aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

MauZ

Tis maar dat goed dat deze aanwinsten geen kerstcadeaus zijn, kan je gelijk langs de Ardennen rijden voor een grotere kerstboom [emoji12] [emoji1] [emoji1] [emoji6]
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

clockwork

:
Citaat van: michel69 op december 17, 2014, 19:04:51
Hoi...ik zit nu net eventjes jouw topic te bekijken maar jij hebt dus dezelfde speakers als MAZ(als het goed is tenminste ;) )alleen dan de kleinere versie van de S1? trouwens echt een hele mooie ht heb je daar gerealiseerd  :clapping:

Dank je.  ::)

Nee, ik heb de S1's als fronts, de (iets kleinere) S2's als surrounds en de S7 als center.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

YamahaRXV

Citaat van: maz op december 17, 2014, 19:00:11
Hahaha..ik ben zelf ook de draadje kwijt met wat ik nou allemaal aan doen ben.

Mijn pioneers en de kharmas  onverwacht en binnen no  time beide verkocht, dus ik zit morgen zonder speakers en  moest wat anders zoeken...
In Zwitserland vond ik een setje speakers  en in België  de 1ex serie .

Als de 3 ex all zo goed is dan moet de 1 serie  nog fijner zijn...

De speakers van Zwitserland ga ik erbij kopen als ik met de beste man eens kan worden..

En tussen die 2 ga ik kiezen.

We gaan het meemaken.

Maz, ik zie al lange tijd onderstaande advertentie op hifi.nl staan... te mooi om waar te zijn ?  :angel:
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/172496/Pioneer-S-1EX-W.html
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

clockwork

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

YamahaRXV

Citaat van: clockwork op december 17, 2014, 19:39:21
Dat is helaas een oplichter.  :(

Daar was ik al bang voor :D  Dus toch te mooi om waar te zijn...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

clockwork

Ja,ze staan opeens toch in Duitsland en kunnen na inspectie door de Deutsche Post verzonden worden (als je ten minste vooruit wilt betalen). Copy /paste tekst van een overbekende scam mail.

Ik heb dit al 2 keer gemeld bij hifi.nl maar die doen er niets mee. Blijkbaar erg druk met artikelen schrijven.

Deleted member

Had laatst hetzelfde met een set Elac FS249 Black Edition op 2dehands.be... Kan daar zo pissig van worden... [emoji35] [emoji49]
Stereo-fan for life!

Deleted Member 2

Citaat van: clockwork op december 17, 2014, 19:45:34
Ja,ze staan opeens toch in Duisland en kunnen na inspectie door de Deutsche Post verzonden worden (als je ten minste vooruit wilt betalen). Copy /paste tekst van een overbekende scam mail.

Ik heb dit al 2 keer gemeld bij hifi.nl maar die doen er niets mee. Blijkbaar erg druk met artikelen schrijven.

Helaas heb ik dat in het verleden al eens ondervonden. Ze vinden het allemaal heel naar, maar doen er niets mee. Gelukkig ging het niet om een heel groot bedrag.

YamahaRXV

Citaat van: clockwork op december 17, 2014, 19:45:34
Ja,ze staan opeens toch in Duitsland en kunnen na inspectie door de Deutsche Post verzonden worden (als je ten minste vooruit wilt betalen). Copy /paste tekst van een overbekende scam mail.

Bizar.... :devil:

clockwork

Citaat van: Onder013 op december 17, 2014, 19:49:36
Helaas heb ik dat in het verleden al eens ondervonden. Ze vinden het allemaal heel naar, maar doen er niets mee. Gelukkig ging het niet om een heel groot bedrag.

Het gaat toch om het principe? Ik heb laatst ook aangifte gedaan tegen zo'n %#%##^+ die me voor 22 euro had opgelicht.

ik moet zeggen dat ze bij Marktplaats daar wel serieus mee omgaan. Na een paar meldingen wordt zo'n account direct geblokkeerd.

Deleted member

Ueberhaupt al het idee dat er blijkbaar mensen zijn die zo hun geld willen verdienen... Ik kan daar echt niet bij...
Stereo-fan for life!

Zodiac

Raakt iemand daarvan onder de indruk, dat zn account geblokkeerd word?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Citaat van: technative op december 17, 2014, 19:54:40
Ueberhaupt al het idee dat er blijkbaar mensen zijn die zo hun geld willen verdienen... Ik kan daar echt niet bij...
Ik ook niet, word er pisnijdig van....!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Thanatos

Er staat op Marktplaats nog een paar in Duiven. Idem verhaal. Informeer je krijg je hele rare antwoorden terug. Er gaat toch niemand blind zulke bedragen overmaken naar een particulier zonder de spullen eerst gezien te hebben..

Deleted Member 2

Citaat van: clockwork op december 17, 2014, 19:54:06
Het gaat toch om het principe? Ik heb laatst ook aangifte gedaan tegen zo'n %#%##^+ die me voor 22 euro had opgelicht.

ik moet zeggen dat ze bij Marktplaats daar wel serieus mee omgaan. Na een paar meldingen wordt zo'n account direct geblokkeerd.

Het gaat zeker om het principe. Ik heb hem daarom ook gestalked via mail en ben via linked-in achter zijn werkgever gekomen....Dat heb ik hem via email gemeld, maar geen reactie. Ik vond het iets te ver gaan om zijn werkgever te informeren, maar heb daar eigenlijk nog spijt van.
Ook heb ik nog bij de rechtsbijstandverzekering gevraagd wat zij kunnen doen. Het antwoord was simpel: daar doen wij gegeven het bedrag waar het om gaat (250,-) niets mee. Verzekering opgezegd en inmiddels die 250,- ruimschoots terug verdiend door de niet meer verschuldigde premie.

CZ79

Gewoon werkgever informeren, als iemand vuil spel wil spelen moet je hem, indien mogelijk, laten zien wie de baas is
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

clockwork

Wat een verhaal.  >:( ik denk dat ik inderdaad wel een mailtje naar zijn werkgever had gestuurd. (als je het echt helemaal zeker weet dat je de juiste hebt  ;)).

Deleted Member 2

Citaat van: clockwork op december 17, 2014, 20:22:37
Wat een verhaal.  >:( ik denk dat ik inderdaad wel een mailtje naar zijn werkgever had gestuurd. (als je het echt helemaal zeker weet dat je de juiste hebt  ;)).

Ik heb er iets positiefs mee gedaan. Het ging om een fraai verdeelblok. Het bleek dat hij had geprutst met de bedrading en standaard zou er ook een deel van de outlets gefilterd moeten zijn. Ik zat nadat de eergste boosheid en verontwaardiging zo eens naar dat mishandelde blok te kijken en besloot het dan maar het geheel naar eigen inzicht in te richten en dan zonder filter. Goed besluit geweest. Is een kwalitatief hoogwaardig onderdeel van de set geworden waar ik veel plezier van heb.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

michel69

Citaat van: clockwork op december 17, 2014, 19:22:24
:
Dank je.  ::)

Nee, ik heb de S1's als fronts, de (iets kleinere) S2's als surrounds en de S7 als center.

Oeps my bad.......ik bekeek je foto's en vergeleek ze in mijn hoofd met de andere S1's die ik al eerder had gezien en vond die van jouw er niet zo groot uitzien :-[......aan de andere kant is je ruimte zo te zien dus wel lekker ruim ;) ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

clockwork

Citaat van: michel69 op december 17, 2014, 21:41:39
Oeps my bad.......ik bekeek je foto's en vergeleek ze in mijn hoofd met de andere S1's die ik al eerder had gezien en vond die van jouw er niet zo groot uitzien :-[......aan de andere kant is je ruimte zo te zien dus wel lekker ruim ;) ;D

Neen hoor, my bad. Ik moet nodig de foto's vernieuwen. Dit zijn mijn oude Pioneer S81's. Die zijn wat kleiner. De ruimte is ongeveer 4 bij 6 1/2m.
Klusje voor de kerstvakantie dus: foto's vernieuwen. ;)

clockwork

Citaat van: Onder013 op december 17, 2014, 20:48:40
Ik heb er iets positiefs mee gedaan. Het ging om een fraai verdeelblok. Het bleek dat hij had geprutst met de bedrading en standaard zou er ook een deel van de outlets gefilterd moeten zijn. Ik zat nadat de eergste boosheid en verontwaardiging zo eens naar dat mishandelde blok te kijken en besloot het dan maar het geheel naar eigen inzicht in te richten en dan zonder filter. Goed besluit geweest. Is een kwalitatief hoogwaardig onderdeel van de set geworden waar ik veel plezier van heb.

