aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

patsijb

t zal me weer benieuwen haha
ben al een sphinx fan maar geen vooroordelen..

erik s.

Luidsprekers weer voor de pui zou ik dan ook uitproberen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Midcall

Waarom leert Maz niet gewoon van zijn eigen verleden. Een Classé 2200 is best leuk, maar echt geen topper en de genoemde Sphinx, ach... leuk om mee te expirimenteren natuurlijk, maar dat gaat hem allemaal niet worden  :tounge2:. Pak het dan gelijk goed aan, en tik (weer) eens een mooie Gryphon op de kop, dat is een bewezen goede match met Kharma.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Mr.M

Citaat van: erik s. op juli 16, 2015, 09:02:41
Luidsprekers weer voor de pui zou ik dan ook uitproberen.

zou ik graag willen erik alleen de verbouwing om dat voor elkaar te krijgen is een ellende. plus dat ik de woonkamer zo veel mooier vindt en veel practischer.

Citaat van: patsijb op juli 16, 2015, 08:31:10
t zal me weer benieuwen haha
ben al een sphinx fan maar geen vooroordelen..

daarom doen we hetook,  uit nieuwsgierigheid.

Citaat van: chansig op juli 16, 2015, 10:13:27
Maz, goede hoopvolle berichten.

Gr Hans

jaaaa gelukkig wel zeg, was even in de stress , nieuwe ls en helemaal niet heppy met de sound van de opstelling. herkende niets terug wat de kharmas konden in de eerste instantie.
als ikk geen ander opstellings mogelijkheid had dan had ik ze verkocht. want in de breedte luisteren is helemaal niets met de kharmas. die moeten echt wat ruimte hebben achter en voor de speakers, de zijwanden met opstelling in de lengte van kamer is totaal geen ergernis vergeleken wat er gebeurt als je de s7s in de breedte zet met de achterwand en voorwand dichtbij elkaar.
alles loopt in een soep en het wordt een bonkerig boel.
de 3.2 ging veeel beter in de breedte opstelling dan de s7s.

alleen ik merkte gister dan de volume van de 300b stukken meer open moet wil je de kamer goed vullen met geluid als je in de lengte van kamer speelt en iets verderweg gaat zitten.

Citaat van: Midcall op juli 16, 2015, 12:18:57
Waarom leert Maz niet gewoon van zijn eigen verleden. Een Classé 2200 is best leuk, maar echt geen topper en de genoemde Sphinx, ach... leuk om mee te expirimenteren natuurlijk, maar dat gaat hem allemaal niet worden  :tounge2:. Pak het dan gelijk goed aan, en tik (weer) eens een mooie Gryphon op de kop, dat is een bewezen goede match met Kharma.

ik zou het heeel graag goed aan willen pakken midcall, alleen even geen ruimte daarvoor , ik heb een budget en daarin schommel ik met de een en ander spul(hobby), zodra ik de mogelijkheid heb gaat er een prachtig versterker komen hier.
bv een gryphon DIABLO  :wub: :wub: .
Ben ook heel druk bezig met ovrname van een ander  zaak dus moet heel voorzichtig zijn met mijn reserves.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

patsijb

bij mij hebben ze achter en voor ook meer ruimte als van opzij..
niet zoveel als bij jou maar dat is wel nodig..
zo dicht tegen de muur zoals je eerst had was ook nix voor mij

Maro

Citaat van: patsijb op juli 16, 2015, 17:25:00
bij mij hebben ze achter en voor ook meer ruimte als van opzij..
niet zoveel als bij jou maar dat is wel nodig..
zo dicht tegen de muur zoals je eerst had was ook nix voor mij

Zegt zoiets niet meer over je ruimte dan over de speakers?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Mr.M

De Jezus grote classe.
Moet mijn rek naar voren schuiven wilt dit gaan passen.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

koen1985

Mooie speakers Maz . Maar wordt het nou niet eerst tijd om te genieten ipv alle minpunten naar voren te halen . Laat ze ff lekker een maandje inspelen en kijk daarna pas eens verder .
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Mr.M

