aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 25, 2015, 19:16:34
Nee. Maar verlangde van een werknemer dat hij zomaar het geld terug kan geven. Er zal toch eerst een controle moeten gedaan worden of het juist is of niet. Daar is een leidinggevende persoon voor of de baas.
Iedere winkel heeft een eigen policy er voor. Niet iedere werknemer mag en kan zomaar besluiten om maar geld terug te gaan geven zonder goedkeuring van een baas of de directe leidinggevende.
Sorry hoor maar dit is gewoon logisch. ;)
Wanneer Maz gewoon een afspraak gemaakt had dan was er al heel veel ellende voorkomen geweest. En dan kon er gelijk controle door de baas zelf uitgevoerd worden en dan denk ik dat er niet moeilijk gedaan werd. Er zou misschien een discussie gekomen zijn over hoe en wat maar er kwam een oplossing. Maar die oplossing is niet kunnen gebeuren omdat de baas er niet was en Maz geen afspraak gemaakt had.
Ligt het dan 100% bij de winkel waarbij de baas even niet aanwezig is en de werknemers niet zomaar kunnen besluiten of er geld terug gegeven mag worden. Wanneer dit de logische verklaring van vele hier is so be it!!, vreemd. Maar wie ben ik. Enige is wel dan open in de klaagplek een topic over en er komen heel veel winkels voorbij en niet alleen audio hoor, alle ;)

Je focust je wel heel erg op de baas in deze. De baas heeft dan ieder geval niet zijn personeel goed verteld hoe het hoort: Klant is koning en dat betekent op z'n minst een opmerking als: Tsjemig wat vervelend en dan komt u ook nog helemaal uit Nederland ? Gaat u even lekker zitten, maken wij even een kop koffie en dan zullen we eens kijken wat wij kunnen doen voor u.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

;)

En wie garandeerd jou dat ze daadwerkelijk de centen terug storten MAZ?

Ik zou overigens zélf wel eerst netjes een afspraak hebben gemaakt om vervolgens never nooit niet zónder geld te vertrekken......

Zeker weten :D

Hieronder een van de vele stories die DR. Google verteld...

Martin!!!

Citaat van: twani op februari 25, 2015, 20:09:39
En wie garandeerd jou dat ze daadwerkelijk de centen terug storten MAZ?

Het zou zomaar een heftige welles / nietes discussie kunnen worden.  Ik ga voor je duimen Maz   :thumbs-up:
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: chansig op februari 25, 2015, 19:52:06
Je focust je wel heel erg op de baas in deze. De baas heeft dan ieder geval niet zijn personeel goed verteld hoe het hoort: Klant is koning en dat betekent op z'n minst een opmerking als: Tsjemig wat vervelend en dan komt u ook nog helemaal uit Nederland ? Gaat u even lekker zitten, maken wij even een kop koffie en dan zullen we eens kijken wat wij kunnen doen voor u.

Gr Hans

^^

Geheel mee eens, het verhaal van maz lezende is een stukje klantvriendelijkheid en service gerichtheid daar zeer ver te zoeken... Mogelijk onvindbaar ??

Echt wel een zwaar kl#te situatie zeg  :-X

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

MAZ koopt vaak in het buitenland aan zeer scherpe prijzen , verdient er dan genoeg aan om de "handel en wandel" in audioland te bekostigen. (En die is niet goedkoop)

Heel vaak gaat het goed, een enkel keertje eens niet, dat hoort er dan ook bij...

Ik vind het persoonlijk geen sterke actie om de speakers daar in de zaak "te parkeren" zónder enige juridische bevestiging in de vorm van een getekende terugkoopverklaring, of iets van dergelijke strekking......

De winkelier aldaar is nu helemaal niets verplicht en gaat waarschijnlijk ook niets overmaken.

Er zal namelijk toch eerst iets van een vaststelling/oorzaak/oplossing moeten worden overeengekomen.  Nu is er niets, behalve dat MAZ de speaker daar heeft "terug geparkeerd"

Wel klote MAZ, dat wel :nopompom:

Maximus_Aurelius

Verkeerd topic ;) :D zal het tijdstip doen.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

KlipschHT

Ik ken een verhaal van iemand die speakers kocht waarvan hij pas later door had dat de middentoners het niet deden, dit was blijkbaar bij de winkel ook niet opgevallen. Achteraf bleek dat de units niet defect waren maar niet aangesloten op het filter...het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat beide units defect zijn.

