aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Ja de draaitafel is op eige raar manier neergezet.hahaha...
Verder even mijn stroom voorziening onderhand genomen en mijn set  aan een stabiel stroomgenerator gezet zonder filters.dus enkel stabiel 230 v.

Ben benieuwd  .
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Onder013 op december  1, 2014, 09:52:38
indrdaad. Wat maz met een draaitafel uithaalt........ :o

Die van jouw staat ook op bijzondere wijzen opgesteld Henk...van de doktor geleerd....alleen amateuristisch bezig...verschil moet er zijn tussen de meester en leerling..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

rovinggecko

Citaat van: maz op december  1, 2014, 22:40:16
Verder even mijn stroom voorziening onderhand genomen en mijn set  aan een stabiel stroomgenerator gezet zonder filters.dus enkel stabiel 230 v.

Ben benieuwd  .
Da's interessant. Benieuwd wat dit brengt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Mr.M

Heb even wat info gevraagd aan wat technici en schaden kan die zeker niet. Zeker goed als je in een flat woont waar veel schonmel zit in het stroomverbruil en de waardes kunnen schommelen.
Zit geen enkel filter in en stabiliseert enkel het stroom naar 230 .. dus na de powerblok is het stroom ten alle tijden 230 stabiel....
Hij is heel simpel gebouwd ,hele grote ringkerntravo. twee uitgangen . Ik heb mijn stekkerblok eraan gehangen dus ben benieuwd.

Hopelijk geeft diet het effect zoals ik ervaar als ik s avonds muziek luister.
Veel meer rust in het geluid...

CZ79

Nu nog even een normale foto en dan kunnen we meegenieten :D

Mooi Maz, hoop dat het brengt wat je zoekt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Mr.M

Het is niet mooi om te zien. Viekant kastje. Aan uit knopje voorkant en twee uitgangen aan de achterkant.

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op december  1, 2014, 16:30:28
Je doelt op de plaatsing?

Uh ja, ergens op gezet + soldeertin om de rega arm om deze meer massa te geven

Deleted Member 2

Citaat van: maz op december  1, 2014, 22:51:05
Die van jouw staat ook op bijzondere wijzen opgesteld Henk...van de doktor geleerd....alleen amateuristisch bezig...verschil moet er zijn tussen de meester en leerling..

Laten we zeggen dat het doel dat wij voor ogen hadden ongeveer gelijk is, maar dat het concept en de praktische uitwerking nogal verschillen 8) ;D

Han S

Citaat van: maz op december  1, 2014, 22:40:16
Ja de draaitafel is op eige raar manier neergezet.hahaha...

Ben benieuwd  .

Een generator is een apparaat welke mechanische energie omzet in electrische energie. Wordt ook wel dynamo genoemd. Wat ik op de foto zie is een grote ringkerntrafo met waarschijnlijk twee identieke wikkelingen. Hij zet een spanning om in een zelfde spanning. Ik zie geen stabilisatie electronica, dus als de netspanning zakt, zakt de uitgangspanning naar een zelfde waarde. Stuur je er 200 volt in, dan komt er 200 volt uit.

De stroom die er uit komt zal wel 'schoon' zijn.

Over spanningsval: ik had een bedrijf dat geluid verzorgde voor bands en orkesten, een PA bedrijf zoals dat heet en ik moest werken in een centrum aan de buitenkant van een nieuwbouwwijk. Op een bepaald moment werd er in die wijk veel stroom gebruikt en dat centrum zat aan het eind van de kabel en de spanning kwam op een gegeven moment ver beneden de 200 volt.

De versterkers probeerden hun vermogen te leveren en daardoor liep de stroomsterkte aanzienlijk omhoog, waardoor de versterker die de bassbins moest voorzien van sap zijn zekeringen er uit blies. Aan het geluid op zich veranderde niet zo veel, een goede versterker heeft een voeding die daar wel mee kan omgaan, maar in zo'n installatie draai je altijd op bijna vol vermogen, wat je in de huiskamer zelden zal doen.

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op december  1, 2014, 16:28:42
Met soldeertin.... :angel:
Ja dat was mijn oplossing om de arm te verzware.voordeel is je kan het gewicht verdelen hoe je het wilt met de wikkelingen en tussenafstand tussen de omwentelingen...en het werkt prima lijkt mij...bas is strakker en hoog is wat sprankelender lijkt wel...
Dit zijn goedkope tweeks ..goedkoop hobbyen is dit. Haha

Mr.M

@hans.  Tnx voor uitleg.
Inderdaad een grote ringkern . bedoelde daarmee een stroom stabilisator inderdaad enn geen echte  generator ....

Bedankt voor de input... Ik weet niet of het verschil gaat maken als je in een flat woont of niet... Als het niet Schaad dan is het goed..

Han S

In studio's in de grote stad heb ik die grote 1 op 1 trafo's wel gezien, maar ze stabiliseren niets hoor. Een spanning stabiliseren doe je met electronica. De oudste vorm van stabilisatie vind je op oude motoren bijvoorbeeld en die is puur mechanisch.

Later werd dat stabiliseren helemaal electronisch en vandaag de dag heb je er een in je auto zitten welke de spanning welke van de dynamo komt binnen nauwe grenzen stabiliseert. Is electronisch heel eenvoudig.

Wat jij daar hebt is een vorm van een stroom schoonmaken, wat je er in stuurt komt er uit, maar wat er uit komt heeft geen last van andere gebruikers want die zitten aan de kant van de ingang.

