aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Burmester 082 VS pass int 150 qua looks.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Ik vergeet een favoriet die ik ooit graag wil horen.. De gryphon diabolo.

De diablo  heeft wel een  brutale vertoning zeg .. Oeffff.

Heb spijt dat ik hem toen niet heb gekocht... te lang geaarzeld en nu spijt. Ga nu maar eens een tweede vinden in de buurt voor onder de 5k.

:(

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

YamahaRXV

Ik mis de Jeff Rowland Continuum 2 nog in het rijtje... :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

addesmo

Staat een Gryphon op audio-markt.de voor 6900, maar bieden mogelijk. Staat er al tijdje op, dus wieweet.... ::)

Bama

Vindt de pass ook geen schoonheid om te zien in ieder geval dus hopen dat de match qua klank wel goed is.
Is een beetje hetzelfde met mijn accuphase vindt ik ook niet mooi.

erik s.

Citaat van: addesmo op augustus  3, 2015, 06:22:32
Staat een Gryphon op audio-markt.de voor 6900, maar bieden mogelijk. Staat er al tijdje op, dus wieweet.... ::)
En is nog redelijk jong.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mr.M

Citaat van: addesmo op augustus  3, 2015, 06:22:32
Heb ik gezien maar de prijs is beetje (zeg maar gerust ver) buiten budget voor nu ;).

Als de prijs richting de de sub 5 gaat  dan wordt het interessant voor me want dan kan ik hem nog kwijt zonder een afschrijving van 1500 euro.

Citaat van: YamahaRXV op augustus  3, 2015, 04:49:14
Ik mis de Jeff Rowland Continuum 2 nog in het rijtje... [emoji14]
Klopt die even vergeten,  maar uit de net genoemde rij is mijn favoriet.

1 gryphon
2 burmester
3jeff rowland
4 pass labs

Dit is de rij van de mooiste geïntegreerde versterker in mij optiek.
(Uit de betaalbare  serie)  ;) welke ik kan kopen om te testen met een beetje geluk en geduld.
Ander praten we over  D agustino en boulder. Dat zij absolute droom integrateds.

Mr.M

Citaat van: Bama op augustus  3, 2015, 08:13:26
Vindt de pass ook geen schoonheid om te zien in ieder geval dus hopen dat de match qua klank wel goed is.
Is een beetje hetzelfde met mijn accuphase vindt ik ook niet mooi.
Inderdaad. De pass is een simpel maar  tijdloos desighn.

Mr.M

Dit zijn de droom geïntegreerde spul.

http://www.stereophile.com/integratedamps/boulder_865_integrated_amplifier/

Boulder is nog enig zins mogelijk qua aanschaf ..maar dan d agustino...... is voor de echte.

gerzom

Gefeliciteerd met je Pass Labs.
Ik ben benieuwd of deze match het ook goed doet, daar je referentie qua Pass een Klasse A Aleph was, toch?

Sterkte met wachten  ;)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

bert50

Gefeliciteerd met de Pass en dan alles vergeten en maar gaan genieten Maz
Aurender Ap 20 ,Rega P 10
Crystal Cable Minissimo Diamond Plixir 1500
Crystal connect the future dream luidsprekerkabel future dream powercord,
Crystal connect ethernetkabel Da Vinci en een Siltech 880 powercord.

Pjotr27

Grandinote? Klasse A, met uitgangstrafo, die maken ook een prachtige geïntegreerde versterker. Onlangs een voor en eindversterker gehoord, klinkt als buizen maar met de power van transistors
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Deleted Member 2

Een top merk versterker ben ik hier nog niet tegen gekomen: Ayre

https://www.ayre.com/products.htm

Geen bling bling maar verder ......

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op augustus  3, 2015, 10:29:09
Een top merk versterker ben ik hier nog niet tegen gekomen: Ayre

https://www.ayre.com/products.htm

Geen bling bling maar verder ......

Of Ayre qua absolute kwaliteiten de hier geplaatste merken van o.a. integrated amps overstijgt durf ik niet te zeggen, maar ze maken absoluut goed klinkende versterkers. De Ayre AX-5 bijv. staat bekend als een enorm neutrale, en dynamisch/snel klinkende versterker en krijgt ook veel lovende kritieken.
Of deze wel goed matcht met de Kharma S7 is natuurlijk een 2e, geldt overigens ook voor de andere merken geïntegreerde versterkers die ik hier geplaatst zie  ;)
Van de Pass (zowel in klasse A als A/B) weet Maz dat de match met Kharma gewoon goed is en van de andere geplaatste (bling bling  :tounge:) exemplaren moet je dat nog maar afwachten. Lijkt mij toch een niet geheel onbelangrijk aspect...

