aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

martin778

Elke hoorn kun je schel laten klinken. Avantgardes klonken tijdens X-Fi eerst prima maar toen de volume hoger werd was ik heel snel weg en inderdaad - het begint in de oren te prikken.

Ik zou eerder een dikke transistor met een wat laidback geluid aan zo'n speaker als Blumenhofer hangen.
Met een buizenbak die regelmatig nadruk op het middengebied legt vraag je echt om problemen, zeker nog als het een houten hoorn is.
Er zult vast wel genoeg interesse zijn voor zo'n geluid maar ik ben er echt geen fan van.

Han S

CiteerBedoel met hard niet het volume ;)

Je zei dat het pijn aan je oren deed, dus ik dacht aan hoog volume.

Wat de Kanzy betreft: ik las dat ze niet meer bestaan. Was ook stijf aan de prijs voor een amp met vier keer EL34.

martin778

Een tijdje terug werden de restanten van Kanzy geveild, wat wil je ook als je als een compleet onbekende speler op de markt komt met een versterker van 30-40k en dan ook nog €5950 extra vraagt voor wat extra vergulde details...

Bij welke fabrikant is het eigenlijk gelukt tegenwoordig, een onbekend, peperduur apparaat op de markt brengen en hopen dat men het koopt?

Han S

Okay, maar even technisch gesproken, een buizenversterker is een simpele schakeling en de EL34 eindbuis is ongeveer de meest toegepaste. Die vind je in de meeste instrumentversterkers terug en die kost weinig.

Ik begrijp best dat de fabrikant winst moet maken, maar die Kanzy was zwaar overprized in mijn beleving en dan gaat het dus niet lukken.

martin778

Inderdaad, bij de echt dure buizenbakken zie je meestal een 211/845/KT88 of een 300B buis.

Het ligt ook gedeeltelijk aan hoe je jouw product op de markt brengt, meneer Bose is het gelukt om extreem overpriced meuk een wereldsucces te maken, met genoeg reclame natuurlijk (=with sufficient thrust, pigs fly just fine) ;)

Han S

Ja, begin niet over Bose op een hi fi forum. Bose is een schoolvoorbeeld van goede marketing, gebakken lucht verkopen, maar dat komt meer voor.

scrutinizer

Citaat van: Han S op november 18, 2014, 13:42:45
Okay, maar even technisch gesproken, een buizenversterker is een simpele schakeling en de EL34 eindbuis is ongeveer de meest toegepaste. Die vind je in de meeste instrumentversterkers terug en die kost weinig.

Ik begrijp best dat de fabrikant winst moet maken, maar die Kanzy was zwaar overprized in mijn beleving en dan gaat het dus niet lukken.

Audio note Japan en later Kondo staat toch als voorbeeld dat, ondanks de vele die er een greintje van mee pikte ::), dit vanaf halverwege 70-tigger jaren tot aan nu haalbaar was.
Met het overlijden van "de man" is het afwachten met het ....whats in a name  ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Ach ja...laten we het weer eens gaan hebben over te duur en te goedkoop. Altijd boeiende discussies geweest.

Volgens mij is er te weinig aanloop op het hififorum.. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Han S

Nee, prijs/kwaliteit is veel interessanter en ik weet nog van een discussie over een 47 labs product welke 'Harakiri' werd genoemd, compleet met foto's waar ik ongeveer van achterover viel. Maar daar hebben we het hier niet over.

Ik heb ook nog eens een paar ADAM A3X monitortjes laten horen en de reacties waren verbazend. Die kosten geloof ik 400 euro pp en die zijn actief, dus inclusief versterkers.

chansig

Ik vind het totaal niet belangrijk. Een ieder kan dat voorzichzelf bepalen en iedere discussie over prijs/kwaliteit is gedoemd tot mislukken.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

chansig

Daarbij vind ik ook nog eens dat een showcase topic zich ook niet leent voor deze discussie.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

LABO

Citaat van: chansig op november 18, 2014, 14:19:27
Daarbij vind ik ook nog eens dat een showcase topic zich ook niet leent voor deze discussie.

Gr Hans
+1
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

scrutinizer

Citaat van: chansig op november 18, 2014, 14:19:27

Gr Hans

Ik geloof dat de eigenaar van deze showcase daar anders over denkt, en het zelfs een beetje promoot, Hans. :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Mr.M

Zolang er mensen lol in hebben vind ik het prima....moet geen blabzijdes welleen ,nietes zijn..
Ben niet zo moeilijk....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

chansig

Citaat van: scrutinizer op november 18, 2014, 14:35:11
Ik geloof dat de eigenaar van deze showcase daar anders over denkt, en het zelfs een beetje promoot, Hans. :)

Dat mag jij natuurlijk geloven.....ik geef alleen aan dat ik vind dat een schowcase topic zich niet voor een discussie als deze. Hoeft niemand rekening mee te houden...maar dat weet men ook al wel.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Citaat van: chansig op november 18, 2014, 16:16:16
Dat mag jij natuurlijk geloven.....ik geef alleen aan dat ik vind dat een schowcase topic zich niet voor een discussie als deze. Hoeft niemand rekening mee te houden...maar dat weet men ook al wel.

Gr Hans

Ik neem er bij deze notie van, Hans. :D

chansig

:D

Thanks...meer was ook niet de verwachting. :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Maz...Is het niet zo dat jouw afwezigheid straks weer tot vele blz leesvoer leidt? ::)

Raphie

Citaat van: maz op november 18, 2014, 15:08:42
moet geen blabzijdes welleen ,nietes zijn..
ehmmm je hebt het wél over het HTForum :D
JBL PRX Power!

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op november 20, 2014, 09:22:52
Maz...Is het niet zo dat jouw afwezigheid straks weer tot vele blz leesvoer leidt? ::)
Nee ben even rustig aan doen. Ben bezig met me platenspeler op te pimpen .

Heb vandaag een denon DL 103 elementje gekocht  om eens een mc element te testen. Er wordt veel goeds over deze denon geschreven dus ben benieuwd.
Met dank aan cz79 welke vandaag hier was  om afscherm dopjes af te gooien terwijl hij onderweg was naar onder13 .

ik heb maar meteen gebruik gemaakt van de situatie en mijn platenspeler meegegeven om mee te nemen naar doktor Henk zodat de  nieuwe element goed op gemonteerd kan worden.
Hopelijk kan ik het GISTEREN ophalen. :pompom:

verder ben ik aan kijken voor een goede phono. Maar blijkbaar moet dat matchen met je element \arm\tafel combi..
Dus eerst maar eens wat info winnen op over platenspelers .

Ben benieuwd wat hij van de Michel technodek vind met de rb600\denon dl103 combi..

Met dank aan Chris en Henk voor de moeite.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

remco320

Citaat van: martin778 op november 18, 2014, 13:31:51
Een tijdje terug werden de restanten van Kanzy geveild, wat wil je ook als je als een compleet onbekende speler op de markt komt met een versterker van 30-40k en dan ook nog €5950 extra vraagt voor wat extra vergulde details...

Bij welke fabrikant is het eigenlijk gelukt tegenwoordig, een onbekend, peperduur apparaat op de markt brengen en hopen dat men het koopt?
Ik was bij de introductie en heb het proces van dichtbij meegemaakt en hoewel ik de mannen verder niet meer spreek vind ik het oprecht jammer. Jammer dat het product wat ik voor het eerst hoorde in de polyhymnia studio's hier in Baarn op B&W 802D speakers met een esoteric DAC en loopwerk en echt diepe indruk maakte niet is geslaagd. Want het was mooi om te zien en mooi om te horen.

Jammer ook dat we hier weer met een groepje gaan zitten zuurpruimen over de kostprijs en de opstelling met hoorn luidsprekers. Ik vind het van een gezonde dosis lef betuigen om een dergelijk product in de markt te zetten met een dergelijk prijskaartje. Een beetje trots mogen we wat mij betreft best zijn om zulke oerhollandse ondernemers...

Han S

Ik ben helemaal niet trots op dergelijke ondernemers. Van mij mag iedereen die hard werkt goed verdienen, maar het moet wel leuk blijven. Een versterker welke je maakt voor een kostprijs van pakweg 500 a 600 euro mag niet het honderdvoudige gaan kosten, maar dat is mijn persoonlijke mening.

remco320

Citaat van: Han S op november 21, 2014, 22:10:39
Ik ben helemaal niet trots op dergelijke ondernemers. Van mij mag iedereen die hard werkt goed verdienen, maar het moet wel leuk blijven. Een versterker welke je maakt voor een kostprijs van pakweg 500 a 600 euro mag niet het honderdvoudige gaan kosten, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik denk dat ik het wel met je eens ben qua kostprijs die zonder meer exorbitant was, waarbij kostprijs natuurlijk ook niet alles zegt over de uiteindelijke kwaliteit. Ik vind het jammer dat een ondernemer die het lef heeft om een high end product op basis van buizen vanaf nul in de markt te zetten dat ziet mislukken. Een ander prijskaartje had daar vermoedelijk wel enige verandering in gebracht;)

twani

Als een "oerhollandse ondernemer" als synoniem moet gelden voor een financiële kamikazepiloot, laat dan maar....

Een goede ondernemer is in mijn ogen iemand die met een gedegen "langetermijn policy" de markt ín gaat.

Kanzy was een sprong van "de hoge" in een zwembad zónder water......

Waren wel dikke bakken om te zien, dat dan weer wel....

Han S

Ik had het al eerder genoemd en ik ben een technicus en studio eigenaar. Een buizenversterker maken is niet moeilijk, het is een simpel apparaat en als je een goedklinkende en mooi uitziende buizen hifi versterker in de markt zet mag die gerust wel wat kosten.

De audiofiel met de goede oren, die ook zijn ogen wil strelen wil daar best wel wat voor betalen. Maar er zijn grenzen.