aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Hmmmmvoelt alsof ik voetstaps rij....schiet niet op in ned met 120 max :popcorn: :nopompom:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

michel69

Citaat van: maz op december 21, 2014, 21:09:47
Zwitzerland naar nederland in 4 uur..
Ben er bijna....  :clapping: :headbanging:

Dat heb je snel gedaan ;D.............cheers voor zo Maz tenminste neem aan dat je voor jezelf een lekker glas inschenkt en dan de boel rustig gaat aansluiten ;)

Oh ja vergeet niet nog wat foto's te plaatsten want er zijn nog al wat mensen die vermoeden dat je de boel in de maling neemt als het gaat om de aanschaf van de Vivid's....

Ik zit in de twijfelgroep :butbut:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

mijkie

Citaat van: maz op december 21, 2014, 21:14:12
Hmmmmvoelt alsof ik voetstaps rij....schiet niet op in ned met 120 max :popcorn: :nopompom:

dat is altijd afkicken ......
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

DofN

Citaat van: daanvanduif op december 21, 2014, 21:11:34
Veel plezier alvast Maz.
Mooi merk dat Vivid, mocht er op een of andere onverklaarbare reden opeens wel een hoop geld bij me overblijven wil ik serieus overwegen om voor de Vivid G2 te gaan.

Wie weet, als je je geld telt na de verhuizing dat het mogelijk is?

Verder: Mea Culpa. Ik mis het gen voor bepaalde humor.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: Zodiac op december 21, 2014, 21:20:29
Stapvoets[emoji1][emoji1][emoji1]
exact dat . Hahah  lol

Pffff vriendin mag rijden want dit is echt moeizaam ... ik zie de strepen op de grond in slow motion gaan...beetje matrix gevoel alles is vertraagd.....:)

Voor de twijfelaars onder ons...je ziet zo wat ik heb....misschien heb ik wel wat anders bij me en wil het niet bekend maken..hahahawie weet...
Zometeen een jackje inschenken want bwn benieuwd hoe die bij mij thuis doet ...ik ben oeder geval heel blij met dit bijzonder aankoop...
Was heel erg bang dat het geluid twgen zou vallen want ik had deze speakers nooit gehoord en dit was weer zoeen blinde aan koop en  800 km verderop.
ik ben nogal iemand die meteen hoor of een speaker kwaliteiten heeft welke  my meteen aanspreekt(pakt).
Eerlijk gezegd ,ik zou ze niet kopen als ik ze op eerste gehoor niets zou vinden.of het pakt me meteen of niet...en dit pakte me de eerste seconde toen die aan ging.. :wub: en de stess was meteen weg...
Mijn vriendin zei ook meteen dit klinkt heeel erg mooi..niet verwacht!

Was ieder geval een hele leuke weeken en rijden was heel leuk want de weg is heel mooi en de auto heel comfortabel bij lange afstande ...
Tank viel ook mee had verwacht dat het meer zou worden maar met  een klein 250 euro aan benzine ben ik heen en weer gereden.

Zo is vriendinnetje ook heel blij ... audio hobby bezorgd haar leuke weekendjes weg   :tounge2:
Ze zegt als je mij verteld wat je  zoekt ga ik ze goedkoop vinden , alleen niet piepen dat het in brazil ligt. 
Hahahah
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Duck Twacy

Basel - Venlo is ongeveer 563 km.

Blijft een aardig gemiddelde nauurkijk

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

daanvanduif

Haha als we het huis helemaal casco laten komt het niet eens binnen budget  ;D

Citaat van: doorofnight op december 21, 2014, 21:47:36
Wie weet, als je je geld telt na de verhuizing dat het mogelijk is?

Verder: Mea Culpa. Ik mis het gen voor bepaalde humor.
Corazón

Mr.M

Lekker thuis en alles opgeseld...

De foto vam de eerte aankopen komen eraan...