Zou je de speakers niet terug willen als ze het weer 100% deden? Ik zou in ieder geval eens contact opnemen met de winkel, hopelijk komen jullie eruit.
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

sultankat

Citaat van: JeroenGRT op februari 26, 2015, 06:31:42
Ik ken een verhaal van iemand die speakers kocht waarvan hij pas later door had dat de middentoners het niet deden, dit was blijkbaar bij de winkel ook niet opgevallen. Achteraf bleek dat de units niet defect waren maar niet aangesloten op het filter...het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat beide units defect zijn.

Dat speelt dus ook steeds door mijn hoofd. Maar na de ervaring van gisteren van Maz denk ik dat het een brug te ver wordt om deze optie voor te leggen aan de verkoper.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

patsijb

Mr.M

Bedankt aan allen voor de reply en steun... het is heel vervelend zoiets en ik ben iemand van vertrouwen in mede mens zoals zij heel vaak mij vertrouwen.

Als zoiets gebeurt dan is mijn vertrouwen beetje weg en neem zeker maatregelen . Dus  heb in zekere zin op papier laten zetten dat ik geld terug krijg.

Ik denk dat de winkel afhankelijk was van de klant,want zij verkochten deze speakers voor een vasteklant blijkbaar.
Dat neemt niet vanaf dat de verkopende partij (winkel) verantwoordelijk is gezien zij er geld op verdienen en garantie garanderen dat het  een goed werkend apparaat is.

Ik zelf denk ook dat het probleem in een draadje zit welke niet aangesloten is.
De midtoner is dmv een klik syteem aan de fiter vast bij de tweeter kant en ik denk dat ze vergeten zijn de midtoners vergeten zijn aan te sluiten..
Want dit was heel raar. Dat het beide midtoners niet doen...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

RobertVanWoerden

Maz, censureer je bon een beetje. Niet handig om zulke privegegevens op internet te laten zwerven lijkt me.

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op februari 25, 2015, 17:36:48
Gewoon je spullen in eigen land kopen bij een zaak die wel service geeft

ben met je eens Joris , echter is deze high end zaak in Dusseldorf geen houtje touwtje illegaal  winkeltje om de hoek waar je geen vertrouwen in mag hebben..

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 25, 2015, 19:38:16
Maar ik meen het wel oprecht Maz dat het k*t is voor je dat je nu zonder zit.
Neem contact op met Dhr. Weiss zelf en leg het nog een keer uit en zeg ook met wie je in de winkel te maken hebt gehad.
Ik denk echt dat het wel goed komt maar ga persoonlijk met hem praten. De baas zelf is een goede vent. En hoe Sultankat al eerder schreef blijf beleeft.

Argh weet je wat  :headbanging: :clapping: :clapping: :D :D :D :D

Ik zal het anders zeggen :thumbs-up: :thumbs-up:

Het is een k*t tent en die winkel is alles schuld want klant is koning plus keizer.
L*l even met de andere mee, nee doe ik niet zo zit ik niet in elkaar.

Done for here!!!. Nogmaals de winkel verdiend geen schoonheid prijs voor communiceren, maar hoe hier nu op gereageerd wordt en dergelijk vind ik het te kort door de bocht.
Einde discussie voor mij!

ik ben ook wel netjes ontvangen toe ik daar was alleen de ontvangst was heel koud en  ik had niet het gevoel dat er echt interesse was , ze waren druk met andere dingen . de speakers stonden ook gewoon in een hoek geparkeerd  en niet aangesloten.
ik had verwacht dat ik zoals gewoonlijk een demo zou krijgen voor een aankoop maar daar dachten zij anders over..
ze stonden klaar om zo de auto in te gaan.

toen ik om een demo vroeg werd mij gezegd dat het momenteel niet mogelijk is terwijl ik al van te voren had aangegeven dat ik aankwam.
beide kamers waren gereserveerd voor demo en de speakers werden in de hal aangesloten op de radio en voila  er komt geluid uit, zo werd ik aangekeken.

zij waren er zeker van dat het een perfect in orde speaker is en dat neem ik zo aan van een high end winkel..
want ik kreeg ook gewoon een bon van aankoop..

ik denk dat zij er ook vanuit zijn gegaan dat een speaker als vivid gewoon goed is ...

Citaat van: YamahaRXV op februari 25, 2015, 21:13:35
^^

Geheel mee eens, het verhaal van maz lezende is een stukje klantvriendelijkheid en service gerichtheid daar zeer ver te zoeken... Mogelijk onvindbaar ??

Echt wel een zwaar kl#te situatie zeg  :-X

in de eerste instantie waren ze vriendelijk , alleen heel droog en afstandelijk kwam het over,, heeel erg zakelijk en to the point...
er werd ook niet moeilijk gedaan betreft terugbrengen van speakers ofzo, ook geld teruggeven contant was geen probleem alleen ze hadden het niet in huis en ze wisten niet dat ik er aan kwam blijkbaar omdat ze de mail pas einde van de dag lezen blijkbaar..
dus in die zin waren ze niet moeilijk , ik moest niet vechten om ze terug te brengen en de retour artikel werd door hun aangeboden.
ik had gehoopt dat ik ze bij de importeur kon laten om na te laten kijken maar dat was geen optie ivm evt hoge kosten.
dus optie was 250 euro retour voor evt reparatiekosten of artikel retour.

verder werd niet gecommuniceerd over de vervelendheid van de situatie, was meer zoiets van : we hebben u de keuze gegeven en het is aan u..

Citaat van: sultankat op februari 26, 2015, 08:33:02
Dat speelt dus ook steeds door mijn hoofd. Maar na de ervaring van gisteren van Maz denk ik dat het een brug te ver wordt om deze optie voor te leggen aan de verkoper.
ik denk dat de units niet zijn aangesloten bij de midtoners maar goed ik hoef ze niet meer...

Citaat van: twani op februari 25, 2015, 21:33:50
MAZ koopt vaak in het buitenland aan zeer scherpe prijzen , verdient er dan genoeg aan om de "handel en wandel" in audioland te bekostigen. (En die is niet goedkoop)

Heel vaak gaat het goed, een enkel keertje eens niet, dat hoort er dan ook bij...

Ik vind het persoonlijk geen sterke actie om de speakers daar in de zaak "te parkeren" zónder enige juridische bevestiging in de vorm van een getekende terugkoopverklaring, of iets van dergelijke strekking......

De winkelier aldaar is nu helemaal niets verplicht en gaat waarschijnlijk ook niets overmaken.

Er zal namelijk toch eerst iets van een vaststelling/oorzaak/oplossing moeten worden overeengekomen.  Nu is er niets, behalve dat MAZ de speaker daar heeft "terug geparkeerd"

Wel klote MAZ, dat wel :nopompom:

klopt twani , ik koop her en der speakers met leuke prijzen , echter als een verkoper een artikel voor een ''zacht prijs''4600.- aanbied en aangeeft dat het om een ''in uitmundende staat en zonder mankement product gaat moet dat ook zo zijn...''

dat je als verkoper onder de markt waarde zit met 1000 euro wil niet zeggen dat je een defect product moet aanbieden als geheel in orde..
was het een aan huis aankoop geweest dan was ik daar niet weggegaan zonder een uitgebreid demomet mijn eigen muziek.
Citaat van: JeroenGRT op februari 26, 2015, 06:31:42

Zou je de speakers niet terug willen als ze het weer 100% deden? Ik zou in ieder geval eens contact opnemen met de winkel, hopelijk komen jullie eruit.

nee eenmaal een slecht gevoel bij iets dan blijft het nasmaak hangen..
Citaat van: patsijb op februari 26, 2015, 08:41:36
3 hoeraatjes voor kharma..

dat zeker... ik ga ook serieus kijken of ik daar niets kan kopen... ik heb gister de nieuwe S7 signiture gehoord en viel haast van me stoel... wauwwwwwwwwww

de s7 signiture is een soort  exquisit mini alleen zonder de diamant tweeter.
de gebruikte midtoner en filters zijn zelfde als de exquisit mini alleen zonder de diamant tweeter en de hele mooie kast van de exquisit maar dan voor onder de helft van de prijs ofzo..

