aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: erik s. op december 15, 2014, 09:03:28
het blijft natuurlijk een beetje modderen zolang het geheel op een Ikea kastje blijft staan.
een oplossing aan de muur zou een goede investering zijn.
Ik weet  het Erik. Er gaat ook een dedicated tafel komen..of ik aan de muur wat gaat hangen????ik weet niet
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Deleted Member 2

Citaat van: maz op december 15, 2014, 16:10:49
U expertise en advies is an harte welkom

Probeer de sorbothane kegels eens tussen de graniet tegels. Een stuk of vier lijkt mij voldoende. Test of de bovenste plaat graniet iets inzakt en dus de sorbothane een paar milimeter in elkaar drukt. Plaats de sorbothane kegels verdeeld over het oppervlak waar de draaitafel zo ongeveer staat.
En dan maar weer luisteren :P

Groet,
Henk

Mr.M

Citaat van: Maro op december 15, 2014, 07:59:07
Ten tijde van de Denon stond er ook een compleet andere set. Hoe kun je dat dan vergelijken?
Klopt maar de theta had ik toen all.wel met de Avalon ascendants als front en Avalon monitors als rears .. Dus ik heb ze toen op goed spul getest. De denon maakte geen schijn van kans tegen zoeken theta.
Maar goed de verhouding is ook SCheef. 14k tegen 2.5k nieuw.

En nu met de pioneers is het helemaal feest..

Wat zal het vet klinken bij clock  worck in het ht..

Prachtig set rezah..[emoji7] [emoji7] [emoji7]
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Valkyrie

Citaat van: maz op december 15, 2014, 16:13:43
Ik weet  het Erik. Er gaat ook een dedicated tafel komen..of ik aan de muur wat gaat hangen????ik weet niet

Als Maz de speler aan de muur wilt hangen is dit misschien wel een mooie oplossing:

Finite Elemente Pagode Master Reference Wallmount Platform

Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

DofN

Ik denk dat Maz grotere Pioneers heeft gekocht en dat die vanavond worden bezorgd.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

clockwork

Citaat van: maz op december 15, 2014, 16:22:40

dank je Maz! Kom maar een keer langs als je in de buurt bent.  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Mr.M

Citaat van: Onder013 op december 15, 2014, 16:21:11
Probeer de sorbothane kegels eens tussen de graniet tegels. Een stuk of vier lijkt mij voldoende. Test of de bovenste plaat graniet iets inzakt en dus de sorbothane een paar milimeter in elkaar drukt. Plaats de sorbothane kegels verdeeld over het oppervlak waar de draaitafel zo ongeveer staat.
En dan maar weer luisteren :P

Groet,
Henk
Wat nu heb gedaan is het volgende.
Gerekend vanaf de IKEA tafel oppervlakte.
De eerste plaat staat op sorbotain en ja , hij wordt aardig ingedrukt door het gewicht op de IKEA tafel.
Dan heb ik vibrapods op de eerste verdieping met daarboven Kharma schotels ..de tweede plateau valt  met  de spikes in de schotels op de eerste verdieping.
Ik kan de tweede verdieping ook op sorbotain schijfjes zetten  zonder spikes en vibrapods, alleen dan kan ik mijn plateau niet 100% recht zetten.

De platen speler is wel waterpas te krijgen want die heeft zijn eigen afstel systeem.

Verder staat de IKEA tafel ook op spikes alleen afstellen  daarvan is wat moeilijker..

@henk maakt het uit hoeveel sorbotain schijven ik gebruik per verdieping? 3 of 4?? Ik denk het wel ? Hoe meer schijven hoe meer druk verdeling en gewicht druk per schijf..
Ik heb totaal 8 sorbotain schijven..

Mr.M

Zet ik per ongeluk de fotos op kharma topic. Haha
Kijk zo pimp je een graniet plaat tot een high end ULTRA ANTI RESONANTIE PLAAT..

Met 2 simpele plaatjes....met kharma er op.... :clapping:

Ik hoor het verschil nu all.....veel ruimtelijker en beter focus... laag lijkt ook beter. :tounge2: O0 :clapping:

Wat 2simpele kharma plaatjes allemaal kunnen.ongelovelijk....ik zou me huis moeten bestempelen met kharma ..dan werkt de behang ook misschien als absorbtie....??? :headbanging:  lol...

