aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Citaat van: felix01 op augustus 29, 2015, 23:12:01
gisteren hekel je tot 3x toe de bedrijfspolitiek van ARC,vandaag ga je ene kopen..... :crazy: :crazy: :crazy:
Ik zei , inderdaad dat ik moeite heb met de marketing en de manier van eerst een product verkopen om later weer 3000 euro upgrade vragen terwijl ze meteen de se kunnen uitvoeren.

De wijze van marketing maakt hem niet minder in prestatie.

De arc 5 blijkt een waanzinnig ding te zijn of je nou de se heb of niet. ONGEACHTE  DE MARKETING TRUCJES.

De huidige eigenaar is een arc fan en heeft ze ALLEMAAL GEHAD.

uiteindelijk is hij voor de VALHALLA GEGAAN en nu speelt hij met de refererence ANNIVERSARY 40. VAN 35000.- das 7 maal de prijs van de ref 5 welke ik wil.  :Crazy:

Dus dat wordt een kwijl dag als ik de ref 5 gaat ophalen bij hem.

Hij zegt ook , de 5 se in heeeeel mooi en de 5 se is iets beter maar marginaal. Verschil tussen 3 en 5 was groot maar  verschil tussen 5 en 5se viel tegen.

Enige wat echt verschil maakte tussen de 5 serie en de rest van de hogere klasse arcs  was de ref 40 anniversary.

De rest was marginaal verschil vergeleken met 5 . Alleen de ref 40 anniversary  maakte weer een sprong . Tja dat snap ik met een prijskaart van 35000,- euro.

Volgens hem zit ik met de 5 aardig tegen de top.
Mits ik naar de 40 ga. Lol

Citaat van: YamahaRXV op augustus 29, 2015, 23:14:52
Maar geen SE versie... :D
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Oud lid

Zoals ik al eens eerder vermeld heb kom ik wel eens in een kelder. In die kelder zijn alle "dure" merken al geweest. Dan liet die persoon me wat muziek beluisteren en vroeg wat ik van het geluid vond. Ik moest vaak zeggen dat het K met P was...
Wat zijn "dure"merken vragen jullie je af. Ik zal even aan namedropping doen: Wadia, Ayre, DCS, Jeff Rowland, Krell (monoblokken), Esoteric (monoblokken) en pre, Audio Research, Mark Levinson, BAT en many more. Luidsprekers idem dito. Noem ze maar op en het heeft daar gestaan. Luistert die persoon naar muziek? Niet echt. Jammer.  Hetzelfde is hier gaande, maar een stapje lager.

Erwin B

Mr.M

Citaat van: Erwin B op augustus 29, 2015, 23:28:03
Zoals ik al eens eerder vermeld heb kom ik wel eens in een kelder. In die kelder zijn alle "dure" merken al geweest. Dan liet die persoon me wat muziek beluisteren en vroeg wat ik van het geluid vond. Ik moest vaak zeggen dat het K met P was...
Wat zijn "dure"merken vragen jullie je af. Ik zal even aan namedropping doen: Wadia, Ayre, DCS, Jeff Rowland, Krell (monoblokken), Esoteric (monoblokken) en pre, Audio Research, Mark Levinso, BAT en many more. Luidsprekers idem dito. Noem ze maar op en het heeft daar gestaan. Luistert die persoon naar muziek? Niet echt. Jammer.  Hetzelfde is hier gaande, maar een stapje lager.

Erwin B
Wellicht heb je gelijk. Maar Tis lol voor me. En zolang het lol is blijf ik het lekker doen.
Muziek of geen muziek apparaat of Merk geil, hoe je het wens of keert ik heb echt lol aan me hobby.
De een vind simpelweg luisteren de hobby in audio en voor de ander is audio spullen misschien wel de hobby.

Ik heb beetje van beide denk ik.
Geil op mooie spullen en luister graag muziek af en toe.
;) enjoy....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Ps , zelfde tik  geld voor mijn andere hobby: klokjes.
Kan niet genoeg klokjes hebben.

Ik kijk niet eens op de tijd op me horloge, ik kijk altijd op me tel naar de tijd.lol en ja ik ben aan sparen voor de 6 de.

Hij staat al gereserveerd voor me en volgende maand ga ik hem ophalen.

Heb ik hem nodig ? Nee absoluut niet. Er liggen al 5 in de bank kluis te stoffen en ik kijk nooit naar de tijd op me pols.

Waarom wil ik hem dan? Omdat ik klokjes  MOOI vindt. Het hoef echt niet altijd praktisch te zijn voor me. Zolang ik het maar mooi vindt en het geeft me goed gevoel doe ik het.  :)

twani

Citaat van: maz op augustus 29, 2015, 23:45:30
Ps , zelfde tik  geld voor mijn andere hobby: klokjes.
Kan niet genoeg klokjes hebben.

Ik kijk niet eens op de tijd op me horloge, ik kijk altijd op me tel naar de tijd.lol en ja ik ben aan sparen voor de 6 de.

