aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op december 16, 2014, 20:41:33
Is ie single ended of push-pull?

O push pull geloof ik. Bij SE staan de buizen anders
Ehhhhh ik niet weten.  ??
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

En ze staan te spele.n.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

djoeri

Ja is PP met 6c33c buis, een kennis noemt ze ook wel tietenbuis   ;D.
Hoe klinken ze? Hoe is het Midden en midlaag? Draai zelf met compleet AN VV, DAC en EV. Alleen nog geen goede speakers.
Er zit ook nog mega verschil in buizen heb net een setje philips el 34 geprobeerd dan kun je de JJ niet meer aanhoren.

Gr. Djoeri

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mr.M

Citaat van: djoeri op december 16, 2014, 21:47:51
Ja is PP met 6c33c buis, een kennis noemt ze ook wel tietenbuis   ;D.
Hoe klinken ze? Hoe is het Midden en midlaag? Draai zelf met compleet AN VV, DAC en EV. Alleen nog geen goede speakers.
Er zit ook nog mega verschil in buizen heb net een setje philips el 34 geprobeerd dan kun je de JJ niet meer aanhoren.

Gr. Djoeri
Eerste indruk is :
Heel anders laag... Niet zo nadrukkelijk als de theta , wel heel aangenaam en lekker..
Midgebied en instrumenten zijn om te [emoji7] [emoji7] [emoji7] ..

Stemmen hebben een eigen karakter... Heel aangenaam en echt...beeld is wat meer upfront. (Positief) detail is perfect.
Ze moeten nog warm draaien denk ik ... Net half uurtje aan....

Eerste indruk is heel comfortabel en aangenaam (boeiend)...
Bas is minder aanwezig met de lamm en Kharma daardoor is de Kharma iets meer in balans in mijn ruimte...

Met de theta is de bas gewoon wat voller..
Ben beniewd hoe het gaat met de pioneers en lamms..

DofN

*schrikt wakker*

:)

Zijn die Kharma's te vergelijken met de Kharma's die ik toen gehoord heb? Of is dit een heel andere klasse?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Ja abel dit zijn dezelfde alleen met black label unit. verschillen zullen niet schrikbarend zijn...
Officieel zijn ze beide 2.3 . alleen dit heeft een upgrade units naar de black label .. Er zitten iets "verfijnder" units in  .

Maar klankmatig zijn ze haast zelfde als de vorige welke je had gehoord.

RZeemering

Fantastisch Maz. Je blijft ons verbazen. Met telkens ook weer de meest mooie spullen!
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Matthijs1973

prachtig om te zien en vast nog mooier om te beluisteren....alleen wordt nu echt je kamer te klein om alles netjes neer te zetten, de kerstboom komt steeds meer in de verdrukking. Ergens in dit topic heb je het ooit eens gehad over een andere woning?
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

YamahaRXV

Citaat van: maz op december 16, 2014, 00:52:31
Hahaha wat een timing....goed gezien lex...

Ben nu  ervoor gaan zitten en wat klinkt dit toch lekker.

Kan niet zeggen wat beter is maar anders  mooi...heel anders laag en druk weergave..
Ruimtelijkheid is anders en stemweergave heeft een eige karakter..

Gewoon heel aangenaam.... wel wat meteen opvalt tov de tads is het laagweergave... veel meer druk...met de tads zet ik de sub aan . Hierbij absoluut overbodig een sub.

Schitterende speakers Maz, m.i. niet te vergelijken met die Pioneers qua uitstraling en ''proud ownership'' gehalte  :headbanging:
Veel luisterplezier met de Kharma,s  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op december 17, 2014, 12:04:20
Schitterende speakers Maz, m.i. niet te vergelijken met die Pioneers qua uitstraling en ''proud ownership'' gehalte  :headbanging:
Tnx  ik vind de kharmas mooier om te zien dan de pioneers dat zeker.
En de pioneers zijn verkocht en worden vanavond opgehaald door vriend van me (onder voorbehoud dat het matched met zijn kamer)
Ik ben zelf heel erg benieuwd naar de een serie. Thonatos heeft de monitor s2 ex  gekocht en adviseert mij de 1 te kopen....hmmmmm gezien de kamer moet het gaan zegt die...even goed over nadenken...

Zoals je weet ik ben niet vies van iets kopen om enkel te testen...
Citaat van: Matthijs1973 op december 17, 2014, 09:55:35
prachtig om te zien en vast nog mooier om te beluisteren....alleen wordt nu echt je kamer te klein om alles netjes neer te zetten, de kerstboom komt steeds meer in de verdrukking. Ergens in dit topic heb je het ooit eens gehad over een andere woning?
Klopt kamer is klein voor all die spullen.... Vooral door de kerstboom.. Ik had de afspraak dat  niets geplaats mag worden na de tapijt randen.. Maar die afspraak is na klote gezien ik mij ook niet aan me afspraken hou met hard muziek na 02.00 uur hahaha..
Als de kerstboom daar weg is heb ik meer ruimte...

Wat nieuw woning betreft ,ja ik wilde een nieuw huis maar die geld zit nu weer in een zaak welke ik heb overgenomen en per februari mee start , dus even wachten wordt het en sparen voor een huis met een dedicated room..
Citaat van: RZeemering op december 17, 2014, 09:36:04
Fantastisch Maz. Je blijft ons verbazen. Met telkens ook weer de meest mooie spullen!
Tnx.. Ik verbaas soms mezelf ook met de gekke acties...

Ik ga voor een element de deur uit en kom met een lamm eindtrap thuis. Hahaha

Ik vind het leuk om dingen te testen en uitproberen mits ik ze voor een prijs kan kopen waar ik weinig tot geen verlies op maak anders is deze hobby een killer voor de portemonnee....

Maar er gaat meer komen ik ben bezig met een aankoop vanuit Zwitserland ..;)))))  en als dit doorgaat en we kunnen eens worden dan heb ik iets wat niemand op forum heeft....

[emoji41]  een speaker die ik altijd had willen hebben...maar haast nooit tegen kom...   
Ik wil hem gewoon zelf in huis hebben gehad en met eigen oren in eigen omgeving hebben gehoord ,kijken of de lovende recensies kloppen...

Hoe ver ga ik met hobby en hoeveel passie steek ik erin??

Nou,,, zoveel dat ik deze weekend naar  Zwitserland gaat rijden  om mijn lang gezocht (een van me aller favorietste) speaker   op te halen.. Het is in Bazel dus volgens navi 6.30 uur rijden..

Hopelijk worden we eens met de prijs....

Kan ik jullie ook verrassen.

brtram

Citaat van: YamahaRXV op december 17, 2014, 12:04:20

Uitstraling en proud ownership is gericht op anderen, het gaat toch om het genot voor de eigen oortjes  ;)

Mr.M

Mijn vriendin geniet volop van me hobby en vind muziek luisteren (vooral LP's draaien heel erg leuk)
Papa zette altijd slaap liedjes op LP s voor der op in de kamer.. Dus ze had veel eerder dan ik een platen speler. Haha
Ze vind het heel leuk dat we steeds uit huis zijn voor ditjes en datjes en dat ik hobby mix met weekendjes weg ...
Wat maakt het uit of je tijdens weekendje  Zwitserland bij een meede audio liefhebber een bakkie doet en een speakertje koopt op de terug weg?! Welke vrouw vind dat niet leuk?? ;)

MauZ

Citaat van: maz op december 17, 2014, 13:26:10
Mijn vriendin geniet volop van me hobby en vind muziek luisteren (vooral LP's draaien heel erg leuk)
Papa zette altijd slaap liedjes op LP s voor der op in de kamer.. Dus ze had veel eerder dan ik een platen speler. Haha
Ze vind het heel leuk dat we steeds uit huis zijn voor ditjes en datjes en dat ik hobby mix met weekendjes weg ...
Wat maakt het uit of je tijdens weekendje  Zwitserland bij een meede audio liefhebber een bakkie doet en een speakertje koopt op de terug weg?! Welke vrouw vind dat niet leuk?? ;)
Nou,.. Ik ben jaloers en vele denk met mij! Topvrouwtje heb ie Maz[emoji106] [emoji6] [emoji4]
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

eddy135

Citaat van: MauZ op december 17, 2014, 13:44:03
Nou,.. Ik ben jaloers en vele denk met mij! Topvrouwtje heb ie Maz[emoji106] [emoji6] [emoji4]

Ja, top-portemonneetje ook... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

MauZ

*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

michel69

Citaat van: maz op december 17, 2014, 13:26:10

Er zijn idd maar weinig vrouwen die tripjes niet leuk vinden.......of ze dan erbij willen zitten als het om audio gaat.....daar zijn er dan stukken minder van  ;).

Ach zet ze af in een leuke winkelstraat en laat ze maar los voor een paar uur......kan jij tenminste rustig over de hobby met de verkoper praten ;)

En ik denk dat het hele forum nu zwaar de hersenen aan het gebruiken zijn........om uit te vogelen over welke speakers het nu gaat.

