aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

gerzom

Citaat van: twani op juli 27, 2015, 08:57:45

MAZ is gewoon bang dat de set "af" is met de komst van een INT30.

Dat kan/mag/wil ie niet natuurlijk :D. Dan is er niks meer te prutsen :nopompom:

Hoezo, je kan toch verder "prutsen" naar een XP-10 of -20 met XA-60's of -100's en dan kabels enzo  ;D  ;) ;D ;) ;D ;)

:blush:

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

djoeri

Waarom niet gewoon beide, volgens mij draait MAZ meestal op het niveau van de 300b en af en toe op het niveau van een transistor.
Dan is het even om pluggen van de kabel ook geen probleem. Of die speciale 6moons kabel voor de transistor en een andere voor de 300b, hoef je alleen aan de speaker om te schakelen.

Gr Djoeri

Kwabbernoot

Citaat van: YamahaRXV op juli 27, 2015, 14:08:00
Altijd leuk als men gaat knippen en plakken in andermans quote, maar geeft allemaal niets.... :wacko:
De versterker in kwestie heeft zich al lang en breed bewezen en heeft wat dat betreft zeker geen review van 6Moons nodig.
Daarbij is de combi Pass Labs - Kharma al een bewezen goede combi en dat weet Maz ook  ;)
De klankmatige impact van die match behaal je in ieder geval niet met een paar van die wazige ''hocus pocus'' SW plates.... :yawnee:

Hmm, ik snap niet waar de vijandige houding vandaan komt. Ik heb helemaal niets tegen de Pass Int 30. Sterker nog, als ik op zoek zou zijn én het geld zou hebben, zou deze bovenaan de lijst staan.
Het ging mij erom dat je volgens 6moons een wel héél bepaalde voedingskabel nodig hebt om het maximale uit de versterker te persen. Ik heb dat gedeelte nog extra vet gedrukt gemaakt. Dat jij er meer in leest kan ik niet zoveel aan doen.

Groeten...

holco

My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Paul Demo

Kwabbernoot

Leuk spul. Alleen zijn er mensen die niet geloven dat die Atma's klasse A zijn.

Leesvoer. Maakt verder ook niet uit, als het maar lekker klinkt. Ze zien er wel erg fraai uit.

Groeten...

hvlemmi

Citaat van: erik s. op juli 27, 2015, 13:05:04
Er staat een set Audio Note Conquest monoblokken op MP.  2x 300B per kanaal.

^^

Lijkt mij een van de interessantste suggesties. Je Kharma's verdienen buizen...
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

Mr.M

Citaat van: twani op juli 27, 2015, 08:57:45

MAZ is gewoon bang dat de set "af" is met de komst van een INT30.

Dat kan/mag/wil ie niet natuurlijk :D. Dan is er niks meer te prutsen :nopompom:

hahahahaha lol.

mijn set is nooit af denk ik.

ik vind altijd wel een upgrade. nu heb ik de kharma maar heb nogsteeds in me achterhoofd ooit  de exquisite in huis te hebben.
dan liefst met een dedicated kamer en stands voor ieder app apart.

zoiets maar dan met een nog iets mooiere rack. :inlove: :inlove:

http://www.hifi.nl/artikel/20928/Lezersbezoek-Kharma-alles-voor-het-ultieme-geluid-Lezersbezoek-Kharma-alles-voor-het-ultieme-geluid.html

Om niet stil te vallen heb ik een plinus voor en eindtrap  gekocht en als goed is heb ik ze morgen in huis  :pompom: :pompom: :pompom:. Ben weer eens benieuwd hoe dat zal uitpakken met de kharmas.. dat is een klasse A eindtrap(50) watt en een solidstate voortrap.
gezien ik zelf hele mooie ervaringen heb met klasse A bias , heb ik hoge verwachtingen al is het geen dure eindtrap.

Dus morgen in huize maz PLINUS VOOR EN EINDTRAP voor de kharmas. :headbanging: :headbanging:

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: hvlemmi op juli 27, 2015, 16:23:04
^^

Lijkt mij een van de interessantste suggesties. Je Kharma's verdienen buizen...

ik moet je zeggen dat de Audio research vt ev met goldmund best een mooie combi is. gister weer even gezeten en was toch echt onder de indruk.
ik mis de 300b niet als ik naar die combo luister. zo goed is die...

tot zover de mooie combies met kharma s7s

audion  300b
ARC vt ev  met goldmund vv
PASS leph 0s ev en marklevinson 38s.

ik ga zo even kijken naar de AN 300b van MP.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

martin778

Bij de Atma's en grote OTL's moet je ook met je portemonnee denken - je bent een fortuin kwijt aan nieuwe buizen  :unhappy:

