aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

CZ79

Klink fantastisch maar wel achter een deurtje wat dicht kan :-)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

patsijb

kijk maz is voorlopig even tevreden..
(blijf t grappig om te zien wat anderen aan hun kharmas aansluiten)

Bama

Mijn oude Kharma's staan weer op marktplaats zag ik

YamahaRXV

Citaat van: patsijb op september  7, 2015, 08:12:17

.....daar verschillen de meningen nogal over als ik zo eens wat reacties lees hier  :blush:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Bama op september  7, 2015, 09:00:08

Zag ze staan, blijven i.m.o. prachtige speakers. Vraag mij af wat de reden is dat ze weer te koop staan ?
Ik weet wel dat ik er nog steeds zeer content mee ben, gaan voorlopig echt niet meer weg  :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: Roksan op september  7, 2015, 05:39:25
Er staat een mooie Nagra voorversterker te koop op MP

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/buizenversterkers/m963145065-nagra-pl-p-voorversterker.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
Die heb ik hiergehad in combi met de nagra CDC (15k cd spelertje) van 25 bij 25 cm en gewicht van link me... lol

De vv is een lelijk ding omdat de kabels aan de zijkanten in moeten en das geen gezicht..
Klankmatig zijn ze goed. Ik vind nagra overpriced  spul voor wat je in je handen krijgt.

Citaat van: Roksan op september  7, 2015, 05:41:04
En is dit ook wat?

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/buizenversterkers/m961549225-showmodel-ayon-helios-single-ended-triode-eindversterker.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
Voorlopig tevreden met de kharma monos.
Citaat van: Maikel_audionerd op september  7, 2015, 06:23:09
Aaaaaai wat is Nagra touch mooi
Niet met u eens . In echt zijn ze lelijker dan je denkt .lol.
Citaat van: patsijb op september  7, 2015, 08:12:17
kijk maz is voorlopig even tevreden..
Ik ben redelijk content zo. Wil niet zeggen dat ik de drang niet heb om wat "mooiers" in huis te halen .
Maar geluid technisch is dit best goed te noemen.
De  arc staat nu even aan de sphinx 12 monos met 150 watt maar kharma mono blokken zijn een betere match met de arc en s7s dan de sphinx.

Ik had de eigenaar laatst gesproken en hij wilde naar TIDAL overstappen en had een setje besteld in duitsland.dat was meer zijn smaak en de kharma waren te klein voor zijn ruimte als ik me goed herinner.
Citaat van: YamahaRXV op september  7, 2015, 10:00:09
Zag ze staan, blijven i.m.o. prachtige speakers. Vraag mij af wat de reden is dat ze weer te koop staan ?
Ik weet wel dat ik er nog steeds zeer content mee ben, gaan voorlopig echt niet meer weg  :music:
Overstap naar grote TIDAL speakers.

De eigenaar is ook zo iemand die van alles en nogwat heeft gehad en switchen leuk vind. Lol dus voel me absoluut niet alleen tussen de audio gekken die ik ken. Lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

DofN

Spoiler-alert! 

Ik ga (eindelijk) binnenkort weer eens bij Maz luisteren en ik heb me voorgenomen om, bij wijze van uitzondering, het geluid aldaar te vergelijken met het geluid bij mij thuis. Dit omdat Maz en ik, alhoewel we verschillen over de manier waarop, en wij ons hierover soms ook verschillend uitdrukken, toch vaak hetzelfde geluidsbeeld waarderen. En ook eerlijk zijn over wat ons wel- en niet bevalt in de weergave.
Ben benieuwd of mijn Euphonias, een simpele Lyngdorf TDAI en twee cheapo SVS subjes een beetje mee kunnen komen :)

Nu eens denken over wat nummertjes die ik door- en door ken:

- David Sylvian - Krishna Blue
- Dillon - 4ever
- Annie Lennox - The Gift
- Chris Whitley - Spanish Harlem Incident (de eerste 30 seconden zijn genoeg)
- Bugge Wesseltoft -Try
- CHVRCHES -The Mother We Share (We Were Promised Jetpacks Remix / Bonus Track) (voor het laag), of
- Principles Of Geometry - Interstate Highway System (Epmx)
- Suuns - Music Won't Save You (Horizontalism Mix) / Horizontalism
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

YamahaRXV

Citaat van: doorofnight op september  7, 2015, 18:51:55
Spoiler-alert! 