Citaat van: koen1985 op juli 16, 2015, 23:59:08
Mooie speakers Maz . Maar wordt het nou niet eerst tijd om te genieten ipv alle minpunten naar voren te halen . Laat ze ff lekker een maandje inspelen en kijk daarna pas eens verder .
Kan u verzekeren dat ik van ieder moment van hobby geniet. Zelfs als er geen muziek uitkomt en ik met een dikke doos aan sjouwen ben.
Zit nu weer met volle genot te luisteren. En switchen.;).
Ik doe geen dingen waar ik niet van geniet. Leven is daar veelstekort voor.
Dus wees gerust ik geniet op volle toeren,op mijn manier. ;)

larsonator

Citaat van: maz op juli 16, 2015, 23:56:17
De Jezus grote classe.
Moet mijn rek naar voren schuiven wilt dit gaan passen.
Wat moet je met die afschuwelijke, grijze Yoko combimagnetron MAZ? Daar ga je toch geen Kharma EV op zetten?

patsijb

Citaat van: larsonator op juli 17, 2015, 07:30:43
Wat moet je met die afschuwelijke, grijze Yoko combimagnetron MAZ? Daar ga je toch geen Kharma EV op zetten?

haha mijn smaak is t ook niet maarja

twani

:D

LeonArdusS

:clapping:
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

eddy135

Breng die 'rommel' hier maar langs, hoor... :P
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

katwax

En hij is zo groot dat je het niet in een kast kan verstoppen.  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Mr.M

Classe verkocht aan forumgenoot en de audio research vt60 ev  en een goldmund vv gekocht. ;)
De 300b klinkt  nogsteeds het meest muzikale en meesleurende versterker met de kharma.
De sphinx en classe was best goed  maar de 9watt 300b heeft een Veel mooier levendigheid gevoel bij slagen en stemmen. Ook de soundstage is opener met de 300b.

Morgen maar eens de vt60 aansluiten en  testen.

Roksan

Is dit niet iets voor je? Nagra-300i.*

*Link naar niet-sponsor verwijderd.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Mr.M

Citaat van: Roksan op juli 18, 2015, 06:27:45
Is dit niet iets voor je? Is dit niet iets voor je? Nagra-300i.
mooie ding hoor, die nagra. ik weet niet waarom maar ik heb nagra altijd overpriced gevonden.tot 5k aan versterking heb ik geen moeite mee, maar zodra het daarboven uitsteekt vind ik het een probleem worden (mentaal)hahah.

Oud lid

Op de manier waarop en de snelheid waarmee jij van apparatuur wisselt kun je je, in mijn ogen, geen gefundeerd oordeel vellen over de apparatuur en de combinatie waarin het eea speelt. Dat heeft echt langere tijd nodig. Jij krijgt slechts een vluchtige indruk en dan wordt de handel weer verkocht. Op deze manier is het een zinloze bezigheid. Al zal het voor jou wel zinvol zijn.

Erwin B

YamahaRXV

Citaat van: Erwin B op juli 18, 2015, 11:12:21
Op de manier waarop en de snelheid waarmee jij van apparatuur wisselt kun je je, in mijn ogen, geen gefundeerd oordeel vellen over de apparatuur en de combinatie waarin het eea speelt. Dat heeft echt langere tijd nodig. Jij krijgt slechts een vluchtige indruk en dan wordt de handel weer verkocht. Op deze manier is het een zinloze bezigheid. Al zal het voor jou wel zinvol zijn.

Erwin B

Is een conclusie die zeker wel de nodige waarheid in zich heeft  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

katwax

Citaat van: Erwin B op juli 18, 2015, 11:12:21

Erwin B
Als je iets als referentie hebt, bij maz een 300b, dan kun je toch al snel een indruk hebben of iets je kan boeien of niet.
Natuurlijk sommige versterkers moeten eerst op temperatuur komen.
Een ander risico in zo kort testen is wel dat je iets gaat houden, wat achteraf blijkt te zorgen voor luistermoeheid als je er langer naar luistert.

Dus ik ben het deels eens met je stelling, maar om te weten of je iets leuk vindt om naar te luisteren kan toch vrij snel.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bama

Als het binnen een paar minuten niet boeit waarom zou het dat wel doen na 2 weken luisteren?
Of is het omdat je dan gewend bent aan het geluid dat je het iets gaat vinden?

Maz kan zo lekker spelen met de spullen in zijn eigen ruimte met zijn eigen componenten. Denk dat hij zo tot een beter iets komt dan de meesten die een paar keer luisteren bij een dealer en soms 1 component mee naar huis nemen om te proberen.

Ik was afgelopen week bij iemand die had een set gekocht van 40k en die klonk voor geen meter. Hij had er een keer over gelezen dat het goed was en op een beurs gezien en gekocht.
In dit geval overigens een triest verhaal omdat er gewoon misbruik was gemaakt van de onkunde van de man.
Je staat toch wel raar te kijken als de man zegt ik heb de upgrade versie genomen en daar zit een schakelaar op en dan kan ik schakelen tussen mm en mc, erg mooi.
Man had alleen een cd speler.

Robiwan

Citaat van: Bama op juli 18, 2015, 12:06:19
Als het binnen een paar minuten niet boeit waarom zou het dat wel doen na 2 weken luisteren?
Of is het omdat je dan gewend bent aan het geluid dat je het iets gaat vinden?

Maz kan zo lekker spelen met de spullen in zijn eigen ruimte met zijn eigen componenten. Denk dat hij zo tot een beter iets komt dan de meesten die een paar keer luisteren bij een dealer en soms 1 component mee naar huis nemen om te proberen.

Ik was afgelopen week bij iemand die had een set gekocht van 40k en die klonk voor geen meter. Hij had er een keer over gelezen dat het goed was en op een beurs gezien en gekocht.
In dit geval overigens een triest verhaal omdat er gewoon misbruik was gemaakt van de onkunde van de man.
Je staat toch wel raar te kijken als de man zegt ik heb de upgrade versie genomen en daar zit een schakelaar op en dan kan ik schakelen tussen mm en mc, erg mooi.
Man had alleen een cd speler.

ben het met je eens. Een component moet gelijk wat met je doen en als dat niet zo is is het niks voor JE.

Dat misbruik is echt waanzin :crazy: :crazy: :crazy: >:( >:( >:( >:(
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Mr.M

Citaat van: katwax op juli 18, 2015, 11:41:23
Als je iets als referentie hebt, bij maz een 300b, dan kun je toch al snel een indruk hebben of iets je kan boeien of niet.
Natuurlijk sommige versterkers moeten eerst op temperatuur komen.
Een ander risico in zo kort testen is wel dat je iets gaat houden, wat achteraf blijkt te zorgen voor luistermoeheid als je er langer naar luistert.

Dus ik ben het deels eens met je stelling, maar om te weten of je iets leuk vindt om naar te luisteren kan toch vrij snel.
inderdaad , men kan , als die weet waar die naar opzoek is en duidelijk voorkeur heeft op een sound vrij snel bepalen of iets naar zijn smaak klinkt of niet.
er zijn natuurlijki variabelen die meetellen zoals opwarmen van app, en luistermoeheid bij langer tijd luisteren. echter is luistermoeheid enkel van toepassing als je de betreffende artikel zodanig goed vindt dat je hem hou als referentie. als je naar iets luistert en het bevalt je niet ,waarom zou je het houden als referentie?  om te kijken of je er luister moe van wordt na 2 weken???hahahah
ik denk dat je een stap overslaat nu en dat is: om luister moe te worden van een apparaat moet je hem wel zo goed vinden klinken dat je hem als referentie behoudt .:)
anders is het volkomen zinloos om naar iets te luisteren wat je vanaf begin niet heeft geboeid.