aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Deleted Member 2

Citaat van: chansig op augustus  3, 2015, 14:19:43

Ach meer dynamiek, neutraler, meer detail meer timing en slam....klinkt toch echt als dat de vorige beluisterde versterker beetje een prutsding was.

Gr Hans

Dat is volgens mij niet hun boodschap

chansig

Nee dat is mijn gedecodeerde boodschap.  :D

Beetje dwars door de bocht snap ik ook wel. Maar als iets dynamischer/neutraler/detailrijker klinkt dan lijkt het mij al snel beter klinken. Zeker als je veel ervaring hebt met luisteren.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

katwax

Citaat van: LPlover op augustus  3, 2015, 14:04:56
ja een hele stap achteruit helaas :(
Dit is wat ik bedoel.
Technisch gezien is windows8 beter dan windows7, maar als je een normale (niet it) persoon vraagt wat is het beste windows8 of windows7, dan ging je zeker in het begin heel veel 7 horen. Terwijl als men "gewoon" werd aan de manier van werken met 8(1) men niet direct de voorkeur aan 7 gaat geven.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

tompj

Ik denk (en ik ben toch niet de enige zeker) dat je een versterker altijd moet beoordelen in de context met een bepaalde luidspreker. Ik heb versterkers in een verschillende context heel verschillend horen presteren. Lijstje met 'goede' versterkers rondroepen, daar geloof ik niet in.

Wat een goede versterker voor Maz is kan ik dan ook niet beoordelen, ik ken immers zijn luidsprekers niet in de context met verstekers die ik ken.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Kerkhoffd

^^

Geldt naast versterkers voor wat mij betreft bovendien voor alle componenten in de keten Tom.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Oud lid

Citaat van: Onder013 op augustus  3, 2015, 13:40:37
hahaha

doet me denken aan de eerste keer dat ik durian at. Het duurt soms even en vergt soms ook het openbreken van vooroordelen voor je tot de echte kwaliteit door dringt.

Nog een durian eter.

Erwin B

tompj

Citaat van: Kerkhoffd op augustus  3, 2015, 17:19:00
^^

Geldt naast versterkers voor wat mij betreft bovendien voor alle componenten in de keten Tom.
Mee eens!

Je kunt hooguit, vanwege bepaalde karakteristieken, anticiperen op een bepaald resultaat. En dan word je nog meestal verrast met een ander resultaat. En heel soms, heb je ineens een soort synergie te pakken....

En dan is het allemaal nog afhankelijk van persoonlijke smaak ook....

YamahaRXV

Citaat van: tompj op augustus  3, 2015, 18:27:10
Je kunt hooguit, vanwege bepaalde karakteristieken, anticiperen op een bepaald resultaat. En dan word je nog meestal verrast met een ander resultaat. En heel soms, heb je ineens een soort synergie te pakken....

En dan is het allemaal nog afhankelijk van persoonlijke smaak ook....

^^
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Precies. Het is doen en hopen , in combinatie met je voorkeur qua geluid.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

addesmo

Bonjour,

Je possède un Diablo depuis plus de deux ans qui alimente des Atohm GT2, aucune rondeur, rapide, tendu, une puissance d'enfer, un son chaleureux et très charpenté comme un classe A mais sans en avoir les inconvénients, très analytique mais sans agressivité, pour moi certainement un des meilleurs intégrés au monde que je vais garder des années car pour avoir mieux il faudra dépenser beaucoup plus...
J'avais avant un intégré Pass Labs int 150 que je trouvais excellent, mais ayant eu les deux appareils simultanément un moment , la comparaison entre les deux à été fatale pour le Pass.
Par contre les électroniques Gryphon (j'ai un lecteur Gryphon Scorpio) aiment bien les câbles rapides en argent comme les Argento Audio, après essai des Sérénity ont "bouffés" littéralement des Nirvana SX et Cardas Clear.

Nou Maz, even kort vertaald, moet je toch voor de Gryphon gaan.  ;). Een fataal vergelijk voor de Pass labs :(

tompj

Citaat van: addesmo op augustus  3, 2015, 20:56:50
Bonjour,

Je possède un Diablo depuis plus de deux ans qui alimente des Atohm GT2, aucune rondeur, rapide, tendu, une puissance d'enfer, un son chaleureux et très charpenté comme un classe A mais sans en avoir les inconvénients, très analytique mais sans agressivité, pour moi certainement un des meilleurs intégrés au monde que je vais garder des années car pour avoir mieux il faudra dépenser beaucoup plus...
J'avais avant un intégré Pass Labs int 150 que je trouvais excellent, mais ayant eu les deux appareils simultanément un moment , la comparaison entre les deux à été fatale pour le Pass.
Par contre les électroniques Gryphon (j'ai un lecteur Gryphon Scorpio) aiment bien les câbles rapides en argent comme les Argento Audio, après essai des Sérénity ont "bouffés" littéralement des Nirvana SX et Cardas Clear.