Goed zo! Eigenlijk veel beter dan de andere oplossing. :headbanging:

Verstand komt met de jaren.  ;)

Deleted Member 2

Citaat van: clockwork op december 17, 2014, 21:48:42
Goed zo! Eigenlijk veel beter dan de andere oplossing. :headbanging:

Verstand komt met de jaren.  ;)

Het is heerlijk om door de jaren heen zoveel verstand verzameld te hebben ;D ;D ;D ;D

DM

Citaat van: maz op december 17, 2014, 14:53:35
Mag ik weten wie u bent en hoe u hierop komt ?
Dat is nou niet bepaald een merk die een twee binnen schiet bij iemand?

Ben zeer benieuwd naar u verklaring hoe u bij deze merk kom??
;)

Ik meende ergens gelezen te hebben dat een Vivid van 38k op je lijstje droomspeakers staat. Dat kan dan alleen maar de G3 zijn. Ik heb er het budget niet voor helaas, noch de ruimte, maar anders zou ik zeker ook Giya's hebben! Voorlopig blijf ik dromen van de V1.5, dat moet ooit nog wel eens lukken.
Grimm MU1-(Sablon Audio AES)-Mola Mola Makua-(Acoustic Zen Absolute XLR)-Mola Mola Perca-(Acoustic Zen Absolute Silver)-Vivid Audio S12

Mr.M

Citaat van: doorofnight op december 17, 2014, 20:56:03
Ik heb voorspellende gaven: toch een pioneer upgrade :)
Hahaha .of jij bent zo goed of ik ben zo voorspelbaar Abel..hahaha
Wat de pioneers betreft ik was heel lang aan twijfelen om de 1 ex  te halen gezien ik voor de 3 serie all een koper had welke in de wacht stond. En vandaag de knoop doorgehakt..
Ze zijn opgehaald en hebben een nieuw huis gekregen.

Citaat van: DM op december 18, 2014, 00:02:45
Ik meende ergens gelezen te hebben dat een Vivid van 38k op je lijstje droomspeakers staat. Dat kan dan alleen maar de G3 zijn. Ik heb er het budget niet voor helaas, noch de ruimte, maar anders zou ik zeker ook Giya's hebben! Voorlopig blijf ik dromen van de V1.5, dat moet ooit nog wel eens lukken.
Klipot helemaal ik heb in de Kharma topic aangegeven dat vivids mijn droom speakers zijn .
Tis niet iedermans vriend maar ik vind ze geweldig..
Lekker karakter vol. Barba papa en mama tachtig. Haha

Zal het bekend maken dan.... Ik ben met de verkoper eens geworden met de prijs dus verkoop gaat gewoon door....

Nu de vraag ,wat ga ik doen met all deze spul?? Wat ga ik houden en wat niet.
Wat ga ik met wat aansturen.
Ga ik voor de complete buizen set of ga ik
Buize en transistor combineren..
De theta is een ongelofelijk mooie set met oneindigend optie en kracht...
De complete buize set is heel muzikaal maar dan heb ik geen ht.
Hou ik de Pioneer 1 serie of de speakers uit Zwitserland..???

Zoals jullie van me gewend zijn ga ik alles kopen en in huis halen en dan  kijken wat goed bij elkaar past ...de beste combi ga ik houden en de rest verkopen... ;). Zo kennen jullie mij toch? Haha

Abel bedankt je hebt me zorgvuldig in elkaar gezet set naar klote geholpen met een opmerking , lol ...
Nu moet ik opnieuw beginnen met matchen van componenten.

Ik denk dat ik weer de titel kan veranderen..Maz begint opnieuw met de Quest naar Buizen ....

Lol...

Mijn vriendin volgt het niet meer.. Ze zegt ;;;

Je zei vandeweek dat je lekker met de platenspeler aan hobbyen bent en dat je set goed klinkt en niets aan gedaan hoef te worden.

Vervolgens  koop je de rooie speaker en morgen komt iemand het ophalen?
Je gaat opzoek naar een naaldje voor de platenspeler en je koopt die ding met grote lampjes erop die niet uitzien.

Je was zo blij met de pioneers en vandaag zijn ze opgehaald.

Gister kocht je die grote lompe dingen met die grote lampen erop.
Vandaag koop je die kleinere ding met allemaal kleinere lampjes erop.

Je heb zo moeilijk gedaan om alles van theta te halen om de set compleet te maken  en nu wil je alles ineens met lampjes er op.

Je verkoopt de speaker waar je tevreden mee bent en wil naar Zwitserland om andere speakers op te halen en je weet niet eens hoe het gaat klinken?

Gaat het wel goed met je???

Mij antwoord was : wat je zegt klopt helemaal  ...

Ik spoor niet... 

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )