Inderdaad een eerlijk verhaal. Maz gaat er wel komen....of zit hij op een ander smaakspoor ?

Is het nu smaak, is het het doodmaken door de (mini)dsp, de bulten in het laag, te weinigs subs...we zullen het horen als MAz bij jouw komt luisteren.

Zo 1,2,3 niet helemaal helder de luisterervaring van Yamaha en Don elkaar nu ergens raken cq onderschrijven?

Gr Hans

Ik zou dan het verslag van Yamaha nog eens moeten lezen. Als ik weer eens tijd heb :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

i2Paq

Citaat van: doorofnight op september  7, 2015, 22:54:35
Inmiddels "spontaan" bij Maz langs geweest.

Bedankt voor de duidelijke en eerlijke verslag!

De uitkomst geeft de gewone burger moed dat niet alles op papier (lees: dit topic) voor een ieder de (zelfde) ultieme weergave geeft  :music:

Neemt niet weg dat dit topic elke dag weer heerlijk leesvoer oplevert  :smile:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

YamahaRXV

Citaat van: chansig op september  8, 2015, 08:09:42
Inderdaad een eerlijk verhaal. Maz gaat er wel komen....of zit hij op een ander smaakspoor ?

Is het nu smaak, is het het doodmaken door de (mini)dsp, de bulten in het laag, te weinigs subs...we zullen het horen als MAz bij jouw komt luisteren.

Zo 1,2,3 niet helemaal helder de luisterervaring van Yamaha en Don elkaar nu ergens raken cq onderschrijven?

Gr Hans

Als ik de impressie van doorofnight zo lees dan kan ik mij zeker vinden in een aantal van zijn bevindingen, ondanks dat er toch ook zeker een aantal smaakafhankelijke voorkeuren meespelen denk ik.

Toen ik de laatste keer bij Maz was hebben we eigenlijk primair geluisterd naar de verschillen tussen de Marten Duke/Ellington subs combi en de Kharma S7 Signature, maar uiteraard zijn daar wel overall indrukken bij naar voren gekomen van het presteren van de set in de luisterruimte van Maz.
Het was de derde keer dat ik bij Maz redelijk uitvoerig heb kunnen luisteren, alleen was de eerste keer toch wel aanzienlijk anders qua impressie dan de tweede en de derde keer, dit (logischerwijs) verklaarbaar door een aantal m.i. wezenlijke verschillen in beluisterde speakers, versterking, en vooral een geheel andere plaatsing van de speakers in de ruimte.
De eerste keer was voor mij een soort van referentie betreffende Maz zijn set daar ik de toenmalige Kharma,s van Maz (welke nu al geruime tijd naar volle tevredenheid bij mij staan) met de plaatsing van toen en de gebruikte versterking zeer goed vond klinken.
Als ik heel eerlijk moet zijn vond ik de opstelling van toen op een flink aantal punten beter als de opstelling van nu; met name de intimiteit, de betrokkenheid, en de precisie in de weergave was beter door de meer compacte opstelling en een strakker en minder ''dreunend'' laag. Ik denk dat met name het meer aanwezige (diepe) laag van de S7 Signature (i.c.m. de akoestische invloeden van Maz' ruimte) er voor zorgt dat er een soort van ''vertroebeling'' van precisie in het mid en hoog plaats vind wat dus ook hoorbaar is.
Met de combinatie van Marten Duke/Ellington subs was dit effect nagenoeg niet aan de orde door het enorm strakke laag wat de actieve Ellington units weer gaven, alleen hoorde je wel dat de Kharma,s i.m.o. meer in huis hebben qua ruimtelijkheid, plaatsing, en ook een warmer en vooral tonaal rijkelijker/guller beeld laten horen dan de Marten Duke.
Ik ben van mening dat één of twee goede actieve subs in de set van Maz een goede aanvulling kunnen zijn en het laag strakker en beter gedefinieerd zullen maken waardoor er een betere ''interactie'' is met de luisterruimte en er op een fors aantal aspecten winst behaald kan worden.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op september  8, 2015, 11:43:44
Als ik de impressie van doorofknight zo lees dan kan ik mij zeker vinden in een aantal van zijn bevindingen, ondanks dat er toch ook zeker een aantal smaakafhankelijke voorkeuren meespelen denk ik.

