aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Henk en Jan, ik dacht dat ik de strijdbijl goed had begraven, maar jullie hebben hem toch weer gevonden. Ga-in-vrede-in-het-bezit-van-rolstoel hoopt toch dat de vrede hier een beetje bewaard wordt. Uch!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Zodiac

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 31, 2015, 14:41:44
Ga-in-vrede-in-het-bezit-van-rolstoel.....
@Bas: ben jij the one and only wheelchair hockey player....?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 31, 2015, 16:37:43
Zo, en vanaf nu weer on topic. Dank u!

Graag...

Daarom quote ik de door mij geplaatste post nog maar eens omdat ik hier echt serieus benieuwd naar ben  ;)

Citaat van: YamahaRXV op augustus 31, 2015, 09:59:26
Komt aardig overeen met de ervaringen die ik had met het grote plafondpaneel/diffusor  ;)
Waar ik best nieuwsgierig naar ben is hoe je de weergave in het laag nu ervaart ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op augustus 31, 2015, 09:59:26
Komt aardig overeen met de ervaringen die ik had met het grote plafondpaneel/diffusor  ;)
Waar ik best nieuwsgierig naar ben is hoe je de weergave in het laag nu ervaart ?
Ik heb de zitplek ook eebstuk naar voren getrokken dus dat scheelt al met het laag.
Ik merk wel dat het laag iets droger lijkt dan eerst. Dus o er de hele spectrum  hoor ik verschillen.

Maar om niet stil te zitten. Even ter vergelijking een ander eindtrap geleend . Ik ben gewoon  heel benieuwd naar verschillende resultaten met verschillende settingen op de kharmas.

Dus hier weer een nieuwe eindtrap om te vergelijken met de kharmas

De sphinx project 12.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Owjaa wat is tekst nou zonder foto.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Bas Akkerman

Citaat van: Zodiac op augustus 31, 2015, 17:46:27
@Bas: ben jij the one and only wheelchair hockey player....?
Nou, dat zijn er wel meer (anders werd het al vrij snel vrij saai ;D), maar ik speel rolstoelhockey inderdaad. Hoe kom je daar zo op?

eMVe

Zodiac

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 31, 2015, 18:45:26
Nou, dat zijn er wel meer (anders werd het al vrij snel vrij saai ;D), maar ik speel rolstoelhockey inderdaad. Hoe kom je daar zo op?
Sorry, mag er hier niets meer over vragen. Men is uiterst benieuwd naar het hoog& laag van ene Maz....[emoji1]

eMVe

Van mij wel hoor, ik vond het alleen wel grappig dat er het ene moment gevraagd wordt om on topic te blijven en meteen zelf een paar post verder er weer vanaf te dwalen.  ;)

Mr.M

Citaat van: eMVe op augustus 31, 2015, 19:31:00
Van mij wel hoor, ik vond het alleen wel grappig dat er het ene moment gevraagd wordt om on topic te blijven en meteen zelf een paar post verder er weer vanaf te dwalen.  ;)
Das een Goede inkopper.Lol..

patsijb

he wat grappig die project12 heb ik dus nu op mijn S7 aangesloten staan haha
goeie amps hoor..

Mr.M

Citaat van: patsijb op augustus 31, 2015, 20:23:54
he wat grappig die project12 heb ik dus nu op mijn S7 aangesloten staan haha
goeie amps hoor..
Das toeval.lol

En ? Hij staat nu warm te draaien hier. Ben benieuwd...

Even off topic,wie weet waar ik het beste high end camera's kan aanbieden behalve Marktplaats?
Heb een dikke camera set van bekende welke weg mag.

Iemand een idee.?

Heb ze nu maar op marktplaats gezet maar er moet een dedicated camera site zijn toch?

Of als iemand van forum er Interesse in heeft kan ik wat leuks met de prijs doen .

http://link.marktplaats.nl/m961476073

Zodiac

Mr.M

Citaat van: Zodiac op augustus 31, 2015, 21:15:35
.....gaat ie zelf of topic......[emoji1]
Tis mijn topic. ;) mag ik eens vreemd gaan.

Zodiac

Citaat van: maz op augustus 31, 2015, 21:17:09
Tis mijn topic. ;) mag ik eens vreemd gaan.
Ik kan t je aanraden....[emoji1][emoji1][emoji1]

Sirius666

Citaat van: maz op augustus 31, 2015, 20:53:04
Das toeval.lol

Even off topic,wie weet waar ik het beste high end camera's kan aanbieden behalve Marktplaats?

Iemand een idee.?

Heb ze nu maar op marktplaats gezet maar er moet een dedicated camera site zijn toch?

Of als iemand van forum er Interesse in heeft kan ik wat leuks met de prijs doen .