daar ben ik stapel verliefd op....
Citaat van: RobertVanWoerden op februari 26, 2015, 09:18:29
Maz, censureer je bon een beetje. Niet handig om zulke privegegevens op internet te laten zwerven lijkt me.

bedankt voor tip.. heb het aangepast , ik denk dat ik met deze brief toch echt recht heb op mijn geld,, heb de speakers netjes afgegeven, ze zijn gecontroleerd op beschadigingen en ik heb akkoord gekregen voor teruggave geld (op papier)..

dus dat moet geen probleem leveren alleen vind vervelend dat de winkel nog niets heb laten merken aan excuses voor het ongemak. laat maar staan tegemoetkoming/..

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Joris1971

Citaat van: maz op februari 26, 2015, 10:25:45

ik ben ook wel netjes ontvangen toe ik daar was alleen de ontvangst was heel koud en niet ik had niet het gevoel dat er echt interesse was . de speakers stonden ook gewoon in een hoek geparkeerd  en niet aangesloten.
ik had verwacht dat ik zoals gewoonlijk een demo zou krijgen voor een aankoop maar daar dachten zij anders over..
ze stonden klaar om zo de auto in te gaan.

toen ik om een demo vroeg werd mij gezegd dat het momenteel niet mogelijk is terwijl ik al van te voren had aangegeven dat ik aankwam.
beide kamers waren gereserveerd voor demo en de speakers werden in de hal aangesloten op de radio en voila  er komt geluid uit, zo werd ik aangekeken.

Bedoel niet vervelend hoor Maz, maar waarom heb je van te voren niet een afspraak gemaakt zodat je een uitgebreide luistersessie/demo zou hebben... voordat je ze zou kopen... lijkt mij toch heel logisch vooral als je zo een eind ervoor moet rijden.

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op februari 26, 2015, 10:29:15
Bedoel niet vervelend hoor Maz, maar waarom heb je van te voren niet een afspraak gemaakt zodat je een uitgebreide luistersessie/demo zou hebben... voordat je ze zou kopen... lijkt mij toch heel logisch vooral als je zo een eind ervoor moet rijden.

heb zeker aangegeven dat ik aankwam en 10 dagen van te voren all meerdere malen gebeld en nagevraagd of ze zeker zijn dat alles 100% in orde is en dat ik een absoluut in goed werkende staat speaker heb omdat IK MIJN SPEAKERS GA VERKOPEN en als wat mis is ZIT IK ZONDER SPEAKERS.

zij begrepen mij helemaal en garandeerden dat het picco bello is, anders had ik mijn speakers niet verkocht Joris..

ik heb ook ruim van te voren aangegeven dat ik aankwam dus ik heb echt mijn best gedaan. dit is niet mijn eerste aankoop ''ver weg'' en ik neem zeker maatregelen.
alleen hier was de winkel 100% zeker van zijn zaak en ik werd 100% gerustgesteld van een prima functionerend product....

als bjorn van BB&G tegen mij zegt maz de speakers welke jij komt ophlen zijn dik in orde dan hoef ik ze niet eens te beluisteren want ik ga er vanuit dat deze jongens weten waar ze over praten als winkelier zijnde...met hun ervaring ben ik hier de groentje...
zo staat ook hifi refrenz bekend als ik zo een twee de reply lees op audiomarkt.de...

Maximus_Aurelius

Citaat van: maz op februari 26, 2015, 09:01:41
Bedankt aan allen voor de reply en steun... het is heel vervelend zoiets en ik ben iemand van vertrouwen in mede mens zoals zij heel vaak mij vertrouwen.

Als zoiets gebeurt dan is mijn vertrouwen beetje weg en neem zeker maatregelen . Dus  heb in zekere zin op papier laten zetten dat ik geld terug krijg.

Ik denk dat de winkel afhankelijk was van de klant,want zij verkochten deze speakers voor een vasteklant blijkbaar.
Dat neemt niet vanaf dat de verkopende partij (winkel) verantwoordelijk is gezien zij er geld op verdienen en garantie garanderen dat het  een goed werkend apparaat is.

Kijk wat jij nu schrijft wordt er iets meer duidelijk en de advertentie maakt het plaatje helemaal compleet. Want in de advertentie staat duidelijk een belangrijk woord erbij.
Maar jij mag daarom in je handjes knijpen dat dit gebeurd is in tegenstelling tot wat jij schrijft verdiend de winkel er niets aan.
Het is namelijk een Kündengerät en daar verdiend de winkel niets aan en zit ook geen garantie via de winkel(staat ook in de advertentie). Uiteraard neem ik aan dat een winkel voorheen test wat hun ook als tussenpersoon verkopen, maar een koper moet dit ook doen ;). .(Dus de blaam helemaal bij de winkel te leggen, nee te kort door de bocht. Als potentiële koper test  men ook de spullen en wanneer dit nagelaten wordt is er ook bij een koper blaam te treffen) Maar jij kan de vorige rechtmatige eigenaar ook bedanken want ik denk dat deze erg coulant is geweest.
Sowieso snap ik niet helemaal dat jij ze voorheen niet beluisterd hebt, heb je toch ook gedaan in Zwitserland bij de V1.5 en ik neem aan dat jij bij alle aankopen dit doet. Hier zit geen verschil omdat het ook een particuliere verkoop betreft(Kündengerät). Staat echt duidelijk in de advertentie.

Simpel gezegd jij hebt in principe gewoon van een particulier gekocht al heeft de vorige rechtmatige eigenaar gebruik gemaakt van een winkel om te adverteren en dat hij de luidsprekers niet thuis heeft staan.

Er zal veel verwarring ontstaan over wel of niet de winkel. Misschien voor vele ook een tip om daar eens goed op te letten hoe de Duitse markt in elkaar zit. Ik zet hieronder even op een rijtje wat voor soort verkoop er geeft plus welke ondersteuning er gegeven wordt of kan gegeven worden: Trouwens wijkt niet af van de Nederlandse markt hoor alleen dat in Duitsland vele winkels voor haar klanten hun netwerk ter beschikking stellen en zodoende heeft de klant zijn rust en regelt de winkel alles. Maar met een heel belangrijk punt. De klant blijft de rechtmatige eigenaar van het product en heeft ook de volle verantwoordelijkheid!! Uiteindelijk krijgt de klant via de winkel het geld, wanneer er iets verkocht is. Wordt veel aangeboden wanneer je iets gekocht hebt. Ik heb dit vroeger ook gedaan met mijn AVM voorversterker. Is via kündengerät verkocht. Persoonlijk vind ik het erg handig. Zodra hij verkocht was kreeg ik het geld. Maar ik was wel tot aan de verkoop de verantwoordelijke voor het apparaat, maar omdat er geen garantie meer op zat viel dit al weg. Maar de rest was ik verantwoordelijk voor alleen ik heb de AVM zonder krassen en deukjes afgeleverd en dit zwart op wit laten zetten dat de hij optisch in orde was.

Hier een aantal veel voorkomende verkoop advertenties in Duitsland, o.a. Audiomarkt.de Doe je voordeel mee op ;)
Kündengerät - De klant verkoopt zijn product via de winkel. Dit betekend dat het apparaat/luidsprekers nog van een particulier is maar gebruikt maakt van een winkel die dit probeert te verkopen.Let op heeft niets met opkoper te maken.
Ausstelunsstuck oftwel demo - Duidelijk, met eventueel garantie van de hersteller.
Inzahlungname - Inruil verkregen en hierbij moet de winkel garantie geven. In Duitsland is ALLEEN bij Inzahlungname dus niet kündengerät een wettelijke garantie van minimaal 6 maanden verplicht.
Privat verkauf - Geen uitleg nodig, duidelijk dit.

Kündengerät en Inzahlungnahme niet met elkaar verwarren . Zit dus een heel groot verschil in.Met Inzahlungnahme is de winkel is de rechtmatige eigenaar en komen ook de regels waar winkels zich aan moeten houden om de hoek kijken. Bij Kündengerät is en blijft de klant die het aanbied de rechtmatige eigenaar tot dat het verkocht is en hierbij gelden dus geen regels die de winkel moet aanbieden wanneer de winkelier de rechtmatige eigenaar is. Ze mogen garantie geven of ondersteuning, maar moeten niets wanneer de wettelijke of fabrieksgaranties verlopen zijn.
§13 BGB, unter Ausschluß jedweder Gewährleistung oder Rücknahme. Wanneer het dus handelt over een particuliere verkoop ;) En het handelt zich dus over een Kündengerät en dit is een particulier!

