aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op december 10, 2014, 06:46:14
Wat een onzin, een goede center kost al gauw duizenden duro's... jammer Maz dat bij jouw kwaliteit alleen maar uit te drukken is in euro's

Bi-ampen van je center en rears complete onzin.. gewoon het jongetje willen zijn die het verst kan plassen
Gezien jouw standpunt kan het een onzin zijn dat een goed center 1000 den euro's moet kosten .
Maar in praktijk als je een refrence ht wilt neerzetten met een refrence lijn speakersrt zoals b&w 800 d series of welke ander merk dan ook , dat je ook automatisch de bijbehorende center erbij wilt om de klank eigenschappen te bewaren .
Voor zoeken persoon met zoeken set is biampen een "mogelijk upgrade"... En waard om te proberen.
Ik snap ook dat iemand met een kef IQ serie geen Kharma exquisit center in de ht zet van 25 k..voor die persoon is het onzin dat je center zoveel moet kosten. Maar iemand met compleet exquisit set wilt ook de bijbehorende center..
Dat bedoel ik met een refrence set...

Een refrence center van welke high end merk dan ook kost duizenden euro's.  Dat is een feit...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: cz79 op december 10, 2014, 08:06:51
Voorspelbare reactie van je.
Ja van Joris ook.. Die ziet in 1000 woorden alleen de 3  cijfers...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: LPlover op december 10, 2014, 08:37:54
Uitproberen inderdaad maar technisch gezien is het slechter net als bi-wiring.
Niet met je eens .. Biampen kan voordelen hebben. Gezien folteringen van hoog en laag van elkaar gescheiden zijn en apart aansturing "kan " voordelen hebben..

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: chansig op december 10, 2014, 13:55:32
Heeft Maz een snoertje van drie euro ??????????

Gr Hans
Yep... me vv is met een 3euro snoertje aan de ev verbonden.. :dozingoff:
Ik ben kabel geil dus ook een 3 euro kabel wordt gewardeerd als het goed klinkt .

scrutinizer

Citaat van: Han S op december 10, 2014, 13:17:46
Ik vind Maz een vriendelijke gozer en het is zijn topic. Ik vroeg hem vriendelijk welke muziek hij als referentie gebruikt en ik kreeg een vriendelijk antwoord van hem. So far so good. Als hij gaat lopen beweren dat zijn snoertjes naarmate ze duurder zijn ook beter klinken, wordt het een andere discussie, maar het tegendeel is gebeurd: hij kocht een snoertje voor 3 euro en vond het prima klinken.

Wat hij allemaal aanschaft moet hij helemaal zelf weten en hoeveel dat kost mag hij ook ventileren van mij. Technisch heeft hij nog het een en ander tot zich te nemen, maar dat komt wel goed. Als je 1 kilowatt nodig hebt is twee kilowatt overbodig veel bijvoorbeeld.

IIg zijn er mensen die heel vrolijk van hem worden, leveranciers van apparatuur bijvoorbeeld en die hebben het moeilijk genoeg.

Als hij dat wil beweren in zijn eigen showcase is dat geen discussie, maar zijn perceptie.
In de daarvoor aangemaakte andere topics, als de drang je te groot wordt, mag jij daar je plasje er over doen, Han.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

lynch1979

LittleNinja

Goh... ik was eerst bang dat de oude discussie opgepakt ging worden, maar gelukkig hebben we weer een nieuwe kunnen starten.

Mensen (om niemand publiekelijk aan te wijzen), willen jullie letten op:

• De manier van reageren.
  • Überhaupt reageren.

Ik heb respect voor de mensen die kundig genoeg zijn om een (al dan niet sterke) mening over te brengen zonder de ander te benadelen. Mensen aan het denken brengen zonder ze aan te vallen of op de ziel te trappen. Wanneer je een mening doordrukt en er komen wel felle reacties op, val je niet in die categorie.

Dus stel dat je het niet eens bent met iets wat er staat, acht je jezelf communicatief sterk genoeg om de ander aan het denken te brengen over diens eigen en jouw mening/bevindingen zonder de andere partij daarmee tegen de schenen te zitten?

larsonator

Citaat van: maz op december 10, 2014, 13:23:27
Gezien folteringen van hoog en laag....
dus is het toch niet zo goed?!?
Misschien wat geld steken in Nederlandse les?  :P

clockwork

Meer een gevalletje auto correct?