Nou Maz, even kort vertaald, moet je toch voor de Gryphon gaan.  ;). Een fataal vergelijk voor de Pass labs :(
Zucht...

addesmo

twani

Citaat van: addesmo op augustus  3, 2015, 20:56:50
Bonjour,

Tja, dat zal toch zeker wel van de speakers afhangen die je erachter hangt.

Weet zeker dat er ook enceintes zijn waarbij het omgekeerde het geval is.

Voor de duidelijkheid: de Pass is een -in MAZ z'n Domestic enviroment - bewezen match op de Kharma's.

twani

Citaat van: addesmo op augustus  3, 2015, 21:50:33
Geen gevoel voor humor?

Was dat humor dan? :crazy:

Doe het er even bíj vermelden voortaan dan :D

michel69

En wat staat er nu precies en waarom is de Pass een fail met Kharma? Ik zie het woord Kharma iig niet voorbij komen in het stuk.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

addesmo

Zal je helpen. In het kort: iemand had de Pass en kocht de gryphon die de Pass volgens hem dus wegspeelde. Als je iemand hebt als Mazz, die elke wek van versterker verandert is deze quote dus gewoon een plaagstootje en niet een serieus advies van mijn kant. Geef zowiezo geen advies wat hij of jij of wie dan ook moet doen. ;D

michel69

Citaat van: addesmo op augustus  3, 2015, 22:01:21
Zal je helpen. In het kort: iemand had de Pass en kocht de gryphon die de Pass volgens hem dus wegspeelde. Als je iemand hebt als Mazz, die elke wek van versterker verandert is deze quote dus gewoon een plaagstootje en niet een serieus advies van mijn kant. Geef zowiezo geen advies wat hij of jij of wie dan ook moet doen. ;D

;D was ook niet vervelend bedoelt was gewoon nieuwsgierig..........heb ik wel vaker last van ;)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus  3, 2015, 21:53:12
Tja, dat zal toch zeker wel van de speakers afhangen die je erachter hangt.

Weet zeker dat er ook enceintes zijn waarbij het omgekeerde het geval is.

Voor de duidelijkheid: de Pass is een -in MAZ z'n Domestic enviroment - bewezen match op de Kharma's.

Dat bedoel ik  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

tompj

Citaat van: addesmo op augustus  3, 2015, 21:50:33
Geen gevoel voor humor?
Voor humor wel.. ;)

Mr.M

Als ik vanuit revieuw en kennis van anderen wilde uitgaan dan was het makkelijk geweest . Echter zijn revieuw zo onbetrouwbaar als de neten.
Iedereen lult positiever over de nieuwere spul wat in huis komt en iedereen heeft een andere setting .
Waarom denk je dat ik al die moeite doe als het zo makkelijk kon . Gewoon even  wat revieuws lezen en VOILA de ultieme match is gevonden! ? Lol.
het is een leuk leidraad om je nieuwsgierigheid  op te wekken meer niet.
Dat de gryphon een waanzinnig apparaat is geloof ik graag dat zie ik zelf ook. Dat die de pass labs wegspelen in combinatie met een bepaalde setting geloof ik meteen.
Maar om meteen te zeggen dat het in alle gevallen een PERFECTE match is in een set ? Das een  fout.
Dat het een waanzinnige versterker is dat is ongetwijfeld zo.
Dat die met ieder luidspreker goed klinkt  zal ook waar zijn want een versterker van die kaliber kan nooit slecht klinken.
Maar het moet wel de effect geven die de luisteraar fijn vindt om te horen.
En wat  bepaald wanneer een onderdeel  "goed"of "magisch" klinkend???

De smaak van de luisteraar bepaalt dat En niemand anders ,want kwa specs  zijn beide apparaten haast perfect.

Het is allemaal aan de beleving en smaak van luisteraar want alle high end apparaten hebben een haast perfect spec.   Dus waar gaat het fout?=nou , In onze hersenen dus.

