aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Citaat van: larsonator op augustus 25, 2015, 10:37:41
Ik blijf me op een- of andere manier storen aan dat frontje van de Kharma's. Het ''past'' zo goed dat het een DIY frontje lijkt.

Zucht....weer zo,n zeurderige depri post  :(
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Thanatos

Dat valt wel mee. Het frontje sluit niet mooi aan aan de zijkanten bij de woofer. Waardoor het net lijkt alsof hij te krap is. Je ziet dit duidelijk op foto's en irl.

Voor mij ook het enige minpuntje in de hele speaker. Verder pracht ding.. en die frontjes zouden bij mij nieuw in de doos blijven anyway  O0

larsonator

Ik vind dat je mag zeuren als een speaker met dat prijskaartje zo afgeleverd word. Je doet net of de wereld vergaat. :nopompom:

maar ik zal het voortaan de hemel in prijzen, speciaal voor jou...

Citaat van: Thanatos op augustus 25, 2015, 11:00:30
Dat valt wel mee. Het frontje sluit niet mooi aan aan de zijkanten bij de woofer. Waardoor het net lijkt alsof hij te krap is. Je ziet dit duidelijk op foto's en irl.

Voor mij ook het enige minpuntje in de hele speaker. Verder pracht ding.. en die frontjes zouden bij mij nieuw in de doos blijven anyway  O0
Wat een depri post zeg  ;)

Thanatos

Citaat van: YamahaRXV op augustus 24, 2015, 22:58:17
Zonder handgrepen Maz.... zo kan ik er zelfs goed mee leven  8)

Een ARC hoort met handgrepen.. vind ze mooier met als zonder.

En dan deze erbij :

Mr.M

Citaat van: eddy135 op augustus 25, 2015, 10:49:45
Kwestie van smaak, maar bij mij zouden die Martens niet meer weg gaan: wat een beautys!  :worship:

had ik de kharmas niet staan dan had ik ze lekker gehouden, of gewoon bewaren voor volgende huis. O0 O0

ik wil toch een aparte muziek ruimte . dus heb straks 2 sets nodig eentje voor de woonkamer en een voor de dedicated luister kamer. :inlove: :inlove:

dan zou dit de ideale speaker zijn. twee totaal verschillende speakers en sets in een huis.  :wub: :wub: :wub: :inlove: :inlove:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

sultankat

Citaat van: maz op augustus 25, 2015, 11:06:17
had ik de kharmas niet staan dan had ik ze lekker gehouden, of gewoon bewaren voor volgende huis. O0 O0

ik wil toch een aparte muziek ruimte . dus heb straks 2 sets nodig eentje voor de woonkamer en een voor de dedicated luister kamer. :inlove: :inlove:

dan zou dit de ideale speaker zijn. twee totaal verschillende speakers en sets in een huis.  :wub: :wub: :wub: :inlove: :inlove:

Kijk dat bevestigt weer eens dat Maz ons nog jaren lang gaat verblijden met nieuwe inzichten en aankopen. En de site is er goed mee, want hoe meer bezoekers hoe beter. Ik geniet in ieder geval.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: Thanatos op augustus 25, 2015, 11:03:19

En dan deze erbij :

ik ben bang dat ik straks eindig met een ref. serie van arc. want dat is toch wel een beetje mijn sound. zit een heerlijk sausje aan de arc.

er staat een sp 17se op mp maar is veelste duur vind ik. kon de sp17 voor 1400 kopen bij audiophile in buren en die heb ik net misgelopen. ik weet niet wat de prijsverschil is tussen 17 en de 17se maar zal de verschil van 1400 en 3500 niet rechtvaardigen denk ik?
vooral niet als ik hoor dat de refrence 3 voor rond 3500 aangeboden wordt.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Thanatos

Leeftijd speelt een rol ook. Die 17 was een scherpe prijs.

De 17SE staat hier op het forum. Genoemde nieuwprijs a €5100,-.

Link -> http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152619.0

edgnoj

De tweeters van de Martens op de subs geplaatst staan op de foto's een flink stuk hoger dan die van de Kharma's. Zou dat nog een negatieve invloed hebben op de weergavekwaliteit van het geluid?
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Thanatos

Citaat van: edgnoj op augustus 25, 2015, 11:14:02
De tweeters van de Martens op de subs geplaatst staan op de foto's een flink stuk hoger dan die van de Kharma's. Zou dat nog een negatieve invloed hebben op de weergavekwaliteit van het geluid?

Dat heeft inderdaad invloed op je stereobeeld. Of het negatief is zou je moeten meten.

Mr.M

Citaat van: sultankat op augustus 25, 2015, 11:09:10
Kijk dat bevestigt weer eens dat Maz ons nog jaren lang gaat verblijden met nieuwe inzichten en aankopen. En de site is er goed mee, want hoe meer bezoekers hoe beter. Ik geniet in ieder geval.
tnx  Rogier.

ik ben nog lang niet uitgespeeld met audio. hahaha. zolang het mooier kan zal ik ervoor gaan als ik de mogelijk heb.

Als ik straks verhuisd ben dan is de wil om iets nog mooier neer te zetten nog groter , dus hoop dat ik binnen korte termijn een mooie woning kan vinden.

Mr.M

Citaat van: edgnoj op augustus 25, 2015, 11:14:02

de keramische tweeter hebben een hele breede spreiding en zijn minder gevoelig op hoogte veranderingen heb ik ervaren. ik neem aan dat marten daar zelf ook over heeft nagedacht. zoiets zetten ze niet zomaar in elkaar als het niet gaat klinken. lol

frank2

Ik vind puur voor de looks, die Martins gedrochten lompe bakken, dan is de kharma een stuk eleganter
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Zodiac

Laat maar
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

YamahaRXV

Kleine teaser Maz.... :P

http://www.stereophile.com/content/audio-research-reference-3-line-preamplifier-page-2#qDs0rxUOmfTxwUfz.97

That said, the Audio Research Reference 3 is the single most impressive and thought-provoking piece of electronics I have heard since the Halcro dm58 (see my review in Stereophile, October 2002, Vol.25 No.10). Like the dm58, the Ref.3 has radically changed my expectations of what is possible in the electronic arts. The Ref.3 sets new standards for quietness in the realm of tube line stages, and in that respect is competitive with any solid-state design I have heard. In terms of resolution, timbral generosity and accuracy, soundstaging, dynamics, and the holistic presentation of music as a whole thing, it is the best I have heard (footnote 1).
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Sirius666

Citaat van: maz op augustus 25, 2015, 11:24:21
tnx  Rogier

Als ik straks verhuisd ben dan is de wil om iets nog mooier neer te zetten nog groter , dus hoop dat ik binnen korte termijn een mooie woning kan vinden.

Een nog grotere wil dan nu??

OMG :D  :tounge:

Ik ben zeer benieuwd naar jouw aanstaande Kharma's. Deze witte vind ik al een plaatje om te zien!

Mr.M

De exquisite midi bv.. die staat voor 15000 nu tekoop bij een audio liefhebber ook in rotterdam..  Had ik een grotere ruimte dan hadden ze nu hier gestaan.

Sirius666

Zou je je slag niet willen slaan dan? Zo'n set komt sporadisch voorbij lijkt mij?

Mr.M

Mr.M

Er staat nog een arc ref 3 op hifi nl dus even een poging gewaagd.
Ben benieuwd ....
Misschien een ARC REF 3 in huize maz..

DUIMEN ....

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op augustus 25, 2015, 19:46:59
Kleine teaser Maz.... :P

http://www.stereophile.com/content/audio-research-reference-3-line-preamplifier-page-2#qDs0rxUOmfTxwUfz.97

That said, the Audio Research Reference 3 is the single most impressive and thought-provoking piece of electronics I have heard since the Halcro dm58 (see my review in Stereophile, October 2002, Vol.25 No.10). Like the dm58, the Ref.3 has radically changed my expectations of what is possible in the electronic arts. The Ref.3 sets new standards for quietness in the realm of tube line stages, and in that respect is competitive with any solid-state design I have heard. In terms of resolution, timbral generosity and accuracy, soundstaging, dynamics, and the holistic presentation of music as a whole thing, it is the best I have heard (footnote 1).
Jij jouw zin jan.. ik heb de stap gezet nu nog de acceptatie van mijn bod op de ref 3... ik ben benieuwd. ..

Mr.M

Alweer de martens neergezet en het is gewoon een heel  ander soort laag wat Je krijgt met 2 subs.

Je snapt pas wat er bedoelt wordt met SNEL /DROOG/STRAK laag als je het daadwerkelijk meemaakt.

Je denkt dat je snel ,droog,strak kent maar dat is enkel een idee  in je hoofd , (afhankelijk van je ervaring in de audio.)

Je bent eigenlijk beperkt door je gering ervaring met droog/strak/snel laag uitput van 2 of meerdere  snelle subs naast je speakers.

Ik kan dit warderen maar het is anders luisteren voor me.
HET IS ZO DROOG /SNEL/STRAK , DAT IK AF EN TOE DENK  dat ik HET LAAG  MIS.LOL

Ben dit niet gewend .Debeleving van laag  IS HEEL ANDERS wanneer  je  MET twee snelle subs naast de speakers speelt.

Totaal andere dit.  Eigenlijk raar (als je anders gewend bent).lol

Het is af en toe wauw en weleens ook te droog /strak/snel. Minder indrukwekkend en boeiend  laat maar zeggen. Wel strak /droog en snel. ;)

Hmmmm,, ik weet nou niet wat ik ervan vindt persoonlijk.

Het is bijzonder maar ook wat saaier dat te droge/snelle/strakke weergave. Maar goed dat is zeer persoonlijk en smaak gerelateerd.

felix01

Citaat van: Thanatos op augustus 25, 2015, 11:03:19

En dan deze erbij :

tuurlijk horen er bij een ARC handgrepen,da's nou eenmaal the look....... :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

twani

Citaat van: maz op augustus 26, 2015, 01:59:56
Alweer de martens neergezet en het is gewoon een heel  ander soort laag wat Je krijgt met 2 subs.

Je snapt pas wat er bedoelt wordt met SNEL /DROOG/STRAK laag als je het daadwerkelijk meemaakt.

Je denkt dat je snel ,droog,strak kent maar dat is enkel een idee  in je hoofd , (afhankelijk van je ervaring in de audio.)

Je bent eigenlijk beperkt door je gering ervaring met droog/strak/snel laag uitput van 2 of meerdere  snelle subs naast je speakers.

Ik kan dit warderen maar het is anders luisteren voor me.
HET IS ZO DROOG /SNEL/STRAK , DAT IK AF EN TOE DENK  dat ik HET LAAG  MIS.LOL

Ben dit niet gewend .Debeleving van laag  IS HEEL ANDERS wanneer  je  MET twee snelle subs naast de speakers speelt.

Totaal andere dit.  Eigenlijk raar (als je anders gewend bent).lol

Het is af en toe wauw en weleens ook te droog /strak/snel. Minder indrukwekkend en boeiend  laat maar zeggen. Wel strak /droog en snel. ;)

Hmmmm,, ik weet nou niet wat ik ervan vindt persoonlijk.

Het is bijzonder maar ook wat saaier dat te droge/snelle/strakke weergave. Maar goed dat is zeer persoonlijk en smaak gerelateerd.

Ik lees eigenlijk "emotieloos" en het tegengestelde van het gesausde geluid waarover je telkens spreekt.

Schuif die Kharma's nou maar terug en "bouw eens een keer iets knaps bij elkaar", probeer bijv. eens de sub van Jan in je set te integreren. 

Deze zou je dan door Jan kunnen laten bouwen en bij gebleken geschiktheid door je "vrinden" van Kharma in dezelfde kleur laten spuiten als de S7's.

Maar goed, dit is denken in oplossingen en dat zal de bedoeling hier niet "wezen".....

erik s.

Citaat van: felix01 op augustus 26, 2015, 04:54:32
tuurlijk horen er bij een ARC handgrepen,da's nou eenmaal the look....... :colgate:
Op de nieuwe modellen zitten geen handvaten meer.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B