aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

erik s.

Citaat van: scrutinizer op juli 15, 2015, 12:16:21
Deze samenwerking heeft 'iets meer' te maken met de visie van Keith O johnson en zijn Reference Recordings.
A System Approach

The most sacred principle of the Spectral design philosophy is our central concern with the integration of the music reproduction system. Each audio component, however exquisitely designed and crafted, is but one link in a chain. How each interacts with preceding and successive components in the chain is of the utmost significance for the final listening experience. Spectral was the first component manufacturer to collaborate with a High End cable company to achieve a totally optimized, integrated component system. Our path breaking work with MIT (Music Interface Technologies) in developing phase-compensated interconnects and speaker cables is a first in the audio field. The same overriding concern with fully integrated systems motivated Spectral to move quickly to the forefront of innovative, High End digital front-end design. And it is why our new preamplifier and amplifier designs like the DMC-30 and the DMA-150 are optimized to work together and to derive superior performance from the transducers our customers choose.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

erik s.

Our proudest achievement at Spectral, more significant than any single product, has been to maintain our independence. One key to this has been controlled growth holding to a responsive size, neither too big nor too small. New stimulus often comes from our association with other fine, independent-minded companies like Reference Recordings and MIT. Another key has been our loyal international clientele, many of whom have supported us from the beginning.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

erik s.

Spectral-MIT Interconnects and Speaker Cables

In 1985, a joint development effort between Spectral and Music Interface Technologies (MIT) resulted in the MI-500 Interconnect and the MI-750 Speaker Cable, completing the performance envelope of Spectral components.

The first fully integrated, ultralinear system of passive and active components in audio. By working with MIT to develop techniques of measurement that could observe minute time and phase distortions for the first time, Spectral was able to create an optimized system that was truly accurate in the phase and time domain. Whereas these types of systems have been routine in radio and microwave work, the Spectral-MIT venture led the way in introducing the concept to High End audio.

Midcall

Ik hecht niet zoveel waarde aan mooie teksten die voortkomen uit een commerciële joint venture van twee merken. Maar het is wel een goed verhaal verder, daar niet van.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

erik s.

Citaat van: Midcall op juli 15, 2015, 14:27:24
Ik hecht niet zoveel waarde aan mooie teksten die voortkomen uit een commerciële joint venture van twee merken. Maar het is wel een goed verhaal verder, daar niet van.
Lees je eens in voordat je ongefundeerde uitspraken doet.

djoeri

haha dit is toch lachwekkend! Weer een merk om niet serieus te nemen.

erik s.

Citaat van: djoeri op juli 15, 2015, 15:08:04
haha dit is toch lachwekkend! Weer een merk om niet serieus te nemen.
Weer een forumlid om niet serieus te nemen bedoel je?

larsonator

contour3.0

en wat een nutteloze vervuiling wederom in iemand anders zijn topic! :devil:

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

erik s.

erik s.

Citaat van: contour3.0 op juli 15, 2015, 15:19:18
en wat een nutteloze vervuiling wederom in iemand anders zijn topic! :devil:

Rob
Hoezo? De TS gebruikt Spectral en MIT.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

erik s.

contour3.0

Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

erik s.

Citaat van: contour3.0 op juli 15, 2015, 15:32:36
en dit gaat ook over MIT?? :unhappy:
excuses Maz voor de vervuiling

Rob
Ik reageert enkel op een post.

contour3.0

Citaat van: maz op juli 15, 2015, 11:51:31
en dat rek staat inderdaad akelig dicht bij de kharmas. dus als dit goed klinkt gaat de rek weg aan beide kanten en gaan de kharmas vrij staan.
gister geen zin om de rek te verplaatsen. eerst maar eens luisteren hoe dit uitpakt.

Nee dat snap ik, is ook weer een klus, als je zeker weet dat je met de klank tevreden bent kan het altijd nog.
luister je wel met de gordijnen dicht??

laat je de frontjes er trouwens altijd opzitten, of verwijder je deze bij luisteren?

zo..... ;D  weer on topic!!

