aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: ArjanR1 op december 11, 2014, 00:40:14
Mazje toch...
Als je voor heel weinig een leuke kabel wil hebben, check dan ff RU Connected.
Is erg neutraal, en, belangrijk voor jou, ziet er prima uit :)
Die ken ik . mooie kabels met goede prijs.
Echter waren deze Philips een nieuwgierigheids aankoop en niet om mijn kabels ermee te vervangen.
Ik heb zat interlinks hier werkloos liggen van verschillende merken en het ging gewoon om te proberen hoe dit 2 euro kabel zou klinken.
Ik heb vaker duurdere kabels gehad welke ik niets vond en voor 2 euro was dit een goedkoop test .
Of ik wilde gewoon niet met lege handen uit de winkel. Kan ook. Haha.. Mijn eigen refrence spul gaat er toch weer tussen . dit is goedkoop hobbyen..

Ze komen ieder geval goed van pas voor de rears en center.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Former member 78

Je kan natuurlijk het goedkope spul ook als jouw referentie gebruiken.
Mocht het dure spul dan het zelfde klinken, of juist nog minder...Dan weet je wat je moet doen ;D

Mr.M

Citaat van: ArjanR1 op december 11, 2014, 00:58:14
Je kan natuurlijk het goedkope spul ook als jouw referentie gebruiken.
Mocht het dure spul dan het zelfde klinken, of juist nog minder...Dan weet je wat je moet doen ;D
Ik heb nou eenmaal een kabeltik en vind het gewoon mooi om een mooie kabel achter me set te hebben.(stereodacphonocd)etc. De ht gedeelte is niet zo van belang voor me en hoef niet top kabels te zijn. Het Hoef dan niet te voldoen aan mijn voorwaarde,(zilver,goed afgeschermd mooie pluggen)....

Algeheel klinkt deze budget kabel heel goed. Als je echt technisch gaat luisteren dan hoor je een en ander verschil. Vooral tussen  mijn zilver  zilver goed kabels.
Midgebied en ruimtelijkheid is anders (minder vol midgebied). Maar niet onaangenaam (gewoon goed) met de 2 euro kabeltje.
Ze verprutsen het beeld en balans ieder geval niet zoals sommige andere kabels dat wel doen, en geluid blijft niet aan de speakers plakken.
Voor 2 eurieas een mooie koopje voor als reserve of gebruik in mijn minder belangrijke setups zoals rears en center.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

chansig

Maz....vraag je vriendin eens om een kabel te wisselen. Enige wat jij moet doen is niet dagelijks achter de set gaan kijken. Ik ben benieuwd of je de verschillen dan nog hoort.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

larsonator

Citaat van: ArjanR1 op december 11, 2014, 00:40:14
Mazje toch...
Als je voor heel weinig een leuke kabel wil hebben, check dan ff RU Connected.
Is erg neutraal, en, belangrijk voor jou, ziet er prima uit :)
net even de webshop bekeken, en die kabels zien er idd zeer goed uit! Ik ga zo even een bestellinkje plaatsen :)
thanx voor de tip  ;)

patsijb

Citaat van: chansig op december 11, 2014, 07:38:07
Maz....vraag je vriendin eens om een kabel te wisselen. Enige wat jij moet doen is niet dagelijks achter de set gaan kijken. Ik ben benieuwd of je de verschillen dan nog hoort.

Gr Hans

totdat ze iets kapotmaakt haha is dat ook gelijk afgelopen

Robiwan

Ik vind het echt Grappig dat Maz zulke dure apparatuur heeft en dan speelt met een paar el cheapo Philips dropveters van 2 euro :D
Dat doe ik zelf namelijk ook voor de Sonos Connect :D Het klinkt gewoon prima.

15 euro

2,95 euro
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

patsijb

net als deurstoppers van 3 euro per stuk..
als ze hun werk doen wat je graag wilt dat ze doen why not..
ik doe het ook..

scrutinizer

Wat mij opvalt in een topic als deze van bijv. maz ......is dat de 'prekers van onzin' er als vliegen op stront bij zijn en' hun' plasje er even over 'moeten' doen. :popcorn:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Deleted Member 2

Citaat van: scrutinizer op december 11, 2014, 12:26:58
Wat mij opvalt in een topic als deze van bijv. maz ......is dat de 'prekers van onzin' er als vliegen op stront bij zijn en' hun' plasje er even over 'moeten' doen. :popcorn:

Dan mis ik er nog wel wat.... ;D

Gr
henk

Joris1971

En dat de believers weer hun plasje overheen willen doen om hun 'gelijk' te behalen....

chansig

Ik vind het wel meevallen, ik heb niet het idee dat er een vervelende sfeer in dit topic is of dat men aan het "zuigen" is oid.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

larsonator

de 'prekers van onzin' er als vliegen op stront bij zijn en' hun' plasje er even over 'moeten' doen. :popcorn:
en jij weet wat er onzin is, en wat niet?
:withstupid:

scrutinizer

Citaat van: larsonator op december 11, 2014, 13:12:10
en jij weet wat er onzin is, en wat niet?
:withstupid:

Gezien de reacties van menigeen hier. Ja :D

....maar ben jij diegene die mij het tegendeel bewijst?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

scrutinizer

Verder zie ik geen beli....liefhebber zijn plasje er over doen op de laatse 2 pag.
Wel zie ik een reaktie op iemand met voorliefde voor de wat beter, mooier als je wilt, ontwikkelde kabel en zijn ervaring met een el cheapo.

....and then the worms come out ofthe woodwork ;)

Mr.M

Citaat van: chansig op december 11, 2014, 07:38:07

Gr Hans
Hoi hans
Zoeen a/b vergelijking heb ik vaker gedaan.

Zal je eerlijk zeggen ik hoor DUIDELIJK VERSCHILLEN TUSSEN BEPAALDE KABELS.
daarmee bedoel ik; er is zeker verschil  kwa constructie en matriaal.
Als je twee kopere multistrand 2.5 kwadraad kabels of solidcore met een zelfde opbouw /constructie kabel van andeemerk vergelijk dan zijn de verschillen inderdaad minder.
Ga je een litze vergelijken met een solidcore dan zijn de verschillen iets duidelijker. Ga je een multiatrand vergelijken met een solidcore zilver kabel dan zijn er bepaalde eigenschappen welke gewoon wat makkelijker naar voren komen,..

Dit was bij een digitale kabel bv niet het geval.de litze multistrand apogee van 50 euries  klonk in mijn beleving exact zelfde als 1400 euro siltech signiture van me.
Maar met interlinks heb ik zeker verschillen waargenomen tussen bepaalde matriaal en constructie...
Zo hoorde ik en twee andere heren  bij een test jaartje of wat terug exact zelfde verschillen
Tussen en litze kabel(vicol) en multistrand taske kabel.
Daar de tasker duidelijk een meer open /helder/scherper/ hoog had waar je echt niet omheen kon.

Vraag je mij maakt wen kabel verachil ? Voor de audiofiel wel en voor een techneit misschien noet /minder.

Vriend van mij ali is een afgestudeert electro technicien en zelfs hij hoorde verschillen tussen een zilver interlink van monitor en zijn eigen monster cable interlink.
Waar hij als non believer nu met zilver interlinks speelt. Hahaha..

Gewoon om zeker te zijn van een betere geleiding zegt die dan tegen zijn collegas als de discussie komt van welles nietes..over "kabel geluid"

Ik kan je gerust zeggen ik heb mijn porsie kabel test achter de rug en ik ben overtuigd uit eigen ervaring en gehoor, ik zeg wel eerlijk erbij , er gaan bizar en belachelijke bedragen over de toonbank voor een metertje kabel en dat hoef niet.
Je betaald veel voor uiterlijk en merknaam En steeds minder voor de functionaliteit. Maar dat is met alles.
Met een smart kom je ook van a naar b met een bentley ook.

Tis wat een gek voor over heeft. En deze gek heeft best veel voor over.en ja ik besef dat het verschil isn prijs absoluit niet in verhouding is tot het verschil in geluid...
Ik hoor geen ruk verschil tussen mijn 2500 euri powercord en de jouw hifi van erik met zijn 35 euri powercord..
Ik hoor haast geen verschil Mits ik de fase verkeerd insteek..een goed dik powercord met goede VERBINDINGEN en liefst afgeschermd is voor mij zat.en dat kan je all voor rond 50 euro kopen.
Maar goed ik heb het zekere voor onzeker genomen toen de beste in huis gehaald on zelf te ervaren. ... ga ik deze dure powercords houden? Dat denk ik niet...met een 50 euro powercord ben ik vet  tevreden.

Wat de rest mee doet moet die zelf weten.

Robiwan

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

chansig

Helder verhaal Maz...zal verder niet reageren anders raakt Scrutinizer misschien van "slag" en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.  :D

Gr Habns
Coax AQ Carbon

Joris1971

Citaat van: scrutinizer op december 11, 2014, 13:28:10
Verder zie ik geen beli....liefhebber zijn plasje er over doen op de laatse 2 pag.
Wel zie ik een reaktie op iemand met voorliefde voor de wat beter, mooier als je wilt, ontwikkelde kabel en zijn ervaring met een el cheapo.

....and then the worms come out ofthe woodwork ;)

Dat heb je zojuist zelf in een verkapte vorm gedaan

scrutinizer

Citaat van: Joris1971 op december 11, 2014, 13:34:53
Dat heb je zojuist zelf in een verkapte vorm gedaan

Nee hoor Joris. Zoals ik aangeef "vermakelijk".

Wat ik wel zie is dat er na zoveel discussies (nog) geen common ground is ....en zelfs iemand in eigen SHOWcase niet ZIJN ervaring en beleving kan ventileren, zonder erop gewezen te worden, door een vaste groep mensen die door wat teleurstellingen nooit meer durven oppakken of het nodig hadden aan de hand genomen te worden om tijdens een dbt in groepsverband, EEN reden hiervoor gevonden te hebben.

En nee, Hans.....Scruty van het padje :sneaky2:
Niet in deze materie... :D

Maar zoals het deze wereld betaamt .... is de  aanval belangrijk(er) alvorens de boodschap gelezen en verwerkt te hebben  ;)

chansig

Was ook maar een grapje.

Ik vind alleen dat de andere kant ook kan reageren. Ongeacht het topic, mits op een normale manier.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Citaat van: chansig op december 11, 2014, 14:03:15
Was ook maar een grapje.

Ik vind alleen dat de andere kant ook kan reageren. Ongeacht het topic, mits op een normale manier.

Gr. Hans

Hans ... ik denk dat we elkaar wel begrijpen. ;)

Hetgeen ik jammer vind is dat het gewoon niet mogelijk is om in je EIGEN topic d.m.v. laagdrempeligheid, je ervaringen op te mogen schrijven. En discussies over het "hoe en waarom" in de hoogdrempelige, andere topics die hiervoor 'speciaal' geopend zijn.

Het is een hobby waarin we vanuit perceptie werken. Dus het ZELF ervaren geeft individueel meer duidelijkheid hierover dan het op een briefje met schoenmaat 46 tussen de deur binnen gelepeld te krijgen.

chansig

Een onderscheid welke wat mij betreft niet gemaakt hoeft te worden. Ik vind dat je prima in dit topic een kritische houding kan hebben..maar ook die kritische houding kan je alleen vanuit je eigen ervaring weergeven. Niet als waarheid..dat is mijn uitspraak en daar zal u het mee moeten doen zou Meester Frank Visser zeggen.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Citaat van: chansig op december 11, 2014, 14:14:31
Een onderscheid welke wat mij betreft niet gemaakt hoeft te worden. Ik vind dat je prima in dit topic een kritische houding kan hebben..maar ook die kritische houding kan je alleen vanuit je eigen ervaring weergeven. Niet als waarheid..dat is mijn uitspraak en daar zal u het mee moeten doen zou Meester Frank Visser zeggen.

Gr Hans

:D .....ik was ff bang voor de "wachttoren".

chansig

Coax AQ Carbon