Toen ik de laatste keer bij Maz was hebben we eigenlijk primair geluisterd naar de verschillen tussen de Marten Duke/Ellington subs combi en de Kharma S7 Signature, maar uiteraard zijn daar wel overall indrukken bij naar voren gekomen van het presteren van de set in de luisterruimte van Maz.
Het was de derde keer dat ik bij Maz redelijk uitvoerig heb kunnen luisteren, alleen was de eerste keer toch wel aanzienlijk anders qua impressie dan de tweede en de derde keer, dit (logischerwijs) verklaarbaar door een aantal m.i. wezenlijke verschillen in beluisterde speakers, versterking, en vooral een geheel andere plaatsing van de speakers in de ruimte.
De eerste keer was voor mij een soort van referentie betreffende Maz zijn set daar ik de toenmalige Kharma,s van Maz (welke nu al geruime tijd naar volle tevredenheid bij mij staan) met de plaatsing van toen en de gebruikte versterking zeer goed vond klinken.
Als ik heel eerlijk moet zijn vond ik de opstelling van toen op een flink aantal punten beter als de opstelling van nu; met name de intimiteit, de betrokkenheid, en de precisie in de weergave was beter door de meer compacte opstelling en een strakker en minder ''dreunend'' laag. Ik denk dat met name het meer aanwezige (diepe) laag van de S7 Signature (i.c.m. de akoestische invloeden van de Maz' ruimte) er voor zorgt dat er een soort van ''vertroebeling'' van precisie in het mid en hoog plaats vind wat dus ook hoorbaar is.
Met de combinatie van Marten Duke/Ellington subs was dit effect nagenoeg niet aan de orde door het enorm strakke laag wat de actieve Ellington units weer gaven, alleen hoorde je wel dat de Kharma,s i.m.o. meer in huis hebben qua ruimtelijkheid, plaatsing, en ook een warmer en vooral tonaal rijkelijker/guller beeld laten horen dan de Marten Duke.
Ik ben van mening dat één of twee goede actieve subs in de set van Maz een goede aanvulling kunnen zijn en het laag strakker en beter gedefinieerd zullen maken waardoor er een betere ''interactie'' is met de luisterruimte en er op een fors aantal aspecten winst behaald kan worden.

Een aantal zaken inmiddels opgetekend door enkele kundige (be)luisteraars van de set van MAZ (oa YAmaha en DON), tenderen telkens ongeveer in dezelfde richting.

De S7 Kharma`s leveren té veel bass voor `MAZ huidige ruimte.   DSP komt telkens terug, losse subs komen toch ook iedere keer weer terug.

Heeft ook te maken met het randje wat MAZ ieder keer opzoekt.  Hoe méér van alles (oa Bass en hóóg), de groter de kans dat er "wat" uit de bocht vliegt.

Een goed voorbeeld hiervan is bijv. een Harbeth luidspreker (hier echt even genoemd als voorbeeld, zeker niet om te prediken).

Niet het allerhoogste hóóg, niet het allerdiepste láág, maar daardoor bij velen klaarblijkelijk een gemakkelijk te integreren speaker die daardoor misschien zelfs wel (onterecht?) een (té?) grote naam en faam heeft opgebouwd.. 

Thrillseaker als MAZ is zal ie dus moeten omgaan met de scherpe kantjes van hetgeen het bereiken van zijn ultieme doel (if ever)met zich meebrengt.

Mr.M

Leuk dat  je er was abel, het wordt zeker gewardeerd als iemand gewoon lekker schrijft wat  die vindt en ervaart, positief of negatief.Inderdaad is het zo dat wij iets van elkaar schelen kwa smaak.  jouw vorige speakers vond ik indrukwekkend en iets meer in mijn smaak dat de nieuwe, welke meer detail laat horen en heeeel veel rust heeft.
daardoor is de nieuwe voor mijn smaak iets te klinisch en te relax, maar dat wist je al. Ik kan het zeker warderen hoe de fijnste details met gemak naar voren komen maar mijn voorkeur gaat naar een mooie live podium , je hoort weleens waar minder de kleinste detail maar het geheel klinkt lekker.