De link naar Maz zijn Vivid B1.
http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=7043721498&audioauktion=2391581816c5907573b446141e739d20

De advertentie is ook heel duidelijk. Kijk alleen al even goed wat er staat bij Herst.-Garantie, Händl.-Gewährl. Niets en dat betekend dat winkel niet verplicht is om garantie te geven en teruggave van geld. Ze kunnen het alleen doen uit coulantie. en zoals ik uit de reactie van Maz haal gebeurd dit ook, maar dan ook met samenspraak van de vorige rechtmatige eigenaar.

De volgende keer misschien eens goed opletten, geld voor iedereen ;) onder welke omstandigheden iets verkocht wordt. En ik ben ook van mening als er dan iets gebeurd even alles volledig vermelden en niet iets weglaten waardoor er (grote) misverstanden (kunnen) komen.

O ja voordat ik vergeet te melden  :D
Betreft deze regels geeft het niet een "ja maar" hoe Hollanders en Nederlanders wel vaak willen gebruiken. Daar zijn ze in Duitsland niet gecharmeerd van. Gründlichkeit tot in de puntjes, advertenties zijn op orde en duidelijk. Wanneer dit aangegeven staat onder welke omstandigheden dan geeft het bijna geen ja maar ;).

Heb jaren lang in Duitsland gewerkt in de retail en daardoor weet ik ook wel het een en ander hoe het in de praktijk gaat. Is een tip, wat jullie verder er mee doen zal mij de reet roesten zijn  :D
Maar ik weet daarom ook dat er veel Ja maar is. Kijk alleen maar eens vele reacties hier  :D
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

RobertVanWoerden

Goede aanvulling Maximus, ook voor anderen die wel eens in Duitsland willen kopen. Misschien goed om er een apart topic van te maken.

Mr.M

tnx voor uitgebreide uitleg.

toen ik de winkel belde wist ik niet dat het product van een klant was. mij werd verteld dat het product bij een klant staat , ik dacht voor demo en zodra het terug is in de winkel zou ik ze kunnen komen ophalen.

zij hebben mij wel gegarandeerd dat het om een in in perfecte staat product gaat zonder enige defect.

ik kwam pas achter dat het van een klant is toen ik ging onderhandelen over de prijs. toen moesten ze de klant bellen over de prijs.

ik heb gevraag als iets is kom ik terug, gezien ik ze niet kan demoen  en dat ik garantie heb dat hij helemaal in orde is en dat was geen probleem.

, 3 uur later bij aankomst thuis, vanaf de eerste liedje bleek toch dat het product  niet in orde is, ik heb ook meteen gebeld en dit aangekaart.de volgende dag  werd mij de 2 opties aangeboden, terugbrengen en geld retour of 250 euro extra korting, ik heb gekozen voor retour geld en heb de speakers netjes teruggebracht, zij hebben mij akkoord gegeven  van ontvangst speakers en geld terug via bank.

misschien is dat de reden dat ze geen tijd en moeite in wilde steken???wellicht omdat ze niets op verdienen?? hoe dan ook is de eigenaar  een van hun beste klanten. dus de moeite waard voor de winkelier om tijd en moeite te doen voor een van je beste klanten die alles bij ze koopt.

ieder eval weer een lesje geleerd over de duitse audio markt..

als ik dit dus goed lees heb ik nog geluk dat ik akkoord heb van winkel en op papier heb dat ze het geld terug gaan storten???

patsijb

Maz ik heb niet voor niets de S7 gekocht van Kharma..uograde naar signature..bedenk ik nog wel ns
S7 zo is al geweldig..
alleen al voor de service ga je weer terug naar Breda bij Kharma

Audiofiel

Citaat van: maz op februari 26, 2015, 11:02:34
toen ik de winkel belde wist ik niet dat het product van een klant was. mij werd verteld dat het product bij een klant staat , ik dacht voor demo en zodra het terug is in de winkel zou ik ze kunnen komen ophalen.

Toch had je dat in de advertentie gewoon kunnen lezen. Dus als je dat niet wist, ligt dat niet aan de winkel maar aan jezelf.

Citeer, 3 uur later bij aankomst thuis, vanaf de eerste liedje bleek toch dat het product  niet in orde is, ik heb ook meteen gebeld en dit aangekaart.de volgende dag  werd mij de 2 opties aangeboden, terugbrengen en geld retour of 250 euro extra korting, ik heb gekozen voor retour geld en heb de speakers netjes teruggebracht, zij hebben mij akkoord gegeven  van ontvangst speakers en geld terug via bank.

Dat geeft toch een heel ander licht op de zaak dan uit jou eerdere verhaal bleek. Je maakte deze winkel behoorlijk zwart. Ik vind dat de winkel dat juist heel netjes heeft opgepakt.

Ze geven je direct de optie om het terug te kunnen brengen. Dat jij vervolgens verwacht dat ze je cash direct terugbetalen als je onaangekondigd op de stoep staat zonder afspraak vind ik op zijn minst behoorlijk naïef. :-X

Citeerieder eval weer een lesje geleerd over de duitse audio markt..

Dat je gewoon goed moet lezen, net als in Nederland? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Mr.M

Citaat van: Martin!!! op februari 25, 2015, 20:49:14
Het zou zomaar een heftige welles / nietes discussie kunnen worden.  Ik ga voor je duimen Maz   :thumbs-up:
als ik de verhaal van maximus lees dan had het inderdaad slecht kunnen aflopen...

betekent dit dat de winkel mij toch goed heeft geholpen gezien de situatie??

ik dacht dat de winkel ten alle tijden verantwoordelijk is voor de speakers ??

niet dus??

Maximus_Aurelius

tnx voor uitgebreide uitleg.

] http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=7043721498&audioauktion=2391581816c5907573b446141e739d20]  ;)

zij hebben mij wel gegarandeerd dat het om een in in perfecte staat product gaat zonder enige defect.

ik kwam pas achter dat het van een klant is toen ik ging onderhandelen over de prijs. toen moesten ze de klant bellen over de prijs.

ik heb gevraag als iets is kom ik terug, gezien ik ze niet kan demoen  en dat ik garantie heb dat hij helemaal in orde is en dat was geen probleem.

Hebben ze dus ook nog eerlijk vertelt aan je en geen gedraai er om heen. Dit vind ik netjes gedaan dat je achteraf niet vol verassingen komt te staan dat het van een klant is. Tevens geven ze mondeling aan toch garantie te geven en dat het product het doet.

, 3 uur later bij aankomst thuis, vanaf de eerste liedje bleek toch dat het product  niet in orde is, ik heb ook meteen gebeld en dit aangekaart.de volgende dag  werd mij de 2 opties aangeboden, terugbrengen en geld retour of 250 euro extra korting, ik heb gekozen voor retour geld en heb de speakers netjes teruggebracht, zij hebben mij akkoord gegeven  van ontvangst speakers en geld terug via bank.

En nu verbaasd mij dus wanneer ik dit lees waarom er vele users hier in een keer uithalen van bla bla bla. Achteraf is dit goed afgehandeld. Ze hebben je twee opties aangeboden en jij kiest retour geld, logisch had ik ook gedaan. Dus de aftersales is wel redelijkerwijs goed verlopen.
Betreft de luidsprekers kapot ja of nee, het is een welles nietes spel.Jij zegt ze waren stuk, geen reden aan twijfelen. De winkel zegt nee ze deden het gewoon. Geen reden tot twijfel. Het is niet na te gaan bij wie het ligt en hoe het gegaan is.Dus de winkel bied je iets aan en jij kiest een optie, is het eigenlijk correct afgehandeld.

misschien is dat de reden dat ze geen tijd en moeite in wilde steken???wellicht omdat ze niets op verdienen?? hoe dan ook is de eigenaar  een van hun beste klanten. dus de moeite waard voor de winkelier om tijd en moeite te doen voor een van je beste klanten die alles bij ze koopt.

