aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Hahahah nee jan . Het lijkt allemaal erger dan ik het maak. Ik neem nu de mooiste van alles wat ik ken en probeer het in een kast te stoppen.
Dus niet echt een realistisch visie voor mijn  beschikbare budget.

De pass is tot zover een van de beste matches. Dat is heel anders dan de sound die ik ik mijn hoofd heb en wil bereiken.
Ik wil een  beetje de onmogelijke bereiken  .
300b se  buizen geluid met de kracht en controle van pass en de uiterlijk van dagustino.
Bestaat het?

De pass moet ik nog even goed onder handen nemen. Hij bevalt heel erg goed vergeleken met de rest wat ik heb gehad moet ik zeggen . Ga nog een en ander met kabels enzo doen en wat schuiven met de speakers kijken of ik het
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

BuSpu

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus  8, 2015, 17:08:21
Hahahah nee jan . Het lijkt allemaal erger dan ik het maak. Ik neem nu de mooiste van alles wat ik ken en probeer het in een kast te stoppen.
Dus niet echt een realistisch visie voor mijn  beschikbare budget.

De pass is tot zover een van de beste matches. Dat is heel anders dan de sound die ik ik mijn hoofd heb en wil bereiken.
Ik wil een  beetje de onmogelijke bereiken  .
300b se  buizen geluid met de kracht en controle van pass en de uiterlijk van dagustino.
Bestaat het?

De pass moet ik nog even goed onder handen nemen. Hij bevalt heel erg goed vergeleken met de rest wat ik heb gehad moet ik zeggen . Ga nog een en ander met kabels enzo doen en wat schuiven met de speakers kijken of ik het

Volgende week ben ik terug van vakantie en wil ik je met alle plezier helpen, ik heb wat dingen in mijn hoofd met de Pass waarvan ik haast zeker weet dat je er voordeel uit gaat halen.
Geef maar een gil als je wat wil proberen. It's up to you  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

kermy

Citaat van: maz op augustus  8, 2015, 16:50:42
Dat sowieso maar dat houd de 300b ook niet tegen met zijn waanzinnig midgebied en soundstage.
Dus .....

Ik meen hier even een duit in het zakje te moeten doen. Ik heb zelf jaren met 2 monoblokken (Heart Beat)met 300B in SE gespeeld.

De opmerking over de akoestiek en het verweer dat de 300B het toch wel liet zingen dus de akoestiek kan het niet zijn triggerde mij.
Het kan wel eens zo zijn dat de 300B versterker aan beide kanten van het frequentie spectrum niet de extensie bied die de Pass ongetwijfeld wel geeft.

Dus de akoestiek word dan ook anders aangesproken.

Mijn mening is dat alle 300B SE versterkers een ding met elkaar gemeen hebben, ze geven een romantisch tintje aan het geluid. Ik speel nu weer al wat jaren met een Sun SV2A3 en die is eerlijker dan de Heart en de andere 300B versterkers die ik toen beluisterd heb.

En als je die 300B magie wil hebben met ballen om de Kharma's aan te sturen dan zou ik gewoon naar of push-pull 300B gaan zoeken of naar parallel SE 300B.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Mr.M

Citaat van: kermy op augustus  8, 2015, 17:27:58
Ik meen hier even een duit in het zakje te moeten doen. Ik heb zelf jaren met 2 monoblokken (Heart Beat)met 300B in SE gespeeld.

De opmerking over de akoestiek en het verweer dat de 300B het toch wel liet zingen dus de akoestiek kan het niet zijn triggerde mij.
Het kan wel eens zo zijn dat de 300B versterker aan beide kanten van het frequentie spectrum niet de extensie bied die de Pass ongetwijfeld wel geeft.

Dus de akoestiek word dan ook anders aangesproken.

Mijn mening is dat alle 300B SE versterkers een ding met elkaar gemeen hebben, ze geven een romantisch tintje aan het geluid. Ik speel nu weer al wat jaren met een Sun SV2A3 en die is eerlijker dan de Heart en de andere 300B versterkers die ik toen beluisterd heb.

En als je die 300B magie wil hebben met ballen om de Kharma's aan te sturen dan zou ik gewoon naar of push-pull 300B gaan zoeken of naar parallel SE 300B.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Hoi kermt, daar was ik ook in de eerste instantie naar opzoek. Want vind de 300b gewoon heel erg lekker klinken.
Ook wat je zegt over de extensie van de 300b tov de pass kan kloppen. Pass gaat gewoon veel verder dan de 300b alleen met minder mate van romantiek en eigen saus.

