aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

sultankat

Citaat van: maz op augustus 26, 2015, 01:59:56
Alweer de martens neergezet en het is gewoon een heel  ander soort laag wat Je krijgt met 2 subs.

Je snapt pas wat er bedoelt wordt met SNEL /DROOG/STRAK laag als je het daadwerkelijk meemaakt.

Je denkt dat je snel ,droog,strak kent maar dat is enkel een idee  in je hoofd , (afhankelijk van je ervaring in de audio.)

Je bent eigenlijk beperkt door je gering ervaring met droog/strak/snel laag uitput van 2 of meerdere  snelle subs naast je speakers.

Ik kan dit warderen maar het is anders luisteren voor me.
HET IS ZO DROOG /SNEL/STRAK , DAT IK AF EN TOE DENK  dat ik HET LAAG  MIS.LOL

Ben dit niet gewend .Debeleving van laag  IS HEEL ANDERS wanneer  je  MET twee snelle subs naast de speakers speelt.

Totaal andere dit.  Eigenlijk raar (als je anders gewend bent).lol

Het is af en toe wauw en weleens ook te droog /strak/snel. Minder indrukwekkend en boeiend  laat maar zeggen. Wel strak /droog en snel. ;)

Hmmmm,, ik weet nou niet wat ik ervan vindt persoonlijk.

Het is bijzonder maar ook wat saaier dat te droge/snelle/strakke weergave. Maar goed dat is zeer persoonlijk en smaak gerelateerd.

Ik lees zoiets als "technisch laag" (Marten) versus "emotie laag" (Kharma). Dan kies ik voor het laatste en jij Maz volgens mij ook want de fase van technisch luisteren ben jij al voorbij. Daarom vind je wat kleuring ook helemaal niet erg zolang het maar lekker(der) klinkt.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: sultankat op augustus 26, 2015, 08:31:53
Ik lees zoiets als "technisch laag" (Marten) versus "emotie laag" (Kharma). Dan kies ik voor het laatste en jij Maz volgens mij ook want de fase van technisch luisteren ben jij al voorbij. Daarom vind je wat kleuring ook helemaal niet erg zolang het maar lekker(der) klinkt.
Dat is exact en de juiste verwoording voor wat ik beleef met de kharma versus marten.

MARTEN IS TECHNISCH "CORRECTEE" als je als opname technicus erbij zit. Bij muziek  luisteren werd ik steeds  meegesleurd in de opname ipv muziek.  ik werd de hele tijd "betrokken" maar dan naar de gebeurtenissen in het opname.
Wauw op een technisch manier laat maar zeggen.
Wauw wat een strak laag weergave .
wauw wat een schoon en helder geluid .
,wauw wat resolutie en detail .

Technisch gezien is alles "beter "te horen dan de kharma.. Alle technische aspecten van de opname springen duidelijker uit.

Bij de kharma s7s lijkt alles op een minder aanwezige wijze te spelen en minder  de aandacht te trekken van de luisteraar.

Ik wordt meer wauw van de muziek (instrumenten en stemmen en tinkelder tankeltjes die door de lucht zweven) dan de resolutie en detail als de lippen van de zanger elkaar raken (bij wijzen van).

Bij de  kharma hoor je haar zwoele warme en emotievolle stem en bij de marten hoor je Hoe haar stem vibreert en trilt en hoe de lippen elkaar raken en hoe vaak ze ademhaalt voordat ze weer begint .lol.

Wauw maar dan heel anders wauw dan de kharma.

Wat SULTAN ZEGT TECHNISCH WAUW.

Dit zou eerder een opname technici speaker moeten zijn.hahaha lol.

Er zullen  veel mensen zijn die deze eerlijkheid en echtheid in weergave kunnen warderen , want ik vind het ook wel leuk om te horen maar mijn persoonlijke voorkeur gaat naar een LEKKERE  KLEURING IN HET GELUID..
LEKKER IETS VERDIKTE INSTRUMENTEN ,WAT GROTERE STEMMEN ,MEER UPFRONT STEM WEERGAVE (OP JE SCHOOT GEVOEL)LOL en een  haast in het echt onmogelijk "HOLOGRAFISCH BEELD" LOL

Gelukkig is smaak in muziek persoonlijk ...en ieder heeft een ander voorkeur.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: sultankat op augustus 26, 2015, 08:31:53
Ben zo benieuwd naar de PRACHTIGE AMATI ANNIVERSARIO VAN JE SULTAN.
Volgend mij maken die ook MUZIEK.

Ik heb de guarneri  limited hier gehad en was daar weg van. De anniversario  moet helemaal de top zijn in emoties.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

chansig

Ik snap niet zo goed waarom men geen goed laag wilt...maar liever kiest voor een gekleurd laag. Rare mensen die audiofielen.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: twani op augustus 26, 2015, 07:35:37

Ik lees eigenlijk "emotieloos" en het tegengestelde van het gesausde geluid waarover je telkens spreekt.

Schuif die Kharma's nou maar terug en "bouw eens een keer iets knaps bij elkaar", probeer bijv. eens de sub van Jan in je set te integreren. 

Deze zou je dan door Jan kunnen laten bouwen en bij gebleken geschiktheid door je "vrinden" van Kharma in dezelfde kleur laten spuiten als de S7's.

Maar goed, dit is denken in oplossingen en dat zal de bedoeling hier niet "wezen".....
Ik dacht dat ik daar al mee bezig was? Heb je mijn "quest" niet gevolgd al die tijd? Lol

Mr.M

Citaat van: chansig op augustus 26, 2015, 09:57:06
Ik snap niet zo goed waarom men geen goed laag wilt...maar liever kiest voor een gekleurd laag. Rare mensen die audiofielen.

Gr. Hans
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die op kleine Chinezen vallen . ;)

Robiwan

Citaat van: chansig op augustus 26, 2015, 09:57:06

Gr. Hans

wat is goed laag?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Former member 78

Citaat van: maz op augustus 26, 2015, 11:42:08
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die op kleine Chinezen vallen . ;)

Jij valt alleen op grote Chinezen?

Mr.M

Citaat van: ArjanR1 op augustus 26, 2015, 12:04:26
Jij valt alleen op grote Chinezen?
Doe mij maar lekker blond... heerlijk glanzend blond.....

lynch1979

Mr.M

Citaat van: LPlover op augustus 26, 2015, 12:03:35
wat is goed laag?
Dat is de soort laag die jij goed vind vind klinken . ;)

chansig

Citaat van: LPlover op augustus 26, 2015, 12:03:35
wat is goed laag?

Laag dat niet versmeert met de rest van het geluid, strak, aanwezig wanneer het moet, niet omdat de ruimte er wat eraan toevoegt, dynamisch, snel en indrukwekkend als het klopt, zorgt voor rust in je totaal beeld.

Citaat van: maz op augustus 26, 2015, 12:11:02
Dat is de soort laag die jij goed vind vind klinken . ;)

Nou euhhh...nee. Dat is geen goed laag. Dat noem ik dan smaak...en over smaak valt niet te twisten. Maar ik kan en mag er wel iets van vinden.

Citaat van: lynch1979 op augustus 26, 2015, 12:10:40
Zoals Hans het thuis heeft :inlove:

En sinds de nieuwe units en andere speakers is het weer een stukje beter geworden.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: chansig op augustus 26, 2015, 12:27:38
Laag dat niet versmeert met de rest van het geluid, strak, aanwezig wanneer het moet, niet omdat de ruimte er wat eraan toevoegt, dynamisch, snel en indrukwekkend als het klopt, zorgt voor rust in je totaal beeld.

Nou euhhh...nee. Dat is geen goed laag. Dat noem ik dan smaak...en over smaak valt niet te twisten. Maar ik kan en mag er wel iets van vinden.

En sinds de nieuwe units en andere speakers is het weer een stukje beter geworden.

Gr Hans
Ik weet exact hoe dat hoort te zijn hans. Alleen voor mij is dat iets te "klinisch"(schoon,steriel). Tja das mijn beleving van ultra high end . Daarom zoek ik een sausje die bij mijn pasta past.

Robiwan

Citaat van: maz op augustus 26, 2015, 12:31:05
Ik weet exact hoe dat hoort te zijn hans. Alleen voor mij is dat iets te "klinisch"(schoon,steriel). Tja das mijn beleving van ultra high end . Daarom zoek ik een sausje die bij mijn pasta past.

ben ook meer van de saus! :)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

chansig

Dat snap ik. Ik beleef het tegenwoordig een beetje anders. Mij kan het niet strak en klinisch genoeg. Het gaat regelmatig over dat een opname moet klinken zoals hij bedoelt is...mooi uitgangspunt. Maar eigenlijk heb je er weinig aan...want er zijn er maar weinig die bij de opname aanwezig zijn. :D

Ach en voor hetzelfde geld is mijn laag ook niet het juiste laag en verbeeld ik me dat het goed is. Zou zomaar kunnen. Jaar of 5 terug dacht ik ook dat mijn laag goed was..ach..dat bleek dus niet zo te zijn. Ik probeer zoveel mogelijk de invloed van de kamer op te heffen...dat gaat met flinke "kunstgrepen" die optisch niet altijd even mooi zijn. :D

Ik vind het bijzonder omdat het ws de kamer (niet die van jou specifiek maar meer algemeen geteld) is die dit sausje toevoegt en niet zozeer de speaker. Maar als je van het sausje houdt...wie ben ik dan...precies niemand.

Dus ik wil je absoluut niet vertellen wat je moet gaan doen, dat je een andere beleving moet gaan krijgen etc.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

twani

Citaat van: maz op augustus 26, 2015, 10:01:29
Ik dacht dat ik daar al mee bezig was? Heb je mijn "quest" niet gevolgd al die tijd? Lol
Insinuneer je daar nou dat eea te volgen zou zijn? :D

Mr.M

Over smaken valt inderdaad niet te twisten.

Ik dacht ook heel vaak het juist te weten terwijl ik er gewoon dik naast zat. Je weet pas hoe lekker iets klinkt en of het je smaak is als je het hoort.

Mooi laag "is inderdaad een definitie van niet versmelten van laag en mid door kamer akoestiek"(snel /droog/strak/gedefineerd)enz.

Uit ervaring is gebleken dat dit  zeer moeilijk te behalen is mits je CHANSIG OF JERRY heet, waarbij ik bij de tweede altijd met open bek heb zitten luisteren naast settings met prijskaartjes van lik me ....,

Als jouw laag de richting op gaat zoals bij jerry , dan is het zeer zeker indrukwekkend en voor een ander niet te beseffen wat je bedoelt hans.
Er kan gespeculeerd worden maar snappen zal het niet worden.

Mr.M

Citaat van: twani op augustus 26, 2015, 12:46:28
Insinuneer je daar nou dat eea te volgen zou zijn? :D
Als je dagelijks gemiddeld  5 keer mijn topic nakijk dan kan je het een beetje volgen.
Dan is de kans groot dat je  geen apparaat mis loop.

Anders raak je de draad kwijt. Zoals nu. ;) lol

chansig

Citaat van: maz op augustus 26, 2015, 12:49:47

Uit ervaring is gebleken dat dit  zeer moeilijk te behalen is mits je CHANSIG OF JERRY heet, waarbij ik bij de tweede altijd met open bek heb zitten luisteren naast settings met prijskaartjes van lik me ....,

Als jouw laag de richting op gaat zoals bij jerry , dan is het zeer zeker indrukwekkend en voor een ander niet te beseffen wat je bedoelt hans.
Er kan gespeculeerd worden maar snappen zal het niet worden.

Bij Jerry gaat het echt nog wel wat tandjes verder (en dat inderdaad voor een prijs van lik me .... :D) Jerry komt van het weekend hier luisteren...dus ik ben benieuwd wat hij ervan vindt. Hij heeft me in de afgelopen jaren behoorlijk op weg geholpen als het gaat om laag en de rest.

Je snapt in ieder geval wat ik bedoel..want je hebt het gehoord. En dan kan je het inderdaad wel/niet mooi vinden.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

DofN

Citaat van: chansig op augustus 26, 2015, 12:58:57
Bij Jerry gaat het echt nog wel wat tandjes verder (en dat inderdaad voor een prijs van lik me .... :D) Jerry komt van het weekend hier luisteren...dus ik ben benieuwd wat hij ervan vindt. Hij heeft me in de afgelopen jaren behoorlijk op weg geholpen als het gaat om laag en de rest.

Je snapt in ieder geval wat ik bedoel..want je hebt het gehoord. En dan kan je het inderdaad wel/niet mooi vinden.

Gr Hans

Qua laag vind ik het bij jou (en bij mij) en bijvoorbeeld bij Keyser en StaalEd (alle multisub opstellingen) beter klinken dan bij Jerry..  Daar hoor ik nog wel wat bultjes en dipjes. In andere aspecten is de set van Jerry idd onverslaanbaar.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: doorofnight op augustus 26, 2015, 14:49:32
Qua laag vind ik het bij jou (en bij mij) en bijvoorbeeld bij Keyser en StaalEd (alle multisub opstellingen) beter klinken dan bij Jerry..  Daar hoor ik nog wel wat bultjes en dipjes. In andere aspecten is de set van Jerry idd onverslaanbaar.
Ligt er net aan welke opstelling je had gehoord abel.de opstelling toen met de apoggee electros,en dat gekke bassdoorlooosysteem van hem achter de speakers was echt bijzonder te noemen.
Hij had toen  een klankkast gemaakt achter de apogees welke halve kamer rondging. Lol...

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

mijkie

bij mij doet de link niets Maz, geeft aan dat er iets niet goed gaat !!
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

chansig

Nu met de Elipsons klinkt het ook erg fijn. Toen ik een jaar of wat daar voor het eerst was, speelde hij volgens mij met Finals. Dat was echt top. Met de Apoggee's vond ik het beduidend minder.

Maar goed...als we allemaal konden doen met onze kamer wat Jerry doet, dan was het een stuk goedkoper om een topgeluid te krijgen. Apparatuur van 4 a 5 duizend euro ? Nee hoor gewoon een versterker van een paar honderd euro. Dure cd speler ? Nee hoor gewoon een goeie Denon. Super dure kabels ? Nee hoor liefst aan elkaar geplakte draadjes...

Lijmklemmen om je speakers, gewichten erbij etc...gekkigheid allemaal. :D

Gr Hans

Coax AQ Carbon