aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: Bama op oktober 29, 2014, 21:17:07
heb hem ook gehad en bracht mij niets.
Ok,,

Ik heb ook niet het idee dat het iets  verbeterd  . Dat is eigelijk al voldoende. Ik had gewoon een ander stekkerblok nodig en voor 80 tientjes was dit een mooie oplossing..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

MauZ

Helemaal mee eens.. Niet alles kan een verbetering zijn, zeker als de verandering noodzakelijk is.. [emoji6] [emoji2]
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

patsijb

tja soms heb je snel iets nodig..en zeker als je niet kan wachten loont het wel dan maar iets aan te schaffen
gelukkig heb ik wel genoeg geduld

Mr.M

Citaat van: patsijb op oktober 30, 2014, 10:40:47
tja soms heb je snel iets nodig..en zeker als je niet kan wachten loont het wel dan maar iets aan te schaffen
gelukkig heb ik wel genoeg geduld
Ik heb ook geduld anders had ik meteen een ps audio genomen...dit is een tijdelijknoplossing totdat ik meer weet over powerstations ....ven nu soort van info aan inzamelen.en dit had ik gewoon ff nodig..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Was even chauwen met 35 kg aan powersupply masr hij staat er....
Alsbgoed is moet dit interferenties en pieken en dalenbin het net recht trekken en de stroom stabiliseren??
Ben benieuwd.

Accu pack powersupply...  test test en testen...ben benieuwd.

Raphie

JBL PRX Power!

Thanatos

Dirk

ik gok dat de Dreadnaught beter klinkt als hij niet aan die UPS hangt, maar ik kan me natuurlijk vergissen  ;)
bij de bronnen en vv is het proberen & afwachten, maar ook daar zou ik toch goed gaan luisteren.

'k kan het type niet meteen zien van je APC, maar ik ga er van uit dat het om een "klassieke" UPS gaat, toch?
persoonlijk heb ik er aardig wat geprobeerd icm m'n set (tot een hele zware van ettelijke kW's aan toe), maar draai nu zonder  8)   (enkel een simpel ding wat voor de NAS zit, maar dat heeft andere redenen)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mr.M

Doet geen pijn om te testen...word alleen wijzer van.

De eindtrap staat los van de ups...

Ik zal hem er straksbop zetten en kijken wat er gebeurt.

Raphie

we bedoelden, voor de duidelijkheid, de UPS de versterker van stroom laten voorzien
JBL PRX Power!

Cyreg

Vlgns mij > APC Smart-UPS 1500 > 980 Watts /1500 VA / 230V
Wat 'n geweldig onverwachte wending voor mij in dit hele netspul verhaal.

Het eigenlijke gebruik van zo'n apparaat > "uninterupted power" geven, is voor audio niet nodig  ;)
Ben benieuwd wat het klankmatig oplevert > ben het nog niet tegen gekomen in audio setups, maar....dat zal aan mij liggen  :D
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

michel69

Citaat van: LABO op oktober 30, 2014, 20:17:53
Maz zit altijd vol verrassingen  :pompom:

THE WHIZZARD OF MAZ............keer op keer tovert hij weer wat nieuws uit zijn hoed ;) :bigsmile:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Oud lid

Ik weet wel dat als ik de pegels zo zou uitgeven ik wel meteen voor een goede oplossing ging en niet zo maar het eerste het beste apparaat in huis zou slepen.

Erwin B

remco320

Wij gebruiken deze ups wel eens in een lokale alarmoproep oplossing, want noodstroom. Ik heb er wel eens een aantal thuis geprobeerd, maar vond het niet een verbetering. Ben benieuwd wat het bij jou doet

Joris1971

Optisch gezien vind ik het een lelijke toevoeging

twani

Citaat van: Joris1971 op oktober 30, 2014, 23:04:52
Optisch gezien vind ik het een lelijke toevoeging

MAZ dwaalt nu wel wat af inderdaad.  Een verrot Tagablok dat onder vele Chinese namen wordt verkocht (Dynavox heeft 'm ook), een vage zwarte voodoo stroomkast met antieke PC-look :tounge2:

Kom op MAZ, in het spoor weer! :devil:

Koop gewoon iets van een Dectetje of zo, dan ga je weer goed. Weinig filtering en wat er is is hoogwaardig......

Thanatos

Citaat van: twani op oktober 30, 2014, 23:09:24
MAZ dwaalt nu wel wat af inderdaad.  Een verrot Tagablok dat onder vele Chinese namen wordt verkocht (Dynavox heeft 'm ook), een vage zwarte voodoo stroomkast met antieke PC-look :tounge2:

Koop gewoon iets van een Dectetje of zo, dan ga je weer goed. Weinig filtering en wat er is is hoogwaardig......

Alle waar naar het geld. Voor de verkoopprijzen zijn die Taga blokken best prima. Verwacht er geen wonderen van. Naar mijn bescheiden mening bij goede apparatuur mag de voeding nagenoeg geen invloed hebben.

Een UPS proberen is zo gek nog niet. Alleen komen die ook in veel verschillende vormen. Er kan met de filtering best wat gehaald worden, vooropgesteld dat er wat vervuiling op het net zit.

Echte power recondition red je alleen met apparaten die van AC naar DC gaan en weer pure 230Vac/50Hz sinus genereren. PS audio power plant oid.

Dus de insteek van een UPS is best een goede te noemen. Bijkomend voordeel is dat ze fractie kosten van de sjieke audiofiel verantwoorde uitvoeringen die op het vlak van het filteren hetzelfde in elkaar steken..

De eindversterker zou ik er ook niet opzetten maar dac/bron en voortrap wel.

Sonority audio

vandaar dat die zogenaamde topfilters in hars zijn gegoten zodat je niet ziet hoe simpel ze in elkaar steken  :withstupid:

ik had er btw hier ook 1 van 1200,- thuis staan..
loctite op the boutjes (of iets dergelijks) kreeg hem niet open.
grof geweld gebruikt,de boormachine er op ,eindelijk de dikke alu panelen er af..
jawel hars.. de zaag er in en slijptol.. laten we het maar houden op high end prijzen  ;D
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Sonority audio

Citaat van: twani op oktober 30, 2014, 23:09:24

even voor de duidelijkheid,hij word geproduceerd in miami.
:blink:
hier ligt de mistral netfilter (zelfde blok)zijn werk te doen...ipv een ander duur merk(noem geen namen)
doen exact hetzelfde  :angel:

twani

Ah ja, laat duidelijk zijn dat een blok voor mij max 6 tientjes mag kosten. Zónder filtering graag.

Zelfs een dectet zal er hier dus nooit in komen.

twani

Citaat van: Sonority audio op oktober 30, 2014, 23:33:55
even voor de duidelijkheid,hij word geproduceerd in miami.
:blink:
hier ligt de mistral netfilter (zelfde blok)zijn werk te doen...ipv een ander duur merk(noem geen namen)
doen exact hetzelfde  :angel:
Op Alibaba/Taobao kom je 'm onder nog veel meer namen tegen. Mistral is er inderdaad ook een.

martin778

Bedoel je soms Shunyata of NBS, Sonority? ;D ;D

Ik had ooit een Xindak netfilter (vergelijkbaar met Mistral/Bada) maar het deed in mijn ruimte niks positiefs, geeft veel te veel rust in het geluid maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn Krell voorversterker al enorm veel eigen filtering heeft, idem voor de Octave.

De Theta heeft ook ruim voldoende eigen filtering in de voeding, zowel de voor- als de eindversterker.

Sonority audio

Citaat van: twani op oktober 30, 2014, 23:35:32
Ah ja, laat duidelijk zijn dat een blok voor mij max 6 tientjes mag kosten. Zónder filtering graag.

Zelfs een dectet zal er hier dus nooit in komen.
ik weet niet of het er toe doet wat jij er max voor uit wilt geven,
maar je hebt een oordeel over iets wat je nooit hebt hebt getest..

:blush:
en ja ik denk ook dat menig apparatuur geen filtering nodg heeft!

ik weet ook dat veel zendamateurs dit filter gebruiken omdat hij daadwerkelijk voor hun wat doet..in tegenstelling tot voor ons veel bekende merken.
ik weet dat het dan niet over audio gaat,maar het zal dan vast iets doen.. ::)

Sonority audio

Citaat van: martin778 op oktober 30, 2014, 23:37:59
Bedoel je soms Shunyata of NBS, Sonority? ;D ;D

Ik had ooit een Xindak netfilter (vergelijkbaar met Mistral/Bada) maar het deed in mijn ruimte niks positiefs, geeft veel te veel rust in het geluid maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn Krell voorversterker al enorm veel eigen filtering heeft, idem voor de Octave.

De Theta heeft ook ruim voldoende eigen filtering in de voeding, zowel de voor- als de eindversterker.
beneden in de set heb ik het filter ertussen staan!
boven in de andere set heb ik een andere set up qua stroomvoorziening.
daar zit geen netfilter tussen.  ;D