Ik ga (eindelijk) binnenkort weer eens bij Maz luisteren en ik heb me voorgenomen om, bij wijze van uitzondering, het geluid aldaar te vergelijken met het geluid bij mij thuis. Dit omdat Maz en ik, alhoewel we verschillen over de manier waarop, en wij ons hierover soms ook verschillend uitdrukken, toch vaak hetzelfde geluidsbeeld waarderen. En ook eerlijk zijn over wat ons wel- en niet bevalt in de weergave.
Ben benieuwd of mijn Euphonias, een simpele Lyngdorf TDAI en twee cheapo SVS subjes een beetje mee kunnen komen :)

Nu eens denken over wat nummertjes die ik door- en door ken:

- David Sylvian - Krishna Blue
- Dillon - 4ever
- Annie Lennox - The Gift
- Chris Whitley - Spanish Harlem Incident (de eerste 30 seconden zijn genoeg)
- Bugge Wesseltoft -Try
- CHVRCHES -The Mother We Share (We Were Promised Jetpacks Remix / Bonus Track) (voor het laag), of
- Principles Of Geometry - Interstate Highway System (Epmx)

Ben benieuwd naar je komende bevindingen   ;)

peterbig

zijn dat die van 15K vraagprijs? zijn wel al hele oudjes is het niet?

gr,

Peter

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op september  7, 2015, 19:14:02
Ben benieuwd naar je komende bevindingen   ;)
Ik ook. Gezien hij een perfect akoestiek heeft met mooie ls .
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Bama

Citaat van: peterbig op september  7, 2015, 20:43:44

gr,

Peter

Nee die witte, is overigens geen originele foto

Mr.M

Citaat van: peterbig op september  7, 2015, 20:43:44

gr,

Peter
Nee de parel witte 3.2 fe.

YamahaRXV

Mr.M

DofN

Inmiddels "spontaan" bij Maz langs geweest. Ik had nog niet eerder geluisterd terwijl de luidsprekers halverwege de kamer stonden, en ik op de bank met mijn rug naar de grote glazen schuiframen zat. Dat leverde bij een aantal nummers helaas wel wat bulten in het laag op - die ik voorheen nooit zo hoorde. Zo kwam The Gift van Annie Lennox niet uit. Haar stem was een beetje dun en galmde teveel. Het laag dreunde door. Elvis Presley met Fever op de DALI CD (toch?) vond ik ook niet goed klinken. Veel te groot, niet precies. De klank was wel goed - maar de afbeelding was niet mijn smaak. In zijn algemeen vond ik mannenstemmen wel beter klinken dan (hoge) vrouwenstemmen, die al snel iets te groot en wazig klinken. Maar dat is dan wel in vergelijking met hoe ik het thuis hoor. Dillon met 4Ever klonk wel goed, maar een kenmerkend geluid in de opname die bij mij 3D klinkt, bleef bij Maz vooral vóór staan.

De luidsprekers staan tamelijk ver uit elkaar en ik schat zo'n 50 cm van de zijwand? Vervolgens zat ik er behoorlijk ver vanaf. Onvergelijkbaar met bij mij thuis, waar ik een kleine intieme luisterdriehoek heb en aardig wat absorptie rondom. Maz' kamer heeft vervolgens een nog steeds redelijk levendige akoestiek (echter absoluut niet rampzalig) ondanks de vier panelen aan het plafond. Dat leverde een geluid op dat ik zou willen omschrijven alsof je naar een "klein podium" luistert.

Het geluid blijft ook bij Maz niet plakken aan de luidsprekers. "Hey You"  van London Grammer op vinyl klonk ook groots, alsof de band een flink aantal meter voor je staat, op het podium. Dat is begerenswaardig fraai en zeker een kwaliteit van de Kharmas - en iets wat ik thuis niet heb. De Kharmas kunnen voldoende druk opbouwen en zijn krachtig genoeg, ook in het middengebied. Mijn voornemen is om de volgende keer meer 'kleine akoestische' live-registraties te beluisteren. Ik vermoed dat Maz' set daarin uitblinkt, vooral als je het volume wat opendraait.

Door de kamer akoestiek en de afstand en wellicht ook de plaatsing van de LS, de geluiden van de woning en ook de hoorbare weg beneden, miste ik de details die ik thuis wel hoor, ook in de diepte, de gelaagdheid en vooral dimensionaliteit van het geluidsbeeld. Ik vind dat ernstig jammer, maar besef ook dat dit een smaakkwestie is. Maar daarvoor krijg je een podium met muziek vóór terug, en wat voor podium! De Kharmas zijn naar mijn idee uitstekende luidsprekers die een veel groter beeld neerzetten dan hun formaat doen vermoeden. Het deed me zelfs een beetje denken aan de Alexandrias die ik in Alexendrium bij Multifoon heb gehoord. Dat lijkt me een compliment van formaat - althans zo is het wel bedoeld :)

Vanavond is duidelijk geworden dat het geluid zoals Maz dat nastreeft een ander geluid is dan wat ik nastreef. En toch snappen we elkaar en waarderen we beide weergaven. Verandering van spijs doet ook weer eten :) Het is in mijn oren maar weinig sets gegeven om zowel grootsheid als intimiteit te combineren. Ik denk dan toch aan de set van Jerry 'de tovenaar' in Tilburg - tot nu toe de enige set die ik dat heb horen doen. Ik hou me aanbevolen.

Verder heb ik weinig met apparaten - en de inspanningen van Maz om de ideale keten op te bouwen volg ik met geringe interesse. De Kharmas zijn geen veeleisende luidsprekers en ik ben weinig gevoelig voor (exotische) apparatuur. Geef mij maar goede LS die zowel een brede, diepe, meerdimensionale en precieze afbeelding kunnen neerzetten in de akoestiek van de ruimte, een DSP om bulten weg te halen, meerdere subs om dalen op te vangen, een onvermoeibare versterker en "geen malle fratsen" DAC-s en kabels - en ik ben een tevreden mens. Ik besteed dan ook geen aandacht aan eventuele supermatches tussen DAC-VV-EV en kabels. Al moet ik toegeven dat de luidsprekerkabels er indrukwekkend bij lagen.

Maz, het was wederom een genoegen en ik heb er weer een mooie luisterervaring bij.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

thebest106

CiteerVerder heb ik weinig met apparaten - en de inspanningen van Maz om de ideale keten op te bouwen volg ik met geringe interesse. De Kharmas zijn geen veeleisende luidsprekers en ik ben weinig gevoelig voor (exotische) apparatuur. Geef mij maar goede LS die zowel een brede, diepe, meerdimensionale en precieze afbeelding kunnen neerzetten in de akoestiek van de ruimte, een DSP om bulten weg te halen, meerdere subs om dalen op te vangen, een onvermoeibare versterker en "geen malle fratsen" DAC-s en kabels - en ik ben een tevreden mens. Ik besteed dan ook geen aandacht aan eventuele supermatches tussen DAC-VV-EV en kabels. Al moet ik toegeven dat de luidsprekerkabels er indrukwekkend bij lagen.

Maz, het was wederom een genoegen en ik heb er weer een mooie luisterervaring bij.

Leuk om eens te lezen hoe een ander over deze set denk, ik heb namelijk ook al bijna 250 pagina's het idee dat er met een DSP heel veel mogelijk is. En dan in het achterhoofd houdende dat Maz op dit moment "tevreden" is en de huidige apparatuur tot op heden de beste match betreft.