De pass kwam gewoon me weg op en was een onverwacht aankoop.
Ik deed een bod en het werd geaccepteerd. Eerlijk gezegd had ik er niet op gerekend.

nu staat die er en hè  geen spijt van me aankoop. Dit is een waanzinnige geïntegreerd versterker.
De classe  ev was echt saai ivm de pass labs.
Dit is een hele mooie integrated .
Eerlijk gezegd ,ik denk niet dat kan krijgen wat ik wil met een integrated amp.
Daar ben ik te kieskeurig voor.

Wil de beste van alles en daardoor niet ik me eigen vv en ev samenstellen denk ik uiteindelijk.
De pass zal voorlopig mijn referentie zijn tot ik wat anders vindt.
Ben wel happy met de pass hoor en hoe die klinkt . Alleen het is niet het einde van wat uit de kharmas te persen is.
Dus we gaan rustig met door sparen en ieder keer een stapje hoger gaan.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: BuSpu op augustus  8, 2015, 16:58:15
Er wordt wel erg geprobeerd Maz op het rechte pad te brengen terwijl Maz zoals ik hem ken heel erg goed weet wat ie wil en ook heel erg goed weet wat hij wil horen en dan gaat het niet om stekkertjes etc maar om kwaliteit en klanksignatuur, tenminste volgens mij  ;)
Inderdaad baspu. Ik weet gewoon wat ik lekker vind om te horen. Sommige sets komen daar goed in de buurt en sommige gaan helemaal de mist in (gezien mijn smaak)
Dat een stekkerblok of kabeltje de puntjes op de i  kan zetten is zeker. Maar maken of breken van een set doet die niet .
Als iets in de eerste instantie niet lekker klinkt zal een kabeltje niet helpen.

Basis en karakter van de samengesteld set is dan gewoon  niet correct naar de zin.

Als je geen andere optie heb dan moet je met kabels en stekkerdozen in de weer om de sound een beetje naar je smaak te krijgen. Maar als je net als ik de optie heb om gewoon wat anders in huis te halen met hoop op meer  zegen dan is switchen de beste optie .
Dit totdat je hebt wat je wilt horen.

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op augustus  8, 2015, 17:18:22
Volgende week ben ik terug van vakantie en wil ik je met alle plezier helpen, ik heb wat dingen in mijn hoofd met de Pass waarvan ik haast zeker weet dat je er voordeel uit gaat halen.
Geef maar een gil als je wat wil proberen. It's up to you  ;)
Laat ma weten als je er bent jan. Ben benieuwd naar je ervaring met de S7 s en de  pass labs welke jij ook hebt.

BuSpu

Deleted Member 2

Citaat van: maz op augustus  8, 2015, 19:55:57
Laat ma weten als je er bent jan. Ben benieuwd naar je ervaring met de S7 s en de  pass labs welke jij ook hebt.

Maz,
Hoe vond jij je oude kharma's destijds toen yamaharxv en ik er waren eigenlijk spelen?

Gr
Henk

Mr.M

Deleted Member 2

Citaat van: maz op augustus  8, 2015, 20:59:48
In mij setting van toen eigenlijk beter dan nu.

Was dat in de buurt van dat wat jij het "magische geluid"noemt?

Mr.M

Alweer te snel op de enter gedrukt. Maar om aan te geven hoe de 3.2 in de oude opstelling deed tegen de S7 s vind ik de 3.2 met de pass beter spelen dan de pass met de S7 s.
Hou rekening dat alles anders was toen. Dus hele andere dac  en ruimte opstelling.
Ik moet even xlr hebben en wat gaan schuiven met de speakers om te kijken of de pass niet anders het beeld neerzet dan Hoe de speakers nu opgesteld staan. Ieder versterker geeft energie en muziek anders weer dus je moet bijna altijd een beetje schuiven met de ls om de ideale plek (koppeling) vinden en pas dan kan je de soundstsge/beeld/en attac  bepalen  .. Anders heeft het weinig nut om iets te beoordelen als het niet juist is opgesteld.
Natuurlijk is de karakter van de set meteen hoorbaar( voor mij dan ), BV ,  (droog,saai,levendig,open of gedempt/gesluierd)

Deleted Member 2

Voor dat je gaat schuiven en de touwtjes gaat verhangen en plaatsen:

Was dat in de buurt van dat wat jij het "magische geluid" noemt?

Mr.M

Citaat van: Onder013 op augustus  8, 2015, 21:04:49
Was dat in de buurt van dat wat jij het "magische geluid"noemt?
De pass en 3.2 met de Bryston dac klonk echt als een klok.

Magisch niet maar wel echt een hele mooie match van spullen en koppeling met ruimte.

De 38s met pass aleph en de S7 s ging weer een stukje verder. Dicht tegen mijn voorkeur en de 300b se ging weer de ml 38s en pass combi voorbij in muzikaliteit en echtheidsweergave. Alleen de klote laagensnelheid  blijft achter tov een goede stabiele versterker.

Dus ik moet een beetje de mix van beide zien te vinden.
Weet je wat het ook is henk.. je denkt steeds dat je de hemelse match hebt totdat je wat anders hoort en denk ok ,dit gaat weer wat verder in bepaalde opzichten. De 300b se was voor mij een van die momenten waar mijn referentie de sloot in ging in stemweergave en slagen echtheid.

Dus ik vind ontdekken gewoon heel erg leuk.en switch graag met spullen.

Deleted Member 2

Citaat van: maz op augustus  8, 2015, 21:17:15
De pass en 3.2 met de Bryston dac klonk echt als een klok.

Magisch niet maar wel echt een hele mooie match van spullen en koppeling met ruimte.

Dan is de kans redelijk groot dat de pass het niet zal worden.

Mr.M

Om eerlijk te zijn , misschien was de plinius set meer naar mijn smaak ,dan de pass en s7s. De stemweergave van de plinius had meer warmte als ik zo snel moet beoordelen.
Maar de pass heeft weer  wat meer snelheid en controle..

Deleted Member 2

Citaat van: maz op augustus  8, 2015, 21:22:02
Om eerlijk te zijn , misschien was de plinius set meer naar mijn smaak ,dan de pass en s7s. De stemweergave van de plinius had meer warmte als ik zo snel moet beoordelen.
Maar de pass heeft weer  wat meer snelheid en controle..

Dat kan je ook bij andere versterkers vinden. Wellicht loop je nog eens tegen een int30 aan klasse A uitvoering. De meningen over welke beter is zijn verdeeld.

Je kan je in ieder geval de moeite van schuiven en touwtjes wisselen wel besparen.

eMVe

Ik kan me goed voorstellen dan sommige mensen hier heel erg moe van worden. . . + 30.000 aan spullen en nog steeds niet wat je in gedachten hebt. . . maar wel leuk om te lezen hoor.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op augustus  8, 2015, 21:36:06
Je kan je in ieder geval de moeite van schuiven en touwtjes wisselen wel besparen.

Totaal niet mee eens in het geval van de Pass Int.150 die ik zelf al langere tijd bezit en naar mijn sterke mening ook veel beter ken dan jou.
Ook moet je inmiddels wel weten welke wegen ik bewandeld heb en welke componenten daarbij het presteren van de Int.150 compleet onderuit haalden; een heel mooi voorbeeld is bijv.de i.m.o. zwaar overgewaarde Metrum Octave mkII zoals je zelf in levende lijve hebt mogen constateren.
En zo zijn er nog een aantal voorbeelden te stellen waarvan jij ook weet dat die een erg groot verschil maakten.
Zoals ik zelf ervaren heb is het verschil tussen rca en xlr al zeer groot te noemen bij Pass, eveneens de analoge uitgangsspanning van componenten speelt een grote hoorbare rol (zoals de technische dienst van Pass ook mij mededeelde naar aanleiding van vragen hierover van mijn zijde).
Ik snap dus niet echt wat jij nu voor verkrampte pogingen onderneem om iemand compleet op een ander pad te sturen terwijl je dat pad zelf niet eens kent ??
Als Maz een oordeel velt dan moet dat zijn oordeel zijn, en ik zou het persoonlijk doodzonde vinden als ik iets moois aangeschaft zou hebben en het weer weg zou doen zonder het optimale er uit gehaald te hebben  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op augustus  8, 2015, 22:00:34
Totaal niet mee eens in het geval van de Pass Int.150 die ik zelf al langere tijd bezit en naar mijn sterke mening ook veel beter ken dan jou.
Ook moet je inmiddels wel weten welke wegen ik bewandeld heb en welke componenten daarbij het presteren van de Int.150 compleet onderuit haalden; een heel mooi voorbeeld is bijv.de i.m.o. zwaar overgewaarde Metrum Octave mkII zoals je zelf in levende lijve hebt mogen constateren.
En zo zijn er nog een aantal voorbeelden te stellen waarvan jij ook weet dat die een erg groot verschil maakten.
Zoals ik zelf ervaren heb is het verschil tussen rca en xlr al zeer groot te noemen bij Pass, eveneens de analoge uitgangsspanning van componenten speelt een grote hoorbare rol (zoals de technische dienst van Pass ook mij mededeelde naar aanleiding van vragen hierover van mijn zijde).
Ik snap dus niet echt wat jij nu voor verkrampte pogingen onderneem om iemand compleet op een ander pad te sturen terwijl je dat pad zelf niet eens kent ??
Als Maz een oordeel velt dan moet dat zijn oordeel zijn, en ik zou het persoonlijk doodzonde vinden als ik iets moois aangeschaft zou hebben en het weer weg zou doen zonder het optimale er uit gehaald te hebben  ;)

gelukkig is het geheel aan maz ter beoordeling. Zijn oordeel over hoe het klonk toen hij de set hoorde waarbij  blijkbaar aan alle vereisten voldaan was om de versterker optimaal te laten werken is: niet de magische klank die ik zoek.

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus  8, 2015, 22:00:34

Ook speelt de elektrische match/mismatch van de DAC in de keten mee denk ik Jan?

Zoals jij zelf (en ik hier ook!) hebt ervaren, kunnen impedantie, gevoeligheid en spanningniveau erg van invloed zijn op het resultaat.  (Ik hoop dat ik de elektrische eigenschappen juist heb benoemd :blush:)

Jouw Bryston bijv voelt zich -inzake bovengenoemde elektrische waardes - zeer wel thuis in je huidige set daar waar andere dacs de boel hopeloos overhoop gooiden.

Het is bij mij één van de (belangrijkere) redenen van de verliefdheid op mijn eigen DAC.

Die heeft het naar z'n zin in mijn set en alleen al daarom zal ik niet gauw wat anders proberen.

Wellicht voelt de huidige DAC van MAZ (waarvan ik eigenlijk niet eens weet welke dat is) zich het beste "gehangen aan" de elektrische waardes van de 300B.  Wellicht ook dat MAZ mede daardoor die combi zo hóóg heeft zitten.

Kortom, zoals jij terecht opmerkt dient er - voordat de Pass op basis van "hit and run" weer de deur wordt gewezen - eerst nog wat veldwerk te worden verricht.

Deze versterker ook nu al weer wegdoen slaat nergens op, en zonder eerst andere zaken "afgecheckt" te hebben zou dit een belachelijke actie zijn.

MAZ z'n gebruikelijke statement dat hij ná 5 minuten al weet of het wat voor 'm is - já of néé - gaat wmb dan ook maar ten dele op.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op augustus  8, 2015, 22:09:31
gelukkig is het geheel aan maz ter beoordeling. Zijn oordeel over hoe het klonk toen hij de set hoorde waarbij  blijkbaar aan alle vereisten voldaan was om de versterker optimaal te laten werken is: niet de magische klank die ik zoek.

Is inderdaad aan Maz ter beoordeling, hoewel ik mij nu wel serieus begin af te vragen of de "heilige (Maz) graal" wel te vinden is...,maar goed, daar kan jij hem natuurlijk met jouw uitgebreide kennis en ervaring van werkelijk alle merken versterkers zeker wel bij helpen  :yawnee:
Btw: leuk voor je dat je herhaaldelijke en nogal afdwingend overkomende manier van vragen je uiteindelijk toch een antwoord opgeleverd heeft :clapping:

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus  8, 2015, 22:49:12
Is inderdaad aan Maz ter beoordeling, hoewel ik mij nu wel serieus begin af te vragen of de "heilige (Maz) graal" wel te vinden is...,maar goed, daar kan jij hem natuurlijk met jouw uitgebreide kennis en ervaring van werkelijk alle merken versterkers zeker wel bij helpen  :yawnee:
Btw: leuk voor dat je herhaaldelijke en nogal afdwingend overkomende manier van vragen je uiteindelijk toch een antwoord opgeleverd heeft :clapping:

Laat je niet richting een ban duwen Jan, dat is (hij) het niet waard ;)

kermy

Beste Maz,

Misschien heb je er al eens aan gedacht maar toch. Als je nu toch die 300B sound zoekt met ballen heb je dan wel eens zelfbouw of custom bouw overwogen?

Er word hier wel eens over Pink Foun gesproken, maar ook Audio Note levert producten volgens mij nog als kits.

De investeringen die je doet en gelukkig koop je scherp in zodat de verliezen minimaal zijn maken dat ik echt denk dat je die richting eens zou moeten verkennen.

Met vriendelijke groet,

Kermy