Fotoapparatuur.nl heeft een vraag&aanbod gedeelte. Heb ik ook ervaring mee. Minder tuig dan op Marktplaats ;-)

VlisChris

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 31, 2015, 18:45:26
Nou, dat zijn er wel meer (anders werd het al vrij snel vrij saai ;D)

Dat wordt anders tegen jezelf spelen. (Niet te verwarren met het met jezelf spelen overigens  :unsure: :devil: :angel:)

Bas Akkerman

Citaat van: eMVe op augustus 31, 2015, 19:31:00
Je hebt helemaal gelijk! Stuur me gerust een PM of post anders in mijn showcase als je meer over rolstoelhockey wilt weten. :smile:

Mr.M

Citaat van: Christiaan S op augustus 31, 2015, 22:11:37
Dat wordt anders tegen jezelf spelen. (Niet te verwarren met het met jezelf spelen overigens  :unsure: [emoji317] :angel:)
Lol.

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op augustus 31, 2015, 22:08:00
Fotoapparatuur.nl heeft een vraag&aanbod gedeelte. Heb ik ook ervaring mee. Minder tuig dan op Marktplaats ;-)
Dank u . Ik ben hiermee goed geholpen.

Mr.M

Na gesprek met jerry. De eerste twee panelen dichtbij de speakers weggehaald en meteen trok het geluid open en alles leeft weer.

Ik denk dat ik meet bij mijn zitplek moet dempen dan bij de speakers.
Dit heeft een Veel beter resultaat zoals ik het nu meemaak.
Jerry zegt dat ik eigenlijk nog  een keer goed moet meten met de nieuwe opstelling.

Dit klinkt in ieder geval veel lekkerder dan met teveel demping aan plafond op de eerste reflectie punten.
Ik vond het een kleun beetje  saai klinken in ieder geval.

We gaan weer paar panelen verplaatsen van de week.
2 laat ik staan en 2 ga ik boven me zitplek hangen.

@ jan ik heb exact zelfde ervaring als jij met de plafond panelen.
Veel plafond panelen zuiger het energie uit je speakers lijkt wel.
Of in ieder geval zomaar plafond dempers neer pletteren  en je akoestiek zomaar aanpassen zonder prof. Hulp werkt niet. Mits je geluk hebt en de juiste spullen op de juiste plekken legt.
Zoals een set samenstellen.  Geluk hebben is de Belangerijkste onderdeel van je matching proces.lol

Mr.M

De sphinx project 12 staat lekker te spelen en hij is een relax eindtrap.
De kharma mono blokken  matchen beter maar dit is zeker niet slecht . Gezien de prijs eigenlijk heel erg goed.
750 euro voor een paartje monoblokken a150 watt die nigeen helemaal nagekeken zijn een maand geleden is een koopje.

Denk dat ik voor +- 350 euro nooit zoeen monoblok zelf in elkaar kan zetten.lol

Hij is niet wauw , maar voor de prijs wel een dijk van monoblok.

De kahrma heeft hier de betere match met arc.

Bas Akkerman

Citaat van: maz op augustus 31, 2015, 20:53:04
Das toeval.lol

Iemand een idee.?

Zet het anders ook hier in de marktsectie onder Overig. Er zijn op dit forum behoorlijk veel liefhebbers van fotografie volgens mij.

Citaat van: maz op september  1, 2015, 00:19:15
Na gesprek met jerry. De eerste twee panelen dichtbij de speakers weggehaald en meteen trok het geluid open en alles leeft weer.

Ik denk dat ik meet bij mijn zitplek moet dempen dan bij de speakers.
Dit heeft een Veel beter resultaat zoals ik het nu meemaak.
Jerry zegt dat ik eigenlijk nog  een keer goed moet meten met de nieuwe opstelling.

Dit klinkt in ieder geval veel lekkerder dan met teveel demping aan plafond op de eerste reflectie punten.
Ik vond het een kleun beetje  saai klinken in ieder geval.

We gaan weer paar panelen verplaatsen van de week.
2 laat ik staan en 2 ga ik boven me zitplek hangen.

@ jan ik heb exact zelfde ervaring als jij met de plafond panelen.
Veel plafond panelen zuiger het energie uit je speakers lijkt wel.
Of in ieder geval zomaar plafond dempers neer pletteren  en je akoestiek zomaar aanpassen zonder prof. Hulp werkt niet. Mits je geluk hebt en de juiste spullen op de juiste plekken legt.
Zoals een set samenstellen.  Geluk hebben is de Belangerijkste onderdeel van je matching proces.lol
Vooral ook veel proberen. Maar als het gaat om akoestiek zijn het volgen van basisprincipes wel handig en daar kan meten een heel handig hulpmiddel bij zijn.

R

Heb nu al een nieuwe pre op de kop getikt? Hoe staat het daarmee?