Ayre AX-5

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

patsijb

Deleted Member 2

Het viel mij slechts op dat bij alles wat je voorbij ziet komen, de Ayre nooit is genoemd.

Of met een Ayre er een Maz-match is met Kharma moet je uiteraard in de praktijk vaststellen zoals dat met alle versterkers het geval is.

Bama

Heb het er in het verleden met Maz diverse keren over gehad en een v5xe koop je al voor 2500 maar is een versterker van 5800 nw en we dachten beiden om een stap hoger te gaan om echt verschil te kunnen maken.

Deleted Member 2

Citaat van: Bama op augustus  3, 2015, 12:46:23
Heb het er in het verleden met Maz diverse keren over gehad en een v5xe koop je al voor 2500 maar is een versterker van 5800 nw en we dachten beiden om een stap hoger te gaan om echt verschil te kunnen maken.

Ik had bij Ayre de AX5 in gedachten. Kost €11490,- nieuw.

Het onderstaande stukje geeft aardig aan zoals ik de Ayre (kort) heb ervaren:

"We zullen heel eerlijk zijn: we moesten wennen aan de Ayre. De stap van onze setup met Pass Labs en Van Medevoort naar deze zéér neutrale en open Ayre is groot. De Ayre speelt een stuk neutraler, heeft aanzienlijk meer snelheid, meer detail en geeft meer nadruk op timing en 'slam'. Kortom: even slikken en wennen na de wat meer 'layed back' combinatie van Pass met vM.

Maar eenmaal gewend is de Ayre verslavend. We gaan langzaam maar zeker de enorme snelheid en het ritmische karakter waarderen. Van het snelle banjowerk van Mumford and Sons tot de diepe beats van Daft Punk: Ayre presenteert het ongekend strak, inzichtelijk en vooral: met verve."

https://www.alpha-audio.nl/2014/02/review-ayre-ax5/

chansig

Grappig dat men aan iets wat schijnbaar beter klinkt moet wennen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Deleted Member 2

Citaat van: chansig op augustus  3, 2015, 13:26:14

Gr Hans

hahaha

doet me denken aan de eerste keer dat ik durian at. Het duurt soms even en vergt soms ook het openbreken van vooroordelen voor je tot de echte kwaliteit door dringt.

katwax

Citaat van: chansig op augustus  3, 2015, 13:26:14

Gr Hans
Kan mij er wel iets bij inbeelden.
Een geluid kan volledig verschillend zijn, daarom niet beter/slechter maar anders en deze stap kan soms groot zijn.
Zelfde als van windows7 naar windows8, voor vele was dit ook een hele grote stap :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Robiwan

Citaat van: katwax op augustus  3, 2015, 14:00:36
Zelfde als van windows7 naar windows8, voor vele was dit ook een hele grote stap :)

ja een hele stap achteruit helaas :(
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

chansig

Citaat van: Onder013 op augustus  3, 2015, 13:40:37
hahaha

doet me denken aan de eerste keer dat ik durian at. Het duurt soms even en vergt soms ook het openbreken van vooroordelen voor je tot de echte kwaliteit door dringt.

Op zicht begrijp ik het wel maar niet bij een bedrijf wat de mogelijkheid heeft om alles uit te kunnen proberen en dus wel wat ervaring heeft en zou moeten weten wat goed/beter is zonder daaraan te hoeven wennen.

Dat ik daar met een redelijk bescheiden budget stapsgewijs achter moest komen is denk ik de treurige weg die een audiofiel bewandelt. Dat je tijdens deze treurige weg continue een stapje beter kan gaan en hieraan moet wennen...daar kan ik me dan wel meer bij voorstellen.

Citaat van: katwax op augustus  3, 2015, 14:00:36
Kan mij er wel iets bij inbeelden.
Een geluid kan volledig verschillend zijn, daarom niet beter/slechter maar anders en deze stap kan soms groot zijn.

Ach meer dynamiek, neutraler, meer detail meer timing en slam....klinkt toch echt als dat de vorige beluisterde versterker beetje een prutsding was.

Het kan zijn dat Frank2 de recensie heeft geschreven... :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon