aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

De lamm s zijn naar een huis bij mij om de hoek dus beluisteren is geen probleem.
Ik ga vandag of morgen de lamm voorversterker afgeven bij hem dus ik zal de set eens goed beluisteren...

Dus geen gemist kans. Alleen ik heb ze niet gehoord in mijn ruimte...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Joris1971

Citaat van: maz op oktober 16, 2014, 13:41:55
De lamm s zijn naar een huis bij mij om de hoek dus beluisteren is geen probleem.
Ik ga vandag of morgen de lamm voorversterker afgeven bij hem dus ik zal de set eens goed beluisteren...

Dus geen gemist kans. Alleen ik heb ze niet gehoord in mijn ruimte...

Toch totaal geen vergelijk, in een andere ruimte met andere spullen..

scrutinizer

Lamm"s zijn exemplaries...en onderhevig geweest aan updates en ms reperaties.

En zoals Joris al aangeeft in een andere setting.

Maar ....stel dat je ze, na het beluisteren, mooi vind..... Zou de nieuwe eigenaar ze dan terugverkopen of ....kan het dan toch berusten op een gemiste kans ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Klopt , is geen vergelijking...
Achja   komt wel wat mooiers in plaats.
Kan ook nog een set lamm ml2 kopen ...duss wie weet. :tounge2:
Die zijn nog mooier en exclusiever...maar daar moet ik eerst voor sparen want ze zijn rond 12000 voor een setje eindbakken... O0

Een plan voor de toekomst. Misschien....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Duck Twacy

Leuk die Pioneer speakers, laten inderdaad veel bekende merken achter zich. Het kleine broerje (maar nog steeds 28 kilo) zou ik zo willen inruilen voor mijn zelfbouw ceaties.
http://www.avland.co.uk/aasp/pioneer/0820/s2ex/s2exlrg.jpg
En inderdaad, er zit veel know how eb technolgie van TAD in verwerkt.

Die P26 zijn natuurlijk heel byzonder, maar echt nodig heb je die stabiliteit niet (alleen Gryphon kunnen dit ook btw).
http://media-cache-ak0.pinimg.com/originals/7a/30/31/7a303116cded57e7e0244c2339288b13.jpg

Wel eens een Pass labs geprobeerd?

Ps woon je nu in Den Haag of Rotterdam (en waneer ga je op vakantie ;) )

YamahaRXV

Citaat van: Duck Twacy op oktober 16, 2014, 19:30:48
Wel eens een Pass labs geprobeerd?

Pass Labs klinkt heerlijk  :wub:
Heeft veel kracht en autoriteit en kan met zijn ietwat warme buizenachtige klanksignatuur ook goed gecombineerd worden met speakers die wat meer de analytische kant op gaan.

Dit is ook een erg mooie set mono eindversterkers voor Maz  :)
http://www.emotionalaudio.nl/pass-labs-2/

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Ik heb vandaag even lekker geluisterd en het  maakt wel wat verschil ,maar om te zeggen dat het verschil zodanig is dat ik dubbel het bedrag van de theta gaat neerleggen ???ik denk het niet...
De theta klinkt zo goed met de pioneers dat ik geluidsmatig het het verschil niet een grote stap vooruit kan noemen.
het klinkt anders en het is mooi om te zien twee van die prachtige monoblokken maar het verschil is het prijsverschil niet waard voor me..

De theta is gewoon een hele mooie match met de pioneers.ik heb gemerkt dat  vv wisellen (zelfs op hoog niveau)meer verschil maakt dan eind versterkers..
Verschillen is eind versterkers in de klasse van thata , classe , brystons of passlabs,ASR is niet meer heel groot te noemen,
Ze klinken allemaal heel goed en stabiel, het is maar waar je voorkeur naar uitgaat en welke output beter matches met je speakers..
Je kan je geluid veel meer beïnvloeden door je voorversterking of dac te wisselen dan eindtrappen...

Morgen krijg ik mijn nieuwe stello da 220 mk2 binnen met digitaal uitgang , dus ik kan lekker de digitale usb signaal van computer doorzetten via coax van de stello naar de DAc van de theta... Die da converteren  klinkt heel erg goed namelijk,

Vandaag heb ik nog eens een mooie set marmer platen gekocht van tag akoestiek of zoiets voor onder de pioneers.. :pompom:

Zal goed staan denk ik...nu nog afwachten tot ze binnen komen.... O0

Duck Twacy

Die Stello DAC heb ik ook(met bijpassend loopwerk), maar ik gebruik m niet als usb-spdif converter. Erg goede dac overigens, maar de usb input is zn zwakste kant. Kan ook maar max 48khz input sample rate aan, dus HD files zal wel niet lukken  (maar er zijn plenty losse usb-spdif converters te koop in alle prijsklassen, dus is vast ook al een levendige 2e hands markt aan t ontstaan..)

http://www.aprilmusic.com/manuals/DA220MK2_Manual_Eng_v1.pdf

cardas49

Misschien deze Stello Maz? Een van de betere USB / SPDIF converters in de sub €500 prijsklasse.

Pak in ieder geval een recente converter met XMOS er in, dan ben je al 80% op weg naar het maximale van deze interface.
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op oktober 17, 2014, 10:14:15
Die Stello DAC heb ik ook(met bijpassend loopwerk), maar ik gebruik m niet als usb-spdif converter. Erg goede dac overigens, maar de usb input is zn zwakste kant. Kan ook maar max 48khz input sample rate aan, dus HD files zal wel niet lukken  (maar er zijn plenty losse usb-spdif converters te koop in alle prijsklassen, dus is vast ook al een levendige 2e hands markt aan t ontstaan..)

http://www.aprilmusic.com/manuals/DA220MK2_Manual_Eng_v1.pdf
Tnx voor de input..

Wat software betreft ben ik echt een kind.. Enige wat ik stream is spotify momenteel en daar zal het goed voor zijn,
Heb begrepen dat dit een hele goede dac is in ieder geval, pluspunt is de digitale uitgang.daar ben ik zeer benieuwd naar .
Wil even de DAc van theta vergelijken met een goede externe dac,

Voorlopig zal dit genoeg zij denk ik. Als ik straks meer verstand heb van high resolution Audi dan ga ik weer wat anders zoeken.

@mark. Dat werd mij vanuit theta zelf ook aangeraden..blijkt een hele goede te zijn de u3..maar goed ,de da220 mk2 was heel snel verkrijgbaar via marktplaats en had geen zin om veel te zoeken , voor mijn doende nu is dit voldoende, mocht ik er een tegenkomen op tweedehands markt zou mooi zijn maar de kans is niet heel groot denk ik.

@yamaha. Rxv.   Bass Labs zijn inderdaad hele mooie versterkers ik vind ze vele malen mooier dan de brystons kwam looks.

@duck t...  Ik woon in Rotterdam ;) voorlopig geen vakantie plannen, ik zal je wel een heads up geven als ik ga..

Let op neem 3 man mee want het is zwaar spul wat je moet chauwen..hahaha owjaa en een steek kar anders ben je halve wege op , aan  een speaker en een monoblok versterker heb je niets aan...;)

Thanatos

Die Stello U3 is slechts een usb/spdif converter die je dan aan je Stello DAC input hangt. Dit maakt een groot verschil.

Spotify luister ik ook wel maar wil je echte horen wat je in huis hebt moet je naar andere formaten. Begin met wat FLAC bestanden en Foobar2000 en er gaat een wereld voor je open  :)

Mr.M

Citaat van: Thanatos op oktober 17, 2014, 12:18:57
Die Stello U3 is slechts een usb/spdif converter die je dan aan je Stello DAC input hangt. Dit maakt een groot verschil.

Spotify luister ik ook wel maar wil je echte horen wat je in huis hebt moet je naar andere formaten. Begin met wat FLAC bestanden en Foobar2000 en er gaat een wereld voor je open  :)

Klopt, bedoeling was gebruik maken van de DAc van de theta bij streamen.zodat alles door de theta DAc gast .ik vind de theta DAc heel erg mooi klinken...
D

Mr.M

Net bezorgd.....sello da 220 mk2 .. :clapping:
Ik dacht dat dit een klein ding was...????

Hij is best groot....

Mr.M

Wat prachtig massif/zwaar ding...en hij past mooi naast de theta....
Nu nog een grijze cd speler zoeken/ loopwerk...

Mr.M

Ik dacht bij mezelf ik leg hem op de theta vv maar hij is netzogroot als de theta vv  :clapping:
Nu kom ik weer in de problemen met ruimte..hahah

Nu moet ik opzoek naar een compact loopwerk denk ik en de cd 777 es verkopen.....

Mr.M

Een probleem opgelost en een ander veroorzaakt .haha. stello staat op een mooie plek.
Alleen ik sloeg met de stello tegen de pioneers per ongeluk...

Mr.M

Per ongeluk de pioneers beschadigd aan de lak... :crazy:

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

sultankat

Citaat van: maz op oktober 17, 2014, 13:10:02

Dat doet pijn om te zien. Probeer het wat te polijsten wellicht?
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

brtram

Citaat van: sultankat op oktober 17, 2014, 13:16:20
Dat doet pijn om te zien. Probeer het wat te polijsten wellicht?

Zou ik niet doen. met zelf gaan klooien maak je het waarschijnlijk alleen maar erger.

Vraag het eens bij een meubelmaker.

chansig

Nou...dan heb je de eerste kras maar gehad. Die is vaak het moeilijkst te verwerken.

Die DAC (ws dan de eerste versie) heb ik ooit gehad...leuk ding, geen idee of het een goeie is.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Bas Akkerman

Citaat van: maz op oktober 17, 2014, 13:10:02
Dat is balen man! Misschien dat er iets op de website van Pioneer staat over wat je kan doen en beslist niet moet doen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bama

Lakstift blanke lak halen en beetje poetsen dat zal het wel doen denk ik.

Anders mp :P

Deleted member

Zow... Dat is spijtig, Maz... [emoji17]

Hoop dat het te repareren is...
Stereo-fan for life!

Mr.M

Ik ga eens eerst bij meubelmaker infotlrmeren hoe en wat.
Heb ook net peter bats van kharma gesproken want zij hebben ook een afdeling due kasten maakt en spuit....
Ben benieuwd ik ben ervoor vezekerd onder inboedel dus de  prijs is niet belangerijk....
Als het maar weer mooi wordt want ik wil ze niet wegdoen..hahahaha....
Of ik moet de de grotere broer kopen want daar is nog twee van leverbaar....

Kost wel 5250.---

En weer groter.... ben bang dat het teveel wordt in mijn kamer...

Duure dacje geworden ....hahaha lol.
Achja    kan gebeuren.. je kan erom janken maar ook lachen, zal niets uitmaken op de situatie....
Du dan maar lachen en oplossing zoeken....
Positieve instelling heet dat....

De klok tikt gewoon door ongeacht hoe je je voelt , dus zorg dat je goed voelt...hahaha lol