aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Ik zal maz geen subs aanraden.
Tegen de tijd dat alles aangesloten is, zijn de fronts alweer verkocht ;D

Deleted Member 2

mijkie

* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Oud lid

Thanatos

Citaat van: Onder013 op december 23, 2014, 18:17:04
teaser:

TAD CE1

Identieke drivers aan de Pioneer S-2EX Alleen wel even een wat luxere kast.. Erg mooi  :inlove:

Kerkhoffd

Citaat van: eddy135 op december 23, 2014, 18:19:09
Zo mooi als de Vivid's zijn, zo lelijk zijn deze... :sneaky:

Ik zou ze maar op hun prestaties beoordelen. Heb ze nog niet gehoord, maar ben uit nieuwsgierigheid haast geneigd om de 30e of 31e naar Hilversum te rijden voor de ervaring alleen al.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Bama

Er stond afgelopen week een setje witte vivids op mp, sprak mij wel aan, waren ook vrij snel weg maar waren ook maar iets duurder dan de pioneers

YamahaRXV

Hier wordt maz vast helemaal blij van denk ik.... 8)
http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=7091646691

Gelijk even een tripje Denemarken met vriendin van maken  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Duck Twacy

Citaat van: Thanatos op december 23, 2014, 18:54:32
TAD CE1

Identieke drivers aan de Pioneer S-2EX Alleen wel even een wat luxere kast.. Erg mooi  :inlove:

Ik vind de S-2EX mooier. En als je weet wat die weegt (28 kilo), dan zal er echt niet op de kwaliteit bezuinigd zijn.

Mr.M

Citaat van: Bama op december 23, 2014, 19:09:30
Er stond afgelopen week een setje witte vivids op mp, sprak mij wel aan, waren ook vrij snel weg maar waren ook maar iets duurder dan de pioneers
Klopt. Ik heb die man gesproken en wilde met hpem eerst een deal maken maar we kwamen niet uit met de prijs.
Hij wilde max 50 euro zakken.

Nu kwam ik op zelfde neer alleen met een weekendje Zwitserland erbij. En ik wilde graag de graphite kleur hebben.
Dus dan maar naar Zwitserland.

Citaat van: YamahaRXV op december 23, 2014, 19:36:26
Hier wordt maz vast helemaal blij van denk ik.... 8)
http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=7091646691

Gelijk even een tripje Denemarken met vriendin van maken  8)
Die had ik al gezien..als ik geen zaak had gekocht hadden ze nu zonder twijfel hier gestaan. Voor onder de 15k zijn ze een koopje...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Thanatos

Citaat van: Duck Twacy op december 23, 2014, 19:47:38
Ik vind de S-2EX mooier. En als je weet wat die weegt (28 kilo), dan zal er echt niet op de kwaliteit bezuinigd zijn.

Ik speel er nu mee.. Zeer content mee :)

Duck Twacy

Joris1971

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Mr.M

Net even alle buize spul aan de kant gezet en overgegaan op klasse A en ces 3300r cd speler en 3300r versterker.

Eerste impressie is een absolute klasse speler combi.

Ver boven mijn verwachting is de kwaliteit van deze cd en versterker combi.

Geluid is vol, holografisch en heel aangenaam.

Ik weet nou niet of dit een echte klasse a is of niet.???

Hij klinkt in ieder geval echt heel goed.ik denk niet dat je voor rond 500 euro versterker niets beters kan vinden.
En de loopwerk /cd speler ga ik straks los beoordelen.
Aan de revieuws te lezen moet dit een mooie loopwerk/cd speler zijn met een classe A output stage...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Het is weer een rommeltje hier. Laatst had ik alles weggedaan en nu weer een opstapeling..hahaha
Er is weer van alles in huis.
Theta ,lamm,cec, airtight,audionote,musical fidality,michell,heron audio,bryston,vivid.pfff heb ik niets overgeslagen?
Ow jawel denon blueray/dvd transport ,quad.

Was even rustig in huis en nu weer een stapel spul...hahah

Mr.M

Oeff oeff oefff...dit moet je zelf horen...ben zo benieuwd of ik de enige ben die zo over denkt..
Bas en Abel komen binnenkort even drankje doen en ben zo benieuwd naar wat ze vinden.  .. Het lijkt nu alsof ik overdrijft maar dit is echt , [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] wauwww zoals ik nog nooit heb gezegd...

Ik sta versteld en dat na het hebben gehoord  van Kharma en Pioneer 3 serie en 2 serie en sonus Faber guarneries in een week.
En dit laat je op de punt van je stoel zitten met de manier waarop muziek op je afkomt ...  Ver ver ver boven mijn wildste dromen presteren deze monitors....

Ik ga maar ophouden erover want ik kan niet uitleggen hoe dit klinkt ....

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Mr.M

En we switchen door naar het volgende..
Theta vv
theta cd speler
Theta eindtrap..

DofN

Citaat van: maz op december 23, 2014, 21:09:21
Oeff oeff oefff...dit moet je zelf horen...ben zo benieuwd of ik de enige ben die zo over denkt..
Bas en Abel komen binnenkort even drankje doen en ben zo benieuwd naar wat ze vinden.  .. Het lijkt nu alsof ik overdrijft maar dit is echt , [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] wauwww zoals ik nog nooit heb gezegd...
(.))

:) Ben zeer benieuwd! Leuk dat je zo enthousiast bent.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Hierna doen we ;

de audio note buize  vv in combi met
theta eindversterker.

En als laatst komt ;

de audio note buize vv
Air tight buize eindversterker.

Dan heb ik alle combies gehad
Classe A cec
Buize vv en mosfet eind
Buize vv en buize eind
Digitale vv en mosfet eind.

Straks even een opsomming want de verschillen zijn nogall goed hoorbaar..

Mr.M

Citaat van: doorofnight op december 23, 2014, 22:35:26
:) Ben zeer benieuwd! Leuk dat je zo enthousiast bent.
Nou ik ook Abel..

Weet je wat het is Abel. deze speakers kunnen een ongelovige emotie neerzetten en ik wil weten of dat in alle combies aanwezig is of niet.
Maakt de speaker alles muzikaal door zijn  karakter of is het de combi van???
En tot hoeverre hoor ik verschil tussen en alles BUIZE set tov een BUIZE combi met solid state of een classe Atje van all niet te hoge prijs.

Mr.M

Een ding is zeker deze speaker laat resolutie horen zoals geen ander speaker tot nu. Helderheid en fijnste detail is hoorbaar alsof ze vergroot worden weergegeven zonder dat het ten kosten gaat van muzikaliteit..
Het trekt zeker je aandacht, de kleinste details .maar op een manier dat heel aangenaam en verbazend overkomt op de luisteraar.
Je raakt het muzikale plaatje  niet  kwijt erdoor.het wordt geen tinkel tankel luister sessie..maar een boeiend luister ervaring met af en toe wauww erdoorheen omdat de kleinste tinkel ,tankeltjes heel aangenaam en onaangedrongen op je afkomen. .