aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Ik ben het met  scrutinizer eens.
Ceramic units kunnen absoluut mooi klinken mits de filter techniek goed is toegepast en afgesteld..daar hebben ze bij kharma genoeg ervaring mee..

Ik heb kharma altijd mooi gevnden , dit heeft de voordeel tov de 2.3 welkenik had ,dat dit een gesloten systeem is waardoor het laag heel strak en snel is .
Kwa plaatsing is die absoluut geen kharma...want hij is niet plaatsing gevoelig..

Mijn vriendin vind het geluid heel indrukwekkend en ruimtelijk..zoals ik all eerder ze,het heeft i een grote mate van live effect...
Kwa uitelijk vind ik zelf de tads mooier en dat mening deelt mijn vriendin ook...

De tads zijn minder opvallend omdat de kleur van speakers en vloer zelfde zijn.
Kwa for.aat valt dit echt mee.

110 hoog ,28 breed en 37 diep...

Ik ga gewoon lekker weekje luisteren om een goed idee te krijgen waar mijn voorkeur naar uit gaat..

Moet zeggen , momenteel heb ik geen echte voorkeur...beide speakers zijn fenomenaal .de kharma heeft meer druk opbouw en energie tov de tads. Dat is de eerste grote verschil wat meteen opvalt...met de kharma kan de sub uit.

Kwa looks heeft de tads mijn voorkeur.
Kwa apartheid is de kharma natuurlijk veel unieker...

Het is nogeens zo de kharmas kosten stukken meer dan de tads....

Voorlopig even lekker hobbyen.....

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Witalik

Wel apart, fine tunen door andere speakers neer te zetten  8)  :clapping:
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

YamahaRXV

Citaat van: twani op november 12, 2014, 19:33:32
Eltax klinkt best aardig :D

Voor het geld wat ze kosten toch wel ja... 8)

Heb deze in een ver verleden ook nog een tijdje in het bezit gehad; Eltax Camarque met Vifa units, was een jubileum uitvoering en het crème de la crème op Eltax gebied. Klonken overigens zeker niet slecht hoor  ;D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op november 12, 2014, 17:53:32
Dat gevoel heb ik ook. Indrukwekkend op het eerste gehoor, kan ook vermoeiend op de lange termijn zijn.
Nu is lange termijn bij Maz weer een heel ander begrip. ;)
Dat is absoluut waar, soms kan oiets wat heel indrukwekkend klinkt in langere termijn vermoeiend zijn...dat weet ik al te goed...

Daarom ga ik  lekker weekje of twee deze grote jongens uitbundig testen....

Ik moet zeggen, doe ene cd na de ander in de la en geen moment aan de volume knop gezeten...

Tis wel magisch hoor hoe drums op de Kharma klinken... En de micro detail van de kharmas zijn altijd een hele audiofiele eigenschap geweest wat niet door iedereen gewaardeerd wordt..

IK DENK DAT HENK(ONDER 13) VAN ZIJN PLAAT GAAT ALS HIJ DIT HOORT...HIJ IS DE MAN VAN MEGA DETAIL EN GROTE SOUNDSTAGE EN LIVE BELEVING...DIT HEEFT NET DE LAAGWEERGAVE EN DRUKOPBOUW DIE HIJ ZOEKT....

DIT ZIJN DE IDEALE SPEAKERS VOOR DOKTOR HENK...ULTRA 3D GELUID MET MEGA LIVE BELEVING WAAR DE MICRODETAIL ONDER EEN LOEP WORDT WEERGEGEVEN....

SOMS VALT JE MOND OPEN MET DE KHARMAS...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Bama

Ik ben toch ook nieuwsgierig naar de sound, zitten dezelfde tweeters in als bij mij zo te zien.
Als ze nu wit waren...

patsijb

Citaat van: Bama op november 12, 2014, 20:40:30
Ik ben toch ook nieuwsgierig naar de sound, zitten dezelfde tweeters in als bij mij zo te zien.
Als ze nu wit waren...

ja wit is kharma mooi ja..haha

Mr.M

Citaat van: Bama op november 12, 2014, 20:40:30
Als ze nu wit waren...
Je weet waar me huis woont ton....