Mr.M

Citaat van: martin778 op juli 27, 2015, 17:01:20
Bij de Atma's en grote OTL's moet je ook met je portemonnee denken - je bent een fortuin kwijt aan nieuwe buizen  :unhappy:

nou das nog eens een struikelpunt.. als ik zo zie wat een setje mooie 300b kost. :nopompom:

simsalabim

Citaat van: holco op juli 27, 2015, 15:23:39
160W zal toch wel genoeg zijn?

http://www.synthtopia.com/content/2007/11/15/the-most-powerful-tube-amplifier-ever-built/

Tsja die Magma is wel heel bijzonder.
Maar ik zou Maz bijna eens aan willen raden om de Transmitters van NAT een uit te proberen..
Ik heb het model daaronder en het is inderdaad parochie voor eigen kerk maar hier is de zoektocht inderdaad voorbij, nu snap ik dat best wanneer dat niet geschikt is voor Maz...
Dus in dat geval, nee luister vooral niet naar de NAT Transmitters :):)
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

martin778

Ik doelde meer op versterkers zoals de Atma, In totaal heb je daar 40x 6AS7G en 12x 6SN7 buizen. :-X
Als je alles moet vervangen, ben je gewoon €1000 aan buizen kwijt.

De 300B zijn ook niet de goedkoopste, vooral de meer exotische Sophia of Emission Labs zijn erg prijzig.

NAT heeft ook betaalbare monoblokken, de SE1 met een 845 buis.

simsalabim

Citaat van: martin778 op juli 27, 2015, 17:14:41
Ik doelde meer op versterkers zoals de Atma, In totaal heb je daar 40x 6AS7G en 12x 6SN7 buizen. :-X
Als je alles moet vervangen, ben je gewoon €1000 aan buizen kwijt.

De 300B zijn ook niet de goedkoopste, vooral de meer exotische Sophia of Emission Labs zijn erg prijzig.

NAT heeft ook betaalbare monoblokken, de SE1 met een 845 buis.
Ja dat kan prijzig worden zoveel buisjes...

NATse1 zijn ook mooi , zelf heb ik de se2 met GM70 buizen, ook mooi hoor.

simsalabim

Je wilt trouwens liever niet de oude versie van de NATse1 en se2, daar de 211 buizen zo super rare zijn gewoorden en dus ook ECHT duur, voor mint GE NOS, betaal je tussen de 500 en 1000 euro PER STUK..
Er zijn wel niet NOS te koop (chinees) maar die zijn veel minder goed..

De russiche GM70 en ook de 845 zijn gelukkig heel betaalbaar.

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli 27, 2015, 14:08:00
Altijd leuk als men gaat knippen en plakken in andermans quote, maar geeft allemaal niets.... :wacko:
De versterker in kwestie heeft zich al lang en breed bewezen en heeft wat dat betreft zeker geen review van 6Moons nodig.
Daarbij is de combi Pass Labs - Kharma al een bewezen goede combi en dat weet Maz ook  ;)
De klankmatige impact van die match behaal je in ieder geval niet met een paar van die wazige ''hocus pocus'' SW plates.... :yawnee:
^^

Kwabbernoot

Jij dacht  nog even te komen zieken, Twani?  Altijd leuk en hoe verrassend.  :nopompom:

Groeten...

simsalabim

Toch blijft de combi BAT monoblokken en Kharma mij bij als een bijzonder goede...

simsalabim

Dit stond destijds opgesteld bij de audiofabriek in haarlem en klonk onvermoeibaar..
Vond het iig veel beter klinken dan met Classe en Perraux aldaar.
Zegt misschien idd ook dat buizen goed kunnen matchen?
Dit waren een van de zwaarste versies BAT monoblokken VT100 geloof ik, klonk geweldig op de Kharmas

dre73

Alleen de betrouwbaarheid van BAT.....

Ik denk dat Plinius een prima plan is.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Raphie

Hier nog steeds de SB-301 echt een beest van een versterker, beste versterker ooit in huis gehad
JBL PRX Power!

twani

Citaat van: simsatit op juli 27, 2015, 18:10:24
Dit stond destijds opgesteld bij de audiofabriek in haarlem en klonk onvermoeibaar..
Vond het iig veel beter klinken dan met Classe en Perraux aldaar.
Zegt misschien idd ook dat buizen goed kunnen matchen?
Dit waren een van de zwaarste versies BAT monoblokken VT100 geloof ik, klonk geweldig op de Kharmas

Dat was op zich best een interessante winkel met óók mooie zelfbouwonderdelen, jammer dat ie weg is.

Eigenaar wel een rare vent overigens. (Had er ten tijde van het faillisement een apparaat ter modificatie staan welke ik later op bizarre wijze heb mogen terugontvangen)

frank2

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

martin778

Kan ook zo, passen mooi bij de glimmende Kharma's  :D
Einstein the final cut OTL monoblokken:

simsalabim

Ach Maz kennende gaat hij ons vast verassen op iets dat nog niet aangeprezen is, zo houd hij het ook lekker spannend:)