aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

gerzom

Zweeds feestje in huize Maz  ;D

Leuk, Marten met Bladelius, mooie combi volgens mij: http://www.swedishstatement.com
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Mr.M

allen bedankt,
ik heb bladelius voor eerst gezien op de cec high end show van Lasvegas in 2014. ik vond het daar bijzonder goed klinken voor een geintegreerde versterker. later heb ik ze bij Toni van highendaudio gezien, die heeft de kleine broertje tekoop staan en was daar heel erg over te spreken.  ik wilde een wat krachtigere versterker voor bij de martens ivm lage impedantie 87 db en ik vond dit bij toeval.
ik wilde eerst een musical fidality nu vista kopen maar die waren heel wat ouder dan deze en ik ik was zeer benieuwd naar de prestatie en klank van de bladelius ...

nu heb ik hem... ben benieuwd hoe die het doet met de kharmas morgen.

wat me wel opvalt van de zweedse spul is dat het geluid bijzonder luchtig en fris klinkt. heel erg ruimtelijk en veel detail.
het is niet bepaald een layback en saai geluid...

ik heb gemerkt van mezelf dat ik meer naar een warme buize vv geluid neig..bv de audionote vv , daar kwam het midgebied echt heel erd mooi eruit en gezien ik vaak naar solos en instrumenten luister heeft dat dus een bepaalde magie voor me.
daartegen is het laag iets slapper en minder doortekend en het hoog iets minder sprankelend.

ik ben benieuwd hoe het gaat morgen met de kharmas....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Kwabbernoot

Bladelius, leuk. Die man heeft ook mijn voorversterker en DAC ontworpen. Toen nog als hoofd ontwerper van Threshold. Mooi spul.
Veel plezier ermee.

Groeten...

Mr.M

Citaat van: Kwabbernoot op maart 16, 2015, 13:22:35
Bladelius, leuk. Die man heeft ook mijn voorversterker en DAC ontworpen. Toen nog als hoofd ontwerper van Threshold. Mooi spul.
Veel plezier ermee.

Groeten...
klopt inderdaad , hij is hoofd ontwerper geweesr van threshhold en primare .. ook mooie spul.heb de t 50 en t100 eindblokken gehoord bij forumgenoot en dat waren mooie bakken om te zien en horen.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

patsijb

kvin t erg lelijk om te zien..die bladelius
maar toch veel plezier ermee en alvast nog meer plezier morgen haha

Mr.M

Citaat van: patsijb op maart 16, 2015, 14:45:33
kvin t erg lelijk om te zien..die bladelius
maar toch veel plezier ermee en alvast nog meer plezier morgen haha
tis heel simpel en strak. in het echt is het 10x mooier want dan zie je ook daaderkelijk hoe goed \massief en mooi het gebouwd is.

het is echt feilloos gemaakt.

simpel maar wel met een bepaalde klasse. leuk om te zien hoeveel de smaken verschillen, en bij mij mag je gerust roepen wat je vind als dat je persoonlijke mening /smaak is.. niets mis mee...

patsijb

ik weet t..gelukkig vin jij t mooi he
dat is t belangrijkst
en dat je t goed vind passen qua sound..tuulk

Marco66

Veel plezier morgen, benieuwd hoe de set het doet op de kharma's!

Marco
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Nahpets

Maz is inmiddels een stuk verbeterd, jij hebt nog een lange weg te gaan.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mr.M

Morgen ochtend om half 9 staan de kharmas in huize maz...[emoji41]

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Kerkhoffd

Erg benieuwd Maz. Zie uit naar je eerste bevindingen en foto's
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

michel69

Citaat van: maz op maart 16, 2015, 21:53:54
Morgen ochtend om half 9 staan de kharmas in huize maz...[emoji41]

Je vriendin staat dus morgen in de zaak... :hehe: Maz veel luisterplezier morgenochtend/avond  ;)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Martin!!!

mainly British stuff

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mr.M

speakers zijn net afgeleverd en netjes opgestel.

ze zijn plaatjes om te zien zeg.
mate van afwerking tot letterlijk de beste tot nu toe. high end doet zijn benaming kwa uiterlijk hier nakomen.

Oefffff wat zijn dit mooi speakers om te zien.

helaas geen tijd gehad om ze aan te zetten dus neergezet en rennen naar de zaak want ik was 15 min te laat..

ik zal jullie niet langer laten wachten....

behoor tot de eerste drie gelukkigen welke deze speakers over de vloer heeft....  :pompom: :pompom: :pompom: 

sorry voor de fotos ,ze zijn haastig gemaakt . vanavond zal ik ze onder de loep nemen...

ze moeten nog inspelen heb ik begrepen want ze komen net uit de doos...

Martin!!!

Wow dat ziet er zeer fraai uit. Nieuw dus, ik was in deer veronderstelling dat je ze tweedehands had aangeschaft...........  of zijn ze nu ter demo, ik weet het ff niet meer  ;)
mainly British stuff

Mr.M

De kharma omega mid woofer welke in de duurste exquisite gebruikt wordt.

Mr.M

Citaat van: Martin!!! op maart 17, 2015, 11:37:09
Wow dat ziet er zeer fraai uit. Nieuw dus, ik was in deer veronderstelling dat je ze tweedehands had aangeschaft...........  of zijn ze nu ter demo, ik weet het ff niet meer  ;)

officieel zijn ze nog niet eens op de markt. alleen de s7 is tekoop

dit is de S7 SIGNITURe

staan nog niet eens op de site.. :pompom: :pompom:

dus dit komt rechtstreeks uit doos van kharma vandaan...

Raphie

zien er heel mooi uit Maz, als design je ding is, zijn dit idd juweeltjes
worden deze units de jouwe, of gaan deze weer retour en bestel je ze wanneer je de muntjes hebt?
JBL PRX Power!

mijkie

* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

Mr.M

Citaat van: Raphie op maart 17, 2015, 11:43:04
zien er heel mooi uit Maz, als design je ding is, zijn dit idd juweeltjes
worden deze units de jouwe, of gaan deze weer retour en bestel je ze wanneer je de muntjes hebt?

dit is de demo unit welke een week bij mij blijft. bij akkoord wordt er een nieuwe voor me gebouwd op specificatie..(kleur combi of speciale wenzen)

ik weet nog niet welke kleur maar de parelmoer wit staat nu nog vooraan.

Mr.M

Citaat van: mijkie op maart 17, 2015, 11:44:39
mooie speakers Maz !!

tnx mijkie

op de foto zie je het niet zo maar de mate van afwerking is bijzonder hoog...

echt een blikvanger in je interieur..