aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

remco320

Citaat van: Han S op november 21, 2014, 22:27:22
Ik had het al eerder genoemd en ik ben een technicus en studio eigenaar. Een buizenversterker maken is niet moeilijk, het is een simpel apparaat en als je een goedklinkende en mooi uitziende buizen hifi versterker in de markt zet mag die gerust wel wat kosten.

De audiofiel met de goede oren, die ook zijn ogen wil strelen wil daar best wel wat voor betalen. Maar er zijn grenzen.
Helemaal mee eens. Misschien vind ik het wel gewoon jammer dat ze inderdaad niet een normale mensen versterker hebben weten of willen te maken. Persoonlijk vond ik de versterkers erg mooi om te zien, maar onbetaalbaar. Man voor dat geld kan ik de Mount Everest proberen te beklimmen...

Ruud-

Ik had het al eerder genoemd en ik ben een technicus en studio eigenaar. Een buizenversterker maken is niet moeilijk, het is een simpel apparaat en als je een goedklinkende en mooi uitziende buizen hifi versterker in de markt zet mag die gerust wel wat kosten.

Ik zou zeggen, zet er 1 op de markt die alles wegspeelt en hang er een gunstig prijskaartje aan.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

:D

De audiofiel met de goede oren, die ook zijn ogen wil strelen wil daar best wel wat voor betalen. Maar er zijn grenzen.

Was studio eigenaar..toch ?

En die grenzen..die bepaalt een ieder voor zichzelf. Maar het "zure hififorum toontje" begint me nu alweer aardig te storen. Maar dat is mijn probleem..ik pak nog maar een Westmalle.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

eddy135

Niks zuurs aan, volgens mij...

Iemand passeert duidelijk de genoemde grens, en gaat vreselijk op z'n bek; gevalletje eigen schuld, dikke bult, lijkt me.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Han S

Hans, ik kan nog steeds 24 sporen tegelijk opnemen, heb daar alle apparatuur nog voor.

En wat bedoel je nou eigenlijk precies met 'zure hifi forum toontje'? Ik heb daar geen zure dingen meegemaakt. Maar dit is een ander forum met een andere sfeer en hier houd ik me gewoon aan de regels en gebruiken.

Als een fabrikant een mooie en goed klinkende versterker maakt en in de markt zet voor een stevige prijs, mij zul je er niet over horen. Maar de Kanzy was wel heel erg duur en ik vermoed dat de fabrikant ook nog andere motieven had dan een mooie en goede versterker maken.

Maro

Citaat van: eddy135 op november 21, 2014, 23:46:33

Iemand passeert duidelijk de genoemde grens, en gaat vreselijk op z'n bek; gevalletje eigen schuld, dikke bult, lijkt me.

^^
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

patsijb

Citaat van: chansig op november 21, 2014, 23:09:15

En die grenzen..die bepaalt een ieder voor zichzelf. Maar het "zure hififorum toontje" begint me nu alweer aardig te storen. Maar dat is mijn probleem..ik pak nog maar een Westmalle.

Gr Hans

moet je volgens mij hier aardig wat wegtikken haha maar begrijp wat je bedoelt..

scrutinizer

Citaat van: chansig op november 21, 2014, 23:09:15

Gr Hans

Ja Hans ..Waar hebt je het nou over......? ::)

Ik denk niet dat een Westmalle in staat was .................. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

sultankat

Citaat van: Han S op november 21, 2014, 22:10:39
Ik ben helemaal niet trots op dergelijke ondernemers. Van mij mag iedereen die hard werkt goed verdienen, maar het moet wel leuk blijven. Een versterker welke je maakt voor een kostprijs van pakweg 500 a 600 euro mag niet het honderdvoudige gaan kosten, maar dat is mijn persoonlijke mening.

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

chansig

Citaat van: Han S op november 21, 2014, 23:53:33
Hans, ik kan nog steeds 24 sporen tegelijk opnemen, heb daar alle apparatuur nog voor.

En wat bedoel je nou eigenlijk precies met 'zure hifi forum toontje'? Ik heb daar geen zure dingen meegemaakt. Maar dit is een ander forum met een andere sfeer en hier houd ik me gewoon aan de regels en gebruiken.

Dat continue (jaar of 8 nu als het niet meer is) gezever over prijzen etc en verhouding...soort van lp speelt die je iedere keer afdraait. Ws opgenomen met de beste apparatuur. Bv met een Neumann micorfoon van hoeveel koste die ook alweer ?

Gr Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

chansig

Je doelt op Kanzy ?

Echt handig hebben ze het niet aangepakt.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Wat bedoel je met die "genoemde grens", Eddy?

De eindgebruiker bepaald of iets levensvatbaar is voor een markt.
De fabrikant/importschap verantwoordelijk om deze 'gunst' in stand te houden. Toch?

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Han S

Citaat van: chansig op november 22, 2014, 09:29:51
Dat continue (jaar of 8 nu als het niet meer is) gezever over prijzen etc en verhouding...soort van lp speelt die je iedere keer afdraait. Ws opgenomen met de beste apparatuur. Bv met een Neumann micorfoon van hoeveel koste die ook alweer ?

Gr Hans

Hans toch, we gaan niet persoonlijk worden, maar ik vind je wel een beetje zuur.  :sneaky2:

chansig

Citaat van: Han S op november 22, 2014, 11:12:12
Hans toch, we gaan niet persoonlijk worden,

Nee hoor...

Citaat van: Han S op november 22, 2014, 11:12:12
maar ik vind je wel een beetje zuur.  :sneaky2:

Jij wel begrijp ik ? :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

eddy135

Citaat van: scrutinizer op november 22, 2014, 09:47:29
Wat bedoel je met die "genoemde grens", Eddy?

Deze dus...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

En een ieder bepaalt die grenzen voor zichzelf. Dus is er geen algemene grens.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Han S

Hans, het is alweer ruim tien jaar en hoewel het niet echt chiq is om op het ene forum over andere forums te gaan discussieëren, moet ik je toch eerlijk vertellen dat ik daar op blauw geen echt zure dingen heb meegemaakt. Het gaat wel eens flink tekeer, maar dat moet ook wel kunnen vind ik, als het onderwerp bijvoorbeeld omstreden is mag je van mij tot het gaatje gaan.

We hebben veel onderzocht en heel wat onderuit geschoffeld. Er zijn fabrikanten die daar niet vrolijk van worden, maar die heb ik nog nooit zien of horen reageren en ook dat zegt veel.

Verder moet iedereen doen wat hij leuk en nodig vindt en ik hoop dat ze er van genieten. Maar een stukkie snoer kopen en zeggen dat het veel beter klinkt blijft natuurlijk wel een bron van discussie en we gaan daar niet uit komen vrees ik.

Raphie

Citaat van: Han S op november 22, 2014, 18:40:52
Hans, het is alweer ruim tien jaar en hoewel het niet echt chiq is om op het ene forum over andere forums te gaan discussieëren, moet ik je toch eerlijk vertellen dat ik daar op blauw geen echt zure dingen heb meegemaakt. Het gaat wel eens flink tekeer, maar dat moet ook wel kunnen vind ik, als het onderwerp bijvoorbeeld omstreden is mag je van mij tot het gaatje gaan.

We hebben veel onderzocht en heel wat onderuit geschoffeld. Er zijn fabrikanten die daar niet vrolijk van worden, maar die heb ik nog nooit zien of horen reageren en ook dat zegt veel.

Verder moet iedereen doen wat hij leuk en nodig vindt en ik hoop dat ze er van genieten. Maar een stukkie snoer kopen en zeggen dat het veel beter klinkt blijft natuurlijk wel een bron van discussie en we gaan daar niet uit komen vrees ik.
+1
JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: Han S op november 22, 2014, 18:40:52

Ik hoef het er verder ook niet over te hebben. Zoals aangegeven proef ik in veel van je posts het 'zure hifiform toontje' en dat komt omdat ik jaren op het hififorum ook met plezier gepost heb. Dat is mijn proeven en gevoel en dat wil niet zeggen dat het zo is, net zomin dat het niet waar is omdat jij het niet ervaart.  ;)

Gr Hans
Coax AQ Carbon

VlisChris

Ik stel voor om onderling fora te bespreken laten voor wat het is :)

alvast hartelijk dank weer mannen!

Han S

Okay, laten we het niet over andere forums hebben, maar aan discussie op zich. Want ook hier tref je dergelijke discussies aan en als je dat zuur vindt Hans, waarom is dat dan? Over trivia keuvelen en over de vakantiebelevenissen is natuurlijk heel erg gezellig, maar verder weinig interessant.

De TS heeft een paar mooie dure speakers aangeschaft en een netsnoer van 2400 euro. Ik vraag hem vriendelijk met welke muziek hij zijn spullen uitprobeert, want iedereen heeft zo zijn favoriete testmateriaal. Ik krijg een vriendelijk antwoord van hem, maar anderen moeten opmerken dat hij zelf mag bepalen welke muziek hij draait en dergelijke opmerkingen.

Dat vind ik dan weer een beetje jammer. Ik heb zelf een test CD samengesteld met veel fragmenten waarvan ik vind dat ze goed tot uitstekend klinken en als ik wat ga uitproberen gebruik ik die CD daar voor.

In discussies over het al dan niet wel of niet beter klinken van bepaalde zaken vallen wel eens wat hardere woorden en ik vind dat zoiets moet kunnen, zolang het inhoudelijk blijft mag van mij ongeveer alles en daar doe ik zelf ook hevig aan mee. Als je dat niet  kan waarderen, ik hoor het graag.

sultankat

Ik denk dat het voor eenieder een mooie uitdaging is om inhoudelijke reacties te combineren met een aangename toon. Inhoudelijk wordt het echt niet beter door hard/vinnig/agressief etcetera te reageren. Integendeel: je schrikt de lezer eerder af terwijl het juist de bedoeling is hem te overtuigen of in ieder geval mee te nemen in jouw gedachtengang.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

chansig

Citaat van: Han S op november 22, 2014, 19:54:26
....... en als je dat zuur vindt Hans, waarom is dat dan? Over trivia keuvelen en over de vakantiebelevenissen is natuurlijk heel erg gezellig, maar verder weinig interessant.

Omdat ik het een onzin discussie vind en wat er interessant is bepaal jij vervolgens dan weer niet.

De TS heeft een paar mooie dure speakers aangeschaft en een netsnoer van 2400 euro. Ik vraag hem vriendelijk met welke muziek hij zijn spullen uitprobeert, want iedereen heeft zo zijn favoriete testmateriaal. Ik krijg een vriendelijk antwoord van hem, maar anderen moeten opmerken dat hij zelf mag bepalen welke muziek hij draait en dergelijke opmerkingen.

Dat vind ik dan weer een beetje jammer.

Ik heb het enigszins anders gelezen...maar als je het zo vertelt kan ik me voorstellen dat je het jammer vindt

In discussies over het al dan niet wel of niet beter klinken van bepaalde zaken vallen wel eens wat hardere woorden en ik vind dat zoiets moet kunnen, zolang het inhoudelijk blijft mag van mij ongeveer alles en daar doe ik zelf ook hevig aan mee.

Er is helemaal geen discussie over of iets beter wel/niet klinkt...

zolang het inhoudelijk blijft mag van mij ongeveer alles en daar doe ik zelf ook hevig aan mee. Als je dat niet  kan waarderen, ik hoor het graag.

Gelukkig mag van jouw alles en doe je daar graag aan mee. Ik waardeer het inderdaad niet zo heel erg dat jij meent te moeten bepalen dat alles mag.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Han S

Mooie post sultankat en eigenlijk vind ik mezelf best wel vriendelijk.  :devil: