aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

DofN

Begin steeds meer te vermoeden dat het toch echt de akoestische omstandigheden zijn waardoor Maz thuis niet hoort wat hij elders gehoord heeft in akoestisch gunstiger omstandigheden. Ik speel in een veel lagere prijsklasse dan Maz en toch heb ik muziek bij Maz nooit beter, mooier, of meeslepender horen spelen, al hadden sommige LS die potentie wel. Akoestiek..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

chansig

Citaat van: twani op augustus  8, 2015, 11:15:54
Nou heb ik weinig op met enorme inspeelperiodes, maar een compleet nieuwe speaker vindt het over het algemeen wel fijn om eerst eens wat uurtjes te draaien voordat het volledige potentieel ten gehore wordt gebracht.

Daarover bestaat in z`n algemeenheid toch wel enige consensus.

Verder klopt het wel dat Maz nog geen enkele keer euforisch heeft bericht over deze toch zeer dure speakers, dat is toch bedenkelijk. (en jammer)

Ik voorspel Vivids binnen 3 maanden. (daar was de euforie er overduidelijk en zonder enige omhaal wél)

Ik betwijfel het inspeelgebeuren van een speaker ook nergens.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Bama

Toen ik mijn nieuwe Kharma's kocht kreeg ik een inspeel cd mee met vreselijke muziek (veel kerkorgel) en allerlei geluiden daar op en die moest ik zo vaak mogelijk opzetten en zo heb ik de speakers ingespeeld.

Deze s7s hebben een soort composiet componenten en moeten misschien nog langer inspelen?
De kast lijkt op de 3.2 maar het is wel een heel andere speaker hoor.

En als Maz hier is heeft hij het heel de tijd over mijn Vivids ;D

YamahaRXV

Citaat van: Bama op augustus  8, 2015, 11:27:55
Deze s7s hebben een soort composiet componenten en moeten misschien nog langer inspelen?
De kast lijkt op de 3.2 maar het is wel een heel andere speaker hoor.

En als Maz hier is heeft hij het heel de tijd over mijn Vivids ;D

@Bama  Jij hebt inmiddels de nodige ervaring met Kharma, kan jij beamen dat de 3.2 CE in vergelijk met de S7 (S) een wat meer "analytisch" klinkende speaker is ?

Wat betreft de Vivids: ik denk dat Maz zijn hart zegt: Kharma, maar zijn verstand zegt mogelijk: Vivid  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

BuSpu

Citaat van: YamahaRXV op augustus  8, 2015, 11:38:46
Wat betreft de Vivids: ik denk dat Maz zijn hart zegt: Kharma, maar zijn verstand zegt mogelijk: Vivid  ;D
Ik denk precies andersom  ;)

Bama

Citaat van: YamahaRXV op augustus  8, 2015, 11:38:46
@Bama  Jij hebt inmiddels de nodige ervaring met Kharma, kan jij beamen dat de 3.2 CE in vergelijk met de S7 (S) een wat meer "analytisch" klinkende speaker is ?

Ik heb ze niet na elkaar gehoord op dezelfde set in dezelfde ruimte en dan is het altijd moeilijk oordelen.
Ik heb diverse kharma's in huis gehad en de s7 alleen bij kharma zelf in een aangepaste luisterruimte gehoord.
Vind de 3.2 een wat scherpere tweeter hebben ( ik ben heel slecht in het uitleggen wat ik hoor) en dat is iets wat ik zelf overigens prettig vindt maar dat heeft ook te maken met mijn gehoor wat verre van goed is.

michel69

Citaat van: doorofnight op augustus  8, 2015, 11:22:58
Begin steeds meer te vermoeden dat het toch echt de akoestische omstandigheden zijn waardoor Maz thuis niet hoort wat hij elders gehoord heeft in akoestisch gunstiger omstandigheden. Ik speel in een veel lagere prijsklasse dan Maz en toch heb ik muziek bij Maz nooit beter, mooier, of meeslepender horen spelen, al hadden sommige LS die potentie wel. Akoestiek..

Ik denk zelf ook dat zijn grootste probleem idd de akoestiek moet zijn aangezien hij ook al de speakers op verschillende plekken heeft neergezet en daar (uiteraard)wisselende ervaringen mee had. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat dat best frustrerend kan zijn als je speakers in een andere ruimte hoort zingen en bij je thuis denkt hmm is dit alles.

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

YamahaRXV

Citaat van: Bama op augustus  8, 2015, 11:51:00
Ik heb ze niet na elkaar gehoord op dezelfde set in dezelfde ruimte en dan is het altijd moeilijk oordelen.
Ik heb diverse kharma's in huis gehad en de s7 alleen bij kharma zelf in een aangepaste luisterruimte gehoord.
Vind de 3.2 een wat scherpere tweeter hebben ( ik ben heel slecht in het uitleggen wat ik hoor) en dat is iets wat ik zelf overigens prettig vindt maar dat heeft ook te maken met mijn gehoor wat verre van goed is.

Bedankt voor je antwoord Ton  ;)
Ik had van Maz begrepen dat de S7 in het laag ook wat prominenter aanwezig zou zijn als de 3.2 CE ?
Mogelijk speelt dit nu ook meer een rol in de match van speaker - luisterruimte...

Enfin, speculeren hebben we eigenlijk helemaal niets aan, het lijkt mij wijzer dat de TS zelf aangeeft wat zijn ervaringen tot nu toe zijn  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

DofN

Citaat van: michel69 op augustus  8, 2015, 12:12:24
Ik denk zelf ook dat zijn grootste probleem idd de akoestiek moet zijn aangezien hij ook al de speakers op verschillende plekken heeft neergezet en daar (uiteraard)wisselende ervaringen mee had. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat dat best frustrerend kan zijn als je speakers in een andere ruimte hoort zingen en bij je thuis denkt hmm is dit alles.

Precies. En dan kan je wel blijven wisselen met kabels, DAC's enz, en blijven zoeken naar versterkers in hogere prijsklassen, maar daar ligt het dan niet aan. Leuk is wisselen uiteraard wel.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Bama

Citaat van: YamahaRXV op augustus  8, 2015, 12:19:17
Bedankt voor je antwoord Ton  ;)
Ik had van Maz begrepen dat de S7 in het laag ook wat prominenter aanwezig zou zijn als de 3.2 CE ?
Mogelijk speelt dit nu ook meer een rol in de match van speaker - luisterruimte...

Enfin, speculeren hebben we eigenlijk helemaal niets aan, het lijkt mij wijzer dat de TS zelf aangeeft wat zijn ervaringen tot nu toe zijn  8)

Als hij nog meer bas heeft valt hij voor mij af.
Garmt was een keer bij mij om mijn sub in te regelen en toen bleek dat mijn kharma's doorliepen naar 20hz, Garmt controleerde 2x of de sub toch niet aan stond.

Oud lid

Hij heeft die S7 toch thuis beluisterd voor aankoop, dacht ik.

Erwin B

Maikel_audionerd

Citaat van: Erwin B op augustus  8, 2015, 12:35:47

Erwin B
Klopt volgens mij, echter heeft Maz nu de Signature uitvoering, die (als ik het goed begrepen heb) iets verder doorloopt in laag.
Maz is lekker aan t luisteren denk ik, en wellicht wat voorzichtig met z'n uitspraken. Dit is nl als het goed is dè versterker-luidspreker combi voor hem
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mr.M

Laat me maar wat schrijven.

Gisteren tor een uur of drie zitten luisteren en ik vind de combi pass int150 en kharma en zeer mooie combi.  Beheerst ,relax,grote soundstage alleen ik mis net dat tikje wauw in de midtonen /stemweergave en slagen.
Ik heb ook de lat heel hoog gelegd voor de pass denk ik.
Maaaaar  zet ik de herron buizen phono op de pass dan val je haast om als je hoort wat er dan gebeurt.

Dan speel ik een lp.

Moet ook zeggen met de pass kliknkt nog lang niet alles even mooi dus je hoort echt verschil in opname verschillen. Spotify is wat minder met bepaalde muziek waarvan ik gewend ben dsat ze goed klinkt ken met de 300b.
Dus gemengd gevoelens met de pass. Veel opzichten heel  goed maar op een paar punten net niet de ultieme weergave zoals IK ZOU WILLEN. (Smaak kwestei)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Erwin B op augustus  8, 2015, 12:35:47

Erwin B
Ja ik heb hem thuis gehad en toen was ik helemaal weg van de combi pass aleph os en ml38s vv.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus  8, 2015, 13:46:10
Laat me maar wat schrijven.

Gisteren tor een uur of drie zitten luisteren en ik vind de combi pass int150 en kharma en zeer mooie combi.  Beheerst ,relax,grote soundstage alleen ik mis net dat tikje wauw in de midtonen /stemweergave en slagen.
Ik heb ook de lat heel hoog gelegd voor de pass denk ik.
Maaaaar  zet ik de herron buizen phono op de pass dan val je haast om als je hoort wat er dan gebeurt.

Dan speel ik een lp.

Moet ook zeggen met de pass kliknkt nog lang niet alles even mooi dus je hoort echt verschil in opname verschillen. Spotify is wat minder met bepaalde muziek waarvan ik gewend ben dsat ze goed klinkt ken met de 300b.
Dus gemengd gevoelens met de pass. Veel opzichten heel  goed maar op een paar punten net niet de ultieme weergave zoals IK ZOU WILLEN. (Smaak kwestei)

Leuk en interessant om even wat aan opgedane indrukken te lezen Maz  ;)
Heb je naast het luisteren via de draaitafel en Spotify (via de laptop) ook nog geluisterd naar de CEC cd speler als bron ?
Deze vraag met name omdat je aangeeft dat je met de draaitafel als bron blijkbaar wel een volledig "wow" gevoel ervaart.
De verschillen in bron kwaliteit laat de Int.150 namelijk zeer goed horen kan ik je vertellen.
Wat ook belangrijk is: speel je met xlr of met rca analoge interlinks vanuit de dac naar de Pass ? (xlr heeft absoluut de voorkeur bij Pass)
Verder nog een vraagje van mijn kant uit pure nieuwsgierigheid: wat is de spanning in volt op de analoge uitgangen van resp. jouw dac en je phono pre ?
(je weet waarschijnlijk wel waar ik op doel met deze laatste vraag  ;))

Mr.M

De verschillen zij inderdaad heel goed hoorbaar op de pass.
Ik speel nu met rca maar heb inderdaad gelezen dat xlr de voorkeur heeft.
En wat de uitgang betreft, de heron heeft een hoge uitgang.
De ces heb ik nog niet aangesloten  maar dat komt nog wel.
Ik merk wel dat de pass zonder eigen saus alles doorlaat. Dus heel erg neutraal in mij  beleving g van neutraal. Wat mijn voorkeur minder heeft overigens.ik lusten wel een sausje over het geluid.
Dus de pass is compleet afhankelijk van de bron welke ervoor hangt.

ik moet opzoek naar een laptop met buizen erin  .lol bestaat dat?

Mr.M

Ik had nu de KONDO KSL DAC moeten hebben. [emoji30] [emoji31] [emoji31] [emoji31] [emoji31] [emoji31] [emoji22] [emoji22] [emoji22] [emoji22] [emoji22]

Mr.M

Owjaa wat de vivid  betreft,dat is een speaker met een eigen sausje vind ik. Wel een LEKKERE SAUSJE...

djoeri

Er was ooit een aopen moederbord met buisje de sovtek 6922.
En heb ook ooit een geluidskaart met buizen gezien maar weet het merk niet meer.

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus  8, 2015, 14:29:32
Ik had nu de KONDO KSL DAC moeten hebben. [emoji30] [emoji31] [emoji31] [emoji31] [emoji31] [emoji31] [emoji22] [emoji22] [emoji22] [emoji22] [emoji22]

Sluit eerst die Resonessence Invicta dac eerst eens met XLR aan op de Pass en kijk (beter gezegd luister) naar de verschillen die naar voren komen  ;)

Zodiac

Citaat van: maz op augustus  8, 2015, 14:28:23
......
ik moet opzoek naar een laptop met buizen erin  .lol bestaat dat?
Of een buizen dac....???

Ben zelf weg van Pink Faun. Die maken een werkelijk geweldige buizendac....

Ik denk dat mogelijk de akoestiek je de grootste parten speelt. Met name dat keiharde glasvlak (de gevel). Denk je niet?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Mr.M

Citaat van: Zodiac op augustus  8, 2015, 16:48:26
Of een buizen dac....???

Ben zelf weg van Pink Faun. Die maken een werkelijk geweldige buizendac....

Ik denk dat mogelijk de akoestiek je de grootste parten speelt. Met name dat keiharde glasvlak (de gevel). Denk je niet?
Dat sowieso maar dat houd de 300b ook niet tegen met zijn waanzinnig midgebied en soundstage.
Dus .....

Maro

Maar begrijp ik nu dat je main source Spotify is? Heb je wel een premium account?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus  8, 2015, 16:50:42
Dat sowieso maar dat houd de 300b ook niet tegen met zijn waanzinnig midgebied en soundstage.
Dus .....

Dus..... staat er vanavond weer een mooie Pass Int.150 te koop in de marktsectie en op MP  :D

BuSpu

Er wordt wel erg geprobeerd Maz op het rechte pad te brengen terwijl Maz zoals ik hem ken heel erg goed weet wat ie wil en ook heel erg goed weet wat hij wil horen en dan gaat het niet om stekkertjes etc maar om kwaliteit en klanksignatuur, tenminste volgens mij  ;)