aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

martin778

Mr.M

Er lag ook een grand refrence stroom kabel bij hem en ik kon het niet laten liggen dus heb het gekocht...
Beetje scheef verhouding om een 2400 euro stroomkabel op een 80 euo stekkerblok te hangen maar goed dat ben ik...
Als ik dat niet zou doen dan had je mij JORIS of HANS of TWANI kunnen noemen...die geloven niet in kabels....

Ik geloof er soms in maar belangerijkste: vind ze mooi en wil ze hebben... :clapping:

Ik spoor niet volgens sommige met mij kabel tik , maar daar heb ik vrede mee.
Dit is  weer een voorbeeld van van mijn kabel tik....

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

patsijb

Duck Twacy

Ceramische Thiel units geven veel micro detail (moet je we een beetje van houden). Heb ze zelf ook overwogen in mn zelfbouw boxen (voor de tweeter en middentoner units dan), maar uiteindelijk toch gekozen voor zachtere materialen (Skaaning en Morel). O.a  omdat die veel makkelijker te filteren zijn (weinig conus breakups).

Ik verwacht dat de pioneers (TAD) eigenlijk iets ruimtelijker plaatje kunnen neer zetten (ivm de point source).

twani

Heel veel mooier dan de Pioneers, die komen toch wat "cheapie" over...... (hebben ook lang bij de Mediamarkt Adam gestaan, vond het toen ook al)

Dit is weer the real stuff :pompom:

martin778

Accutons zijn idd erg leuk als je van neutrale weergave en veel nuances houdt.

Had die Pioneers wel wat hoger ingeschat dan Media Markt niveau  :D  :sigh:

sultankat

Maz

Geef beide sets wat tijd: ik ben er niet zo zeker van dat, wanneer het stof is neergedwarreld, de Kharma's nog steeds de eerste keuze zijn..........
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Bama

Ben benieuwd, Kharma is zelf al jaren met deze componenten gestopt maar het is wel iets speciaals en zeker tov die mediamarkt speakertjes (dit wordt de nwe naam nu neem ik aan met dank aan Twani  :)>:D

Raphie

Citaat van: sultankat op november 12, 2014, 17:18:38
Maz

Geef beide sets wat tijd: ik ben er niet zo zeker van dat, wanneer het stof is neergedwarreld, de Kharma's nog steeds de eerste keuze zijn..........
dit dus, maak maar grapjes, puur op sound wint de TAD/PIO hands down een zijdezachte openheid, niet dat treble boost gefuhl waarvan je vullingen gaan geleiden :D
JBL PRX Power!

Mr.M

Citaat van: frank2 op november 12, 2014, 15:16:58
Mmmmmm  dit wordt de nieuwe referentieset vam Maz. (en misschien wel van dit forum)  Binnenkort Pioneers te koop. Dat moet haast wel.

enjoy

Alle eerst bedankt aan iedereen voor alle leuke reacties...
Hopelijk vermaken jullie zich in mijn gekke quest ...

Mijn eerste indruk is heel positief, beide tads en pioneers zijn perfecte weergevers....het is echt de voorkeur van de luisteraar om te beoordelen...

Was weer een tijdje terug dat ik kharmas had gehoord thuis.
Ze blijven mooie speakers met een eigen magie...
Wat me wel opvalt is als ik in de ontvangsthal van mij  huis sta ,met de kharma klinkt het alsof er een zaal is in huis waar een live concert gegeven wordt.
Kharma heeft een grote live belevings effect....
Met de foto hieronde sta ik in de ontvangsthal... vanaf daar lijkt het of er een zaal aanwezig is waar live muziek gespeeld wordt..hahaha.. 

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

scrutinizer

Citaat van: Duck Twacy op november 12, 2014, 17:12:07
Ceramische Thiel units geven veel micro detail (moet je we een beetje van houden). Heb ze zelf ook overwogen in mn zelfbouw boxen (voor de tweeter en middentoner units dan), maar uiteindelijk toch gekozen voor zachtere materialen (Skaaning en Morel). O.a  omdat die veel makkelijker te filteren zijn (weinig conus breakups).

Ik verwacht dat de pioneers (TAD) eigenlijk iets ruimtelijker plaatje kunnen neer zetten (ivm de point source).

