aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: simsatit op juli 27, 2015, 23:29:12
Ach Maz kennende gaat hij ons vast verassen op iets dat nog niet aangeprezen is, zo houd hij het ook lekker spannend:)
Suprissseeeeeee.[emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]
Goldmund mono eindblokjes in huizen maz..

Vond het te lang duren tot morgen ..Gezien de goldmund vv heel goed beviel kon ik het niet laten om de ev ook te horen.
En morgen de plinius voor eind combi. Dus weer eens genoeg om te testen en horen..

Met mij weet je maar nooit wat Door me hoofd gaat.

We gaan het weer meemaken wat dit gaat doen op de kharmas.
Zo ervaar ik nog eens wat. Hahah lol..

Enjoy ...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

simsalabim

[emoji1] [emoji1]
Kon je niet wachten, haha verbaasd me ook niets!
Ben benieuwd[emoji41]
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsalabim

audionut

Probeer ook eens Musical Fidelity..iets uit de kw series...buizen voor...transistor eind. Power plenty ;)
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

Mr.M

Citaat van: simsatit op juli 27, 2015, 23:52:36
Welk type goldmund is dit nu?
Het is de vsr serie van goldmund. Ze staan nu aangesloten en dit is weer totaal anders dan de classe 2200 ev of de arc Vt.

Wat me eerst opvalt is de mooie stabiele plaatsing van het geheel. Hij geeft een wat ruimtelijker effect  dan de classe. De classe was echt een zachte reus met veel KOPPEL(voor mijn smaak te relax )  , en dit is een TURBOTJE  met veel pks. (Iets feller dan de classe , meer pit).
Ik vind hem met sommige muziek heel goed en met andere muziek net iets te open.
Kan ook aan de voor eind combi liggen. De goldmund voor versterker doet het heel mooi op de ARC VT  juist omdat hij best open en ruimtelijk klinkt denk ik en de arc met zijn  buizen bezetting relax, warm, en emotievol klinkt. Dus ze vullen elkaars gaten aan lijkt wel.

Moet zeggen dit klinkt niet onaangenaam. Vind de  goldmund combi niet slecht klinken. Wauw is het niet.

De ARC VT EN DE GOLDMUND VOOR doet het met de kharmas beter (naar mijn smaak).

Stemmen  zitten nu net iets meer in de diepte  , dus de presentatie is wat meer naar achter.(dieper in de zaal)
Lijkt of ik ergens midden/achter in het zaal zit te luisteren naar een concert.
Persoonlijk hou  ik meer van een up front en intiem beleving.

Overal vind ik het beter klinken dan de classe en sphinx project 4 mk3 combi.

Helemaal geen slechte ev voor de prijs. Compact en toch krachtig en open.

Dit ev zou goed doen met een buizen voortrap denk ik.

Dit is een combi (vv/ev) met pit en energie. Dus goed voor een wat relax  setup. Kan je wat leven in blazen.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: simsatit op juli 27, 2015, 23:51:51
[emoji1] [emoji1]
Kon je niet wachten, haha verbaasd me ook niets!
Ben benieuwd[emoji41]
Nee, ik heb geen geduld en als ik iets wil /kan , dan doe ik het ook.

JE KAN TRAKS BETER SPIJT HEBBEN VAN DINGEN DIE JE GEDAAN HEB DAN DINGEN DIE JE NIET GEDAAN HEB. ; )

Mr.M

Citaat van: audionut op juli 28, 2015, 00:38:57
Probeer ook eens Musical Fidelity..iets uit de kw series...buizen voor...transistor eind. Power plenty ;)
MF is weer een merk waar ik niets mee heb. Naam heeft me nooit gestaan . Dat was en is ook een van die dingen (merken)waar ik altijd aan voorbij heb gelopen. Waarom?geen flauw idee.
Enige waar ik ooit in de onderhandeling mee was van MF was een setje NU VISTA 300 ofzo voor eind combi.vv en mono blokken.

simsalabim

Citaat van: maz op juli 28, 2015, 01:12:12
Nee, ik heb geen geduld en als ik iets wil /kan doen dan doe ik het ook.

JE KAN TRAKS BETER SPIJT HEBBEN VAN DINGEN DIE JE GEDAAN HEB DAN DINGEN DIE JE NIET GEDAAN HEB. ; )
Ach en zo ben je weer een ervaring rijker, so, why not:)

Mr.M

Citaat van: simsatit op juli 28, 2015, 01:18:42
Ach en zo ben je weer een ervaring rijker, so, why not:)
Daarom. Dat is voor mij heel wat waard. Hoort bij de hobby. De hele zoektocht , ophalen,sjouwen en af en dat  hopen op zegen vind ik best leuk om te doen.

Mr.M

Even alles achter elkaar proberen te horen.

Net teruggeschakeld naar de arc en goldmund voorversterker en wat meteen opvalt is dat de hoge tonen iets wat zachter zijn met de buizen ev. Iets minder sprankel en wat meer warme midtonen.

Stemmen zijn ook wat groter afgebeeld en alles is wat kalmer.
Vind ze  beide wat hebben eigenlijk. De open geluid van de goldmund set was niet irritant in het  hoog. De arc is net wat ronder in de hoge tonen waardoor je steeds harder gaat spelen zonder maar een moment het idee te hebben dat je best hard speel, . Lol.dus absoluut geen harde tonen die je straffen bij hoge volumes. Begrijp me niet verkeerd,dit is GEEN GESLUIERD geluid OF DOF maar wat warmer en ronder dan de goldmund voor eind combi.

Ik vind ze beide lekker en aangenaam klinken op hun eigen manier.

De classe was gewoon geen match denk ik met de kharmas. Dat was mij te saai. Deze twee combines hebben beide hun eigen boeiende dingen.

Paul Demo

Citaat van: martin778 op juli 27, 2015, 17:14:41
Ik doelde meer op versterkers zoals de Atma, In totaal heb je daar 40x 6AS7G en 12x 6SN7 buizen. :-X
Als je alles moet vervangen, ben je gewoon €1000 aan buizen kwijt.

De 300B zijn ook niet de goedkoopste, vooral de meer exotische Sophia of Emission Labs zijn erg prijzig.

NAT heeft ook betaalbare monoblokken, de SE1 met een 845 buis.

Heb zelf ook een Atma, de M<60 en de buizen daarvoor zijn rond de €15 per stuk

Roderick

Probeer het andersom. Geen goldmund vv maar alleen een goldmund EV en daarop een wat warmer klinkende vv.
Moet wel echt een Mimesis 29 ev zijn om je een wauw effect te laten krijgen.

Groet,
Roderick

hifi-annemie

Citaat van: simsatit op juli 27, 2015, 17:33:36
Je wilt trouwens liever niet de oude versie van de NATse1 en se2, daar de 211 buizen zo super rare zijn gewoorden en dus ook ECHT duur, voor mint GE NOS, betaal je tussen de 500 en 1000 euro PER STUK..
Valt wel mee hoor, ze best nog wel te vinden voor lagere prijzen, ik kan ze nog kopen voor €250,- per paar.

simsalabim

Citaat van: hifi-ralph op juli 28, 2015, 10:05:00
Valt wel mee hoor, ze best nog wel te vinden voor lagere prijzen, ik kan ze nog kopen voor €250,- per paar.
Ah ok, in dat geval is een oudere se1 of se2 van NAT ook zeker de moeite!

Mr.M

gister laat nog de 300b aangesloten en als je van solid state of een krachtiger buizen ev naar de 300b terugschakeld hoor je pas dat de lage tonen stukken minder in de grip zijn , vooral bij wat hogere volume gaat de "'strakke"" weergave verloren en je krijgt meer een subwoofer effect met doorlopend laag effect.
opzich wel leuk efeect, je denkt dat er heel veel laag in zit , maar dat komt meer doordat het laag unit eigenlijk teveel naresoneert na een harde slag.

het open geluidsbeeld van de 300bSE is nogsteeds heel erg fraai, alleen jammer dat het laag niet wat droger is. achja, wat verwacht je van een 8 watter? vind dit al een prestatie ,dat het nog behoorlijk goed klinkt met deze kharmas.

vanavond eens kijken wat de Plinius set gaat doen, daar heb ik eigenlijk hoge verwachting van, vooral van de eindtrap. vraag me niet waarom , maar heb het idee dat dat nogeens een mooie combi kan zijn. ik denk dat de klasse A bias een vooroordeel heeft bij mij. positief.

Mr.M

Citaat van: Roderick op juli 28, 2015, 07:56:38
Probeer het andersom. Geen goldmund vv maar alleen een goldmund EV en daarop een wat warmer klinkende vv.
Moet wel echt een Mimesis 29 ev zijn om je een wauw effect te laten krijgen.

Groet,
Roderick

AHaaaa die Roderick, :pompom: :pompom:

zelfs de "'schuilers""| gaan posten,  :clapping: :clapping: :clapping: :headbanging: :headbanging:

hahahah lol.

tnx voor meedenken heren,

De goldmund set :inlove: :inlove: :inlove: welke jij had was echt een fraaie hoor ,pffffff.... alleen buiten budget helaas, zou graag een keer zoeen ev aan de kharmas willen horen maar voorlopig moet ik in de wat vriendelijkere prijsklasse aan de hobby.Je moet er in groeien zeg ik altijd. daar zit de lol in.
ik geef je vandeweek wel een belletje ,kunnen we even naar vlaardingen kijken of we die dikke goldmund mee kunnen krijgen voor demo. als het echt zo waanzinnig is dan wordt het snel doorsparen. hhahaha

erik s.

Citaat van: maz op juli 28, 2015, 11:09:44
AHaaaa die Roderick, :pompom: :pompom:

zelfs de "'schuilers""| gaan posten,  :clapping: :clapping: :clapping: :headbanging: :headbanging:

hahahah lol.

tnx voor meedenken heren,

De goldmund set :inlove: :inlove: :inlove: welke jij had was echt een fraaie hoor ,pffffff.... alleen buiten budget helaas, zou graag een keer zoeen ev aan de kharmas willen horen maar voorlopig moet ik in de wat vriendelijkere prijsklasse aan de hobby.Je moet er in groeien zeg ik altijd. daar zit de lol in.
ik geef je vandeweek wel een belletje ,kunnen we even naar vlaardingen kijken of we die dikke goldmund mee kunnen krijgen voor demo. als het echt zo waanzinnig is dan wordt het snel doorsparen. hhahaha
Hamid heeft een 29 staan in Vlaardingen, staat op MP.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mr.M

Ik weet het. Die was van roderick geweest als ik me niet vergis.:)

Mr.M

Mr.M

Tadaaa...
Wat een  bakbeest zeg...

YamahaRXV

Citaat van: maz op juli 28, 2015, 20:35:17
Tadaaa...
Wat een  bakbeest zeg...

Knallen met die Plinius, en de zonnebrillen voor de buren alvast gereed leggen Maz  :D

Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op juli 28, 2015, 20:44:40
Knallen met die Plinius, en de zonnebrillen voor de buren alvast gereed leggen Maz  :D

Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen...
En knallen zal ik. De eerste lied ging er net doorheen en wat een rust en controle.
Hij staat nu lekker in classe A en de meterkast maakt toeren nu.lol

Kijk dit klinkt ECHT GOED. Lekker volle warme stemmen ,met een up front presentatie. Lekker op de eerste rij gevoel met een aura van geluid om je heen.
Heerlijk als je hard kan draaien.

Tis 50%korting op de gehele collectie voor de verre buren en gratis bril voor de directe buren.lol

Mitch--

Citaat van: maz op juli 28, 2015, 21:30:18
En knallen zal ik. De eerste lied ging er net doorheen en wat een rust en controle.

Kijk dit klinkt ECHT GOED. Lekker volle warme stemmen ,met een up front presentatie. Lekker op de eerste rij gevoel met een aura van geluid om je heen.

Tis 50%korting op de gehele collectie voor de verre buren en gratis bril voor de directe buren.lol

Goeie berichten Maz!! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

lynch1979

Citaat van: maz op juli 28, 2015, 21:30:18

Is die 50% korting ook met terugwerkende kracht?    :D

Geniet ervan Maz, erg mooi Plinius  :inlove:

Mr.M

Als je last heb gehad van mijn muziek  wel.lol