Ik vind overigens het Nederlands van Maz er enorm op vooruit gegaan. :clapping:

Hoe is jouw Farsi Lars?  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

larsonator

Citaat van: clockwork op december 10, 2014, 16:40:11
Hoe is jouw Farsi Lars?  ;)
بهتر از شما!
من در ایران و یا چیزی زندگی نمی کنند ...
آنها تماس بگیرید که ادغام

;)

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

larsonator

;D
point taken clock. ik wil gewoon af en toe ff lollig zijn...
maar Maz, ge heb schoon spul stoan kèrel!  8)

Sailor Jan

Citaat van: chansig op december 10, 2014, 11:04:51
Er zit zelfs een verschil tussen:

Je bent een l*l

en

Je doet als een l*l

Gr Hans
Wel ff handen wassen vóór het zeiken, anders ben/heb je een vieze l*l!
Wees lief voor jezelf

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: larsonator op december 10, 2014, 16:19:46
dus is het toch niet zo goed?!?
Misschien wat geld steken in Nederlandse les?  :P
Andere pad kopen helpt  meer denk ik.. Haha

Mr.M

Citaat van: larsonator op december 10, 2014, 20:50:20
;D
point taken clock. ik wil gewoon af en toe ff lollig zijn...
maar Maz, ge heb schoon spul stoan kèrel!  8)
Tonx.

LABO

Het topic is net geschoond en daar gaan we weer ...  TOP mannen  :devil:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: LABO op december 11, 2014, 00:02:36
Het topic is net geschoond en daar gaan we weer ...  TOP mannen  :devil:
Achja lex,,,blijft een forum....doe je niets aan.. De mods moeten af en toe harder werken en daar ben je mod voor geworden...

Bedankt voor de reactie.[emoji6]

Han S

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mr.M

Citaat van: Han S op december 10, 2014, 13:17:46
Ik vind Maz een vriendelijke gozer en het is zijn topic. Ik vroeg hem vriendelijk welke muziek hij als referentie gebruikt en ik kreeg een vriendelijk antwoord van hem. So far so good. Als hij gaat lopen beweren dat zijn snoertjes naarmate ze duurder zijn ook beter klinken, wordt het een andere discussie, maar het tegendeel is gebeurd: hij kocht een snoertje voor 3 euro en vond het prima klinken.

Wat hij allemaal aanschaft moet hij helemaal zelf weten en hoeveel dat kost mag hij ook ventileren van mij. Technisch heeft hij nog het een en ander tot zich te nemen, maar dat komt wel goed. Als je 1 kilowatt nodig hebt is twee kilowatt overbodig veel bijvoorbeeld.

IIg zijn er mensen die heel vrolijk van hem worden, leveranciers van apparatuur bijvoorbeeld en die hebben het moeilijk genoeg.
Ben zeker niet uitgedokterd en heb veel te leren inderdaad. Daarom ben ik druk aan hobbyen. En ja ik heb vandaag bij correct nog een setje audiovideo kabel gekocht van filips.
En heb me vergist ze zijn 2 euro nu in de uitverkoop restpartij...
Ga alles vervangen met deze goedkope maar goed klinkende interlinks kijken wat die doet...

En ja meestal waren duurdere interlinks beter dan standaard kabels of budget kabels. Maar af en toe kom je kabels tegen voor budget prijs welke uitzonderlijk goed zijn gebouwd en goed klinken.
Deze kabels zijn officieel afgeschermd ouderweta video kabels.nu zijn ze niet meer in gebruik door komst van hdmi dus gaat de restpartijen voor een weggeefprijs weg.
En deze klinken voor stereo gebruik uitzonderlijk goed.
En wat goed klinkt klinkt goed daar is geen discussie over . me oren zeggen dat deze budget kabels in de klasse van me Betere "duurdere " kabels spelen..dus ze mogen er achter blijven hangen...mooie reserve kabels om mee te tweaken en testen toch..

Mr.M

De uitzonderlijk goede budget kabels... nog een paartje gekocht om zowel vv als ev met zelfde te bekabeln.kijken hoe dat klinkt....
2 euro per kabel.. :clapping:

Mr.M

Citaat van: larsonator op december 10, 2014, 17:14:39
بهتر از شما!
من در ایران و یا چیزی زندگی نمی کنند ...
آنها تماس بگیرید که ادغام

;)
Waaahahahahahah...

Jouw farsi spelling is beter dan de auto correct van mijn tablet...[emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]

Former member 78

Citaat van: maz op december 11, 2014, 00:22:09
De uitzonderlijk goede budget kabels... nog een paartje gekocht om zowel vv als ev met zelfde te bekabeln.kijken hoe dat klinkt....
2 euro per kabel.. :clapping:

Mazje toch...
Als je voor heel weinig een leuke kabel wil hebben, check dan ff RU Connected.
Is erg neutraal, en, belangrijk voor jou, ziet er prima uit :)