Dit is echt een heel ander speaker dan de 3.2 en 2.3...
De 2.3 en 3.2 zijn heel goed ,maar dit is noet te vergelijken .
Vraag maar aan peter, hij vergelijkt dit met de huidige series van rond 25k+...

Hij noemt dit een van de mooiste speakers uit de ceramique familie.als niet de mooiste..
Dit omdat hij alle mogelijk opties aan board heeft welke alleen bij de exquisits toegepast worden..
Dit was een uniek ontwerp welke prijstechnisch niet doorgevoerd kon worden uiteindelijk.

Sweetspot is veel groter dan andere kharmas welke ik ken ..tis gewoon een heel ander concept dan we van kharma gewend zijn...
Alle voordelen van jouw kharma maar dan met 2x22.5 woofer ,aparte midtoner uit de exquisit.
Volgens peter bats : als hier een diamant tweeter in zat dan had dan had je het kunnen vergelijken met een exquisid.
Want alle andere behandelingen ,bedrading, en units zijn afkomstig uit de hogere series kharma..

tiptop

Als die Kharma's klinken zoals je ze beschrijft Maz, dan lijken mij dat betere luidsprekers dan de Pio's. Juist die energieweergave onderscheid goed van minder goed. Vooral als elke instrument en stem ook nog een zijn eigen "energieaura" heeft als je begrijpt wat ik bedoel. Dan wordt het net echt. En dat is voor mij ultiem.

Wat een mooie positie heb je toch! ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

DofN

En een dedicated woofer voor mid, als ik het goed zie.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Bama

Wordt tijd voor een fatsoenlijk stekkerblok nu.

eddy135

Citaat van: maz op november 12, 2014, 21:31:24

Hij noemt dit een van de mooiste speakers uit de ceramique familie.als niet de mooiste..
Dit omdat hij alle mogelijk opties aan board heeft welke alleen bij de exquisits toegepast worden..
Dit was een uniek ontwerp welke prijstechnisch niet doorgevoerd kon worden uiteindelijk.

Sweetspot is veel groter dan andere kharmas welke ik ken ..tis gewoon een heel ander concept dan we van kharma gewend zijn...
Alle voordelen van jouw kharma maar dan met 2x22.5 woofer ,aparte midtoner uit de exquisit.
Volgens peter bats : als hier een diamant tweeter in zat dan had dan had je het kunnen vergelijken met een exquisid.
Want alle andere behandelingen ,bedrading, en units zijn afkomstig uit de hogere series kharma..

Ik kan niet wachten tot je ze verkoopt!  :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Citaat van: tiptop op november 12, 2014, 21:41:13
Als die Kharma's klinken zoals je ze beschrijft Maz, dan lijken mij dat betere luidsprekers dan de Pio's. Juist die energieweergave onderscheid goed van minder goed. Vooral als elke instrument en stem ook nog een zijn eigen "energieaura" heeft als je begrijpt wat ik bedoel. Dan wordt het net echt. En dat is voor mij ultiem.

Nu dat energie aura was het eerste wat me opviel, druk van een drum, resonantie van een snaar met een bijzonder energie welke door je lichaam voelbaar is..gewoon een heel ander belevind dan de pioneers....

Daarom zei ik ne,t als je niet ziet dat er speakers staan enje staat in de ontvangsthal dan lijkt of mijn woonkamer een concertzaal is...

Mr.M

Citaat van: doorofnight op november 12, 2014, 21:48:08
En een dedicated woofer voor mid, als ik het goed zie.

Je een dedicated midtoner en twee laag units van 22.5 cm..

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Mr.M

Citaat van: Bama op november 12, 2014, 21:53:31
Wordt tijd voor een fatsoenlijk stekkerblok nu.

Wowww heb je die ton???? Ik ewil er ook een maar kost een Gods vermogen.... De Supreme refrence stekker blok kost 2k ofzo,, en ik kan geen tweedehandse vinden...

Lucky bastaard..

CZ79

Wat een vette speakers dit, Maz! Ziet er echt heel erg mooi uit, wat mij betreft mooier dan de Pioneers. Eerst maar een rustig (woehahahaha) gaan luisteren en vergelijken met elkaar
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

jan-rotterdam

Duck Twacy

Citaat van: scrutinizer op november 12, 2014, 17:41:29
Je geeft de jongens bij Kharma m.i. weinig credit.....Ze werken en filteren al even aan deze units.

Daarnaast ervaar ik Accuton in Avalon, Kharma, Marten en Tidal... .MET micro detail niet als straf. ;)
M.a.w. mits goed toegepast ... misschien niet voor iedereen zijn smaak maar ......erruuugg knap!
Het ontgaat me even dat als ik het over mn eigen zelfbouwspeakers heb en over dus mijn eigen (beperkte) filter ontwerpkennis, hoe dat slaat op de ontwerpers van Kharma. Het is algemeen bekend dat hardere materialen als keramiek, maar ook aluminium of magnesium (Seas Excel bv) meer last hebben van conus breakups boven bepaalde frequenties en dat daar in het filter vaak een notch filter voor moet worden ingebouwd (dus de complexiteit van het filter verhoogd). Ik heb daar moeite mee, maar heb toch niet gezegd dat ze dat bij Kharma niet kunnen?

(overigens zijn mijn mid/hoog filters uiteindelijk  custom ontworpen door een tweetal Delftse ingenieurs wiens kennis en ervaring op dit gebied ik zeer hoog inschat (maar die hulp ontstond later pas, toen de units als ingekocht waren).

En wat betreft de hoeveelheid micro detail, dat is een beetje een smaak kwestie. Ik kan het wel waarderen hoor. Ik denk nog vaak terug aan mijn eerste zelfbouwspeaker met Focal tw120 inverted domes. Het is wel minder vergevend voor slechte opname kwaliteit.

Verder lijkt me een discussie of Pioneer Tad beter is dan Kharma een beetje zinloos, hoewel ik persoonlijk wel zou weten welke ik zou kiezen.

twani

Citaat van: tiptop op november 12, 2014, 21:41:13

Héé.... :sigh:    De manier waarop jij dat nu beschrijft/omschrijft begrijp ik tenminste :)

Duck Twacy

Btw als er deze 22 cm Thiels inzitten  (ze hebben momenteel 3 varianten van 22cm)
http://www.accuton.de/drivers/detail.php?driver=46&matID=4&appID=3

Deze unit moeten het erg goed doen in een gesloten systeem, mooie Qts van 0,4 en niet te hoge Fs van 25hz

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op november 12, 2014, 22:43:55
Btw als er deze 22 cm Thiels inzitten  (ze hebben momenteel 3 varianten van 22cm)
http://www.accuton.de/drivers/detail.php?driver=46&matID=4&appID=3

Deze unit moeten het erg goed doen in een gesloten systeem, mooie Qts van 0,4 en niet te hoge Fs van 25hz

Ik weet niet welke het zijn maar weet wel dat ze 950 euro ex btw zijn per stuk,..

Mr.M

Citaat van: jan-rotterdam op november 12, 2014, 22:10:28
Mooie upgrade Maz 👍

Groeten Jan

Dankjewel Jan....

Ik wacht tot jij je mini exquisita zat bent maar schiet niet op. Hahaha...

Duck Twacy

Citaat van: maz op november 12, 2014, 23:01:18
Ik weet niet welke het zijn maar weet wel dat ze 950 euro ex btw zijn per stuk,..

Dat snap ik. Had lange tijd niet op hun site gekeken en zag dat de tijd er niet stil gestaan heeft. Ze timmeren nog steeds goed aan de weg.

VlisChris

Waar woont jou huis ruwweg Maz?
Ben stiekem wel erg benieuw naar je set 8) (en dan kan ik eens een keer (al zijn die weer achterhaald voor ik thuis zou zijn :P) fatsoenlijke foto's van die set van je maken :P

Nahpets

Citaat van: Christiaan S op november 12, 2014, 23:15:24
(en dan kan ik eens een keer fatsoenlijke foto's van die set van je maken :P

Dat is een initiatief dat applaus verdiend. Een prachtige sets (ongeacht welke samenstelling), maar wat een vreselijke foto's.

En dat voor een man die vanaf 1 januari zijn boterhammetjes gaat verdienen met optiek. Helaas geen optiek ivm fotografie, maar dat kan ik Maz wel vergeven (niet dat hij mijn vergiffenis nodig heeft).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.