Daar gaat het fout en niet bij de apparatuur. Wij als mensen hebben voorkeur voor kleuring en  beleving en dat bepaald welke apparaat goed of slecht klinkt.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

sultankat

Citaat van: maz op augustus  4, 2015, 01:41:47
Als ik vanuit revieuw en kennis van anderen wilde uitgaan dan was het makkelijk geweest . Echter zijn revieuw zo onbetrouwbaar als de neten.
Iedereen lult positiever over de nieuwere spul wat in huis komt en iedereen heeft een andere setting .
Waarom denk je dat ik al die moeite doe als het zo makkelijk kon . Gewoon even  wat revieuws lezen en VOILA de ultieme match is gevonden! ? Lol.
Dat de gryphon een waanzinnig apparaat is geloof ik graag dat zie ik zelf ook. Dat die de pass labs wegspelen in combinatie met een bepaalde setting geloof ik meteen.
Maar om meteen te zeggen dat het in alle gevallen een PERFECTE match is in een set ? Das een  fout.
Dat die met ieder luidspreker goed klinkt  zal ook waar zijn want een versterker van die kaliber kan nooit slecht klinken.

De smaak van de luisteraar bepaalt dat En niemand anders ,want kwa specs  zijn beide apparaten haast perfect.

Het is allemaal aan de beleving en smaak van luisteraar want alle high end apparaten hebben een haast perfect spec.   Dus waar gaat het fout?=nou , In onze hersenen dus.

Daar gaat het fout en niet bij de apparatuur. Wij als mensen hebben voorkeur voor kleuring en  beleving en dat bepaald welke apparaat goed of slecht klinkt.

:clapping: :clapping: :clapping: ^^
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

YamahaRXV

Kan niet anders als het volledig met je eens zijn Maz  ;)

De Gryphon Diablo wordt in diezelfde reviews over het algemeen erg goed beoordeeld v.w.b. de bizarre transparantie, kracht, en grootse stage die hij kan leveren, maar getriggerd door die euforische reviews ben ik eens goed verder gaan lezen en kom daarbij ook weer net zo makkelijk reviews tegen van diezelfde Diablo waarbij de bizarre transparantie als té wordt ervaren en er zoveel detail in opnames blootgelegd wordt dat het als kil en emotieloos ervaren wordt en er daardoor toch wel stevig op muzikaliteit ingeboet wordt...
Zoveel mensen, zoveel verschillende meningen, en dat maakt het ook zo verdraaide lastig. Tel daarbij ook nog eens de meest belangrijke factor van een goede synergie/match op tussen versterkers en speakers en het verhaal wordt nog complexer. (zoals tompj ook al zo mooi aangaf)

Ik heb de Pass Int.150 ver onder zijn kunnen horen presteren toen deze met een bepaald merk speakers gecombineerd werd. Diezelfde Int.150 speelde bij jou aan de Kharma 3.2,s de sterren van de hemel en kon eindelijk eens laten zien (of beter gezegd horen) waartoe hij echt in staat was.
Ik werd tijdens het luisteren compleet in de muziek gezogen zonder maar één moment technisch te willen of moeten luisteren en dat zegt denk ik wel genoeg over de blijkbaar goede synergie. Hetzelfde ervaar ik hier met nagenoeg dezelfde set up exact zo  :inlove:
Als ik op basis van die enkele negatieve impressie plus daarbij de woorden van te kortzichtig oordelende personen had gehandeld dan had de versterker in kwestie hier mogelijk al niet meer gestaan.

Dus Maz, gewoon puur testen in jouw luisterruimte met jouw set up en volledig afgaan op hetgeen ten gehore gegeven zal worden en dan oordelen of het geheel jouw sound is  ;)
Zoniet, dan ben je handelaar genoeg om weer wat anders moois in huis te kunnen halen  ;D

DofN

Grappig om onze appchat van laatst zo terug te lezen! Helemaal eens.  Kleine aanvulling cq vraag: als je LS hebt die niet echt dippen in Ohms - dus niet echt beneden de 4 Ohm geraken - maakt het misschien ook niet zoveel uit welke versterker je ervoor gooit, als die maar degelijk is?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

chansig

Nou een degelijke voeding blijft volgens mij belangrijk en die zitten niet in alle versterkers. Maar ook niet in alle dure..

Je kan een Kenwood M2 kopen..door Jerry laten opknappen/aanpassen en je hebt een soort van Pass Labs thuis staan voor een paar honderd euro. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

Citaat van: chansig op augustus  4, 2015, 12:26:56
Nou een degelijke voeding blijft volgens mij belangrijk en die zitten niet in alle versterkers. Maar ook niet in alle dure..

Je kan een Kenwood M2 kopen..door Jerry laten opknappen/aanpassen en je hebt """"EEN SOORT VAN""" Pass Labs thuis staan voor een paar honderd euro. :D

Gr Hans

`t zit `m in de kleinigheden  die "Anders zijn Hans" :D