Je geeft de jongens bij Kharma m.i. weinig credit.....Ze werken en filteren al even aan deze units.

Daarnaast ervaar ik Accuton in Avalon, Kharma, Marten en Tidal... .MET micro detail niet als straf. ;)
M.a.w. mits goed toegepast ... misschien niet voor iedereen zijn smaak maar ......erruuugg knap!
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Raphie op november 12, 2014, 17:29:20
dit dus, maak maar grapjes, puur op sound wint de TAD/PIO hands down een zijdezachte openheid, niet dat treble boost gefuhl waarvan je vullingen gaan geleiden :D

Dat is...dan wel weer knap, in deze tijd, met witte vullingen  ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Raphie

JBL PRX Power!

Bas Akkerman

Maz

Dat gevoel heb ik ook. Indrukwekkend op het eerste gehoor, kan ook vermoeiend op de lange termijn zijn.
Nu is lange termijn bij Maz weer een heel ander begrip. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scrutinizer

Het schaap is alweer verzopen ....voor hij het water berei(ij)kte ;D

Bas Akkerman

Citaat van: scrutinizer op november 12, 2014, 17:58:37
Het schaap is alweer verzopen ....voor hij het water berijkte ;D
Ik ben een vakkundige schapendouwer... Wat zeg ik nou weer? :sigh:
Maar wees gerust, ik denk dat Maz genoeg schaapjes op het droge heeft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: twani op november 12, 2014, 17:15:04
Heel veel mooier dan de Pioneers, die komen toch wat "cheapie" over...... (hebben ook lang bij de Mediamarkt Adam gestaan, vond het toen ook al)

Dit is weer the real stuff :pompom:

+1  Schitterende speakers deze Kharma,s  :worship:  De Pioneer/TAD,s zullen ongetwijfeld erg goed klinken, maar ik vind ze eerlijk gezegd een beetje een hoog ''Eltax'' gehalte hebben qua uiterlijk... 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Raphie

Wordt toch eens tijd ze in het echie te gaan bekijken dan, als het iets niet is..
JBL PRX Power!

YamahaRXV

Citaat van: Raphie op november 12, 2014, 19:14:03
Wordt toch eens tijd ze in het echie te gaan bekijken dan, als het iets niet is..

:D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

patsijb

Maz

zeker t proberen waard..je weet t nooit
zelf 1.5 jaar bezig geweest om nieuwe speakers te zoeken, om uiteindelijk toch uit te komen bij kharma wat ik eigenlijk 5 jaar geleden al wist..

twani

Citaat van: YamahaRXV op november 12, 2014, 19:10:30
+1  Schitterende speakers deze Kharma,s  :worship:  De Pioneer/TAD,s zullen ongetwijfeld erg goed klinken, maar ik vind ze eerlijk gezegd een beetje een hoog ''Eltax'' gehalte hebben qua uiterlijk...

Eltax klinkt best aardig :D

DofN

Citaat van: Raphie op november 12, 2014, 19:14:03

Het afwerkingsniveau van de Pioneers die Maz heeft/had was klasse, en ze klonken ook erg goed.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

twani

Citaat van: doorofnight op november 12, 2014, 19:36:57
Het afwerkingsniveau van de Pioneers die Maz heeft/had was klasse, en ze klonken ook erg goed.

Dat weet ik, heb ik toen zelf een aantal malen kunnen zien in Adam (alwaar ze echt lang te koop hebben gestaan).

Erg fraai.

Tóch zijn het in vergelijking met deze Kharmas een beetje "wijvenspeakers" :D

Van die mooie zachte "rondingen"  :tounge2: 

De Kharmas daarentegen zijn meer voor échte mannen. Rúw, óngepolijst en bonkig qua vormgeving. :colgate:

BuSpu

DofN

Ik hoor ze niet meer :)

Ik moet het eerste "wijf" nog tegenkomen dat die Pioneers koopt omdat ze die zelf wil!

Ik weet niet voor wie Kharma's precies zijn, weet wel dat het echt iets voor Maz is. Ik vond de oude niet mooi om te zien. De nieuwe moet ik maar eens in het echt aanschouwen. (Maz: *hint*)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.