aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

felix01

Citaat van: maz op februari 18, 2015, 20:09:22
Toen was het stil in huize maz... :unhappy:

Vivids zijn net opgehaald en  mijn nieuwe kharma supreme refrence speaker kabels zijn ook verkocht.

Nu wachten tot ik mijn nieuwe speakers kan ophalen.... O0
ja ,t ziet er maar leeg uit zo zonder speakers he.
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

pameijer

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Mr.M

Citaat van: Nahpets op februari 18, 2015, 20:47:02
Hoe was de Kondo DAC eigenlijk? Of heb ik dat bericht over het hoofd gezien?

Ik heb de Kondo DAC bij Kharma gehoord....heerlijk. Als ik het mij goed herinner Metronome Kalista, Kondo DAC, Kondo vv, Kharma eindversterkers (de grote) en Kharma Exquisite Midi.

Kippenvel. Mag ook wel voor de prijs van een hele leuke woning.
k heb de kondo goed beluisterd en vergeleken de laatste dagen  en tja , wat moet ik zeggen??
Hij klinkt absoluut geweldig, verfijning en resolutie welke op een heel bijzonder manier de lucht ingeslingerd word..mids en hoog klinken echt en heel aangenaam.kondo laat dinge op een bijzonder manier horen...het laag is niet zo nadrukkelijk als de bryston.
Ik denk dat het nog hemelser zou klinken met een volwaardig vloerstaand. Met de monitors is het niet helemaal een match wat het laag wordt minder nadrukkelijk en dat wil ik absoluut niet erbij hebben.minder laag.
Dit kondo is een dac welke gemaakt is voor hoge klasse speakers met de beste kasten en beste units welke van hoogste hoog tot laagste laag doorgaan . dan zal je pas d magie van deze dac horen....
Bij mij met de kleine vivids komt de kondo  niet tot zijn  recht....ben benieuwd hoe het straks gaat met de grotere vivids...hoe de opstelling nu was ging mijn voorkeur naar de bryston dac ...minder in luchtigheid ,finesse ,aura en wauw dan de kondo maar  wel een betere punch op met de kleine vivids...

De kondo MOET op een FULL RANGE high end speaker aangesloten worden wil je horen wat die kan...

Ben benieuwd naar de kondo en de grotere vivids...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: cz79 op februari 18, 2015, 21:21:40
Trieste bedoening
Helaas wel...
Citaat van: pameijer op februari 18, 2015, 21:29:02
Je hebt toch nog surroundspeakers?
Ik heb niets meer kwa speakers...alles is weg helaas. Had ik de quad 11 l s nog maar... Heb alles weggedaan omdat ik voor stereo ging...
Citaat van: felix01 op februari 18, 2015, 20:53:16
ja ,t ziet er maar leeg uit zo zonder speakers he.
Ja heel erg leeg...niet gewend om geen speakers te zien....

Hopelijk komt niets tussen en dat ik snel de andere vivids kan ophalen..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

eddy135

Citaat van: maz op februari 18, 2015, 21:58:31
...Ja heel erg leeg...niet gewend om geen speakers te zien....

En te horen vooral!  :hehe:

Hoewel de Vivid's regelrechte kunstobjecten zijn, natuurlijk. :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Citaat van: eddy135 op februari 18, 2015, 22:35:50
En te horen vooral!  :hehe:

Hoewel de Vivid's regelrechte kunstobjecten zijn, natuurlijk. :worship:
Ja ze zijn inderdaad kunst objecten. Het duurt voordat je ze waardeert en aan wendt . maar de reacties waren heel erg positief tot nu toe van Mesen die het hebben gezien..

De grotere zus zal iets aanwezig er zijn dan deze maar ik vind het niet erg, ben er weg van...

eddy135

Citaat van: maz op februari 18, 2015, 23:13:56

De grotere zus zal iets aanwezig er zijn dan deze maar ik vind het niet erg, ben er weg van...
Mijn idee, prachtig!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Kleine update...

Kogel is door de kerk..... maandag haal ik hem op. :headbanging:

Ik wilde de grijze maar ,het is een rood/bronze geworden...
Maandag haal ik hem op...

Het heeft zelfde kleur als me oude kharma 2.3.... bronze/rood/bruin..

rovinggecko

Mooie upgrade. Volgens mij is de rode zo slecht nog niet. Ze vallen toch op, dus dan maar beter in een sprekende kleur!

Veel luister plezier!,

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Marco66

Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

LABO

Prachtige aanwinst Maz  :clapping:  vind de kleur erg mooi. Je kunt de tent wel een weekje sluiten als deze eenmaal in huis zijn.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Lex Groningen

Smaken verschillen gelukkig per mens, maar heb het idee dat ik de enige hier ben die ze er niet uit vindt zien. Te futuristisch. Hoe ze klinken, daar kan en zal ik niks over zeggen, om de simpele reden dat ik ze nog nooit heb beluisterd.

Wens je heel veel plezier en luistergenot, Maz.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Pjotr27

Ik vind ze er ook niet uit zien. Ik hoop wel dat ze beter klinken als op de High-end in München, daar was het echt superslecht. Maar de kleur is wel heel mooi! Is weer eens wat anders als zwart of houtkleur.
Je gaat er zelf van genieten, dat is het belangrijkste, gefeliciteerd met de upgrade...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Alco

CiteerSmaken verschillen gelukkig per mens, maar heb het idee dat ik de enige hier ben die ze er niet uit vindt zien.
Ik zou ze ook nog niet gratis in m'n woonkamer willen hebben staan. :blink: De kleur vind ik op zich niet verkeerd.
Maar... altijd leuk om uit te kunnen kijken naar een nieuwe HiFi aanwinst. Heel veel luisterplezier gewenst, Maz! :smile:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Mr.M

tnx mannen .. ik moest er zelf ook aan wennen toen ik de vivid voor het eerst zag..

gelukkig ben ik niet vies van anders en apart zijn en doen, wat geluid technisch gezien zijn ze helemaal mijn smaak de vivids.
hoop dat deze goed matchen met mijn ruimte,,

heb heel even de verleiding gehad om een kharma S7 te kopen als dit niet door zou gaan maar het ziet er naar uit dat het gewoon doorgaat.

heb er lang naar gezocht en naar uitgekeken om deze vivids in huis te halen en het is bijna zover..
hierna doorsparen weer voor de BARBA papa\MAMA.

de barba baby v1.5 heb ik gehad , nu komt de grotere zus.  .barba B1..  dan is er nog de barba K1,,na de K1 daarna gaan de prijzen astronomisch omhoog de 20k in tweedehands.

ben zeer benieuwd hoe dit gaat klinken...

de center doet me denken aan de film WAR OF THE WORLDS..

Mr.M

Mr.M

vivid center en de futuristische vorm...

Mr.M

Citaat van: Alco op februari 21, 2015, 12:25:24
Ik zou ze ook nog niet gratis in m'n woonkamer willen hebben staan. :blink: De kleur vind ik op zich niet verkeerd.
Maar... altijd leuk om uit te kunnen kijken naar een nieuwe HiFi aanwinst. Heel veel luisterplezier gewenst, Maz! :smile:

tnx..

ik heb liever zoiets over de vloer kwa UITERLIJK dan een harbeth... als het lelijk moet zijn dan maar bijzonder lelijk..hahahah

:tongue2: 

R

Deleted Member 2

Citaat van: maz op februari 21, 2015, 12:41:49
tnx..

ik heb liever zoiets over de vloer kwa UITERLIJK dan een harbeth... als het lelijk moet zijn dan maar bijzonder lelijk..hahahah

:tongue2:

Geluidsmatig ook nogal een verschil tussen die twee 8).
Proficiat met wederom een mooie aanwinst.

Gr
Henk

bmateijsen

Bas Akkerman

Citaat van: maz op februari 21, 2015, 10:27:50
Kleine update...

Kogel is door de kerk..... maandag haal ik hem op. :headbanging:

Ik wilde de grijze maar ,het is een rood/bronze geworden...
Maandag haal ik hem op...

Het heeft zelfde kleur als me oude kharma 2.3.... bronze/rood/bruin..
Kleine update noemt ie dat dan... ;D
Dinsdag wat te doen? ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten