aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

koen1985

Spoiler
Pas op dat je niet doorslaat  ;)
Er was eens iemand die een Plinius eindbak had en wat de laatste berichten zijn is daar een compleet nieuw forum voor in de lucht gegaan  :wacko:

Koen, dit is totaal off topic en leidt alleen maar tot nieuwe discussies. Je bedoelde het wellicht grappig, maar ik wil je echt vragen dit niet meer te doen.
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

gerzom

Citaat van: maz op april  3, 2015, 10:17:11

De marklevinson en pass labs heb ik op de S7 gehoord en dat was magisch , de marklevinson en kharma monooblokken was een veel minder match met de s7 dan met de pass labs.

Met de pass deden de kharma ineens iets heel magisch, aantrekkelijk, boeiend, sprankelend geluid zonder randjes en een mega stage.

Dat is precies wat er hier gebeurde met Pass (zowel met ML als Pass v.v.) en Sonus Faber  ;D

Leuke hobby toch  :clapping:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

koen1985

2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

michel69

Citaat van: gerzom op april  3, 2015, 11:22:40
Dat is precies wat er hier gebeurde met Pass (zowel met ML als Pass v.v.) en Sonus Faber  ;D

Geloof dat ik ook maar druk ga sparen voor een eindtrap van Pass Labss als ik al die verhalen zo lees dan kunnen mijn Fabers ook nog meer magisch gaan klinken dan ze nu al doen met Arcam...weet alleen niet of mijn buren het zo fijn gaan vinden als de stage gaat beginnen bij de ene in hun huis en eindigt bij de andere ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

gerzom

Citaat van: michel69 op april  3, 2015, 11:37:46
Geloof dat ik ook maar druk ga sparen voor een eindtrap van Pass Labss als ik al die verhalen zo lees dan kunnen mijn Fabers ook nog meer magisch gaan klinken dan ze nu al doen met Arcam...weet alleen niet of mijn buren het zo fijn gaan vinden als de stage gaat beginnen bij de ene in hun huis en eindigt bij de andere ;D

Tja, nadeel van deze hobby is dat het altijd beter kan....... zucht  ;)

en je buren, die wennen er wel aan  :thumbs-up:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

take5

Hoi Maz,

Ook ik kan het niet laten om een paar keer per week je topic te checken, om te kijken wat de set van de dag/week is. Gezien dit forum toch grotendeels wordt bevolkt door mensen met een overmatige fascinatie voor audio apparatuur (mijzelf incluis), vind ik het wel opmerkelijk dat dezelfde kritische vragen de revue blijven passeren.

Ik vind het in ieder geval leuk om mee te blijven kijken, en heb respect voor zowel de tijd en energie die je in je avonturen steekt, als voor het feit dat je dit leuk en publiekelijk documenteert! Veel gekker dan dit wordt het toch niet! :clapping:

Volgens mij heb ik nog niet gelezen hoe je nieuwe Pioneers bevallen vergeleken met de vorige. Een betere tweeter geloof ik, en dan met minder bas neem ik aan? Bevallen ze goed in jouw ruimte?   

Raphie

JBL PRX Power!

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

larsonator

Citaat van: Zodiac op april  3, 2015, 15:58:43
Vloeibaar?
niet als je het een uurtje of 4 in de vriezer zet....
Dan word de combinatie rots-''vast''

michel69

Citaat van: gerzom op april  3, 2015, 13:41:26
Tja, nadeel van deze hobby is dat het altijd beter kan....... zucht  ;)

en je buren, die wennen er wel aan  :thumbs-up:

Haha wij hebben gelukkig hele aardige buren en ik vraag ze ook regelmatig of ze echt niks hebben gehoord en ze zeggen keer op keer dat ze niks horen maar daar twijfel ik wel eens aan ;D en ach aan de andere kant hoor ik de boemboem installatie van het jonge stel wel eens en ken daar eerlijk gezegd niet wakker van liggen we wonen nu eenmaal in een rijtjes huis en dan hoor je wel eens wat.

Ik heb vaak genoeg naar je eigen topic zitten kijken en denk dat altijd oi oi wat zien die Pass Labbs er alleen al mooi uit laat staan hoe ze klinken maar goed ik wil dus wel de Arcam behouden voor het surround gedeelte en vraag me af waar ik dan in de toekomst voor moet gaan kijken van Pass moet ik nu voor een eindtrap gaan of een stereo met HT trough? is die er eigenlijk wel van Pass met HT trough? en zal Arcam een goede combo zijn met Pass?

