aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Ik heb de kharma 3.2 er aan hangen..die staan et nog....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

michel69

Aha  ;D ik dacht dat je die ook al had verkocht......maar goed of slecht klinkt het nu als je het enorme prijsverschil mee neemt? Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar of het verschil echt groot is of dat het wel meevalt.

Edit ik mag toch hopen dat je geen ban gaat krijgen aangezien je imo weinig tot niets fout hebt geschreven,maar goed we wachten het af en ik ben tocl al lid op het andere forum en dan zullen we daar wel weer verder gaan ;)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Ik ga er ook niet vanuit dat ik een ban krijg gezien ik enkel een meningsverschil heb met de mod en niemand tot last ben geweest of beledigd heb.

Om even op audio te komen ,ik ga zo alles aansluiten en kijken hoe me yamaha m4 het doet. Van de schiit verwacht ik niet veel ,het is enkel een passief volume regeling die niet veel ziel toevoegd aan het geluid. Het is voor de moeilijke tijden bedoelt als nu en voor die 100 euro doet die het prima.

Ben meer benieuwd hoe de m4 de khamas aanstuurt. Komende van pass en marklevinson vv verwacht ik een terugval natuurlijk maar goed ,ben vaker verbaasd over vintage spul en de goede geluid wat er uit is gekomen.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mitch--

Citaat van: chansig op april 26, 2015, 18:30:13
Je hebt je speakers weer te koop gezet ?

Gr Hans

Best snel aangezien je net met nieuwe tweeters speel toch?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Mr.M

[emoji14]opcorn:
Citaat van: Mitch-- op april 26, 2015, 18:35:12
Best snel aangezien je net met nieuwe tweeters speel toch?
Zo ben ik eenmaal. De eene moment heb ik wat in gedachte en 5 minuten later ga ik iets totaal anders doen.  Onvoorspelbaar ben ik en dat weet ik van mezelf.

Net de yamaha m 4 aangesloten met de schiit passief VV en het klinkt nog lang niet slecht.... Een goede speaker is half werk denk ik. Dan komt versterking en akoestiek naar mijn mening.

Dit is heel goed aan te horen, ben weer positief verbaasd over deze vintage eindtrap...rekening mee houdend dat er slechts een budget passief VV aan hangt .hij klinkt best relax zo , 300 euro versterking kan best goed klinken op een goed speaker.het is geen high end geluid ,maar toch heel aangenaam om te horen.

Mr.M

Nou , de schiit was leuk maar niets voor voor op de kharmas,ook niet voor tijdelijk.haha.  even een oplossing gezocht en een beter VV aangesloten op de Yamaha en dit  klinkt al velen malen beter .nu komen de kharma weer tot hun ware recht.. Alleen er hangt een schoen veter achter de set omdat de yamaha geen "high end" bindingsposten kent ;) , en het  klinkt nog goed ook.

Mr.M

Past goed bij de rest van set die bryston.

Marco66

Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Cyreg

setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Midcall

Citaat van: michel69 op april 26, 2015, 10:46:08
@Midcall call me stupid.................maar ik denk dat dit toch echt blijvertjes zijn :sly:

Stupid  ;D
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

michel69

Citaat van: Midcall op april 29, 2015, 13:56:57
Stupid  ;D

;D maar volgens mij hadden we het over de aanstaande Kharma's........die als ik Maz mag geloven over een week of twee gaan komen.....en hij heeft ook de Vivids(zie de link hierboven) op reserveren staan.......als BACK UP... :crazy:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Pjotr27

Citaat van: HuubF op april 30, 2015, 08:15:36
Daarnaast houdt hij in zijn eentje de complete HiFi handel draaiende, crisis of niet.

Met al die tweedehands verkopen? De complete Hifi handel draaiend? De handel ziet hem denk ik liever gaan dan komen. Maar misschien vergis ik me...
Gelukkig heeft hij nu een nieuwe set Kharma`s besteld. Mooie speaker, ben benieuwd op de High-end in Munchen, ga wel even luisteren op de Kharma stand!
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Nahpets

Citaat van: Pjotr27 op april 30, 2015, 09:38:52
Met al die tweedehands verkopen? De complete Hifi handel draaiend? De handel ziet hem denk ik liever gaan dan komen. Maar misschien vergis ik me...

Dat denk ik eerlijk gezegd wel. Zonder goede 2e hands markt is er namelijk geen doorstroming en/of restwaarde, waardoor de nieuwverkopen ook zullen opdrogen. Dat is (mede) een reden waarom het lastig is om als nieuwkomer toe te treden tot de high-end markt. Zie bijv DiDiT. Geweldige DAC. Klankmatig prachtig. Maar wat mij vooral tegenhoud om hem aan te schaffen is mijn verwachting over de mogelijkheden tot een redelijke wederverkoop als ik weer eens wat anders wil.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

Om verdere escalatie te voorkomen gaat dit topic tijdelijk op slot.
Het zal ook schoongemaakt worden.

VlisChris

Maz,

Welkom terug! Je topic is weer open :) Laat de mooie updates en veranderingen maar weer komen 8)

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

De verbannen maz mag weer. Hahaha.. 

Er komt misschien heel wat nieuws in huize maz ,ben in gesprek voor een ruilvoorstel met wat leuke  spullen. Spullen welke ik nog niet heb gehad. Zowel speakers als versterking..
Dussss..

Ook komt er misschien een clear audio refrence platen speler .dan verkoop ik mijn mooie speler weer .

Tijdens mijn ban heb ik een leuk foto showcase gemaakt in volgorde bij de buren forum.

http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=170.0

Hier kan je mij fotos van de  quest goed achter elkaar zien.

Verder heb ik interesse in een mooie audion hybride versterker van een forumgenoot voor als tweede versterker(buizen)naast de bryston set. Ben benieuwd naar de hybryde geluid vandaar mijn interesse.

Verder staat alles zoals het stond. Heb de kharmas meerdere malen kunnen verkopen maar toch  niet verkocht . Heb liever ruil en inruil dan cash. Dan kan ik doorhobbyen tot ik de s7s heb.
Haha.

Mr.M

Net uit nieuwsgierigheid eenele mooie hybride versterker gekocht met een eigenwijs ontwerp.  Volgens kenners heel muzikaal . ben benieuwd.

Het is een audion platinum. Mooi en zwaar gebouwd.  Buis  VV en transistor \ fet eind en zero feedback.

Niet veel mensen kennen deze merk maar ik heb goede verhalen gehoord over deze zeldzaam ontwerp.

Ga zowel  lekker luisteren ...

Zo gammelen we lekker door met hobby en. Haha.

Verder komt er een Clear audio Reverence platenspeler tegen eind VN de maand als goed is . ik denk dat ik er wel uitkomt met de eigenaar.

Des7s moet even iets langer wachten maar dat geef niet ,dit is echt een artikel welke ik heel graag in de audio collectie wil hebben . Ik heb altijd met kwijlend bek naar de Clear audio refrence series gekeken en altijd eentje willen hebben en dit is de kans om er een te bemachtigen.

Met beetje geluk koop ik hem eind van de maand. Deze maand een vespatje gekocht en vakantie geboekt dus ben weer goed bezig voor de nederlandse economie.haha.
Owjaaa. En deze audion geïntegreerd hybride versterker. :)

Fototje van de audion.

Eerste indruk,,, zwaar ,massief en degelijk gebouwd..

larsonator

Hey Maz. Misschien is het wel de hoogste tijd om eens te sparen voor een goede camera.
De foto's die je nou meepost zijn dit topic onwaardig. Eigenlijk te gek voor woorden  ;D

holco

Standvastigheid vwb zijn camera is tov zijn audio aan/verkopen erg opvallend ;)
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Gawain

Wauwww maz ik heb net is even naar die Clear Audio Reference platenspelers gezocht, serieuze eye candy. Echt heel gaaf!

Ik hoop jouw oude Michell deze zomer afgesteld en aangesloten te hebben trouwens :) Dan kan voor mij t vinyl avontuur eindelijk beginnen.

felix01

Citaat van: larsonator op mei 18, 2015, 10:03:37
Hey Maz. Misschien is het wel de hoogste tijd om eens te sparen voor een goede camera.
De foto's die je nou meepost zijn dit topic onwaardig. Eigenlijk te gek voor woorden  ;D

idd Maz;leuk topic om te volgen.
Een goede camera zou wel eens een meerwaarde zijn.....
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

Citaat van: larsonator op mei 18, 2015, 10:03:37

sorry ,ik weet het mijn fotos zijn k.t , heb geen tijd om met een fatsoenlijk camera fotos te nemen en dat weer te plaatsen, dit kost me al een berg tijd.
ik doe alles met mijn  uber geavanceerde tel(samsung galaxy s2) :clapping:.

ik ga even in de instellingen kijken of ik de fotos  beter krijg.
ik krijg de fotos beter als ik de kwaliteit van fotos omhoog kril ,alleen dan worden ze over 600kb en kan ze niet meer plaatsen.

VlisChris

Begin alvast met de foto's met daglicht te maken; dat scheelt al een bak ruis, en een lelijke flits. Eventueel de verlichting in de woonkamer aanlaten om nog net een ini-beetje extra licht op je apparatuur te krijgen in verband met tegenlicht door je raampartij. Al zal het gewoon behelpen blijven met een (oudere) telefoon ;)
Verloopt je tel. abbo binnenkort niet dat je voor een telefoon met fatsoenlijke camera kan gaan? :angel: