aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

DofN

Dat zal het zijn. En voor anderen is dat om lekker te zeuren en zaniken :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Midcall

Citaat van: chansig op mei 21, 2015, 15:27:35
Omdat het leuk is om dit te delen met mensen die een zelfde passie hebben ?

Gr Hans
Koop een domeinnaam en plaats de meuk op een eigen pagina. Of plaats het in een Showcase sectie op hifi.nl ofzo... maar ga niet klagen over commentaar op de keuzes van anderen wanneer zij dit op een discussieform plaatsen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

chansig

Ach dat jij op een bepaalde manier ergens naar kijkt wil niet meteen betekenen dat een ander dan iets moet gaan veranderen of anders moet gaan doen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Midcall

Citaat van: chansig op mei 21, 2015, 16:34:50
Ach dat jij op een bepaalde manier ergens naar kijkt wil niet meteen betekenen dat een ander dan iets moet gaan veranderen of anders moet gaan doen.

Gr Hans
Tja, dat is wat anders. Het is aan een ieder of ie zich iets aantrekt van het commentaar wat hij krijgt. Maar klagen dat er commentaar gegeven wordt op een forum is wel wat bizar.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

patsijb

Thanatos

Citaat van: Midcall op mei 21, 2015, 16:47:09
Tja, dat is wat anders. Het is aan een ieder of ie zich iets aantrekt van het commentaar wat hij krijgt. Maar klagen dat er commentaar gegeven wordt op een forum is wel wat bizar.

Het klagen ging er juist over dat er geen inhoudelijke commentaar gegeven wordt.

eddy135

Citaat van: Thanatos op mei 21, 2015, 14:32:45
Ik kom al op fora voordat het internet überhaupt bestond....
Ja, die goeie ouwe tijd, met briefkaarten! :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Thanatos

Inbellen op BBS'n met een 1200 baud modem:))

Het eerste internet in NL inbellen op het intranet van Amerikaans computer fabrikant waar mijn vader voor werkte.. Das al ff geleden bedenk ik me net..

Maar ff correct ontopic! roepen..  :D

sultankat

Citaat van: Jumping Jack op mei 21, 2015, 14:29:01
Ik stoor mij er dan weer aan dat een aantal mensen onmiddellijk met de hakken in het zand gaan wanneer er in dit topic ook maar een beetje tegenwind wordt gegeven... En zo hebben we allemaal wel onze prikkels.  ;)

Voor alle duidelijkheid: ik heb niks tegen tegenwind: is gezond, maar dan wel met inhoud. Dan wordt het ook een leuke discussie voor anderen.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Cyreg

setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Faxe

Wat is het voordeel van een draaitafel met zo'n hoog draaiplateau? Ik weet helemaal niks van platenspelers dus kan zijn dat ik een hele domme vraag stel.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

Mr.M

Citaat van: Faxe op mei 21, 2015, 20:23:35
Wat is het voordeel van een draaitafel met zo'n hoog draaiplateau? Ik weet helemaal niks van platenspelers dus kan zijn dat ik een hele domme vraag stel.
gewicht van plateau (hoge gewicht zorgd voor beter en stabieler draaisnelheid en dikte zorgt voor resonantie onderdrukking .

maar het belangrijkste IS ::: HET IS VET OM TE ZIEN.  :clapping: :headbanging:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Bas Akkerman

Citaat van: maz op mei 21, 2015, 20:28:05
gewicht van plateau (hoge gewicht zorgd voor beter en stabieler draaisnelheid en dikte zorgt voor resonantie onderdrukking .

:nowink: Je bent me er toch eentje. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Zodiac

Een frikandel ook.....[emoji1]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

michel69

Citaat van: Thanatos op mei 21, 2015, 14:32:45
Ik kom al op fora voordat het internet überhaupt bestond. De tendens van de afgelopen jaren is dat men zonder veel respect elkaar benaderd.

Ook hier in dit topic lees ik af en toe reacties terug waarvan ik mijn hoofd moet schudden.

Leven en laten leven. Zeer zeker mee eens. Maar wel met respect en inhoud.. Dat is een forum waardig.

^^
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Robiwan

nou dat van dat gewicht is niet altijd waar. Het wow en flutter spectrum is juist wat minder fraai bij een snaaraandrijver met een dik plateau. Maar veel massa is wel moeilijker van z'n stuk te brengen. 
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Mr.M

Was weer een partij werk mast alles is verhuisd en me tafel staat op haar plekj
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

De oude tafel is verplaatst en dient als acoustische tafel langs de lange muur.

Mr.M

Citaat van: LPlover op mei 21, 2015, 22:58:04
nou dat van dat gewicht is niet altijd waar. Het wow en flutter spectrum is juist wat minder fraai bij een snaaraandrijver met een dik plateau. Maar veel massa is wel moeilijker van z'n stuk te brengen.
Niet met u eens snaar of geen snaar dit is een vette plateau om te zien maar das een smaak kwestie.

Wat gewicht betreft ,mij is verteld , hoe zwaarder je plateau ,hoe moelijker het is om hem van zijn snelheid te halen als die eenmaal draait.Zie het zo : een vrachtwagen rem je moeilijk af en is moeilijker tot stop te brengen  als die  eenmaal rolt v.m. een lichte sportwagen. Alleen hij moet geen lekke band hebben (weerstand) dus goede lagers en zo min mogelijk friktie is essentieel bij een zwaar plateau.

Zooo wordt nog eens een echte audiofiel met inhoud ...haha

Robiwan

Citaat van: maz op mei 22, 2015, 02:40:53
Niet met u eens snaar of geen snaar dit is een vette plateau om te zien maar das een smaak kwestie.

Wat gewicht betreft ,mij is verteld , hoe zwaarder je plateau ,hoe moelijker het is om hem van zijn snelheid te halen als die eenmaal draait.Zie het zo : een vrachtwagen rem je moeilijk af en is moeilijker tot stop te brengen  als die  eenmaal rolt v.m. een lichte sportwagen. Alleen hij moet geen lekke band hebben (weerstand) dus goede lagers en zo min mogelijk friktie is essentieel bij een zwaar plateau.

Zooo wordt nog eens een echte audiofiel met inhoud ...haha

kijk maar eens naar dit spectrum (bovenste rechter grafiekje) van een systemdek 3d met een 16 kg plateau en een totaal gewicht van 65 kg. Een behoorlijke dikke en brede piek. Ik wil niet zeggen dat dit voor de CA ook zo is :D

Mr.M

dat is inderdaad een aardig piek.

dat is nou een lelijke tafel om te zien. 65 kg??en zo lelijk..
als je zoveel matriaal en gewicht gebruik maak er dan iets moois van.

Dit is mijn ULTIEME draaitafel droom. Als ik dit ooit vind voor een leuk prijs ,dan is die van mij.

Robiwan

Citaat van: maz op mei 22, 2015, 10:47:50

Dit is mijn ULTIEME draaitafel droom. Als ik dit ooit vind voor een leuk prijs ,dan is die van mij.

:D

Dit is nou de spreekwoordelijke boortoren :D Afschuwelijk, dat is toch potverdikkeme geen draaitafel meer :butbut: :crazy:

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Deleted Member 2

Citaat van: maz op mei 22, 2015, 10:47:50

De oorzaak is de motor; niet het plateau. Laat je niet foppen door suggestieve plaatjes en praatjes

Robiwan