Wat betreft mijn laag probleem , dat heeft een beetje te maken met plaatsing en zit positie, ik luister zelf niet heeel veel muziek met uber ""digitaal"' laag dus merk daar niet veel van. gister met dat digitale muziek en heel veel laag hoorde inderdaad de boost wat je bedoelde in de hele lage regio van de spectrum.
ik ben meer van akoestische opnames en instrumentaal muziek en daar zit niet heel veel uber laag in gelukkig dus het komt ook niet vaak voor bij mij dat probleem.

ook was mijn eindtrap niet de goed matchende en strak in het laag kharma monos welke yamaha naar luisterde laatst. Ik vind het grote verschil maken tussen de kharma d monos en de sphinx 12 monos.
de kharmas zijn stukke luchtiger , strakker en opener over de hele spectrum dan de sphinx, daarom zei ik , als ik de kharmas terug heb dan mag je nog een keer komen en dan ben ik benieuwd of je het anders ervaar of niet.

Wat de plaatsing van de speakers betreft: ik heb ze inderdaad vrij ver van elkaar staan en dicht bij de muren, zo is mijn stage het grootst en dan heb ik het gevoel dat ik vooraan zit. dat gaat  beetje ten kosten van de plaatsing en bundeling van stemmen en gaan de fijne details minder goed naar voren komen door de "'versmering'' van geluid door de zijreflecties.

Het is een kwestie van smaak , smaak en smaak. als ik de speakers dichter bij elkaar ze dan wordt mijn podium dieper maar ook smaller. stemmen krijgen meer energie maar de ruimtelijkheid en grootheid wordt minder en ik schuif naar de achterkant van de zaal qua zitplaats beleving.

wat dsp betreft ik ga wel een keer proberen want ben daar wel benieuwd naar. als het echt klinkt dan ben ik er niet vies van.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

chansig

Citaat van: Leeuwarden op september  8, 2015, 08:29:58
Het zal er aan liggen op wat voor niveau je set speelt. Misschien dat het aansturen van een sub naar tevredenheid kan werken maar ik zou nooit een MiniDSP gebruiken op een setje Kharma of soortgelijke kwaliteit speakers.

Ik heb zelf de MiniDSP overigens geprobeerd (zowel de gebalanceerde als ongebalanceerde). Als eerste gigantische ontwerpfout hebben ze een enorme in en uitschakel-plop. Dodelijk voor tweeters. Er was ook nog een probleempje met ruis. Wil je los van deze twee constateringen toch nog de MiniDSP op een hoger niveau brengen dan moet je analoog>digitaal conversie op de pcb omzeilen en vervangen door een betere en bij de uitgang de dac omzeilen en vervangen door een betere.

Ik heb een aantal systemen met MiniDSP gehoord en ik loop er niet warm voor. Dat is deels omdat men denkt dat digitaal filteren gemakkelijker is als analoog filteren en dat is niet het geval. Om kort te gaan: ik moet de eerste echt goed klinkende set met MiniDSP nog tegenkomen. Gezien de ADC en DAC denk ik niet dat dat gaat gebeuren maar misschien heb ik het wel helemaal mis.

Ik heb 1x een Trinnov gehoord. Dat setje mag zonder nadenken hier in de kamer worden geplaatst.

Oke...een beetje nuance dus. Nu gebruik ik de 4x10HD van Minidsp...deze heeft zeker geen ploppen ed.

Je bent overigens van harte welkom om het hier te ervaren....wie weet valt het je mee.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: chansig op september  8, 2015, 13:44:55
Oke...een beetje nuance dus. Nu gebruik ik de 4x10HD van Minidsp...deze heeft zeker geen ploppen ed.

Je bent overigens van harte welkom om het hier te ervaren....wie weet valt het je mee.

Gr Hans

;)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Staaled

Citaat van: maz op september  8, 2015, 13:38:30
Leuk dat  je er was abel, het wordt zeker gewardeerd als iemand gewoon lekker schrijft wat  die vindt en ervaart, positief of negatief.Inderdaad is het zo dat wij iets van elkaar schelen kwa smaak.  jouw vorige speakers vond ik indrukwekkend en iets meer in mijn smaak dat de nieuwe, welke meer detail laat horen en heeeel veel rust heeft.
daardoor is de nieuwe voor mijn smaak iets te klinisch en te relax, maar dat wist je al. Ik kan het zeker warderen hoe de fijnste details met gemak naar voren komen maar mijn voorkeur gaat naar een mooie live podium , je hoort weleens waar minder de kleinste detail maar het geheel klinkt lekker.

Wat betreft mijn laag probleem , dat heeft een beetje te maken met plaatsing en zit positie, ik luister zelf niet heeel veel muziek met uber ""digitaal"' laag dus merk daar niet veel van. gister met dat digitale muziek en heel veel laag hoorde inderdaad de boost wat je bedoelde in de hele lage regio van de spectrum.
ik ben meer van akoestische opnames en instrumentaal muziek en daar zit niet heel veel uber laag in gelukkig dus het komt ook niet vaak voor bij mij dat probleem.

ook was mijn eindtrap niet de goed matchende en strak in het laag kharma monos welke yamaha naar luisterde laatst. Ik vind het grote verschil maken tussen de kharma d monos en de sphinx 12 monos.
de kharmas zijn stukke luchtiger , strakker en opener over de hele spectrum dan de sphinx, daarom zei ik , als ik de kharmas terug heb dan mag je nog een keer komen en dan ben ik benieuwd of je het anders ervaar of niet.

Wat de plaatsing van de speakers betreft: ik heb ze inderdaad vrij ver van elkaar staan en dicht bij de muren, zo is mijn stage het grootst en dan heb ik het gevoel dat ik vooraan zit. dat gaat  beetje ten kosten van de plaatsing en bundeling van stemmen en gaan de fijne details minder goed naar voren komen door de "'versmering'' van geluid door de zijreflecties.

Het is een kwestie van smaak , smaak en smaak. als ik de speakers dichter bij elkaar ze dan wordt mijn podium dieper maar ook smaller. stemmen krijgen meer energie maar de ruimtelijkheid en grootheid wordt minder en ik schuif naar de achterkant van de zaal qua zitplaats beleving.

wat dsp betreft ik ga wel een keer proberen want ben daar wel benieuwd naar. als het echt klinkt dan ben ik er niet vies van.
Heb je dat vergeleken, want vaak zorgen juist 1e reflecties van zijwanden voor een bredere stage.

edit: ik was iets te vlot. ;)

Die toegenomen diepte duidt op meer dynamisch contrast.
Plat beeld is min of meer een gevolg van compressie tgv reflecties/versmering.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Sirius666

Als ik het e.e.a. zo lees dan wordt de plaatsing dus in twijfel getrokken? Of nog iets extremer (sorry Maz :D): voldoet dit type speaker niet voor deze ruimte? Hoeveel meter zit er tussen de speakers dan? Is er nu trouwens een gevolg voor de luisterervaring door de meters ruimte achter de Kharma's?

Verder denk ik dat het 'high end' stempel eens los moet worden gelaten want er is al meerdere malen bewezen dat het duurste niet de beste ervaring heeft gegeven. Het continu noemen van deze bedragen vind ik ook nonchalant én ongepast overkomen. Blijkbaar zoekt Maz een zéér specifiek live geluid wat het matchen nog lastiger maakt. Als ik hem was dan zou ik eerder een expert optrommelen om het qua plaatsing en akoestiek op orde te maken want dit lijkt een gebed zonder eind te worden.

Mr.M

Ben gewoon een mogelijk persoon met een nogal vreemd smaak en voorkeur op geluid.

De kharmas voldoen prima aan veel eisen  die ik heb. Tot zover is dit de enige speaker die dingen doet zoals ik wil horen.
Ja er is een bump in de lagere regio's doordat deze kharmas behoorlijk goed het laag kunnen weergeven en in een wat kleinere ruimte kan dat de kamer behoorlijk aanspreken.

Een ander ls is leuk en heb er zat gehad hier. Van goedkope monitors tot duurste monitors a la guarneri palladio  en marten duke. Inclusief en exclusief dubbele subwoofers.
Dus weet wel hoe het kan klinken met dubbele sub.
Laatst nog 2 megawatt subs aan de kharmas gehangen en het was niet bepaald "beter".
Mits ik een dip inzet zal de bum niet te verhelpen zijn ben ik bang. Luister toch niet vaak elektronisch muziek dus heel veel laag heb ik niet nodig dus die bump in het laag wordt bij mijn muziek niet vaak aangesproken.
ik ga een keer een dsp  aan het laag hangen kijken wat er gebeurt.

