aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

simsalabim

Het blijft een niche markt, als bv een Sony of JVC betreffende amps in massa productie zouden nemen, zou er een andere prijs aan hangen..

Om nu te zeggen dat het allemaal belachelijk is, .. wat let je om het zelf anders te doen???

Heb je de technische capaciteiten, misschien een gat in de markt???

Er komt toch wel wat bij kijken, ik vind een Ferari ook te duur voor mij, vind ik een Ferari belachelijk duur? Voor mij wel ja (rij in een Cuore haha) maar ga ik bepalen dat dat belachelijk duur is? nee.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Kingpin

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

chansig

Ik weet niet wat er aan de hand is maar ze stonden er 23 september ook al op. Maz schrijft vandaag dat ze nog binnen moeten komen. Wordt een beetje wazig op deze manier.

http://link.marktplaats.nl/m850915526

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kingpin

Citaat van: simsatit op september 30, 2014, 13:25:58
@Kingpin;

Je kunt het altijd nog zelf bouwen als kosten een probleem zijn, echter met SET 0 feedback en geen caps in de signaalweg is de ontwikkeling van de trafo behoorlijk lastig en kostbaar zelfs als je voor DIY gaat..
Ik bouw(de) vrij veel zelf. Ook mijn Cayin heb ik op specifieke punten uitgezocht om te kunnen upgraden en die mijn speakers onder controle kunnen houden (laag rendament).
Mijn speakers had ik al, die zijn van het type "doe ik nooit meer weg", dus daar zocht ik een "basis" goede versterker met een PP principe in triode, hardwired met goede eindtrafo's voor uit om aan te kunnen passen.
Upgraden (intern) deed ik zelf, daarnaast (in mijn ogen (oren)) de juiste nos buisjes erbij uitgezocht, en je herkend de standaard versterker helemaal niet meer terug.
Dan praat je over een upgrade met ongeveer 1000 euro aan onderdelen op een versterker van net 2k (toendertijd).

Wat ik bedoel te zeggen is dat er uiteraard duurdere buizenversterkers zijn, die ik persoonlijk tot op een bepaalde prijs wel te rechtvaardigen vind, maar 25 tot 100+k voor een eindbak ... nee.
Dan moet je wel echt gouden knoppen en een handmade cnc gevreesde behuizing voor laten maken in een kleine oplage.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

simsalabim

Er is iig doorloop  :blink: :blink:  :ph34r:

Vraag me af of Maz niet zo langzamerhand maar eens forumsponsor moet worden, lijkt wel een BV  :alien:

Kingpin

Hij maakt iig goede reclame ... tijd voor een pandje  :)

simsalabim

Citaat van: Kingpin op september 30, 2014, 14:06:37
Ik bouw(de) vrij veel zelf. Ook mijn Cayin heb ik op specifieke punten uitgezocht om te kunnen upgraden en die mijn speakers onder controle kunnen houden (laag rendament).
Mijn speakers had ik al, die zijn van het type "doe ik nooit meer weg", dus daar zocht ik een "basis" goede versterker met een PP principe in triode, hardwired met goede eindtrafo's voor uit om aan te kunnen passen.
Upgraden (intern) deed ik zelf, daarnaast (in mijn ogen (oren)) de juiste nos buisjes erbij uitgezocht, en je herkend de standaard versterker helemaal niet meer terug.
Dan praat je over een upgrade met ongeveer 1000 euro aan onderdelen op een versterker van net 2k (toendertijd).

Wat ik bedoel te zeggen is dat er uiteraard duurdere buizenversterkers zijn, die ik persoonlijk tot op een bepaalde prijs wel te rechtvaardigen vind, maar 25 tot 100+k voor een eindbak ... nee.
Dan moet je wel echt gouden knoppen en een handmade cnc gevreesde behuizing voor laten maken in een kleine oplage.

Ik hoor wat je zegt .. ok ik lees het maar je snapt t :)

In sommige gevallen vind ik het iig een flinke meerprijs waard.
Zoals je weet zijn NOS buizen soms ook heel erg duur, zijn deze veeeel beter dan bv Psvane of Genelex of zelfs EH?
Dat is de vraag...

Blijft toch ook gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
Nu met de crisis zul je denk ik steeds minder (nieuw) zeer duur aanbod zien en zeker in de gebruikte markt de prijzen voor dit soort apparatuur ziet kelderen. 

Kingpin

Citaat van: simsatit op september 30, 2014, 14:12:18
Zoals je weet zijn NOS buizen soms ook heel erg duur, zijn deze veeeel beter dan bv Psvane of Genelex of zelfs EH?
Dat is de vraag...
inderdaad, als ze al NOS zijn is vaak ook maar de vraag (hoor zelf dat ze oude gebruikte buizen relabelen alsof het NOS zijn ...).

Citeer
Blijft toch ook gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
Nu met de crisis zul je denk ik steeds minder (nieuw) zeer duur aanbod zien en zeker in de gebruikte markt de prijzen voor dit soort apparatuur ziet kelderen.
Ja afschrijving van dure apparatuur is net als met dure auto's.

simsalabim

Maaruh Maz, ben je nu commercieel bezig of doe je je naam forumzwerver, -dat dan eigenlijk 'highendaudioapparatuurzwerver' zou moeten zijn- echt eer aan?

cardas49

Citaat van: Kingpin op september 30, 2014, 13:19:23
Persoonlijk blijf ik ook bij buizen. Het heeft zo z'n voor- en nadelen.
Wat ik alleen niet begrijp zijn de astronomische bedragen die ze ervoor durven vragen.
Er zit een handjevol weerstanden, condensatoren en een paar spoeltjes in die de kosten niet mogen zijn, zelfs al zou je precisie onderdelen gebruiken.
De meeste schakelingen zijn ondertussen wel uitgedacht, rest dus in mijn ogen alleen de uitgangstrafo's die de kosten bepalen (wat volgens mij ook het duurste is).

Leg je niet te veel nadruk op componenten als bepalende factor voor prestatie? Componenten in de meeste hifi producten kosten maar een kleinvoud van de verkoopprijs. Maar voordat je de juiste mix in het ontwerp hebt gevonden, ben je weer even verder. De beste componenten geven geen garantie op goed geluid. Dat wordt door het ontwerp bepaalt. Vaak is het toch net dat ene stroompje hier en een ander component daar wat een gemiddeld design in iets speciaals veranderd. Anders kan het niet zo zijn dat sommige producten die qua hardware behoorlijk gelijk zijn, zoveel prestatieverschil laten horen.

Edit: ik ben weer eens veel te langzaam  ::).

Ok in de pricerange 25 - 100k heb je een punt, daar betaal je wellicht meer voor de marketing en Elitaire waarde, en minder voor absolute geluidsverbeteringen.
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

sultankat

Citaat van: simsatit op september 30, 2014, 14:24:14
Maaruh Maz, ben je nu commercieel bezig of doe je je naam forumzwerver, -dat dan eigenlijk 'highendaudioapparatuurzwerver' zou moeten zijn- echt eer aan?

Als Maz echt commercieel was vroeg hij wel andere prijzen................
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mitch--

Citaat van: sultankat op september 30, 2014, 15:02:05
Als Maz echt commercieel was vroeg hij wel andere prijzen................

Idd! Maz is first and foremost een absolute liefhebber die op deze manier bizar veel plezier beleeft aan de hobby! (heb hier ooit eens van mee mogen genieten en vooral zijn enthousiasme is me enorm bijgebleven :) )
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

DofN

Hij heeft net mijn huis verlaten na een uurtje luisteren en Maz is een enthousiaste audiofiele muziekliefhebber :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

simsalabim

Dat geloof ik graag Mitch!
Het is toch wel appart alleen dat de Lamms dus alweer te koop staan terwijl ze er nog niet eens zijn:):) hahaha het zou me niets verbazen als Maz met iemand een weddenschap heeft zoiets als wie het meeste hifi apparaten op zo kort mogelijke tijd kan laten rouleren :)

simsalabim

Doorofnight,
Leuk!
Liever een enthousiast mens dan een zuurpruim!!

Mr.M

Citaat van: chansig op september 30, 2014, 14:00:41
Ik weet niet wat er aan de hand is maar ze stonden er 23 september ook al op. Maz schrijft vandaag dat ze nog binnen moeten komen. Wordt een beetje wazig op deze manier.

Gr Hans
Niets wazigs aan . Als ze NIET  bevallen heb ik all een klant voor ....b

Dat heet vooruit denken...lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

simsalabim

Het is je goed recht om dingen alvast te koop te zetten voor dat je ze hebt.
Dat mensen daar vraagtekens bij zetten is ook weer begrijpelijk.
Ik denk dat je gewoon over een goede dosis zelfkennis beschikt, je weet toch wel dat je weer verder zoekt haha :)

Maro

Citaat van: chansig op september 30, 2014, 14:00:41

Gr Hans

Quote uit de advertentie:

Ik ben de eerste eigenaar .

Altijd netjes onderhouden.

:o

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Mr.M

Kom net van doorof....
En wat moet ik zeggen...
Zojn set en akoestiek staat op mijn nummer 2 favoroet en best kli kende set.
Eerste is mijn collega met..

Sonus faber guarneri anniversario 100/100
Nagra cd speler
Nagra voorversterker
Kharma mp 150 mono eindblokken.

Helaas wilt hij geen sub in de kamer anders was het helemaal af geweest.....
Doorof heeft veel aandacht besteed aan zijn set en voorall akoestiek en dat hoor je meteen terug in detail en soundstaging....

Chapo.....klonk heel mooi binnen "" beperkt budget"" in audoofiele zinnen dan he...
Bedankt voor gastvrijheid abel...

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Maro op september 30, 2014, 15:51:32

Quote uit de advertentie:

Ik ben de eerste eigenaar .

Altijd netjes onderhouden.

Klopt helemal.
Ik ben de eerste eigenaar en deze set is meer dan netjes onderhouden.....door importeur zelf namelijk.... :tounge:
Beter onderhoud krijg je niet .. :clapping:
Niets gelogen..... demo set geweest...
Kan zelfs half jaar garantie geven via importeur...

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

sultankat

Citaat van: maz op september 30, 2014, 15:57:47
Klopt helemal.
Ik ben de eerste eigenaar en deze set is meer dan netjes onderhouden.....door importeur zelf namelijk.... :tounge:
Beter onderhoud krijg je niet .. :clapping:
Niets gelogen..... demo set geweest...
Kan zelfs half jaar garantie geven via importeur...

^^
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

chansig

Citaat van: maz op september 30, 2014, 15:42:43
Niets wazigs aan . Als ze NIET  bevallen heb ik all een klant voor ....b

Dat heet vooruit denken...lol

Vooruit denken..prima.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

DofN

Citaat van: simsatit op september 30, 2014, 15:37:02
Doorofnight,
Leuk!
Liever een enthousiast mens dan een zuurpruim!!

Zeker :) Aan zuurpruimen hebben we niets.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.