Hij staat al gereserveerd voor me en volgende maand ga ik hem ophalen.

Heb ik hem nodig ? Nee absoluut niet. Er liggen al 5 in de bank kluis te stoffen en ik kijk nooit naar de tijd op me pols.

Waarom wil ik hem dan? Omdat ik klokjes  MOOI vindt. Het hoef echt niet altijd praktisch te zijn voor me. Zolang ik het maar mooi vindt en het geeft me goed gevoel doe ik het.  :)

Ik dacht dat mijn eigen topic al van een - niet te overtreffen - stuitend inhoudsloos niveau was, maar het kan nog gekker :D

Oud lid

Mr.M

Citaat van: twani op augustus 29, 2015, 23:52:25
Ik dacht dat mijn eigen topic al van een - niet te overtreffen - stuitend inhoudsloos niveau was, maar het kan nog gekker :D
Leuk foto theo. 

Er is altijd baas boven baas theo. ;) ,

Mr.M

Ps ondertussen om 00.00 uur en  16 man de inhoudsloze posts aan volgen.lol volgens mij is het mode. Inhoudloos is in tegenwoordig. ;) :clapping:

felix01

Citaat van: maz op augustus 29, 2015, 23:27:43
Ik zei , inderdaad dat ik moeite heb met de marketing en de manier van eerst een product verkopen om later weer 3000 euro upgrade vragen terwijl ze meteen de se kunnen uitvoeren.

De wijze van marketing maakt hem niet minder in prestatie.

De arc 5 blijkt een waanzinnig ding te zijn of je nou de se heb of niet. ONGEACHTE  DE MARKETING TRUCJES.

De huidige eigenaar is een arc fan en heeft ze ALLEMAAL GEHAD.

uiteindelijk is hij voor de VALHALLA GEGAAN en nu speelt hij met de refererence ANNIVERSARY 40. VAN 35000.- das 7 maal de prijs van de ref 5 welke ik wil.  :Crazy:

Dus dat wordt een kwijl dag als ik de ref 5 gaat ophalen bij hem.

Hij zegt ook , de 5 se in heeeeel mooi en de 5 se is iets beter maar marginaal. Verschil tussen 3 en 5 was groot maar  verschil tussen 5 en 5se viel tegen.

Enige wat echt verschil maakte tussen de 5 serie en de rest van de hogere klasse arcs  was de ref 40 anniversary.

De rest was marginaal verschil vergeleken met 5 . Alleen de ref 40 anniversary  maakte weer een sprong . Tja dat snap ik met een prijskaart van 35000,- euro.

Volgens hem zit ik met de 5 aardig tegen de top.
Mits ik naar de 40 ga. Lol

Geloof me vrij het verschil tussen de REF5 se en de REF5 is VEEl groter dan het verschil tussen de REF5 en de REF3!!!(alle 3 gehad)
Maar ja ,wat moet hij anders zeggen..... :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

Citaat van: felix01 op augustus 30, 2015, 00:03:17
Geloof me vrij het verschil tussen de REF5 se en de REF5 is VEEl groter dan het verschil tussen de REF5 en de REF3!!!(alle 3 gehad)
Maar ja ,wat moet hij anders zeggen..... :colgate:

jij kan het ook weten,,, pffff van900 sp9naar  1400 ls17 was al moeite , heb mezelf overtuigd om naar een ref te kijke ,bv de ref 3  (+-3700) toen zei ik tegen mezelf, nou maz je bent toch aan tikken ,tik de laatste stukje ook gewoon en doe het goed, met een ref 5 (5250) en nu denk ik je gaat tot zover en op de laatste 1000 ga je haken , : ref 5se(6250) :(..pfffffffffff  je maakt het ook niet makkelijk,

twani

Citaat van: maz op augustus 30, 2015, 00:00:51
Ps ondertussen om 00.00 uur en  16 man de inhoudsloze posts aan volgen.lol volgens mij is het mode. Inhoudloos is in tegenwoordig. ;) :clapping:

allemaal mensen zónder leven :D

Mr.M

Citaat van: twani op augustus 30, 2015, 00:10:22

jouw woorden theo, jij bent al tig honderd blz verder dan ik en velen posts hoger dan ik... jij kan het weten.pk ben maar  nieuw hier.

your the godfather here. ;)

michel69

Citaat van: twani op augustus 30, 2015, 00:10:22

En hier hebben we........................................................nr 17............... ;) ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Citaat van: michel69 op augustus 30, 2015, 00:16:36
En hier hebben we........................................................nr 17............... ;) ;D
Lol .. goed om te zien dat er humor te vinden is zo laat.lol

twani

Citaat van: maz op augustus 30, 2015, 00:13:58
jouw woorden theo, jij bent al tig honderd blz verder dan ik en velen posts hoger dan ik... jij kan het weten.pk ben maar  nieuw hier.

your the godfather here. ;)
Wel grappig dat jíj denkt dat ík dat belangrijk vind. :nowink:

WTF doet het aantal pagina's er nou toe MAZ.  :wacko:

Toe man, keer eens terug op aarde :alien:

Mr.M

Ik zit hier best lekker theo. Vermaak me best. Ik hier ,jij daar. Goed geregeld toch?

Kgsssssshhhhh....maz naar theo , ontvang je mij theo? Kgssshhhhh....
Als we toch inhoudloos bezig zijn ,kan dit er ook bij.

chansig

Citaat van: Erwin B op augustus 29, 2015, 23:28:03
Wat zijn "dure"merken vragen jullie je af. Ik zal even aan namedropping doen: Wadia, Ayre, DCS, Jeff Rowland, Krell (monoblokken), Esoteric (monoblokken) en pre, Audio Research, Mark Levinso, BAT en many more. Luidsprekers idem dito. Noem ze maar op en het heeft daar gestaan. Luistert die persoon naar muziek? Niet echt. Jammer.  Hetzelfde is hier gaande, maar een stapje lager.

Erwin B

En waarom is het jammer dat die persoon niet naar muziek luistert ? Omdat jij dat vindt ? Omdat anderen dat vinden ?

90% van de audiofielen heeft geen clou als het gaat om hoe hun speakers kunnen klinken. Er wordt veelal geluisterd naar de akoestische vervorming en men gaat hierin lopen rommelen met kabels, versterkers, bronnen etc. Maar men heeft nog steeds geen idee.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: chansig op augustus 30, 2015, 09:57:17
En waarom is het jammer dat die persoon niet naar muziek luistert ? Omdat jij dat vindt ? Omdat anderen dat vinden ?

90% van de audiofielen heeft geen clou als het gaat om hoe hun speakers kunnen klinken. Er wordt veelal geluisterd naar de akoestische vervorming en men gaat hierin lopen rommelen met kabels, versterkers, bronnen etc. Maar men heeft nog steeds geen idee.

Gr Hans
100 procent correct.

Zo ben ik ook. Een van de 95% die met alles schuift en doet maar niets met de akoestiek doet.

Gelukkig heb ik wel de kans gehad om bij jerry naar SPEAKERS te luisteren en MUZIEK.

Ik weet ook donders goed , (met eigen oren gehoord meerdere male  )dat een 500 euro versterker aan een 300 euro cd speler en 5 euro kabels( alle kabels ,ls + interlink) met een knap speaker  en de Juiste AKOESTIEK, De 18K kharma ,10k platen speler en 6 k dac welke in mijn akoestiek shit kamer staan ( in verhouding tot jerry dan ) helemaal weg speelt.

En toch ga ik met dingen schuiven waarvan ik weet dan het minder uitmaakt dan me akoestiek GOED Aanpakken.

Doe lekker wat je leuk vind zal ik zeggen. Daar gaat het om.

chansig

En oordeel niet over een ander omdat die het anders doet.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

advr

Je kunt ook best een set tunen in een niet akoestisch aangepaste ruimte en voortreffelijk laten klinken.

Een akoestisch aangepaste ruimte is ook maar een compromis tussen enorm veel uitlopende parameters dat het weer een kwestie van smaak is hoe je het afstemt. In absolute zin bestaat er geen perfecte ruimte :yawnee:

Als je na al die aanpassingen je set verandert kan de akoestiek waar je zo veel energie hebt ingestoken weer helemaal niet meer kloppen. Dus gewoon je set neerzetten en genieten van de muziek.  ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

chansig

Citaat van: advr op augustus 30, 2015, 11:12:45
Je kunt ook best een set tunen in een niet akoestisch aangepaste ruimte en voortreffelijk laten klinken.

Tunen door middel van ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: advr op augustus 30, 2015, 11:12:45

Een akoestisch aangepaste ruimte is ook maar een compromis tussen enorm veel uitlopende parameters dat het weer een kwestie van smaak is hoe je het afstemt. In absolute zin bestaat er geen perfecte ruimte :yawnee:

Als je na al die aanpassingen je set verandert kan de akoestiek waar je zo veel energie hebt ingestoken weer helemaal niet meer kloppen. Dus gewoon je set neerzetten en genieten van de muziek.  ;D
Waar is de lol daarin dan? "Gewoon een set neerzetten en genieten van muziek".
Dan moet ik alleen van muziek genieten?  Terwijl er zoveel dingen om de muziek heen zijn die ook genieten is ..
Saai. Audio hobby is meer dan alleen muziek .... ;) gaat om moeite doen , ervaren, horen en luisteren,switchen,rijden,"koopjes"zoekn , bijzondere dingen vinden en meemaken, reizen naar jan en allemaal , (desnoods naar ander land) voor wat je zoekt enz enz.

Bah wat saai . Iets neerzetten en klaar mee zijn.

;) lol..

Mr.M

chansig

:D

Ik ga never nooit niet naar Zwiterland rijden voor een paar speaker...zelfs niet naar Groningen. :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon