aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Bama

Ipv vivid was vulva ook wel een goede naam geweest.

Ik heb ze nooit echt goed beluisterd dus kan daar niks over zeggen qua looks vind ik ze ook wel leuk, ben wel benieuwd dingen zijn nog niet eens zo duur zie ik wel gebruikt.

michel69

Wow Maz wat een beauty's en de kleur ik vind het persoonlijk erg mooi en passend bij het uiterlijk van de Vivids heel veel luisterplezier maar dat zit wel goed aangezien je al lyrisch was over het kleine broertje.. ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Thanatos

Ik heb de Vivids nu een aantal keer gehoord en snap direct waarom Maz er wild van is. Ze klinken echt als een klok, tikje fris. Maar absoluut high-end weergevers van de hoogste orde.

Het uiterlijk.. de kleur is mooi. dat is het dan ook  :D Maar als ik weer eens opzoek ga naar een ander paar speakers voor mijn main set dan staat Vivid zeker op het lijstje.

Bama

Komen deze uit Duitsland Maz?

@ Thanatos, staat een setje 1.5 op mp en staat er al voor de 2e keer op, verkoper komt er niet vanaf, bij een bod heb je ze aan je broek hangen denk ik.

Thanatos

Maar ben nog niet uitgekeken op mijn huidige set  :D kon ze goed verkopen maar heb het aanbod afgeslagen..

Mr.M

Citaat van: R op februari 21, 2015, 12:45:49
Gedurfd, maar mooi. De grijze ging niet meer door?

ik heb geen tijd om naar engeland te rijden helaas en ik vind de bronze toch aparter kwa kleur dan grijs.heb 2 keer de kharmas gehad in bronze en vond dat altijd een hele mooie opvallene kleur. voor de verkoop zou grijs wat makkelijker zijn maar daar koop ik ze niet voor.. ik ben echt blij met het geluid van de vivids en hopelijk geeft dit net dat klein beetje laag beter weer welke ik miste bij de kleine zusje.

Citaat van: Onder013 op februari 21, 2015, 12:48:18
Geluidsmatig ook nogal een verschil tussen die twee 8).
Proficiat met wederom een mooie aanwinst.

Gr
Henk

tnx henk  ben er zeer blij mee.

Citaat van: bmateijsen op februari 21, 2015, 12:52:05
Gedurfde kleur en waanzinnige luidsprekers!
daankjewel , de speakers zijn toch all heel apart , dan maar in een aparte kleur , maakt het wel af....

of het gaat staan in mijn interieur weet ik nog niet want ik heb laatste tijd wat dinge veranderd , van warme Perzische kleuren naar iets strakker grijs wit..dus misschien dat ik weer wat kleur in huis moet halen....bv me oude tapijten weer neerleggen.

Citaat van: Bas Akkerman op februari 21, 2015, 12:55:00
Kleine update noemt ie dat dan... ;D
Dinsdag wat te doen? ;)

vind echt jammer dat je de kleinere niet heb kunnen beluisteren bas ,ook abel wilde langs voordat ze de deur uit zouden gaan..was niet de bedoeling om zo snel weer te switchen maar het is me weer gelukt om in korte tijd mijn vivids te verkopen om de grotere zus in huis te halen...je moet maar het geluk hebben dat het allemaal goed aansluit op elkaar..

Citaat van: michel69 op februari 21, 2015, 13:17:43
Wow Maz wat een beauty's en de kleur ik vind het persoonlijk erg mooi en passend bij het uiterlijk van de Vivids heel veel luisterplezier maar dat zit wel goed aangezien je al lyrisch was over het kleine broertje.. ;D

tnx michel

ben inderdaad onder de indruk van de vivids alleen het is zeer belangrijk dat je ze goed match met de rest van je componenten,zo heb i gemerkt dat de kharma klasse d eindtrappen absoluut geen match zijn met de vivids. klanken worden hard en krijgen een scherp randje, geluid wordt wat aggresiever en a relax.
zet je de air tight eindtrap eraan dan is er een balans en zachtheid welke zeer aangenaam is en geen moment een scherp of onaagenaam gevoel..