Mr.M

Duidelijk  verhaal .dan doet die dus Exact wat ik had gehoopt.
Zorgen dat ik aan de juiste kant van stroom zit ;) .tnx voor uitleg zeer gewaardeerd..
Ik heb hem nu aan  de stekkerblok  hangen en luister naar de audionote VV.
Op een of ander manier krijgt audionote het geluid zodanig in balans dat het meeslepend is..
De detail is er maar niet overdreven ,het is is minder sprankelend  dan de theta maar niet te weinig.
Midgebied is wel heel erg fraai,vol en emotioneel stemweergave , heel aangenaam om te luisteren.het trek je mee in het muziek...het laag is prima aanwezig maar iets minder impact dan de theta , ik mis het niet dat extra impact ..
Minder audiofiel dan theta maar op een of ander manier meer boeiend luister ervaring...zoals ik van de grote broer M3 ook gewend was... Betrokkenheid op eerste rij...
Ik blijf een grote audionote fan.....

Mr.M

Kabel gek dat ik ben ,kon ik het niet laten om bij correct wat interlinks te kopen welke in een grote uitverkoop bak waren..

Er lag een bak met Philips video rca kabels. Mooie dikke kabel met goed afscherming. Gewoon een mooie massief en degelijk kabel..
Prijs per stuk 3 euro...dus heb er een paartje gekocht om als interlink te gebruiken bij nood..
Ik heb hem net aangesloten en dit  klinkt ongelofelijk  goed. Net even geswitched tussen deze en de blue jeans cable welke ik had voor nood (prijs+- 50  euro) en deze is overall beter in. Hoog ,laag,plaatsing sprankel ... Dit is een van die dingen die niets kost maar zo goed gebouwd is dat het geweldig klinkt...
Heb nu een 6 euro kabel die bijna netzo goed klinkt in mijn set als de 500 euro referentie interlink van me. Hahaha.

Ik ga van de week nog een paar kopen voor het geval. Dit komt vanzelf wel ooit van pas...
Ik ga me hele set bekabelen ermee kijken wat dan  gebeurt..ben echt onder de indruk hiervan.  .
Voor 3euro per kabel is het een weggevertje...[emoji6]

Mr.M

3euro kabeltje welke ongelofelijk goed klinkt..en heel goed en stevig gebouwd is...  best dik voor een simpel interlink.

Zonder grap als je een interlink zoekt is dit je kans om voor prikkie mee weg te komen.....
Op de foto de twee zwarte draden naast elkaar
Mocht iemand opzoek zijn naar een  goede interlinks voor een prikkie (6 euro) laat me weten koop ik het voor je en verstuurd het na je toen...
Verzendkosten zijn duurder dan interlinks.haha

chansig

Maz....zet je platen eens fatsoenlijk rechtop. Alles mag je neerplempen zoals je wilt....maar platen moet je netjes neerzetten.  >:(

:D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

Citaat van: maz op december  2, 2014, 02:51:35
3euro kabeltje welke ongelofelijk goed klinkt..en heel goed en stevig gebouwd is...  best dik voor een simpel interlink.

Zonder grap als je een interlink zoekt is dit je kans om voor prikkie mee weg te komen.....
Op de foto de twee zwarte draden naast elkaar
Mocht iemand opzoek zijn naar een  goede interlinks voor een prikkie (6 euro) laat me weten koop ik het voor je en verstuurd het na je toen...
Verzendkosten zijn duurder dan interlinks.haha

Ik geloof je direct MAZ :)

3 euro per kabel is ook meer dan zat ;)

Raphie

Hahaha.... Mooie "high end" prots draaitafel met action deurstoppers :) prachtig!
Doet niks onder voor de wanstaltige gedrochten die je vaak op andere foto's ziet.
JBL PRX Power!

scrutinizer

Citaat van: twani op december  2, 2014, 08:05:56
Ik geloof je direct MAZ :)

3 euro per kabel is ook meer dan zat ....
....om de was aan op te hangen.  :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

martin778

Maz, heb je het nagemeten hoeveel gewicht je nu aan de arm hebt toegevoegd want volgens mij hangt er nu heel veel extra op  :o

Straks je heb je geen platenspeler meer maar een platensnijder ;D

scrutinizer

Citaat van: Raphie op december  2, 2014, 08:06:58
Hahaha.... Mooie "high end" prots draaitafel met action deurstoppers :) prachtig!
Doet niks onder voor de wanstaltige gedrochten die je vaak op andere foto's ziet.

....niks zeggen!! Uhhh....jij bent analoogliefhebber?

Ga ik door voor de vlakspoelert? ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

scrutinizer

Citaat van: martin778 op december  2, 2014, 12:08:45
Maz, heb je het nagemeten hoeveel gewicht je nu aan de arm hebt toegevoegd want volgens mij hangt er nu heel veel extra op  :o

Straks je heb je geen platenspeler meer maar een platensnijder ;D

Wat is de reden voor dit huisvlijt, maz? Valt de gekozen cart/arm resonantie buiten specs?

Deleted Member 2

Citaat van: scrutinizer op december  2, 2014, 12:21:35

Wat is de reden voor dit huisvlijt, maz? Valt de gekozen cart/arm resonantie buiten specs?

Valt er net binnen.

scrutinizer

Citaat van: Onder013 op december  2, 2014, 12:24:57
Valt er net binnen.

Is het dan geen 'verstandige' optie gewoon een cartridge aan te schaffen die ruim binnen specs ligt....

patsijb

werkt die extra draad om je arm als spoel?
:sly:
lijk mij dat er een magnetisch veld wordt ontwikkelt..