aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

50cm van de zijwand is prima, qua toe in zou ik ze net langs je oren laten spelen op je luisterplek
JBL PRX Power!

Mr.M

Citaat van: Raphie op oktober 18, 2014, 18:59:31
Gaat puur ff om de plateaus, ik ben niet zo van het glimmend steen en zo, puur persoonlijk smaak dingetje, ik krijg er altijd een beetje woonwagenkamp of oosterse interpretatie van luxe bij.
Ik,ik,ik,,,,,,hhaah lol
:clapping: :pompom: :inlove: :colgate:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Raphie op oktober 18, 2014, 19:23:20
50cm van de zijwand is prima, qua toe in zou ik ze net langs je oren laten spelen op je luisterplek
En tot achter muur van de speakers?
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Raphie

JBL PRX Power!

clockwork

Citaat van: maz op oktober 18, 2014, 19:21:28
@ralphie../ clockwise

Hoe had jij de 3es gepositioneerd? Met of zonder toe en hoeveel van de muren?
Jouw kamer was namelijk zelfde  breedte als de mijne zei je...ben benieuwd ?

Ik heb ze nu zoeken 50 cm van zijmuren en met de front naar mij toe gericht...

Mijn ruimte is slechts 3,40m breed. Ze staan gemeten vanaf de achterkant (boven) 60 cm van de achtermuur af en 40cm (gemeten vanaf de zijkant speaker) vanaf de zijmuren.

Toe in inderdaad net langs mijn oren gericht. Dat bevalt mij het beste, hoewel de ontwerper zelf meer toe in adviseert. Ik zou ook nog experimenteren met de achterste spike. Soms klinkt het net wat beter als je de speaker iets naar je toe laat hellen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Mr.M

Tnx heren..
Ik ben aardig aan schuiven geweest en wat zijn deze speakers makkelijk positioneren....

Ik vind het in alle standen lekker klinken..hahah

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Former member 78

Mr.M

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Thanatos

Citaat van: ArjanR1 op oktober 19, 2014, 02:57:12
De vrouwenstem kan dan wat verstopt klinken.

Het risico op ongewenste laag resonanties kunnen dan weer heel direct voor komen

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Deleted Member 2

twani

Mr.M

Citaat van: sultankat op oktober 20, 2014, 13:20:10
Stil bij Maz, ik moest onwillekeurig hieraan denken  ;):

http://www.youtube.com/watch?v=9roukWGw5tk
Hahaj
Haha

Ja even druk bezig, gister hele dag op visite en vandaag wat cijferwerk doornemen... Ben bezig om een zaak over te nemen. Vandaar ..

Maar geen zorgen niets ernstigs aan de hand..

Ben ondertussen opzoek naar een grijze loopwerk .  :wub: :wub: x777es ga ik verkopen,past niet meer in me set..
Heb een lyngdorf gezien en op geboden ,ben benieuwd,

newday

michel69

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Duck Twacy

Mr.M

Citaat van: michel69 op oktober 20, 2014, 18:27:32
;D Maz heeft in ieder geval al genoeg spullen staan om de etalage alvast te vullen  :hehe:

Nou nee..mijn rommelkamer is leeg.
Heb niets meer...

Alles is verkocht,,,ik heb alleen de theta  voor eind en de sphinx eindtrappen nog...

:ohmy:

Duck Twacy

okay

SPEAKERS:     TAD-S3ex.         KABELS:   kharma .
CDSPLER: sony   x777es.         DAC:          stello 100.   
PLATENSpeler:    michell          PHONO:    musicalfidelity

:)

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op oktober 20, 2014, 22:41:58
Zijn die P.26 weer de deur uit?

Nee donderdag komt iemand ervoor... Ben benieuwd..

Ik ben nu een paar dagen aan luisteren en moet zeggen dat de controle en gemak waarmee hij speelt is toch van uitzonderlijke kwaliteit....ik heb veel verhalen gehoord over analytisch Enzo en te droog....

Hier klinken ze echt heerlijk...  Ze spelen in hogere volumes met  iets meer gemak dan de theta  maar dat is ook marginaal...het laag wat ze produceren is wel iets beter voelbaar/merkbaar..

Dit zijn flinke jongens voor flinke luidsprekers... Voor de pioneers zijn ze eigenlijk overkill...

Stiekem vind ik ze heel er mooi klinken....echt heel erg mooi,  :wub: :wub:

Dat zal ook deels komen door de modificaties welke Kharma heeft gemaakt aan deze eind trappen .
Dit waren een beetje de kindje van Charles van oostrum geweest..

Als je goed kijk naar de exquisit voor en eind trappen van Kharma zal je zien dat ze een beetje zelfde design hebben...

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op oktober 20, 2014, 23:09:36
okay

SPEAKERS:     TAD-S3ex.         KABELS:   kharma .
CDSPLER: sony   x777es.         DAC:          stello 100.   
PLATENSpeler:    michell          PHONO:    musicalfidelity

:)

Nee dit is mijn met zorg  samengestelde set.....dat is er van overgebleven...de winnaars van de kooptocht...hajaj

Owjaaa de DAc 100 is alweer verkocht en de stello da 220 mk2 is in plaats gekomen...die heeft een USB /spdif converteren en een digitaal uitgang waardoor ik alles direct aan de theta kan aansluiten digitaal en gebruik kan maken van de dac van de theta want die blijft het mooiste....

De Sony gaat er ook uit van de week, en er komt of een cec/of een denson of een stello loopwerk.

Ben nog niet uit... Moet ieder geval grijs zijn, of geborsteld aluminium...