Jij hebt voor het geld retour gevraagd en nu komt de scene waar jij niets meer mee te doen hebt dat de winkel zeker gaat terug koppelen en dit verwacht ik dat eerste gedachte gang was. Maar de winkel staat tussen twee vuren in. Jij als (boze)klant omdat er iets mis is, en te rechtmatige eigenaar die het geld al heeft ontvangen en ook de eind verantwoordelijke was. De winkel heeft de middenweg gekozen en jouw de aanbieding gedaan. De rest hoe het nu gaat verlopen heb jij gelukkig niets meer mee te doen.

ieder eval weer een lesje geleerd over de duitse audio markt..

als ik dit dus goed lees heb ik nog geluk dat ik akkoord heb van winkel en op papier heb dat ze het geld terug gaan storten???

De Duitse markt zit niet ingewikkeld in elkaar hoor en dat het nu op papier staat is goed want exact dezelfde regels als hier daar hebbe nze zich aan te houden.

Maar nogmaals ik vind achteraf dat vele reacties erg kort door de bocht zijn gegaan want het blijkt eruit dat de aftersales toch goed blijkt te zijn. Maz krijgt gewoon geld terug. Dat de communicatie niet vlot verliep en beter kan, ja absoluut hoe het hier beschreven wordt maar doet niets af dat deze winkel toch service geeft op een Kündengerät terwijl ze niet verplicht waren!!
Maar wat is makkelijker dat er dan van alles geroepen gaat worden geschreven over k*t service hier, k*t winkel bla bla bla. Dit vind ik jammer.
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

Mr.M

Citaat van: Audiofiel op februari 26, 2015, 11:17:44
Toch had je dat in de advertentie gewoon kunnen lezen. Dus als je dat niet wist, ligt dat niet aan de winkel maar aan jezelf.

Dat geeft toch een heel ander licht op de zaak dan uit jou eerdere verhaal bleek. Je maakte deze winkel behoorlijk zwart. Ik vind dat de winkel dat juist heel netjes heeft opgepakt.

Ze geven je direct de optie om het terug te kunnen brengen. Dat jij vervolgens verwacht dat ze je cash direct terugbetalen als je onaangekondigd op de stoep staat zonder afspraak vind ik op zijn minst behoorlijk naïef. :-X

ik dacht echt ten alle tijden een aankoop te hebben gedaan bij HUN (winkell)... gezien zij mij garantie gaven dat het helemaal in orde is...de winkelier is ook niet duidelijk geweest naar mij toe dat het zij enkel tussenpersoon waren, vandaar dus de verwarring en misverstand denk ik..
ik dacht, zij zullen er vast wat op verdienen gezien zij mij garantie bieden over het product..

Mr.M

in dit geval, staat mij niets anders toe dan ook netjes mijn woorden terug te nemen betreft SLECHTE AFHANDELING...

ik blijf nog wel bij mijn mening, de winkel heeft mij gerust gesteld en garandeert dat het om een goed werkend product gaat en niet de eigenaar...

daar hadden zij zich in vergist om blind vanuit te gaan dat het product goed is..

dat ze mij geen excuus aanbieden voor het ongemak vind ik alsnog niet netjes...want  de winkelier is de gene dingen aangeeft dat het om een perfect werkende product gaat en daarmee adverteert.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Audiofiel op februari 26, 2015, 11:17:44

^^ ^^
Niet alleen Maz, maar ook vele volgers  :-X doen uitspraken, die ook niet mals zijn. Maar Maz zijn begin verhaal bleek niet volledig te zijn, ik schreef het al onsamenhangend ;). Nu het verhaal compleet wordt komt de aap uit de mouw  ;).

Citaat van: maz op februari 26, 2015, 11:27:23
de winkelier is ook niet duidelijk geweest naar mij toe dat het zij enkel tussenpersoon waren, vandaar dus de verwarring en misverstand denk ik..

Je eerdere bericht Maz  ;) Jij ging onderhandelen over de prijs, de winkel koppelt terug dat ze met de klant moesten bellen ;). Dus de winkel is in communicatie wel duidelijk geweest  ;).

🎶🎶🎶

🎶🎶🎶