aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Zodiac

Citaat van: Graphtuner op augustus  4, 2015, 15:48:11
haha, ik kan Maz volgen... over smaken kan maar mag je geen ruziemaken  ;D

Maz, Soulution al gehoord?
Kwestie van je lijstje aan te dikken met een fantastisch klinkende én uitziende versterker :p

Wat een mooi ding!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Mr.M

Net bericht gehad dat ik wellicht deze week al de pass labs int 150  binnen krijg. :)

Wat mot ik daarna dan?als het goed matched? Lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Trouwens vandaag een poging gedaan om de vivid giya 3 te kopen welke op forum aanwezig was maar dat liep met een astronomische prijsverschil stuk.
Ik weet het ,ik heb de kharmas pas , maar de kans om een vivid g3 te kopen voor een leuk prijs laat ik niet liggen.
Gelukkig was dit bepaald geen koopje anders had ik nu de g3 naast de kharmas. Lol.

Maargoed we blijven met versterkers bezig voorlopig. Zo zie je maar, je weet nooit wat ineens je pad op komt.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus  4, 2015, 22:19:22
Net bericht gehad dat ik wellicht deze week al de pass labs int 150  binnen krijg. :)

Wat mot ik daarna dan?als het goed matched? Lol

Dat is mooi, en dan voorlopig (hopelijk) maar eens genieten ?  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op augustus  5, 2015, 00:05:14
Dat is mooi, en dan voorlopig (hopelijk) maar eens genieten ?  :angel:
Ik geniet van alles wat hier over de vloer komt, alleen de lengte van dagen met een apparaat is meestal beperkt.
Deze kharmas zingen zelfs met een wekker radio eraan. Ik ben de zeikerd hier.
Lol

Interficior

Take it or lease it

Valkyrie

Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

katwax

Citaat van: maz op augustus  4, 2015, 22:25:20
Trouwens vandaag een poging gedaan om de vivid giya 3 te kopen welke op forum aanwezig was maar dat liep met een astronomische prijsverschil stuk.
Ik weet het ,ik heb de kharmas pas , maar de kans om een vivid g3 te kopen voor een leuk prijs laat ik niet liggen.
Gelukkig was dit bepaald geen koopje anders had ik nu de g3 naast de kharmas. Lol.

Maargoed we blijven met versterkers bezig voorlopig. Zo zie je maar, je weet nooit wat ineens je pad op komt.
Tja ergens in je topic heb je dit ook gezegd dat vivid giya 1 van luidsprekers is die ooit wil bezitten :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Mr.M

Klop. Als ik ooit de kans krijg een giya op de kop te tikken voor koopje dan is die van mij. De 1 en 2 zijn onbetaalbaar maar de 3 en 4 kan nog enigszins.  Liefst de 4 want die is klein.

newday

Citaat van: maz op augustus  5, 2015, 20:19:18
Klop. Als ik ooit de kans krijg een giya op de kop te tikken voor koopje dan is die van mij. De 1 en 2 zijn onbetaalbaar maar de 3 en 4 kan nog enigszins.  Liefst de 4 want die is klein.
Maz, wat zijn op dit moment ongeveer de tweedehands prijzen van een G3? Voor zover ze al beschikbaar zijn natuurlijk want je zal ze niet vaak tegenkomen.
Ik heb nog nooit Vivids gehoord maar vind ze er wel grappig uit zien.

Mr.M

De g3 gaat voor 27500 uit de showroom. Met beetje onderhandeling is 10% korting geen uitzondering denk ik dus 25000 nieuw. Standaard kleur

newday

Citaat van: maz op augustus  5, 2015, 23:49:04
De g3 gaat voor 27500 uit de showroom. Met beetje onderhandeling is 10% korting geen uitzondering denk ik dus 25000 nieuw. Standaard kleur
Dat is redelijk onbetaalbaar, maar ik bedoelde de momentele occasion prijzen.

Mr.M

Sorry tel viel uit . Kon niet verder...

Maar ..om terug te komen op de prijs.

Zodra je uit de winkel loop en de speakers laat spelen kan je 30%afschrijven. Dan is het in de regel demo. (Niet meer ongebruikt)
Als het een bijzonder kleur is , dan maakt het hem minder waard dan meer ,want die specifieke kleur is enkel bijzonder voor de eerste eigenaar.
Mits het een bijzonder makkelijk kleur is BV diamant zwart,parel wit, bepaalde grijzkleuren. Maar een rood,blauw,groen ,geel ,is in de regel moeilijker verkoopbaar,dus minder waard .mits je een aantal jaar geduld hebt om dat eene persoon  te vinden die een vivid wilt,  en dan nog eens een rode interieur heeft thuis. Als je kan rekenen dan is de kans heel klein.lol

Ik zou persoonlijk voor een vivid g3 niet meer dan 12000 betalen.
Mits ik er een zoek en graag wil.
Half nieuwprijs is een normaal prijs voor een TWEEDEHANDS SPEAKER ROND DE 3 JAAR.
Als ik er niet naar opzoek ben dan zou ik het niet laten als het me voor 10.000 aangeboden wordt.
Dus ik zou er tussen 10.000en 12500 voor neertellen afhankelijk van hoe graag ik hem wil.
Ben je van plan of was je van plan om er een te kopen bij de dealer ,Dan is alles wat je minder betaald mooi meegenomen mits het naar je zin is qua kleur.
Dus dan zou ik zelfs met 17500 akkoord gaan als er niets voor goedkoper te vinden is.

Tis maar net in welke situatie je zit,

hoe graag wilt de koper de speaker  en hoe graag wilt de verkoper  er vanaf. ;)

newday

Citaat van: maz op augustus  6, 2015, 00:02:23
Sorry tel viel uit . Kon niet verder...

Maar ..om terug te komen op de prijs.

Zodra je uit de winkel loop en de speakers laat spelen kan je 30%afschrijven. Dan is het in de regel demo. (Niet meer ongebruikt)
Als het een bijzonder kleur is , dan maakt het hem minder waard dan meer ,want die specifieke kleur is enkel bijzonder voor de eerste eigenaar.
Mits het een bijzonder makkelijk kleur is BV diamant zwart,parel wit, bepaalde grijzkleuren. Maar een rood,blauw,groen ,geel ,is in de regel moeilijker verkoopbaar,dus minder waard .mits je een aantal jaar geduld hebt om dat eene persoon  te vinden die een vivid wilt,  en dan nog eens een rode interieur heeft thuis. Als je kan rekenen dan is de kans heel klein.lol

Ik zou persoonlijk voor een vivid g3 niet meer dan 12000 betalen.
Mits ik er een zoek en graag wil.
Half nieuwprijs is een normaal prijs voor een TWEEDEHANDS SPEAKER ROND DE 3 JAAR.
Als ik er niet naar opzoek ben dan zou ik het niet laten als het me voor 10.000 aangeboden wordt.
Dus ik zou er tussen 10.000en 12500 voor neertellen afhankelijk van hoe graag ik hem wil.
Ben je van plan of was je van plan om er een te kopen bij de dealer ,Dan is alles wat je minder betaald mooi meegenomen mits het naar je zin is qua kleur.
Dus dan zou ik zelfs met 17500 akkoord gaan als er niets voor goedkoper te vinden is.

Tis maar net in welke situatie je zit en wie de verkoper is en hoe graag wilt die er vanaf. ;)
Hier spreekt een ervaringsdeskundige ☺

Mr.M

Citaat van: newday op augustus  6, 2015, 00:06:24
Hier spreekt een ervaringsdeskundige ☺
na zoveel heen en weer schuiven leer je wel wat. lol

Mr.M

frank2

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Mr.M

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op augustus  6, 2015, 14:21:50
Dus einde zoektocht, klaar?
Nou, nu komt nog het fine-tunen met kabels, zekeringen en voedingen.  :laugh: We kunnen dus nog wel even vooruit.

Sorry...  :devil:  :blush:

sultankat

Citaat van: Kwabbernoot op augustus  6, 2015, 14:27:45
Nou, nu komt nog het fine-tunen met kabels, zekeringen en voedingen.  :laugh: We kunnen dus nog wel even vooruit.

Sorry...  :devil:  :blush:

En daarna een ander huis, en/of meer budget en "je wilt toch af en toe weer wat anders". Niks mis mee hoor! Gewoon genieten van het leven.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: sultankat op augustus  6, 2015, 15:02:26
En daarna een ander huis, en/of meer budget en "je wilt toch af en toe weer wat anders". Niks mis mee hoor! Gewoon genieten van het leven.

van de meester moet je het leren ...

trouwens welkom in het zuiden sultan,hoe bevalt haaglanden?

michel69

Citaat van: maz op augustus  6, 2015, 14:14:19
morgen wordt de pass labs gebracht...... :pompom: :pompom: :pompom: :headbanging: :headbanging:

Feli Maz ben benieuwd hoe de Pass het gaat doen op de Kharma's ik hoop en denk eigenlijk wel dat ze gaan schitteren net zoals je oude Kharma's bij Yamaha thuis. in ieder geval heel veel luisterplezier gewenst voor je de komende weken en let op de tijd anders voordat je het in de gaten hebt is het zo laat dat je al naar je winkel moet ;) ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus  6, 2015, 14:14:19
morgen wordt de pass labs gebracht...... :pompom: :pompom: :pompom: :headbanging: :headbanging:

Top ! Dat heb je mooi geregeld Maz  :thumbs-up:
Als ik terug ben van vakantie kom ik graag even buurten bij je  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op augustus  6, 2015, 19:42:42
Top ! Dat heb je mooi geregeld Maz  :thumbs-up:
Als ik terug ben van vakantie kom ik graag even buurten bij je  ;)
Je bent welkom jan. Geef een gil als je terug bent.

@michel 69 , Tnx .. zal wel lukken morgen. Probeer me in te houden en niet te laat maken.
Ik had hen vandaag kunnen hebben al maar werk tot 21.00[emoji31] [emoji31] [emoji31] [emoji30] [emoji30] [emoji30] [emoji30]

Dit wordt een lange dag tot mogen avond 18.00 uur. Pffff