aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Tja....tegen deze logica kan en wil ik niet op kunnen. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

solitaire

Als je aktief met je set omgaat, veel andere opstellingen / andere apparatuur / apparatuur in andere ruimte / doe eens gek en maak zelf eens wat /  open your mind en probeer op het eerste gezicht vreemde tweak / enz., dan kristaliseerd zich na verloop van tijd een behoorlijk goed beeld van apparatuur. Los van hoe de context / rest van de set is.

Zoals je ook in de winkel geen luidsprekers aanschaft zonder ze eerst op zo veel mogelijk voorhanden apparatuur aan te sluiten in zoveel mogelijk luisterruimtes, om zo een beter beeld van de speakers te krijgen voor je ze zelf thuis gaat uitproberen.

soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Zodiac

Citaat van: solitaire op augustus 30, 2015, 15:50:20
Als je aktief met je set omgaat, veel andere opstellingen / andere apparatuur / apparatuur in andere ruimte / doe eens gek en maak zelf eens wat /  open your mind en probeer op het eerste gezicht vreemde tweak / enz., dan kristaliseerd zich na verloop van tijd een behoorlijk goed beeld van apparatuur. Los van hoe de context / rest van de set is.

Zoals je ook in de winkel geen luidsprekers aanschaft zonder ze eerst op zo veel mogelijk voorhanden apparatuur aan te sluiten in zoveel mogelijk luisterruimtes, om zo een beter beeld van de speakers te krijgen voor je ze zelf thuis gaat uitproberen.

soli
Er hangt een esoterisch sfeertje op t forum heden middag.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

solitaire

Zodiac

Mr.M

Citaat van: solitaire op augustus 30, 2015, 16:45:57
Quot capita, tot sensus
Precies. [emoji23] [emoji23] [emoji23]

Ondertiteling?
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

BuSpu

Spelling van 1858 Lat., veel hoofden, veel zinnen
;)

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Bama

Mr.M

solitaire

Zodiac

Acta est fabula. Of zoiets. Let's get on with the show! Dussssss.......[emoji16] Een Arc ref 5 zei je. Vertel. Je was happy toch nu?

Zodiac

Bas Akkerman

Citaat van: maz op augustus 30, 2015, 11:21:10
Gister was ik nog in onderhandeling voor een ref 3 uit Hongarije. Lol

Als de ref 5 niet doorgaat dan is maz straks een weekend in Hongarije dankzij de audio hobby.

Dat is meer lol dan in donker zitten naar (zelfde) muziek luisteren dag in dag uit.

Ieder gek zijn gebrek...lol

Nou, lekker dan. Heb ik dus nóg een gebrek! :alien:

@advr en Mitch: Als ik de chauffeur van Mitch mag zijn, houd ik me aanbevolen!

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Citaat van: Zodiac op augustus 30, 2015, 19:21:20
Acta est fabula. Of zoiets. Let's get on with the show! Dussssss.......[emoji16] Een Arc ref 5 zei je. Vertel. Je was happy toch nu?
Ik ben altijd happy. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet gelukkiger mag zijn dan dat ik nu ben.;)

Zodat  eerste 2 panelen hangen.. nog 2 en klaar is maz met de eerste officiële vaste akoestiek behandeling van kamer.

Niet zeggen dat ik alleen  met apparatuur sleutel...

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 30, 2015, 19:44:07
Nou, lekker dan. Heb ik dus nóg een gebrek! :alien:

@advr en Mitch: Als ik de chauffeur van Mitch mag zijn, houd ik me aanbevolen!
Dan ben ik de navigatie ,gewoon achter mij aan karren.

Zodiac

Citaat van: maz op augustus 30, 2015, 20:41:23
Ik ben altijd happy. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet gelukkiger mag zijn dan dat ik nu ben.;)
Ik gun je alle geluk hoor![emoji106]

Mr.M

Dank u. Wie hard werkt mag beloond worden zeg ik altijd.

En de beloning is er....uurtje of 2 werk en wat gezweet. Maar we zijn er.

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus 30, 2015, 21:18:25

Ziet erg goed uit Maz  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

sultankat

Citaat van: maz op augustus 30, 2015, 21:18:25

:worship: :clapping: :headbanging:
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op augustus 30, 2015, 21:46:20
Ziet erg goed uit Maz  :thumbs-up:
Dank u , ben blij met resultaat. Nu nog kijke Hoe het klinkt.

Morgen nog even led lampjes achter als sier  verlichting.
Citaat van: sultankat op augustus 30, 2015, 21:49:52
:worship: :clapping: :headbanging:
Dank je Roger.  De eerste stappen van akoestiek zijn gezet.

BuSpu

Wat voor panelen zijn het? Flinke dikte dus dat doet ook wel iets in het laag misschien.

michel69

Heel netjes gedaan hoor Maz maar waar ik zelf gelijk aan moest denken zijn de panelen gewoon opgehangen met trial and error of zit er een logische gedachte achter om de akoestiek te verbeteren? heb zelf het laatste jaar wat zitten lezen over akoestische verbeteringen in huiskamers(heb zelf een aardige galm put)maar snap daar dus niet zo heel veel van.

Ben in ieder geval benieuwd naar je bevindingen ;)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Dit zijn dille panelen met aardige vulling en demping. Achterkant is hout dus dempt heel erg goed. Als ik zoeen paneel naast me oren hield dan kreeg je eer raar gevoel val leegte door de stilte.

Ophangen is met  goede berekening gedaan. Er is Rekening gehouden met reflectie punten en dat het breedbladige moet dempen ipv dunne schuimspul  welke alleen hoog/beetje mid dempt.

Ben benieuwd.