aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Maro

Citaat van: maz op augustus 16, 2015, 01:23:06
Shhhhtttt niet doorvertellen anders heb ik ellende met kharma.

http://www.kharma.com/elegance-world/elegance-s7/

Lees de laatste zin bij specificaties....lol

Home|Elegance world|Elegance S7

The effect of this innovation combined with the new development of a pure Beryllium tweeter is very clearly audible in even a short listening session. Ultra high resolution in the midrange depicting many layers and sound colours like in excellent wines, where the complexity of the whole history of making the wine, can be tasted in a moment. It is like the music is coming from an inner space with an infinite number of layering. NO MP3 ALLOWED PLEASE, give full credit to these wonders.

:D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

sultankat

Citaat van: pjotr2701 op augustus 15, 2015, 23:26:07
Ik zou nooit een "zelfbouw" imitatie AudioNote kopen.... Is nauwelijks te verkopen als je wat anders wilt...

Mee eens, ga voor het origineel als je tzt toch weer iets anders wilt en moet doorverkopen, ook al denk ik dat deze heel fraai is gebouwd.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

djoeri

Het ligt er een beetje aan er zijn zelfbouwers die echt goede producten maken soms zelfs beter dan het origineel voor veel minder. Zeker bij audio Note ben je snel veel kwijt voor een stapje hoger. Verkoop van dat soort dingen doe je ook niet via MP ofzo maar door bekende het product te laten horen en ze daarna niks anders willen, hehe  ;D

RZeemering

Citaat van: maz op augustus 15, 2015, 22:07:43

Als het goed gaat hoor je vanaf begin alle  tinkeltje rechts ver naast je zitplaats overal in de lucht sweven. Je moet echt een wtf gevoel krijgen .lol

zo niet dan hoor je gewoon wat tinkel jes en tankeltjes om de speaker en voor je  die gewoon  in de muziek zitten en verder niets bijzonders doen dan gewoon aanwezig zijn .
Thnx voor de link! Ik heb het via Qobuz beluisterd. Ik hoor rechts achter mij de tingeltjes in de lucht zweven. Ik heb er niet echt een wtf gevoel bij trouwens. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn allergie voor te cleane jazz haha maar ze heeft wel een mooie stem!
Overigens denk ik dat de tingeltjes op de juiste manier horen meer te maken heeft met plaatsing en akoestiek dan met goede speakers. Ik zal vandaag nog wat andere tips van je luisteren. Altijd leuk om te doen!
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

katwax

Leben RS-100 + goede eindversterker.
Ikzelf speel zo, krachtige eindversterker (dus ik kan luid gaan) en je hebt het geluid van Leben.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

hifi-annemie

Mitch--

Citaat van: katwax op augustus 16, 2015, 11:16:19
Leben RS-100 + goede eindversterker.
Ikzelf speel zo, krachtige eindversterker (dus ik kan luid gaan) en je hebt het geluid van Leben.

Wel een super neutrale EV in deze combinatie, maar inderdaad een waanzinnige combi! Ook fijn dat je alleen VV buizen hebt, gaan langer mee dan EV buizen.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Mr.M

Citaat van: sultankat op augustus 16, 2015, 08:46:20
Mee eens, ga voor het origineel als je tzt toch weer iets anders wilt en moet doorverkopen, ook al denk ik dat deze heel fraai is gebouwd.
Zo ben ik ook . Zie het als een kunstwerk. Namaak is niets voor mij.daarnaast ben ik nogeens merk geil  .lol. dus voor mij zeker meerwaarde als het van een erkende high end merk is. Liefst iets heel erg zeldzaam. Want dat blijft altijd zijn waarde behouden.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

katwax

Citaat van: Mitch-- op augustus 16, 2015, 11:29:25
Wel een super neutrale EV in deze combinatie, maar inderdaad een waanzinnige combi! Ook fijn dat je alleen VV buizen hebt, gaan langer mee dan EV buizen.
Ja je moet zeker geen eindversterker erbij nemen met buizen want dan ga je het geluid van de Leben om zeep helpen, er is ook zoiets als teveel :)
Klasse D versterker is inderdaad zeer neutraal en heeft zeer veel controle.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

YamahaRXV

Wat vind je hiervan Maz ?
De Cayin SC-10 buizenpre, en dan i.c.m. een mooie solid state klasse A of A/B eindversterker, of de Kharma klasse D mono blokken die je nog in je bezit hebt... :angel:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

DofN

Citaat van: RZeemering op augustus 16, 2015, 09:50:29
Thnx voor de link! Ik heb het via Qobuz beluisterd. Ik hoor rechts achter mij de tingeltjes in de lucht zweven. Ik heb er niet echt een wtf gevoel bij trouwens. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn allergie voor te cleane jazz haha maar ze heeft wel een mooie stem!
Overigens denk ik dat de tingeltjes op de juiste manier horen meer te maken heeft met plaatsing en akoestiek dan met goede speakers. Ik zal vandaag nog wat andere tips van je luisteren. Altijd leuk om te doen!

Eens. Dit soort opnames doen het qua ruimtelijkheid met tingeltangetjes - naar mijn idee - iets beter in een wat hardere kamer.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Staaled

Citaat van: doorofnight op augustus 16, 2015, 13:10:10
Eens. Dit soort opnames doen het qua ruimtelijkheid met tingeltangetjes - naar mijn idee - iets beter in een wat hardere kamer.
Klopt.
Reflecties maken het ruimtelijker, echter wel ten koste van precisie en verstaanbaarheid. :yin-yang:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Staaled

Mr.M

Dat het  grotendeels met je akoestiek te maken heeft is zeker zo.
Echter is mijn akoestiek steeds zelfde maar de eene amp doet echt niet dezelfde ruimtelijkheid neerzetten als de ander. Dus de zweverigheid en tastbaarheid van bepaalde effecten wordt door de een versterker veel beter neergezet dan de ander.

Ik doe niets met de akoestiek momenteel, ik schuif enkel versterkers en kijk wat het doet. En de projectie en tastbaarheid van ieder versterker is echt anders ongeacht de akoestiek.

Natuurlijk is een harde akoestiek iets ruimtelijker door de reflecties dan een goed gedempte daar ben ik met je eens.

Zometeen  een mooie cd speler ophalen waar ik lang op heb gewacht.
Werd tijd.

:pompom: :pompom:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

RZeemering

Citaat van: maz op augustus 16, 2015, 01:40:39
Joun sun na , MY FAVORITE THINGS.
ALBUM Jong girl.

http://open.spotify.com/track/3hrIaFk5GErZFhn97EoAAm

Dit is ook zoeen waar de tinkeltje haast  tastbaar voor je neus moeten zweven in de lucht. En zij pal voor je neus ,haast op je schoot.

dank voor je muziektips. Meeste vind ik zelf niet om aan te horen, maar wel mooi om te horen wat jouw smaak is. Tingeltjes en tangeltjes horen daar goed bij inderdaad :D
Gelukkig kwam ik bovenstaande ook nog tegen. Tweede nummer van dit album is echt kippenvel! (my name is carnival)
My favorite things heb ik overigens wel eens gehoord op shows. Kon me nu meer boeien dan toen :)

Wel grappig om te merken dat jouw 'manier' van muziek luisteren wel iets anders is dan ik het graag hoor. Jij wilt stemmen en geluiden graag op je neus hebben en volledig om je heen (als ik het goed begrijp tenminste). Ik hoor het graag net even anders. Ik heb liever een band of zanger voor me staan. Wel zo mooi dat het klinkt alsof ze in de ruimte staan. En er ook diepte op het 'podium' is. Maar het bij me op schoot zitten gaat me net te ver haha
Ik heb in het verleden wel een tijdje zo geluisterd trouwens. Met een paar ellipson speakers waar ik redelijk dicht bij zat. Was ook erg genieten toen, maar ik prefereer wat meer 'live' gevoel ipv 'studio' gevoel.
Toch leuk zo de diverse belevingen van hifi gekken :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

michel69

Ben benieuwd welke cd speler het gaat worden aangezien je huidige toch ook op zijn zachtjes gezegd geen slechte speler is ;) en hier ook nog even bedankt voor je tip van Bliss heb net de laatste cd achter de rug van vanochtend af aan ;D en vrouwlief vond Kygo helemaal te gek heb hem al op cd gezet voor haar in de auto :headbanging: ik vond het trouwens ook erg mooi om te horen zowel qua muziek als belevenis op mijn set.

Groetjes Michel,

Edit zit net te denken een speler met buizen? of zit ik niet in de goede richting te denken  :hehe:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Duck Twacy

Citaat van: Mitch-- op augustus 16, 2015, 11:29:25
Leuke  "eindbakjes" zonder poespas

http://www.stereophile.com/content/anthem-statement-m1-monoblock-power-amplifier

Dirk

Citaat van: Duck Twacy op augustus 16, 2015, 17:51:12
Leuke  "eindbakjes" zonder poespas

http://www.stereophile.com/content/anthem-statement-m1-monoblock-power-amplifier
als ik het me goed herinner hebben ze deze bij BB&G (Anthem dealer) ook ooit aan de tand gevoeld, maar zijn ze uiteindelijk toch niet in hun gamma opgenomen...dat zegt misschien wel wat ;)
verder lees je er meer "twijfelachtige" reviews over dan positieve (zo ook degene waar je naar linkt btw), dus ik zou deze M1 niet zo snel aanraden.

volgens mij heeft Maz ook geen enkele "klik" met klasse D's...maar ik kan me vergissen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mr.M

Klasse d is niets voor mij . Nooit wat gevonden.  Kan af en toe goed klinken met een buize vv maar mij heeft het nooit bekoren .

Wat betreft de cd speler. Het is een absolute referentie classe cd speler .
Ik switch zelden met mijn bronnen daarom wil ik altijd de beste bron hebben.
BV dac,  cd speler , platen speler ,phono
Dit zij  vaste onderdelen van mij  set.

De Cec welke ik nu heb is geen slecht e loopwerk maar dit is de top als je het over cd speler en bron heb... DIT IS ECHT EEN HEBBEN DING VOOR ME  net als  de platen speler.

Ga hem nu ophalen. [emoji7] [emoji7] [emoji7]

Het is de BURMESTER 917 REFERENCE CD SPELER.

30 kg aan puur magie en emotie. A wordt al blij van het idee dat ik hem eindelijk heb.

Nu heb ik een mooie dac,mooie platenspeler en een mooie cd speler. Dus mijn bron matriaal is in orde.

Nu lekker door hobbyen met de versterkers.

michel69

Wow Maz wat een beauty....30 kg voor een cd speler wat zit daar dan wel allemaal in? is dat nu marmer aan de zijkant/bovenkant? hij past iig heel goed bij jouw smaak volgens mij  ;) ;D veel luisterplezier Maz en ben benieuwd naar je bevindingen.

Groetjes Michel,
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x