aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei 31, 2015, 14:24:25
Maz, parelmoer wit is idd. ook een zeer mooie kleur en zoals we beiden al aangaven een erg mooie, maar wat meer ''design'' kleur ;)
Ben benieuwd waar je uiteindelijk gaat eindigen qua kleurkeuze...

De Kharma,s heb ik na thuis gekomen te zijn meteen geplaatst in de positie waarvan ik verwachtte dat ze het goed zouden doen en dat bleek na een aantal nachtelijke uurtjes luisteren ook best goed uit te pakken.
Ze staan nu bijna recht geplaatst met een zeer lichte toe in. Zoals bekend luistert de plaatsing van de Kharma,s vrij nauwkeurig en een paar cm verschil zorgt al voor een duidelijk hoorbaar verschil qua plaatsing, stereobeeld, maar ook het laag.

De match met de Pass Int. 150 is zeer goed te noemen; de combinatie weet een zeer mooie en brede stage neer te zetten waarbij de plaatsing en ruimtelijkheid van een indrukwekkend niveau te noemen zijn.
Het mooie van de Kharma,s vind ik dat ze naast de erg goede plaatsing en detaillering toch ook heerlijk ''organisch'' en vloeiend klinken  :inlove:

De vrouw des huizes vindt de kleur niet verkeerd, maar zou toch op termijn graag willen zien dat de Kharma,s in het hoogglans diamant zwart metallic of hoogglans...wit worden gespoten  :blush:
Zelf vind ik de kleur absoluut niet verkeerd, en blijf voorlopig eerst lekker doorspelen zo.
Wil binnenkort wel een setje SDSS er onder hebben, want dat maakt het wel af.

Nog veel plezier toegewenst daar in Griekenland en geniet er van man  :thumbs-up:

Niet direct een fan van het Kharma uiterlijk, maar eerlijk is eerlijk: ze staan prachtig bij jou, waarbij vooral "het achterover hellen" er erg fraai uitziet.

Mooi ;)

Mr.M

Kharmas zijn in mijn beleving tot zover de meest gevoelige speakers geweest tov plaatsing.

Ieder cm verachuiving hoor je terug in je geluidsbeeld ,plaatsing en centrering van stem zonder inleveren op soundstage.
Ik tune de kharmas altijd met een speaker.

Zet ze beide spiegelbeeld neer en dan alleen met een speaker in de weer gaan. Zal even duren voordat je door heb welke verschuiving welke effect heeft op je sound maar als je straks ong. Weet wat wat doet dan gaat alles makkelijker.

Zal je verbazen wat een cm verschil toe kan voegen aan je tonale balans en soundstage bij kharma.
Vooral toe in maakt aanzienlijk verachil op energie van stem en ruimtelijkheid.

Ondertussen is het hier genieten van de zon zee strand en sport.
Zal zeggen have fun .....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: twani op mei 31, 2015, 21:10:25
Niet direct een fan van het Kharma uiterlijk, maar eerlijk is eerlijk: ze staan prachtig bij jou, waarbij vooral "het achterover hellen" er erg fraai uitziet.

Mooi ;)
Dat helling maakt hem inderdaad af.... persoonlijk vind ik de ssds stands een grote cosmetisch sprong vooruit.

Voor mij eigelijk een must bij kharma als je het kan veroorloven...
Op de nieuwe kharmas is deze optie  2000.- euro. Bizzar..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: BuSpu op mei 31, 2015, 21:06:23
Korte nacht ?  ;) ;D
Hahahaha... ja heel kort... jan ging met de kharmas vandoor om23.30 , en we moesten om 4 op schiphol zijn dus inderdaad een kort nacht.;)

Hier staan paar prachtige velden waar ik niet uit te staan ben..

2 tennis ,1 voetbal,1volleybal  en basketball.  :clapping:

Dit is nou een van de weinig keren dat ik geen spijt heb dat ik me creditcard aan vrouw lief heb gegeven om wat leuks te zoeken...hahaha

advr

Welk stukje Griekenland is dit?  Ziet er mooi uit. We zoeken nog iets voor in oktober... :-)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Mitch--

Citaat van: YamahaRXV op mei 31, 2015, 14:24:25
Maz, parelmoer wit is idd. ook een zeer mooie kleur en zoals we beiden al aangaven een erg mooie, maar wat meer ''design'' kleur ;)
Ben benieuwd waar je uiteindelijk gaat eindigen qua kleurkeuze...