In ieder geval een hele goede reis en veel plezier beste Maz ;)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

YamahaRXV

Citaat van: brtram op december 17, 2014, 13:22:34
Uitstraling en proud ownership is gericht op anderen, het gaat toch om het genot voor de eigen oortjes  ;)

Kan, maar hoeft zeker niet het geval te zijn... Klankmatig moet het dik voor mekaar zijn, maar ook de looks (uitstraling dus) zijn voor een groot aantal mensen toch wel erg belangrijk als het gaat om een volkomen tevreden en trots gevoel van het eigenaarschap te mogen ervaren.
Maz zo inschattende behoort hij ook tot deze groep, anders had hij die vierkante spreeuwenkisten wel gehouden  :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

botsen

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op december 17, 2014, 14:00:35

Maz zo inschattende behoort hij ook tot deze groep, anders had hij die vierkante spreeuwenkisten wel gehouden  :P

Daar bedoel je toch niet de pioneers mee? ???

botsen

Bama

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Mr.M

Kan, maar hoeft zeker niet het geval te zijn... Klankmatig moet het dik voor mekaar zijn, maar ook de looks (uitstraling dus) zijn voor een groot aantal mensen toch wel erg belangrijk als het gaat om een volkomen tevreden en trots gevoel van het eigenaarschap te mogen ervaren.
Maz zo inschattende behoort hij ook tot deze groep, anders had hij die vierkante spreeuwenkisten wel gehouden  [emoji14]
Helemaal gelijk.. Uitstraling is van groooot belang..als ik er tegenaankijk moet ik er van genieten en als ze aanstaan dubbel genieten..

Citaat van: botsen op december 17, 2014, 14:14:27
Ik gok de Harbeths
Yep die lelijke schoendozen..
Citaat van: MauZ op december 17, 2014, 13:44:03
Ben er zeer blij mee... Ze koopt eigen platen en dat scheelt mij weer inkopen..hahaha
Citaat van: michel69 op december 17, 2014, 14:00:13
Er zijn idd maar weinig vrouwen die tripjes niet leuk vinden.......of ze dan erbij willen zitten als het om audio gaat.....daar zijn er dan stukken minder van  ;).

Ach zet ze af in een leuke winkelstraat en laat ze maar los voor een paar uur......kan jij tenminste rustig over de hobby met de verkoper praten ;)

En ik denk dat het hele forum nu zwaar de hersenen aan het gebruiken zijn........om uit te vogelen over welke speakers het nu gaat.

In ieder geval een hele goede reis en veel plezier beste Maz ;)
Exact. Ik breng het ook leuk over en das de truck. Schat zin in een weekendje of dagje weg??
Ja natuurlijk.. OK dan pikken we onderweg even wat op.. ;))

Nu weet ze het all als ik dat roep.. Eerste wat ze zegt wat heb je nou weer gekocht..  En ze begint te bemoeien met de hobby en eigen mening in willen brengen. Bv ze wikt liever de pioneers dan de Kharma....dus probeert ze de pioneers te houden in huis. Proberen mag altijd zeg ik..
Maz zo inschattende behoort hij ook tot deze groep, anders had hij die vierkante spreeuwenkisten wel gehouden  [emoji14]
Helemaal mee eens. .
Citaat van: botsen op december 17, 2014, 14:02:32
Vond je de Kharma's toch beter dan de Pioneers?
Nee, anders. Kharmas hebben een heel breed spreiding waardoor je een bizar holografisch effect krijgt.. Geluid zweeft om en achter je ... Misschien ook de reflecties van kamer omdat ze dichter bij de muren staan en recht stralen. Ieder geval een bijzonder ervaring...
De pioneers zijn wat beter gefocused en heel eerlijk in weergave. Geen bijzoegende ruimtelijkheid effect ,maar een solide plaatsing en precies weergave.

Ik kan niet kiezen ... Beiden kan ik makkelijk mee leven .. Ieder heeft een eigen wauwww factor...

Ik ben zeer benieuwd naar de een serie... Misschien koop ik die wel om te ervaren hoe het klinkt in mijn ruimte....

.

Citaat van: botsen op december 17, 2014, 14:14:27
Ik gok de Harbeths

DM

Grimm MU1-(Sablon Audio AES)-Mola Mola Makua-(Acoustic Zen Absolute XLR)-Mola Mola Perca-(Acoustic Zen Absolute Silver)-Vivid Audio S12