Mr.M

Mr.M

En een hulpmiddel.
Begint steeds proffesioneler uit te zien...lol

Mr.M

Citaat van: doorofnight op december 15, 2014, 09:26:44
Voor mij kakt het draadje een beetje in: heb niets met platenspelers en vond al die LS en versterkerwisselingen leuker. Heb je McIntosh weleens overwogen Maz?  ::)

Maar wel netjes hoor met dat graniet!
Ja die heb ik vaker gehoord. Ook in las Vegas dit jaar op verschillende settings. Vooral met sinus faber deden ze veel demo's.
Ik vind ze niet mooi kwa  zicht ik weet niet waarom maar heeft me nooit aangetrokken dit merk.
Kwa klank zijn ze wel goed . maar goed daar betaal je de prijs ook voor.

lynch1979

De Sorbothane die jij hebt kunnen per stuk 13.2 kg aan, dan doen ze het beste hun werk.
Dus als jij 4 stuks plaatst dan zou er 52.8 kg op moeten rusten zodat ze hun werk het beste doen.

Nahpets

Weet je wat daar leuk bij zou passen? Een Audio Note Dac 3.1X Signature met modificaties van De Jong en Peter van Willenswaard/AudioMagic.

Als je interesse hebt (voor een lijkenprijs, maar ja, dat vind ik dus) dan hoor ik het wel. Hij is overigens niet van mij (wel geweest  :D, prachtige dac) maar ik hoorde van die vriend dat hij hem wellicht weg gaat doen.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Deleted Member 2

Citaat van: maz op december 15, 2014, 16:32:31
Wat nu heb gedaan is het volgende.
Gerekend vanaf de IKEA tafel oppervlakte.
De eerste plaat staat op sorbotain en ja , hij wordt aardig ingedrukt door het gewicht op de IKEA tafel.
Dan heb ik vibrapods op de eerste verdieping met daarboven Kharma schotels ..de tweede plateau valt  met  de spikes in de schotels op de eerste verdieping.
Ik kan de tweede verdieping ook op sorbotain schijfjes zetten  zonder spikes en vibrapods, alleen dan kan ik mijn plateau niet 100% recht zetten.

De platen speler is wel waterpas te krijgen want die heeft zijn eigen afstel systeem.

Verder staat de IKEA tafel ook op spikes alleen afstellen  daarvan is wat moeilijker..

@henk maakt het uit hoeveel sorbotain schijven ik gebruik per verdieping? 3 of 4?? Ik denk het wel ? Hoe meer schijven hoe meer druk verdeling en gewicht druk per schijf..
Ik heb totaal 8 sorbotain schijven..

Telefonisch het geheim van de smit overgedragen (hoop ik) ;)

Ben benieuwd hoe de sandwich nu gaat worden

Deleted Member 2

Duck Twacy

Ik  wil geen spelbreker zijn, maar het draaggewicht van die Ikea plankjes is maar 13 kilo en voor bovenop de kast 20 kilo

Voor de Kallax (maar het oude model is denk it hetzefde kwa draagvermogen):
Afmeting gemonteerd product
Diepte: 39 cm
Hoogte: 77 cm
Breedte: 77 cm
Max. belasting: 13 kg
Max. belasting/bovenkast: 20 kg

Ik schat dat er nu al een kilo of 40 op staat (of meer...)

Martin!!!

Citaat van: maz op december 15, 2014, 16:54:39
En een hulpmiddel.
Begint steeds proffesioneler uit te zien...lol

Staat niet waterpas volgens mij Maz  :notify:
mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op december 15, 2014, 19:46:44
Staat niet waterpas volgens mij Maz  :notify:

Hahaha. Hij heeft de boel weer omgegooid na telefonisch consult ;D ;D

Martin!!!

Citaat van: Onder013 op december 15, 2014, 20:18:27
Hahaha. Hij heeft de boel weer omgegooid na telefonisch consult ;D ;D

Nieuwe foto's volgen vast nog!   ::)
mainly British stuff

erik s.

Citaat van: Valkyrie op december 15, 2014, 16:22:52
Als Maz de speler aan de muur wilt hangen is dit misschien wel een mooie oplossing:

Finite Elemente Pagode Master Reference Wallmount Platform

laat ik er nou net zo iets over hebben...
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Thanatos

Citaat van: maz op december 15, 2014, 16:22:40
En nu met de pioneers is het helemaal feest..

Indrukwekkende ruimte en en nog mooiere set/luidsprekers! Een droom om zo'n ruimte aan huis te kunnen hebben. Ik had helaas geen tijd voor een demo..

Mr.M

Wie zei dat het begon in te kakken????  :clapping:

Mr.M

Citaat van: Martin!!! op december 15, 2014, 20:20:28
Nieuwe foto's volgen vast nog!   ::)

Yep alles anders opgesteld
...
Eeerste plaat op spikes.
Tweede plaat op sorbotain...

R

Mr.M

Herenigd met een oud liefde.....KHARMA..IN EEN PRACHTIG BRINZ KLEUR...