Wetende wat er met een simpel Mini-SDP (met extern voeding) te behalen is. Zou ik ook adviseren die richting op te gaan, daar zijn reuzen stappen te maken

In mijn set wordt de minidsp als crossover voor de speakers en één subwoofer gebruikt. En hiernaast gebruik doet de EQ dienst om het geheel tot 150hz af te vlakken.

Maar het blijft een mooi topic om kennis te maken met mooie apparatuur, en laten we hem die hobby maar niet afnemen.

Leeuwarden

MiniDSP haalt alle leven uit de muziek. Het zal misschien best goed kunnen met dsp maar dan moet geen MiniDSP gebruiken.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

chansig

Citaat van: Leeuwarden op september  8, 2015, 00:37:42
MiniDSP haalt alle leven uit de muziek. Het zal misschien best goed kunnen met dsp maar dan moet geen MiniDSP gebruiken.

Dat is boelsjit....

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

thebest106

Citaat van: Leeuwarden op september  8, 2015, 00:37:42

Dat is inderdaad een probleem wat de eerste keer poging meteen werd waargenomen, de minidsp kon het veld ruimen. Na 2 maanden toch weer het gevoel dat de subwoofer in stereo toch wel een mooie uitbreiding zou zijn, weer een dagje zitten tweaken met de minidsp in de keten weer precies dezelfde conclusie dynamischloze muziekweergave.

Maar tijdens het direct inregelen middels aansluiting op de pc was een digitale piep over de speakers waar te nemen. Op dat moment ontstond het idee dat een extern voeding misschien wel eens de oplossing zou zijn.
Na een aantal maanden werkeloos in de kast te hebben gelegen de minidsp toch maar eens voorzien van 5volt schone stroom. Hiervoor de voeding van de dddac uitgebreid met een aansluiting en de minidsp ingeplugt. En het resultaat is verbluffend, het leven in de muziek is helemaal terug en zelfs beter omdat de problemen in het laag zijn verholpen en het laag nu tot 20hz vlak doorloopt.

twani

Citaat van: doorofnight op september  7, 2015, 22:54:35
Inmiddels "spontaan" bij Maz langs geweest. Ik had nog niet eerder geluisterd terwijl de luidsprekers halverwege de kamer stonden, en ik op de bank met mijn rug naar de grote glazen schuiframen zat. Dat leverde bij een aantal nummers helaas wel wat bulten in het laag op - die ik voorheen nooit zo hoorde. Zo kwam The Gift van Annie Lennox niet uit. Haar stem was een beetje dun en galmde teveel. Het laag dreunde door. Elvis Presley met Fever op de DALI CD (toch?) vond ik ook niet goed klinken. Veel te groot, niet precies. De klank was wel goed - maar de afbeelding was niet mijn smaak. In zijn algemeen vond ik mannenstemmen wel beter klinken dan (hoge) vrouwenstemmen, die al snel iets te groot en wazig klinken. Maar dat is dan wel in vergelijking met hoe ik het thuis hoor. Dillon met 4Ever klonk wel goed, maar een kenmerkend geluid in de opname die bij mij 3D klinkt, bleef bij Maz vooral vóór staan.

De luidsprekers staan tamelijk ver uit elkaar en ik schat zo'n 50 cm van de zijwand? Vervolgens zat ik er behoorlijk ver vanaf. Onvergelijkbaar met bij mij thuis, waar ik een kleine intieme luisterdriehoek heb en aardig wat absorptie rondom. Maz' kamer heeft vervolgens een nog steeds redelijk levendige akoestiek (echter absoluut niet rampzalig) ondanks de vier panelen aan het plafond. Dat leverde een geluid op dat ik zou willen omschrijven alsof je naar een "klein podium" luistert.

Het geluid blijft ook bij Maz niet plakken aan de luidsprekers. "Hey You"  van London Grammer op vinyl klonk ook groots, alsof de band een flink aantal meter voor je staat, op het podium. Dat is begerenswaardig fraai en zeker een kwaliteit van de Kharmas - en iets wat ik thuis niet heb. De Kharmas kunnen voldoende druk opbouwen en zijn krachtig genoeg, ook in het middengebied. Mijn voornemen is om de volgende keer meer 'kleine akoestische' live-registraties te beluisteren. Ik vermoed dat Maz' set daarin uitblinkt, vooral als je het volume wat opendraait.

Door de kamer akoestiek en de afstand en wellicht ook de plaatsing van de LS, de geluiden van de woning en ook de hoorbare weg beneden, miste ik de details die ik thuis wel hoor, ook in de diepte, de gelaagdheid en vooral dimensionaliteit van het geluidsbeeld. Ik vind dat ernstig jammer, maar besef ook dat dit een smaakkwestie is. Maar daarvoor krijg je een podium met muziek vóór terug, en wat voor podium! De Kharmas zijn naar mijn idee uitstekende luidsprekers die een veel groter beeld neerzetten dan hun formaat doen vermoeden. Het deed me zelfs een beetje denken aan de Alexandrias die ik in Alexendrium bij Multifoon heb gehoord. Dat lijkt me een compliment van formaat - althans zo is het wel bedoeld :)

Vanavond is duidelijk geworden dat het geluid zoals Maz dat nastreeft een ander geluid is dan wat ik nastreef. En toch snappen we elkaar en waarderen we beide weergaven. Verandering van spijs doet ook weer eten :) Het is in mijn oren maar weinig sets gegeven om zowel grootsheid als intimiteit te combineren. Ik denk dan toch aan de set van Jerry 'de tovenaar' in Tilburg - tot nu toe de enige set die ik dat heb horen doen. Ik hou me aanbevolen.

Verder heb ik weinig met apparaten - en de inspanningen van Maz om de ideale keten op te bouwen volg ik met geringe interesse. De Kharmas zijn geen veeleisende luidsprekers en ik ben weinig gevoelig voor (exotische) apparatuur. Geef mij maar goede LS die zowel een brede, diepe, meerdimensionale en precieze afbeelding kunnen neerzetten in de akoestiek van de ruimte, een DSP om bulten weg te halen, meerdere subs om dalen op te vangen, een onvermoeibare versterker en "geen malle fratsen" DAC-s en kabels - en ik ben een tevreden mens. Ik besteed dan ook geen aandacht aan eventuele supermatches tussen DAC-VV-EV en kabels. Al moet ik toegeven dat de luidsprekerkabels er indrukwekkend bij lagen.

Leuk en objectief verslag DON  :clapping:

Waaruit eens te meer blijkt dat het samenstellen/opbouwen van een goed klinkende set pertinent NÍET bestaat uit het binnenslepen van zoveel mogelijk heftig glimmende apparatuur.

Daar is veel meer voor nodig een langdurig overpeinzen wélke spulletjes aan elkander te knopen, alsmede vervolgens het liefdevol aanpassen en finetunen daarvan.

De meeste als erg goed klinkende bekend staande sets op het forum, zijn vaak door de jaren heen -middels enorme effort en geduld - tot een klankmatige apotheose gekomen.

Daar heeft het uitgeven van heel veel "K" niets mee te maken. Sterker nog, de in de zak fikkende euri zitten hier het ultiem doel nogal in de weg, zo blijkt ook uit dit luisterverslag.

Ik ben overigens hierdoor spontaan nieuwsgierig (en dat was ik al eerder) naar de set van DON.

Ik begin mezelf daar inmiddels een uiterst intrigerend beeld bij te vormen :)

chansig

Inderdaad een eerlijk verhaal. Maz gaat er wel komen....of zit hij op een ander smaakspoor ?

Is het nu smaak, is het het doodmaken door de (mini)dsp, de bulten in het laag, te weinigs subs...we zullen het horen als MAz bij jouw komt luisteren.

Zo 1,2,3 niet helemaal helder de luisterervaring van Yamaha en Don elkaar nu ergens raken cq onderschrijven?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon