aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

LABO

Citaat van: maz op augustus 15, 2015, 22:07:43

Dont explain  by Malia.

Als het goed gaat hoor je vanaf begin alle  tinkeltje rechts ver naast je zitplaats overal in de lucht sweven. Je moet echt een wtf gevoel krijgen

Klopt helemaal Maz / prachtig nummer
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Mr.M

Citaat van: dre73 op augustus 15, 2015, 22:32:33
Toch een heel anders karakter lijkt me.
De leben heeft meer verfijning en heeft meer fijne detail weergave.
De leben is net een chirurgisch mes welke echt in de opname snijdt en alles eruitgooit.

Alleen hij is iets minder krachtig  vergeleken met de audionote. Die speelt wat dynamischer.
Beide zijn levendig alleen op een ander wijzen.

Beide heel muzikaal maar de leben laat iets meer detail horen en de AN heeft meer ballen en iets dynamischer.

Tja wat klinkt lekkerder.?? Beide eigenlijk. Als je hard speelt is de audionote wat lekkerder in de grip maar als je normaal speelt is de leben wat audiofieler.

De audionote gooit wel een iets ruimtelijker beeld neer. Misschien door de betere controle? Geen idee .

De leben heeft meer resolutie en laat iets meer uit de opname horen.

Beide zijn mooie versterkers en beide verdienen aandacht.

Dit is echt persoonlijk wat je lekker vind.

Ik vind ze beide lekker klinken . De leben is wel jonger  +_ 4-5 jaar oud.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: LABO op augustus 15, 2015, 22:36:34
Klopt helemaal Maz / prachtig nummer
Bij jouw weet ik zeker dat je weet wat ik bedoel lex ;).
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

twani

Citaat van: maz op augustus 15, 2015, 22:25:03
Beide zijn 10 watt en beide op dezelfde prijs verhouding plus minus.

Leben is 12 watt., de "X versie" 15 watt.

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mr.M

Citaat van: twani op augustus 15, 2015, 22:59:21
Leben is 12 watt., de "X versie" 15 watt.
Oeffff  ,sorry heb me vergist , de leben is 2 hele watts meer . ;).

De AN klinkt wat krachtiger  in ieder geval.

De leben heeft denk ik mijn voorkeur. Ik waardeer de verfijning wel die de leben beter doet dan de AN.
Als je hard speelt dan is de AN absoluut dynamischer . Maar bij normale huiskamer volume kan de leben best meegaan met de AN alleen met meer verfijning.

Mr.M

Mr.M

Ik ben bang dat ik straks naar een dikke buizen moet gaan zoeken.

Had ik de AIR TIGHT maar niet weggedaan.
Dat is een van die dingen waar ik spijt van heb dat ik hem heb verkocht.
Die staat ergens in Belgiƫ nu te spelen :(.
Die zou ik zo terugkopen als ik het kon.

dre73

Er is nog zoveel.....
Maar ik denk dat je gewoon moet doorgaan met 300B.

Heb je trouwens al kt88 in de set gehad?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

pjotr2701

Ik zou nooit een "zelfbouw" imitatie AudioNote kopen.... Is nauwelijks te verkopen als je wat anders wilt...

dre73

Thanatos

Ik had die 'zelfbouw' AN ook al onder de aandacht gebracht. Dat kon wel eens een hele mooie zijn. Helaas zoals met alle zelfbouw is de waarde niet opgehangen aan een merk of reputatie en kan dus lastig zijn met een verkoop.. Of voordeel bij een aankoop ;)

kermy

Beste Maz,

Je zou ook eens een keer bij Peter van Willenswaard kunnen gaan kijken van AudioMagic, is bijna om de hoek.

Dan kun je het krijgen zo je het hebben wilt.

Hij maakt en modificeert en dat doet hij al jaren.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Mr.M

Citaat van: dre73 op augustus 15, 2015, 23:10:59
Er is nog zoveel.....
Maar ik denk dat je gewoon moet doorgaan met 300B.

Heb je trouwens al kt88 in de set gehad?