Ik zal iig tegen die tijd de 2e hands markt op moeten  anders ben ik over 5 jaar nog aan het sparen  :sadlike: alvast bedankt voor je antwoord Gerzom ;) en als eerste zal ik dan wel contact opnemen met Maz(als hij dat niet erg vind)of hij niet nog een mooie Pass Labbs weet,want volgens mij heeft hij een aardig netwerk opgebouwd in zijn zoektochten naar het ultieme geluid(voor hem dan)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Thanatos

Citaat van: koen1985 op april  3, 2015, 10:28:45
Spoiler
Pas op dat je niet doorslaat  ;)
Er was eens iemand die een Plinius eindbak had en wat de laatste berichten zijn is daar een compleet nieuw forum voor in de lucht gegaan  :wacko:

Nou ik verzeker je.. ik ben de nuchterheid zelve wat audio betreft maar die switch van Kharma klasse D blokken naar de Pass was extreem te noemen. Zelden zo'n groot positief verschil gehoord. Van niet spannend slap mid naar complete magie. Mid to die for en kamer brede stage met diepte er in. Maz gooide een album met wat elektronische muziek er in en ik kon letterlijk de geluiden om mij heen zichtbaar plaatsen. Zoiets heb ik alleen eerder gehoord bij electrostaten/magnetostaten.

Enfin rare hobby hebben wij toch weer  :D O0 Proost tis weekend.

marcelvandekamp

Tot nu toe met veel plezier gelezen. ik zie al dat de pioneer speakers weer te koop staan op MP. Zo snel alweer.
met vriendelijke groet,

marcel

Mr.M

Citaat van: take5 op april  3, 2015, 15:28:54
Hoi Maz,

Ook ik kan het niet laten om een paar keer per week je topic te checken, om te kijken wat de set van de dag/week is. Gezien dit forum toch grotendeels wordt bevolkt door mensen met een overmatige fascinatie voor audio apparatuur (mijzelf incluis), vind ik het wel opmerkelijk dat dezelfde kritische vragen de revue blijven passeren.

Ik vind het in ieder geval leuk om mee te blijven kijken, en heb respect voor zowel de tijd en energie die je in je avonturen steekt, als voor het feit dat je dit leuk en publiekelijk documenteert! Veel gekker dan dit wordt het toch niet! :clapping:

Volgens mij heb ik nog niet gelezen hoe je nieuwe Pioneers bevallen vergeleken met de vorige. Een betere tweeter geloof ik, en dan met minder bas neem ik aan? Bevallen ze goed in jouw ruimte?
Bedankt take 5.. Dit kost inderdaad veel tijd maar goed  tis hobby.

Ik zit leer te luisteren en ondertussen schrijft ik wat ik hoor en ervaar...
Dit heeft allemaal geleid tot een bepaalde voorkeur voor welke ik heb ontwikkeld voor muziek reproductie..
Weet ook nu veel meer over audio en belang van de juiste match..

Je kan de duurste onderdelen kopen en vanuit gaan dat het KLINKT ALS HEMELS.maar daar is echt niets van waar...als de mooiste spullen onderling geen muzikale set vormen dan kan het tientallen duizenden euro's kosten en nog minder muzikaal klinken dan een 5k set welke zorgvuldig in elkaar gesleuteld is door veel switchen en luisteren en GELUK dat laatste is echt geen grap, eje moet soms geluk hebben om de juiste combi bij elkaar te kunnen krijgen...

Tot nu toe was de muzikaalste combi's. Welke ik heb gehoord was;
Op1.    De kharmas!a S7 signiture met pass aleph 0s(klasse A) eindtrap en mark levinson voorversterker .

Op 2 .staat de vivid speakers met de audio Note VV en kharma eindtrappen..

De rest wat ik heb gehad en gehoord klonk heel erg  goed en muzikaal maar deze 2 combies deden net dat eene  "iets" wat de rest niet voor elkaar kreeg.. Een indruk achterlaten welke je niet vergeet en mist als je het niet hoort. Anders kan ik het niet uitleggen...

Wat de vergelijking betreft tussen de s2 en s3...

In mij kamer was de 3 serie meer een match met de ruimte , ook kwam  volledigheid van weergave was de 2 serie comlpleter.
Echter ,in thanathos de kamer was de 2 serie de absolute koning, hij had op gegeven moment zowel de 2 serie als 3 naastlkaar en we hebben een 1 op 1 vergelijking gedaan en de 2 serie was in alle opzichten beter dan de 3... Ook kwam laag weergave was de 2 serie als een dijk en ging diep tot in begin 30hz moeiteloos...daar miste ik niets met de 2 serie ...hele frequentie bereik  was compleet.
De3 serie was teveel in zijn kamer en alles werd aangezet in het laag. Net een slecht afgesteld sub...

In mijn ruimte is exact omgekeerd..de 3 klinkt beter dan 2. Ivm volledige bereik van een vloer staande..  Wat de mid en hoog betreft is de 2 serie absoluut de winnaar..
Zijde zacht en vloeiend..

De 2 serie is echt een eerlijk en correcte weergever.voor mijn smaak te correct.
Ik hou wel van een speaker met een eigen vleugje en een  karakter welke muziek anders laat klinken...ik hoef niet te horen hoe iets in de studio is opgenomen..
Ik wil een speaker die muziek boeiend maakt en aantrekkelijk...als dat betekent dat een trompet niet  helemaal klinkt als een trompet  , het zij dan zo, als het maar lekker klinkt..ik weet toch niet hoe een goed getuned trompet of ieder ader instrument hoort te  klinkt..hahahaha...

Citaat van: Raphie op april  3, 2015, 15:37:05
Mooi Maz levinson en TAD, mooie vloeibare combi.
Klinkt inderdaad  vloeiend ,een kleine sub erbij en je hebt een hele mooie ,eerlijk en complete sound(de sub in afhankelijk van kamer)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: marcelvandekamp op april  3, 2015, 23:58:34
Tot nu toe met veel plezier gelezen. ik zie al dat de pioneer speakers weer te koop staan op MP. Zo snel alweer.
Klopt ,beetje aan vissen en kijken hoeveel interesse er is voor de 2 serie. Ik ga hem toch weg doen straks ,, alleen kwestie van tijd... Voor de juiste bod mag het ook eerder de deur uit... Zoek weer wat anders welke ik nog niet heb gehad...hahaha
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: gerzom op april  3, 2015, 11:22:40

Dan weet je exact wat ik bedoel...;)

Mr.M

Citaat van: koen1985 op april  3, 2015, 11:37:37
Maz gaan het de '' normale '' of de signature S-7 worden ?
Het gaat hier om de S7 signiture Koen..die had ik hier over de vloer...

ajbeefde

Citaat van: koen1985 op april  3, 2015, 11:36:24
Spoiler
Sorry hoor , misschien heb je hier wat aan het is namelijk niet makkelijk schoenen vinden met lange tenen .
http://grotemaatschoenen.nl/vanwonderen/

Maz is toch opticien?  ;)

Je had in ieder geval een klantje voor de schoenen  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

ajbeefde

Citaat van: zoldar op april  3, 2015, 19:20:17
Ik lees dit meer voor de cat fights :D

Zijn er meerdere denk ik..... maar ook wel leuk om te volgen wat Maz iedere keer uit z'n grote hoed weet te toveren....  ;D

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Mr.M

Citaat van: ajbeefde op april  4, 2015, 07:19:40
Maz is toch opticien?  ;)

Je had in ieder geval een klantje voor de schoenen  ;)
Yep..

Vandaag kan maz niet veel op de comp. Druk met de kharmas aan verdienen.
Berg werk te doen...

koen1985

Bas Akkerman

Ik heb het topic even geschoond. Maz' topic is zonder alle schermutselingen al boeiend genoeg.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op april  4, 2015, 11:03:50
Ik heb het topic even geschoond. Maz' topic is zonder alle schermutselingen al boeiend genoeg.

dank u bas. soms wilt het een eigen leven krijgen die topic van mij. ahahahaha..fijn dat er iemand af en toe de bezem doorheen haalt om het overzichteijk te houden en on topic...

gr maz

WickedGame

En dan ben je ruim een maand niet op het htforum en wat zie ik.... kharma's!

Maar moet zeggen erg mooi! Neem aan dat je dit nu wel laat staan? Of....

holco

My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Mr.M

Citaat van: holco op april  4, 2015, 17:59:10
Neem maar aan dat je dat bij Maz niet moet aannemen ;)
Jawel die zullen zeker zeker voor een goede tijd blijven...die koop ik gewoon nieuw ,dus even tussendoor verkopen voor een leuke "snelle " prijs om wat anders te proberen uit nieuwsgierigheid zit er niet in....

Citaat van: WickedGame op april  4, 2015, 17:31:37
En dan ben je ruim een maand niet op het htforum en wat zie ik.... kharma's!

Maar moet zeggen erg mooi! Neem aan dat je dit nu wel laat staan? Of....
Ja die laat ik staan...daarna ga ik door met apparatuurs switchen....:)