Ik heb hier de top  hd loopwerk van denon. Dit is echt een hebbeding voor de audiofiel thuisbioscoop en stereo liefhebber.
Denon hd blue ray transport...
Een een mooie setje CEC  LOOPWERK EN DE BIJBEHORENDE PRACHTIGE KLASSE A GEINTEGREERD VERSTERKER... DE 3300 R...

En de speakers komen er zo aan.. :tongue2:

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Ja lex .anders hadden ze hier niet gestaan..iee was ,als ik de theta als een set zou wegdoen dan gaat de cec transport in plaats staan.
De versterker heb ik er maar bijgenomen voor het geval..welke geval weer ik zelf ook niet maar wilde de set niet loskopellen van elkaar .
Dit kan ik nog altijd iemand mee blij maken. CEC is echt mooi spul voor redelijk prijs..
De DENON DVD 2500bt blue ray transport ,was gewoon uit nieuwsgierigheid gekocht om te vergelijke  met cd transport..

Ik heb hem zelf niet meteen nodig maargoed dit is bijzonder spul en er is altijd liefhebber voor..

Duck Twacy

Ff de zuurpruim uithangen  :nowink:

60 watt single ended klasse A en dan zo'n klein koelprofieltje?

http://www.clofis.nl/cec-amp3300r.html

Een Aleph 5 (ook 60 watt single endend class A bij 8 ohm) had er iets meer nodig (en werd nog steeds loeiheet)

60 watt classe A in stereo verbrand 3-4 maal het max uitgangs vermogen, dus continu 360-480 watt...

Verder geeft t nix, CEC maakt mooi spul ;)

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op december 21, 2014, 23:57:28
Ff de zuurpruim uithangen  :nowink:

60 watt single ended klasse A en dan zo'n klein koelprofieltje?

http://www.clofis.nl/cec-amp3300r.html

Een Aleph 5 (ook 60 watt single endend class A bij 8 ohm) had er iets meer nodig (en werd nog steeds loeiheet)

60 watt classe A in stereo verbrand 3-4 maal het max uitgangs vermogen, dus continu 360-480 watt...

Verder geeft t nix, CEC maakt mooi spul ;)
Ditnis de 3300... de mijne is de R serie...100watt..klasse a . Maar op een wijze blijkbaar dat koelprofiel niet groot hoef..en gebruik van stroom valt mee.....
Beetje googlen zo

Duck Twacy

Han S

Maz, misschien is het een goed idee om je eens te verdiepen in de kunst van het maken van scherpe foto's. Dat is niet zo moeilijk als het lijkt. Op mijn camera's staat een bloemetje en als je daar op drukt kun je kiezen voor 'macro'. En verdomd, dan maak je vlijmscherpe foto's van dichtbij.

Ik bedoel het goed hoor.  :headbanging:

Mr.M

Hier komt die dan... :clapping:
Ik denk de eerste op de forum met een ...

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op december 22, 2014, 00:04:15
http://www.diyaudio.com/forums/solid-state/154546-c-e-c-amp3300r-3300-r-amp-3300r-amp3300-amp5300r-lef-class-schematic-wanted.html
https://www.avforums.com/threads/c-e-c-amp3300-single-ended-class-a.343558/

Verder nomaals. leuke versterker (maar zou m niet inruilen voor je Theta, of andersom bedoel ik :) )
Neee doe ik ook niet... als de theta weg is heb ik alsnog deze bijzondere beauties..... de ces was als oplossing voor detheta cd speler.... ;)   
Opties zat in huize maz...

Audionote m2 vv
Air tight eindtrap.
Heron aidio tube phono.....

It is mijn nieuwe in elkaar geztelde buize set...
De  cec is voor de bij ..even om te luisteren wat die doet... daarna weer de deur uit. Op de transport na mischienn...

Mr.M

Kerkhoffd

Alweer leuk om te volgen Maz. Vivid kan heel mooi klinken. Ben benieuwd wat je luisterervaringen zijn na een tijdje rustig luisteren.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

michel69

Citaat van: maz op december 22, 2014, 00:44:39
Ik noem ze BARBA BABYS... HAHAH

;D en nu maar hopen dat ze niet gaan schreeuwen zoals baby's...... ;) maar dat is eventjes wat anders dan dat we gewent zijn je in je topic....van groot tot nog groter tot tja je gaf het zelf net al aan.....baby's....veel luisterplezier en ben heel erg benieuwd wat je er zelf van vind in je ruimte.

Zit nog eventjes je foto's te bekijken maar is het qua zicht niet heel erg wennen voor je om de Vivid's in je eigen ruimte te zien?
Cheers MIchel
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Citaat van: Kerkhoffd op december 22, 2014, 00:44:52
Alweer leuk om te volgen Maz. Vivid kan heel mooi klinken. Ben benieuwd wat je luisterervaringen zijn na een tijdje rustig luisteren.
Dankjewel.
Ik zit nu lekker te luisteren en eerste wat opvalt is de soundstage en de manier van presentatie van muziek...
Kwa plaatsing zijn ze ongelofelijk makkelijk..
Ik ben niet zo iemand die meteen ja en amen roept en dat de nieuwste wat ik heb de beste klinkt maar dit moet je zelf horen....
De hoeveelheid resolutie....omg...hoe de piano,basgitaar ,stem en fluit door deze speakers klinken is echt totaal anders dan andere speakers...
Eerste wat me vriendin zei, ik. Vind de pioneers mooier dan dit om te zien en ze klonken heel goed . maar hier is de stem van patricia barber met cafe blue het mooist van allemaal en de gitaar klinkt echt heel mooi ..

Zelfs haar viel dat meteen op dat dit heel apart klinkt .
alleen ze vind ze niet mooi.

Ik vind ze prachtig en zoek zze all een aantal jaar en nu voor eerst in de juiste kleur en prijs kunnen vinden..

Oefff moet even wennen aan de dynamiek van de speaker... Je moet ze echt een keer gehoord hebben  wil je snappen wat ik bedoel ,"muziek wordt heel anders neergezet met deze  speakers... Het laag is meer dan zat,, de basgitaar heeft echt een hele krachtig "impact" en een bijzonder kracht, en dat geld ook voor stemmen en piano... Impact vol en krachtig...ze staan als een huis voor je neus ...

IK HEB NOG NOOIT EEN SPEAKER GEHAD DIE ZO KON VERDWIJNEN....ZE ZIJN ECHT SIERSTUKKEN DIE JE NIET HOORT ALS ZE AAN STAAN...en dat zeg nu mijn vriendin ook..
Heb haar op de sweetspot laten zitten en ik zei hoor je war de speakers staan?
Ze zegt ::; HUN,  THEY ARE NOT BEAUTIFUL ,BUT THEY HAVE THE BEST SOUND OF ALL..AND THEY TOTALLY ,ABSOLUTLEY DISSAPEAR ...UNBELIVABLE HOW U DONT HEAR THEM...THE SOUND IS THE ONLY THING THATS NICE ABOUT THEM..hahaha

Meer wilde ik niet hore n...

Je wilt niet weten wat een big smile ik heb hier... En dat zal bevestigd worden in de toekomst want dit gaan niet zomaar weg..

DE CD EN STEM VAN PATRICIA BARBER CAFE BLUE KLINKT OP DE VIVIDS ZOALS IK ZE NOG NOOIT HEB GEHOORD...
IK ONTDEK DE CD OPNIEUW LIJKT WEL. 
DIT IS NIET EENS MEER VERGELIJKEN MET ANDERE SPEAKERS..(NIET IN DE ZIN VAN VELEN MALEN BETER)
HET IS EEN HELE ANDERE BELEVING EN PRESENTATIE ....

HEEEL BIJZONDER OM TE HOREN DAT HET OOK ZO KAN...

Citaat van: michel69 op december 22, 2014, 00:51:27
;D en nu maar hopen dat ze niet gaan schreeuwen zoals baby's...... ;) maar dat is eventjes wat anders dan dat we gewent zijn je in je topic....van groot tot nog groter tot tja je gaf het zelf net al aan.....baby's....veel luisterplezier en ben heel erg benieuwd wat je er zelf van vind in je ruimte.

Zit nog eventjes je foto's te bekijken maar is het qua zicht niet heel erg wennen voor je om de Vivid's in je eigen ruimte te zien?
Cheers MIchel
Klinkt TE GEK... 
IK SPEEL NU MET DE AUDIONOTE VV EN AIRTIGHT BUIZE EINDTRAP.

WAT EEN COMBI....IK KAN BIJNA DE STEM VAN PATRICIA BARBER AANRAKEN VOOR ME...
WAT EEN RESOLUTIE.... ALLES STAAT ONDER LOEP LIJKT WEL..MAAR NIET ZO DAT HET EEN AUFIOFIEL TINKEL TANKEL LUISTER SESSIE WORDT.
HET IS EEN BIJZONDER BOEIND EN GENOTVOL LUISTER ERVARING MET EEN WOWWW FACTOR IEDER KEER ALS EEN INSTRUMENT SPEELT OF PATRICIA BARBER DE MOND OPEN TREKT  HEB IK ZOIETS Van WAUWW . DIT KLINKT ECHT ANDERS.   

WOW. WOWWE WOWWWW.

en ik ben echt niet aamn overdrijven..Kharma is echt mooi met zijn tinkel tankeltjes presentatie  maar dit doet dat met een heel eigen karakter welke ik bij geen enkel ander speaker heb meegemaakt.

Waanzinnig wat deze rare speakers doen met een stem icm de BUIZE combi...

Mr.M

Ter aanvulling, iknhad verwacht dat ze dunnetjes gaan klinken omdat de kerstboom achter staat en ze moeten een klein 1.20 de kamer in en dat er geen koppeling is met kamer om de lage tonen te ondersteunen maar dit is echt een vol en gewicht vol geluid...ongeacht dat ze heel ver in de kamer staan.
Ik dacht , die moet ik zeker tegen de wand zetten om goed laag eruit te krijgen. Gelukkig is klinkt het nu al wauwww.
BEN BENIEUWD HOE HET GAAT KLINKEN  ALS IK ZE WEL MEER ONDERSTEUNING GEEF VIA DE KAMER KOPPELING.(ACHTERWAND)

botsen

Leuk dat je zo enthousiast bent.

Moeilijk voor te stellen, zo'n geluid uit zulke speakertjes.

Mr.M

Citaat van: botsen op december 22, 2014, 01:37:27
Leuk dat je zo enthousiast bent.

Moeilijk voor te stellen, zo'n geluid uit zulke speakertjes.
Nee je kan je ook niet voorstellen hoe anders dit klinkt tov een Kharma, pioneer, sonus Fabers.
Ze klinken allemaal mooi. Kharma , Pioneer ,sinus Faber  en vivids .
De eerste drie waren allemaal mooie maar net op ander manier...je kon niet kiezen ..
Alleen de vivids doen het heel anders dan ik gewend ben tot nu . Ik kan ze niet vergelijken want klinkt absoluut anders..
Tis net electrostaten met conus speakers vergelijken zo anders klinkt het voor mij tov andere conus speakers..

Nertals de uiterlijk is het geluid ook anders... Heel bijzonder anders...

Ik zat vrijdag  de guarneri palladios een op een te vergelijken naast de pioneers s3  en donderdag bij john de pioneer s2 monitor met de s3 en ja er waren verschillen waarvan je denkt OK die doet dit beter en de ander dat anders ,maar  niet schokkend verschillen waarbij je METEEN EEN VOORKEUR KRIJGT .
Dit is schokkend hoe anders deze speaker geluid reproduceren tov een sinus Faber palladio  of een Pioneer of Kharma...

Tis net als of je tot nu cola met cola light  en Pepsi  aan vergelijken was  en je krijgt nu ineens fanta tijdens cola vergelijking...haha lol