Rob

tompj

Citaat van: erik s. op juli 15, 2015, 15:45:02
Ik reageert enkel op een post.
Het quoten van allerlei marketing teksten voegt denk ik voor veel mensen niet veel toe. Gelukkig zijn er nog voldoende liefhebbers die daar niet gevoelig voor zijn. Dat een merk dat samenwerkt met een ander merk dat betreffende merk aanprijst lijkt me niet zo verwonderlijk. Of de samenwerking leidt tot een beter resultaat voor iedereen kan ik niet beoordelen, maar zo te lezen niet.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

erik s.

Citaat van: tompj op juli 15, 2015, 15:53:24
Het quoten van allerlei marketing teksten voegt denk ik voor veel mensen niet veel toe. Gelukkig zijn er nog voldoende liefhebbers die daar niet gevoelig voor zijn. Dat een merk dat samenwerkt met een ander merk dat betreffende merk aanprijst lijkt me niet zo verwondelijk. Of de samenwerking leidt tot een beter resultaat voor iedereen kan ik niet beoordelen, maar zo te lezen niet.
Maz vraagt zelf naar het hoe en wat van Spectral en MIT.

tompj

Citaat van: erik s. op juli 15, 2015, 15:54:08
Maz vraagt zelf naar het hoe en wat van Spectral en MIT.
Dat heb ik dan gemist  :eh:...maar het lijkt vooral een onderbouwing van de voorkeur voor die combinatie. Best hoor, maar niet op basis van die teksten hoop ik.

chansig

Nee...Maz vraagt ook niet..dus dat heb je niet gemist.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

erik s.

Citaat van: chansig op juli 15, 2015, 16:40:10
Nee...Maz vraagt ook niet..dus dat heb je niet gemist.

Gr Hans
Dan heb je toch echt wat gemist.

chansig

Gebeurt mij wel vaker dat anderen dat vinden.

Maar dat is prima.

Ik kan me de tijd nog herinneren dat een audio zaak in geen Siltech verkocht omdat ze al MIT verkochten. En die 2 waren concurrenten..is inmiddels niet meer zo. Siltech scheen ook wel goed te combineren met Avalon. Verbaasd mij niets.

Of een opname man die zweerde bij Siltech en Marantz totdat...

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

Citaat van: Midcall op juli 15, 2015, 12:09:22
Waarderen in de financiële betekenis van het woord. Het gaat hier om commerciële samenwerking, net zoals er andere merken zijn die met Transparent, Cardas of Van Den Hul een commerciële relatie hebben.

Precies óók mijn gedachten toen ik het antwoord las. Om ellelange discussie te voorkomen liet ik het er zélf maar bij. 

Enfin, het is tóch naadloos opgepikt door andere forumleden :D

tompj

Citaat van: erik s. op juli 15, 2015, 16:45:01
Dan heb je toch echt wat gemist.
Je lijkt vanalles in teksten te lezen wat anderen missen, dus zou zomaar kunnen  ;D

Intussen zijn we benieuwd hoe het in de nieuwe opstelling klinkt MAZ! Je lijkt tot op heden nog niet volop overtuigd...

YamahaRXV

Citaat van: tompj op juli 15, 2015, 16:59:52
Intussen zijn we benieuwd hoe het in de nieuwe opstelling klinkt MAZ! Je lijkt tot op heden nog niet volop overtuigd...

^^  Het merk MIT is voorlopig weer even genoeg ''gepromoot'' hier, en aangezien ik ergens gelezen meen te hebben dat Maz in slaap is gevallen tijdens het luisteren naar de Spectral - Kharma combi gaat dat waarschijnlijk toch niets worden  :D

Ben ook benieuwd naar verdere bevindingen betreffende de nieuwe opstelling  ;)
Ik heb overigens bij Rhapsody een keer een demo gehad waarbij de speakers (Audio Physic Tempo 25,s) in de luisterruimte naast de ingang ook zo stonden opgesteld en dat viel absoluut niet tegen; de diepte in het beeld was destijds fenomenaal.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8