De Kharma,s heb ik na thuis gekomen te zijn meteen geplaatst in de positie waarvan ik verwachtte dat ze het goed zouden doen en dat bleek na een aantal nachtelijke uurtjes luisteren ook best goed uit te pakken.
Ze staan nu bijna recht geplaatst met een zeer lichte toe in. Zoals bekend luistert de plaatsing van de Kharma,s vrij nauwkeurig en een paar cm verschil zorgt al voor een duidelijk hoorbaar verschil qua plaatsing, stereobeeld, maar ook het laag.

De match met de Pass Int. 150 is zeer goed te noemen; de combinatie weet een zeer mooie en brede stage neer te zetten waarbij de plaatsing en ruimtelijkheid van een indrukwekkend niveau te noemen zijn.
Het mooie van de Kharma,s vind ik dat ze naast de erg goede plaatsing en detaillering toch ook heerlijk ''organisch'' en vloeiend klinken  :inlove:

De vrouw des huizes vindt de kleur niet verkeerd, maar zou toch op termijn graag willen zien dat de Kharma,s in het hoogglans diamant zwart metallic of hoogglans...wit worden gespoten  :blush:
Zelf vind ik de kleur absoluut niet verkeerd, en blijf voorlopig eerst lekker doorspelen zo.
Wil binnenkort wel een setje SDSS er onder hebben, want dat maakt het wel af.

Nog veel plezier toegewenst daar in Griekenland en geniet er van man  :thumbs-up:

Wat heeft jouw voor de Kharma's laten kiezen ipv je Adam's?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

pameijer

Citaat van: advr op juni  1, 2015, 07:23:17
Welk stukje Griekenland is dit?  Ziet er mooi uit. We zoeken nog iets voor in oktober... :-)
Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar! Ziet er ook niet al te druk/toeristisch uit, lekker bounty  :inlove:.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

twani

Citaat van: pameijer op juni  1, 2015, 09:30:39
Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar! Ziet er ook niet al te druk/toeristisch uit, lekker bounty  :inlove:.

Het is in ieder geval niet "Kos" of "Lesbos" , daar is het veel drukker momenteel :nopompom:

Persoonlijk leef ik momenteel met een "blok in mijn maag" vanwege de vluchtelingenkwestie, schaam me welhaast voor mijn eigen vakanties en welvaart, terwijl op dezelfde plekken waar ik dít jaar nog vakantie vierde, duizenden gezinnen met kleine kindertjes zónder íets of wat rondzwerven.

In één woord volkomen k*t!😪😪😪😪😪😪

Kortom, stereoapparatuur is NIET!!!!belangrijk........

Enfin, een forse zijstap in dit topic maar moest het even kwijt.

larsonator

Citaat van: twani op juni  1, 2015, 10:08:21
Persoonlijk leef ik momenteel met een "blok in mijn maag" vanwege de vluchtelingenkwestie, schaam me welhaast voor mijn eigen vakanties en welvaart, terwijl op dezelfde plekken waar ik dít jaar nog vakantie vierde, duizenden gezinnen met kleine kindertjes zónder íets of wat rondzwerven.

In één woord volkomen k*t!😪😪😪😪😪😪

Kortom, stereoapparatuur is NIET!!!!belangrijk........

Enfin, een forse zijstap in dit topic maar moest het even kwijt.
Dan ga je ze helpen.....

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

larsonator

Dus jij gaat na een jaar keihard werken niet op vakantie wegens een schuldgevoel?
Maak er dan een werkvakantie van, en ga helpen. Verkoop je HT/stereo set, en stort het op giro 555.
Maar dat doen ''we'' dan ook weer niet....

twani

Citaat van: larsonator op juni  1, 2015, 10:47:49
Dus jij gaat na een jaar keihard werken niet op vakantie wegens een schuldgevoel?
Maak er dan een werkvakantie van, en ga helpen. Verkoop je HT/stereo set, en stort het op giro 555.
Maar dat doen ''we'' dan ook weer niet....

Ik heb een gezin met opgroeiende kinderen waarvoor ik de verantwoordelijkheid draag, dat ik hiermee totaal zou ontwrichten anders was ik al onderweg. Iets langer nadenken voordat je zó bot uit de hoek komt.
Bovendien riep ik dat ik er een "pisgevoel" over heb, en ik hoop velen met mij.

larsonator

En dat is wat ik er mee wou aangeven. Die mensen/vluchtelingen daar zullen het altijd slechter hebben als wij hier.....
Maar weinig mensen van hier doen daar echt iets aan. Wat je dan kan doen is zoveel mogelijk geld overmaken naar de goede doelen, maar dat doen de gierige ollanders ook weer niet en het is de oplossing niet. Ja dan kan ik het niet anders benoemen als ik eerder deed.
Jouw gezin zal namelijk nooit(!) zoveel totaal ontwrichten (van die tijd dat jij van huis ben om daar te helpen) als die gezinnen daar en toch doe je voorkomen dat dat wel zo zou zijn. Dus zeg ik; lekker met je gezin op vakantie gaan en zorgen dat hun leven nooit zo hoeft te zijn als dat van die mensen. Hoef je al véél minder schuldgevoel te hebben als dat je nu heb.

twani

Citaat van: larsonator op juni  1, 2015, 11:56:44
En dat is wat ik er mee wou aangeven. Die mensen/vluchtelingen daar zullen het altijd slechter hebben als wij hier.....
Maar weinig mensen van hier doen daar echt iets aan. Wat je dan kan doen is zoveel mogelijk geld overmaken naar de goede doelen, maar dat doen de gierige ollanders ook weer niet en het is de oplossing niet. Ja dan kan ik het niet anders benoemen als ik eerder deed.
Jouw gezin zal namelijk nooit(!) zoveel totaal ontwrichten (van die tijd dat jij van huis ben om daar te helpen) als die gezinnen daar en toch doe je voorkomen dat dat wel zo zou zijn. Dus zeg ik; lekker met je gezin op vakantie gaan en zorgen dat hun leven nooit zo hoeft te zijn als dat van die mensen. Hoef je al véél minder schuldgevoel te hebben als dat je nu heb.

Ik ga er ook niet heen dus het "pisgevoel" zal blijven.....   En ik ga het geluk van mijn gezin niet opofferen voor een problematiek die ik toch niet kan oplossen. Dus nogmaals, het "pisgevoel" blijft..

Verder denk ik dat we elkaar tóch best begrijpen ;)

larsonator

Zeker Twani! We hebben dezelfde mening/pisgevoel over het probleem. Onze mening verschilt alleen qua oplossing(en) ;)

Buiten dat, fijne vakantie MAZ. En ik hoop dat vele van jullie een mooie vakantie zullen hebben na een jaar hard werken  :pompom:

YamahaRXV

Citaat van: advr op juni  1, 2015, 07:23:17

Is op Kreta  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

advr

Citaat van: YamahaRXV op juni  1, 2015, 14:46:44
Is op Kreta  ;)
Oh ok, mooi daar! Dank.
Ben daar nog nooit geweest. Misschien ook eens heen gaan
[emoji41]
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Mr.M

quote author=advr link=topic=145469.msg2800100#msg2800100 date=1433136197]
[/quote]

Dit is kreta ,heraclion.. hotel athina palace.

Als je echt rust wil en niet verweg dan is dit een aanrader. Ik hou zelf niet van te drukke plaatsen waar veel russen komen.
Hier ben ik de beetje de onderkant van leeftijds groep
.. meeste bezoekers zijn grieken zelf en enkele frans en engelse. Ook ruat zoekers blijkbaar. Je hebt 3  zwembadem, een met muziek en twee voor rust en verboden voor kinderen onder bepaalde leeftijd.
Ook meerdere restauranten waarbij je bij enkele niet heen kan als je kinderen onder 5 jaar hebt.

Dus echt gericht op rust voor de bezoekers. 

Ik vind dit een zeer geslaagd keuze van vrouwtje.

Anders kan je naar egypte maar dan alleen en enkel naar EL GOUNA. dat is de monte carlo van egypte.  El gouna is een gesloten "stadje"voor de rustzoekers in egypte.
Aanbevolen is hotel panorama bungalow resort en dan een water bungalow huren. Je loopt zo de trap af en zee in. En ze hebben een eigen prive eiland.
Aanrader voor de egypte gangers als je er nooit ben geweest.

Wil je ver gaan dan aruba en dan enkel hotel renesaunce.  Met een eigen prive eiland welke je met boot bezoekt direct vanuit lobby van hotel. Waaaanzinnige prive eiland met flamingos ....

Super relax en prive.

Foto 1 is een van de 4dak terassen hier.
Foto 2 is de weg naar strand.zoals je ziet is de drukte heel gering te noemen.

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

FDLARRY

Wil je ver gaan dan aruba en dan enkel hotel renesaunce.  Met een eigen prive eiland welke je met boot bezoekt direct vanuit lobby van hotel. Waaaanzinnige prive eiland met flamingos ....

Super relax en prive.

Ook verder weg maar voor rust het beste en mooiste wat ik tot nu toe heb meegemaakt, De Malediven.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Mr.M

Kon het niet laten. Hahah
Zwembad met muziek voor de liefhebbers.

Mr.M

En voor de rust zoekers...zwembad met wsterval geluiden enzeewind.

Cmplimenten aan de grieken . Ze kunnen kunstwerken bouwen. Dit hele resort is een grote doolhof. Net  25 min rongelopen en genoten van de hun boouwerk en geen mens gezien.
Bizzar gebouwd. Alles is met elkaar verbonden door steegjes en trapjes. Dan loop je in een steegje en ineens sta je op een dak.

Heel  mooi gebouwd.

VlisChris

Citaat van: maz op juni  2, 2015, 13:23:59
Net  25 min rongelopen en genoten van de hun boouwerk en geen mens gezien.

Volgende keer beter kijken :D

YamahaRXV

Citaat van: maz op juni  2, 2015, 13:23:59
En voor de rust zoekers...zwembad met wsterval geluiden enzeewind.

Cmplimenten aan de grieken . Ze kunnen kunstwerken bouwen. Dit hele resort is een grote doolhof. Net  25 min rongelopen en genoten van de hun boouwerk en geen mens gezien.
Bizzar gebouwd. Alles is met elkaar verbonden door steegjes en trapjes. Dan loop je in een steegje en ineens sta je op een dak.

Heel  mooi gebouwd.

Ziet er goed uit daar Maz, is niet goed voor mij om die plaatjes te zien terwijl ik hard loop te ploeteren... ;D
Gelukkig heb ik het nog voor de boeg  :)

Enjoy your holiday  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Hans47

Jammer dat ook in dit forum de huidige samenleving zo goed te zien is, ongebreideld narcisme en "kijk mij er eens ff lekker ...." afijn het past in een maatschappij waar mensen hun hele leven op Facebook knallen per minuut laten weten wat ze doen via Twitter en de "avonturen" delen via Blogs.
De kern is het gaat helemaal nergens meer over en het maakt duidelijk dat de bevolking in welvaartslanden doorgeslagen is, we hebben eigenlijk niet veel meer in ons leven meer dan digitale diarree.

Andy Warhol zag dat goed: "In the future, everyone will be world-famous for 15 minutes"

Wat jammer is dat die mensen waarom het gaat, niet de 15 minuten regel doorhebben en doorgaan met digital diarree.

Weet je wat het is?

Lekker onbelangrijk en wat nog mooier is: het lost zichzelf weer vanzelf op

"in tied soll alles regkomme"

Afijn ik keek toch nog maar 1 keer per week naar dit forum wat een P...s verlengstuk voor de man met slippers en witten sokken (met een bijhorende vrouw) is verworden, just like real life in this small country with a lot of these male and female figurants
Een land van dwazen...... en sukkels, geen ruk te vertellen en er al heel lang niet meer toe doen....

Toedeloe plak er nog maar lekker een paginatje of 1000 tegen aan, diarree vloeit zo lekker, domheid van de mensheid is onbegrensder dan de grootte van het heelal