Verder hoor je mij niet klagen over het geluid.
Gebed zonder eind kan je het niet noemen want ik heb er lol in en ben volledig in rust met me set. Jullie zien het als gebed zonder eind ,ik zie het gewoon zoals het is en das hobby , switchen, testen ,luisteren enz.
Jullie willen een set om voor lange tijd om naar luistere  en ik wil van alles en nogwat horen waar ik mijn handen aan kan krijgen dus dat gebed zonder eind is in deze  context NIET NEGATIEF .Ben ook niet opzoek naar  het eind van gebed dus dat scheelt. ;)

Mr.M

Ps : de plaatsing en zitplaats is niet optimaal maargoed dit is een woonkamer en ABEL (DOOROFNIGHT) heeft echt een volledige onderhand genomen luisterruimte met dsp en meerdere subs. Dus wat bij hem lukt gaat hier niet lukken. Daardoor is het maximale van de kharmas ook niet uit te persen.
Ik heb de kharmas gekocht op de klankmatig eigenschappen en ruimtelijke werking van ze. Klein speakers met GROOT geluid. Zoals abel aangaf ,hij moest denken aan de WILSON ALEXANDRIA KWA beleving. Das een behoorlijk compliment voor zulke kleine units. 2×7 inch
Lol.

Dit zijn de ALEXANDRIA's welke ik ook toen heb gehoord bij multifoon.

Mr.M

Sirius666

Citaat van: maz op september  8, 2015, 16:48:10
Ben gewoon een mogelijk persoon met een nogal vreemd smaak en voorkeur op geluid.

Verder hoor je mij niet klagen over het geluid.
Gebed zonder eind kan je het niet noemen want ik heb er lol in en ben volledig in rust met me set. Jullie zien het als gebed zonder eind ,ik zie het gewoon zoals het is en das hobby , switchen, testen ,luisteren enz.

Heb je wel eens een set gehoord die helemaal naar jouw smaak was?

Gebed zonder eind zal ik even nuanceren:

Als plaatsing en akoestiek niet goed op orde zijn dan kan je de componenten m i. ook niet optimaal beoordelen. Recent was je met die panelen op het plafond bezig. Weet je dan wat en hoe je dit wilt bereiken of doe je dan maar wat?

Ik probeer de wondere wereld van Maz te begrijpen...beetje voor beetje :tounge:

OMG, wat een afzichtelijke speakers die Alexandria's  :o

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op september  8, 2015, 17:10:06
Heb je wel eens een set gehoord die helemaal naar jouw smaak was?

Gebed zonder eind zal ik even nuanceren:

Als plaatsing en akoestiek niet goed op orde zijn dan kan je de componenten m i. ook niet optimaal beoordelen. Recent was je met die panelen op het plafond bezig. Weet je dan wat en hoe je dit wilt bereiken of doe je dan maar wat?

Ik probeer de wondere wereld van Maz te begrijpen...beetje voor beetje :tounge:
Hahaha lol.. Ja ik heb weleens een set gehoord die naar mijn smaak klonk en dat was een set van : hou je vast
A tot z speakers  inclusief bekabeling cd enz enz ,alles op en aan: 2500 euro. Hahahah lol

Dat was in Den Bosch en de beste man heet Jerry the wizzard. Lol.

ik weet ook wel wat ik aan doen ben en dat het soms nutteloos is maar goed tis leuk en af en toe doe ik inderdaad maar wat. Bv de akoestiek behandeling wat achteraf bleek op de verkeerde plek te zitten.lol
Verkeerde zet maar dat maakte het er niet minder leuk op om te ervaren hoe het klinkt met verkeerd geplaatste panelen.lol.

Sirius666

Citaat van: maz op september  8, 2015, 17:14:06
Hahaha lol.. Ja ik heb weleens een set gehoord die naar mijn smaak klonk en dat was een set van : hou je vast
A tot z speakers  inclusief bekabeling cd enz enz ,alles op en aan: 2500 euro. Hahahah lol

Dat was in Den Bosch en de beste man heet Jerry the wizzard. Lol.

ik weet ook wel wat ik aan doen ben en dat het soms nutteloos is maar goed tis leuk en af en toe doe ik inderdaad maar wat. Bv de akoestiek behandeling wat achteraf bleek op de verkeerde plek te zitten.lol
Verkeerde zet maar dat maakte het er niet minder leuk op om te ervaren hoe het klinkt met verkeerd geplaatste panelen.lol.

Hoe zou je de geluidservaring bij Jerry dan omschrijven?

Klopt dat laatste! Een beetje aanklooien maakt de hobby nog leuker en idd, wat een verkeerde plaatsing als gevolg heeft is ook handig om te weten.

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op september  8, 2015, 17:19:14
Hoe zou je de geluidservaring bij Jerry dan omschrijven?

Klopt dat laatste! Een beetje aanklooien maakt de hobby nog leuker en idd, wat een verkeerde plaatsing als gevolg heeft is ook handig om te weten.
Ik heb veel gehoord maar bij Jerry is een beleving opzich geweest. Moeilijk uit te leggen wat je meemaakt daar . Het is een beleving /ervaring die je moet meemaken wil je het snappen, anders zijn het maar woorden  zonder de belevingsfactor.

Sirius666

Citaat van: maz op september  8, 2015, 17:41:11
Ik heb veel gehoord maar bij Jerry is een beleving opzich geweest. Moeilijk uit te leggen wat je meemaakt daar . Het is een beleving /ervaring die je moet meemaken wil je het snappen, anders zijn het maar woorden  zonder de belevingsfactor.

Klinkt verleidelijk! Hij heeft geen topic hier toch?

Mr.M

Nee Jerry is meer bekend bij de blauw en groen forum
Daar ken  haast iedereen  Jerry de techneut.

Ik heb ooit een foto gepost van zijn "luister kamer" maar om dat te vinden moet je 250 blz scrollen.lol

Maikel_audionerd

Citaat van: maz op september  8, 2015, 17:41:11
Mooi verwoord Maz
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

chansig

Jerry woont in Tilburg...hij heeft wel banden met Den Bosch. :D

De 2500 euro van Maz is volgens mij nog wat aan de hoge kant... :D Vandaar dat ik wat minder overtuigd ben van de invloed van kabels, dikke versterkers, vette cd spelers etc.

Ik denk dat ik een jaar of 6 terug voor het eerst bij Jerry was. Er was weer eens wat kapot. :D

Jerry heeft de mazzel dat hij alleen woont en een ruimte heeft die zich toen het best laat beschrijven als een tent. Hij had toen de akoestiek extreem aangepakt dat was 1. Overigens niet op een WAF manier. Tweede was dat hij zijn speakers had getuned...en dat was niet om aan te zien: plakband, gewichten, lijmklemmen, karton, dekens etc.

Dan de luisterplek...ook een verhaal apart. Soort van half ei en dan op de juiste manier gedempt.

Dus de akoestiek was op gehoor aangepakt. Wat gebeurt er dan met het geluid ? Extreem realistisch, laag is strak dynamisch, plaatsing is optimaal , hoog/laag alles klopt.

Je moet het wel kunnen verdragen en het zal zeker niet een ieders smaak zijn. Maar mijn bescheiden mening is dat je daar hoort wat er op een opname staat. Ik heb dat verder bij geen enkele set ervaren.

Het geluid lijkt op de weergave van een goede koptelefoon....en dat moet je willen.

Nu is het iets minder extreem..maar nog steeds extreem.

Als je ooit iets hebt wat kapot is..dan kan je bij hem terecht. Soms heb je mazzel en kan je wachten en wordt het voor je neus gemaakt incl de uitleg.

Ik zou mijn speakers wel eens in zijn ruimte willen horen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

DofN

Met als toevoeging dat Jerry ook het laag eens wil optimaliseren met een DSP - als ik hem goed begrepen heb.

Citaat van: chansig op september  8, 2015, 18:10:11

De 2500 euro van Maz is volgens mij nog wat aan de hoge kant... :D Vandaar dat ik wat minder overtuigd ben van de invloed van kabels, dikke versterkers, vette cd spelers etc.

Vergeet niet te noemen dat Jerry in het geheel niet aan esoterie doet. Dus geen tegels (zoals jij die wel hebt toch?), besnotte kabels, speciale zandzakjes, klankschalen, structuurlampen enz enz enz.
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

DofN

Citaat van: maz op september  8, 2015, 17:05:33
Ps : de plaatsing en zitplaats is niet optimaal maargoed dit is een woonkamer en ABEL (DOOROFNIGHT) heeft echt een volledige onderhand genomen luisterruimte met dsp en meerdere subs. Dus wat bij hem lukt gaat hier niet lukken. Daardoor is het maximale van de kharmas ook niet uit te persen.
Ik heb de kharmas gekocht op de klankmatig eigenschappen en ruimtelijke werking van ze. Klein speakers met GROOT geluid. Zoals abel aangaf ,hij moest denken aan de WILSON ALEXANDRIA KWA beleving. Das een behoorlijk compliment voor zulke kleine units. 2×7 inch
Lol.

Dit zijn de ALEXANDRIA's welke ik ook toen heb gehoord bij multifoon.

En het geluid bij mij is ook niet wat je ambieert :)

YamahaRXV

Maz, als jij zelf volledig tevreden ben met de sound zoals die nu is heb je groot gelijk als je zegt dat je geen reden hebt tot klagen, en zou ik lekker met de Kharma MP-150 klasse D monoblokken de Kharma,s blijven aansturen want deze hebben zeker wel bewezen (ook bij vele anderen) in staat te zijn om de boel zeer krachtig en strak aan te sturen. Ik ben het wat dat betreft zeker met jou eens dat het type versterker een (grote) rol speelt in de kwaliteit van de laagweergave want die verschillen heb ik hier de laatste dagen ook zeker waargenomen  ;)

Ik denk wel dat je de plaatsing van speakers, maar tevens het nut van een goed geplaatste actieve sub een beetje onderschat en te weinig tijd aan plaatsing en experimenteren met een sub op verschillende plaatsen besteed, maar goed, dat is mijn bescheiden mening natuurlijk.
Ik zou in jouw geval (mits je natuurlijk alles uit de mooie  ''hardware'' wilt halen die je hebt staan) Martijn nog eens een uitgebreide meting laten doen om zo een beeldvorming te krijgen waar evt. pijnpunten zoals vervelende staande golven aanwezig zijn die met een goed ! geplaatste sub zeker grotendeels geëlimineerd kunnen worden.
Heb hier met mijn vorige speakers aanzienlijk last gehad van staande golven op een specifieke plek. De impact daarvan resulteerde in een dermate sonoor en dreunend laag op die specifieke plek en drong zelfs door via de trap in de gang naar de bovenverdieping  :-X
Na enig geëxperimenteer met de plaatsing van de sub eindigde ik uiteindelijk op de plek waar juist de staande golven het meeste aanwezig waren.
Resultaat: niet meer of dieper laag, maar juist een veel strakker en gedefinieerder laag wat i.t.t. wat je zou verwachten minder diep ging voor het gevoel.
Wat ik dus tracht aan te geven is dat je niet zomaar lukraak één of twee subs kan plaatsen en dan meteen het gewenste resultaat bereikt.
Het vergt dus echt de nodige tijd en wilskracht om het uiterste er uit te halen, maar persoonlijk zou mij dat geen r*k kunnen interesseren als ik wist dat er meer uit te halen zou zijn uit die mooie spullen die je hebt staan.

Verder (maar dat is eigenlijk een gewetensvraag) ben ik nog steeds zeer benieuwd hoe je destijds de zwarte demo Kharma S7,s ervoer toen deze geplaatst stonden in de oude situatie ? Dit omdat ik mij nog goed kan herinneren dat zowel jij als Thanatos zeer lovend waren over de combi van Kharma S7 - Mark Levinson pre - Pass Labs Aleph geplaatst zoals onderstaand, puur als referentie/vergelijk  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: doorofnight op september  8, 2015, 18:25:07
En het geluid bij mij is ook niet wat je ambieert :)
Ik kan het wel waarderen hoe het nu bij jouw klinkt maar minder indrukwekkend dan voorheen.door de behandeling van plafond  een compleet nieuwe setting en apparatuur/speaker vind ik het iets aan de relaxed kant van spectrum.
Beetje meer levendigheid en minder "focus" detail" en rust zal voor mijn smaak beter zijn.;)