Citaat van: Bama op februari 21, 2015, 13:06:39
Ipv vivid was vulva ook wel een goede naam geweest.

Ik heb ze nooit echt goed beluisterd dus kan daar niks over zeggen qua looks vind ik ze ook wel leuk, ben wel benieuwd dingen zijn nog niet eens zo duur zie ik wel gebruikt.

je bent welkom ton.

Citaat van: rovinggecko op februari 21, 2015, 10:34:30
Mooie upgrade. Volgens mij is de rode zo slecht nog niet. Ze vallen toch op, dus dan maar beter in een sprekende kleur!

Veel luister plezier!,
exact mijn gedachte ook... als het toch opvalt dan maar echt opvallen..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

sultankat

Citaat van: LABO op februari 21, 2015, 10:50:52
Prachtige aanwinst Maz  :clapping:  vind de kleur erg mooi. Je kunt de tent wel een weekje sluiten als deze eenmaal in huis zijn.

+1. Prachtig.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: felix01 op februari 21, 2015, 15:21:16
profi met de nieuwe speakers :clapping:
ben benieuwd!
Tnx. Ben zelf ook heel erg benieuwd
Citaat van: doorofnight op februari 21, 2015, 15:32:12
Ik kom gewoon wanneer de andere vivids er zijn :)
Je bent welkom Abel..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Maikel_audionerd

Super nieuws, dat wordt dik genieten!!!
Veel plezier maandag en maak vooral veeeel foto's :D
Groeten Maikel
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mr.M

Citaat van: Maikel_audionerd op februari 22, 2015, 18:14:58
Super nieuws, dat wordt dik genieten!!!
Veel plezier maandag en maak vooral veeeel foto's :D
Groeten Maikel

dat hoop ik wel. want deze vivid heb ik allang willen hebben.

morgen ochtend om 9uur ga ik erheen rijden. en als goed is eind van de dag terug met een setje vivid b1...  ben ik de enige op forum denk ik met eennvivid b1...

de v1.5 is naar een forumgenoot , en die gaat de vivids verwennen met een dikke set  2x400watt davialet... ;).

ik ben benieuwd hoe de b1 het doet met de 2x 80 watt AIR TIGHT BUIZE EINDTRAP.. anders koop ik een ander eindtap met wat meer kracht.

ben benieuwd..

felix01

buizen blijven toch iets extra hebben vind ik...... :pompom:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

scrutinizer

Citaat van: maz op februari 22, 2015, 23:16:09
dat hoop ik wel. want deze vivid heb ik allang willen hebben.

morgen ochtend om 9uur ga ik erheen rijden. en als goed is eind van de dag terug met een setje vivid b1...  ben ik de enige op forum denk ik met eennvivid b1...

de v1.5 is naar een forumgenoot , en die gaat de vivids verwennen met een dikke set  2x400watt davialet... ;).

ik ben benieuwd hoe de b1 het doet met de 2x 80 watt AIR TIGHT BUIZE EINDTRAP.. anders koop ik een ander eindtap met wat meer kracht.

ben benieuwd..
Het belang zou moeten zitten in het "karakter"van de versterker ......... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kerkhoffd

Oké, einde van de dag, dus laat de Nieuwe Vivid's maar zien Maz!
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Hier staat die dan..zelfde kleur als me oude kharmas..bronzen ...

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

brtram

Wow, dit ziet er fantastisch uit  :clapping:

Veel luister plezier  :coffee: (waar is wiskey emotion)

Mr.M

,

Sorry voor slechte foto's..met de tab genomen..

Kleur valt reuze mee..ze zijn net design meubelstukken...en het laag is echt vet. Heel strak en diep...

Nahpets

Ga er toch lekker van genieten man. Ipv ons van jaloersmakende foto's te voorzien.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mr.M

Bama

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Marino

Mooi, past ook echt mooi bij de rest van de inrichting!
Veel luisterplezier!
Versterking: Leema Pulse 3
Bronnen: Meridian 596 / Primare NP5
Luidsprekers: IMF CM2