Ik ben nu even aan oriƫnteren in de buizen wereld.
De air tight was een kt88 ..
Citaat van: pjotr2701 op augustus 15, 2015, 23:26:07
Ik zou nooit een "zelfbouw" imitatie AudioNote kopen.... Is nauwelijks te verkopen als je wat anders wilt...
Qua onderdelen is het top.alleen doorverkoop haast onmogelijk en dat is een euvel voor me.
Citaat van: dre73 op augustus 15, 2015, 23:31:37
Wel even lezen waar ie gebouwd is...... ;)
;)  hij is wel gebouwd met de betere spul. Deze met audionote naamplaatje zou onbetaalbaar zijn.lol

Mr.M

Dit klinkt ook waanzinnig goed met  de leben en s7s.

http://open.spotify.com/track/6Ny3VCHBjwbQZyDNJm60EI

Diva Dance (fifth element)

http://open.spotify.com/track/01Zau3tQuXBNOXwhm0INu1

Mr.M

Citaat van: kermy op augustus 15, 2015, 23:48:30
Beste Maz,

Je zou ook eens een keer bij Peter van Willenswaard kunnen gaan kijken van AudioMagic, is bijna om de hoek.

Dan kun je het krijgen zo je het hebben wilt.

Hij maakt en modificeert en dat doet hij al jaren.

Met vriendelijke groet,

Kermy
Heb ik over gedacht maar dan moet ik eerst iets hebben welke ik wil houden en dan daarop doorborduren. ;)

Maro

Citaat van: Maro op augustus  8, 2015, 16:53:55
Maar begrijp ik nu dat je main source Spotify is? Heb je wel een premium account?

Nog maar een keer dan..of zit je naar brakke 160kbps te luisteren?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

michel69

Citaat van: maz op augustus 15, 2015, 22:07:43
http://open.spotify.com/track/1u0AfFyJ3DXDXKzXFeSdOT
Dont explain  by Malia.

Als het goed gaat hoor je vanaf begin alle  tinkeltje rechts ver naast je zitplaats overal in de lucht sweven. Je moet echt een wtf gevoel krijgen .lol

zo niet dan hoor je gewoon wat tinkel jes en tankeltjes om de speaker en voor je  die gewoon  in de muziek zitten en verder niets bijzonders doen dan gewoon aanwezig zijn .

Haha idd thx maz voor de link net even opgezet met spotify.................van het begin af aan zit je in je stoel wat gebeurt hier allemaal heel bijzonder om dat te beleven in mijn eigen huiskamer en het gaat in mijn beleving verder dan de q sound van Roger Waters ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Citaat van: michel69 op augustus 16, 2015, 00:59:14
Haha idd thx maz voor de link net even opgezet met spotify.................van het begin af aan zit je in je stoel wat gebeurt hier allemaal heel bijzonder om dat te beleven in mijn eigen huiskamer en het gaat in mijn beleving verder dan de q sound van Roger Waters ;D
Dit is ook mooi. Lekker blij .

http://open.spotify.com/track/2sNvitW3TxiTeC9xT9f2ZZ

Fire stone by Kygo.

Stole the show.

http://open.spotify.com/track/4iZPNYqzI2L0uwuUKun7Aa

Lekker om jezelf op te vrolijke.

Mr.M

Citaat van: Maro op augustus 16, 2015, 00:56:54
Sorry overheen gelezen.

Ja ik heb weleens spotify  staan leuk medium om te ontdekken.. Kijk als je spotify aan zingen kan krijgen dan krijg je alles aan zingen.;)
Qobuz heb ik ook en dat klinkt inderdaad veel beter.

Met de beste opnames is klinkt alles wauw. Doe dat maar na met spotify. Hahah lol.

Mr.M

Citaat van: Maro op augustus 16, 2015, 00:56:54
Shhhhtttt niet doorvertellen anders heb ik ellende met kharma.

http://www.kharma.com/elegance-world/elegance-s7/

Lees de laatste zin bij specificaties....lol

Home|Elegance world|Elegance S7

The effect of this innovation combined with the new development of a pure Beryllium tweeter is very clearly audible in even a short listening session. Ultra high resolution in the midrange depicting many layers and sound colours like in excellent wines, where the complexity of the whole history of making the wine, can be tasted in a moment. It is like the music is coming from an inner space with an infinite number of layering. NO MP3 ALLOWED PLEASE, give full credit to these wonders.

Mr.M

Citaat van: michel69 op augustus 16, 2015, 00:59:14
Nog een paar nummers welke ik mooi vindt.

Bliss
Peaple among us.

http://open.spotify.com/track/1B9XlgIoWWojptr6fEiyhi

dit muziek kan mij  kippenvel bezorgen als de set de emoties  eruit kan persen uit de speakers.

Ogen dicht en genieten van wat om je heen gebeurt.

Mr.M

Joun sun na , MY FAVORITE THINGS.
ALBUM Jong girl.

http://open.spotify.com/track/3hrIaFk5GErZFhn97EoAAm

Dit is ook zoeen waar de tinkeltje haast  tastbaar voor je neus moeten zweven in de lucht. En zij pal voor je neus ,haast op je schoot.